6 Kas 2014

Çocuk ve SPOR

Şimdi ki çocukların enerjilerini atması için erken yaşta spora yönlendirilmesi gerekiyor.

Kreşler ,anaokullarıda bunu destekliyor.Sporun faydası anlatmakla bitmez keşke bizler de düzenli spor yapabilsek ama kime sorsan vakit yok.Ela da doğum iznim bitene kadar yürüyüş ve pilates yaptım ama işe dönünce hepsi kaldı malesef.

Yağız ın her spor dalını denemesini istedim hep.Ama malesef oğlum önyargılı ve direk ben istemem yapamam diyerek kestirip atar.Spor da zorlama olmaz ailenin isteği değil çocuğun ilgisi ve isteği önemli denir.Ama ben zorlamasam Yağız hiçbirşeyi denemez.Sudan korkardı yüzemem derdi zorla kursa yolladım 1 ayı bulmadan yüzme öğrendi havuzdan sudan çıkaramadık o derece sevdi.Satranç istemem dedi zorla gönderdik öğrendikçe bırakmak istemedi.Tenis içinde aynısını yaptı raketle tanışınca çok sevdi son olarak basketbola gitmesini çok istedim.Onun arzusu ise futbol!!! Hiçte sevmem :) Her erkek çocuğun hayalidir önceliğidir Futbol fakat ben herşeyi bi denesin yapamazsa yada sevmezse futbola yönelsin mantığında olduğum için tabi ki yine zorla basketbola yazdırdık.Gitmyeceğim diye ağladı zırladı.Kim ne derse desin doğrumu yanlışmı bilmem ama biz hatta sadece ben zorluyorum babamıza kalsa istemiyor işte bıraksana çocuğu der.

2 haftadır gidiyor ve Yağız ın yorumu " anne basketbol futbol dan çok daha iyimiş".
Eee şimdi böyle bir yapıda ki çocuğu bilipte yapmak istemediği şeyler için gelde zorlama.Haftasonları evde tv yada tabletle vakit geçireceğine sporla uğraşsın.Bana göre yarış atı gibi koşturmak değil bu sadece gelişimine destek olmak.Fotoğrafta görüldüğü üzere Ela dan abiye tam destek :)











Sonuçta araştırmalar, düzenli bedensel etkinliklerin insan sağlığı üzerinde çok olumlu etkiler yarattığını kanıtlıyor. Spor yalnızca sağlıklı gelişme için değil, aynı zamanda kişilik gelişimi ve zihinsel sağlık açısından da önemli.

SPOR DALI BAŞLAMA YAŞI BRANŞLAŞMA YAŞI
Atletizm10-12 13-14
Basketbol 7-8  10-12
Boks 13-14 15-16
Bisiklet 14-15 16-17
Eskrim 7-8 10-12
Artistik Cimnastik 5-6 8-10
Cimnastik (Bayan) 6-7 10-11
Cimnastik (Erkek) 6-7 12-14
Kürek   12-14 16-18
Kano    12-14 16-18
Kayak  6-7  10-11
Futbol   10-12 11-13
Yüzme  3-7 10-12
Judo     8-10 12-11
Tenis    6-8 12-14
Voleybol 11-12 14-15
Halter     11-13 15 -16
Güreş     13-14 15 - 16

Sevgiler..
devamı »

Aquafresh - Küçük ağızların uzmanı

Anne ya da baba olarak, çocuğunuzun hayat boyu daha sağlıklı ve daha temiz dişlere sahip olması için ihtiyacı olan doğru diş fırçalama ve yeme alışkanlıklarını
en iyi siz kazandırabilirsiniz.
Çocuğunuzun dişleri yüzde 50 daha incedir. Bu yüzden uzman korumamıza ihtiyaçları vardır. Çocuğunuzun yaşına uygun hazırlanmış Aquafresh Kids ile çocuklarınızın dişlerini rahatlıkla koruyabilirsiniz.
Daha fazla bilgi için lütfen Facebook sayfamızı ziyaret edin: https://www.facebook.com/aquafreshtr

Bir boomads advertorial içeriğidir.
devamı »

5 Kas 2014

1 - 3 Yaş Aralığı Zeka Geliştirici Aktiviteler

Yaş aralığı ne olursa olsun başka çocuklarla kıyaslama yapmadan çocuğunuzun deneyerek öğrenmesine fırsat vermelisiniz.

1-3 yaş aralığı bana göre çok fazla oyuncak gerektirmeyen bir dönem.Evde ki herşeyi öğretici olarak kullanabilirsiniz.

Çamaşır toplarken çoraplarını eşleştirmesi için teşvik edebilirsiniz.

Tencerelerin doğru kapaklarını bulmasını sağlayabilirsiniz.

Herzaman makarna süzecek değilsiniz kevgirin deliklerine spagetti makarnaları takabilirsiniz.

İç içe geçen ve kule yapılabilen kaplar ile oynayabilir, nesnelerin konumları ile ilgili egzersizler yapabilirsiniz.

Kırtasiyelerde satılan 1-2 tl lik şekilli yapışkanların alt kağıtlarını çıkarmasını elinin üzerine yapıştırmasını sağlayabilirsiniz.Bu yaş aralığın da o kağıdı çıkarmak ciddi bir efor işi ama Ela bunu çok güzel öğrendi ve başardıkça gözlerinin içi gülüyor.

Yere bir atkı serip çocuğunuzun üzerinde adım adım dengeli yürümeye teşvik edebilirsiniz.

Bebeğinize kısa hikayeleri olan kitaplar okuyabilir, onunla şarkılı oyunlar oynayabilirsiniz.

Ayakkabı bağcıklarına delikli makarna dizebilirsiniz.

Mum boyalarla yada parmak boyalarıyla 18 ay itibariyle tanıştırabilirsiniz.

Bardaktan bardağa nohut aktarımı yaptırabilirsiniz.Kaşıkta kullandırıp el becerisini geliştirmiş olursunuz.

Kirli sepetinden renklileri çamaşır makinasına atmasını sağlayabilirsiniz.Renkleri öğrenmesin de büyük rol oynamaktadır.

İlk seferde herşeyi yapamayabilir deneyerek öğrenecektir.Ona zaman tanımalısınız. Yardımcı ve öğretici olmalısınız. Böylece birkaç denemeden sonra çocuğunuz oyunlara daha katılımcı olacaktır. Kendisi de yeni oyunlar türetebilecektir. Öğrenmenin eğlenceli olduğunu ona yaşatmalı, birlikte eğlenerek, zevk alarak öğrenmelisiniz. Unutmayın, sizin de onlardan öğrenecek çok şeyiniz var.

Sevgiler,

devamı »

4 Kas 2014

Nedir Bu Psikomotor Gelişimi?


Çocukların motor becerileri gelişsin diye bir dünya aktivite yapıyoruz.Valla her ay ne bulup ne yaptıracağim diye akla karayı seçiyorum hedef haline getirdim bu ay bu ,şu ay bu diye kendime yol haritası çiziyorum resmen.Ela nın her ay dönemi gelince bir sayfa liste yapıyorum desem yalan olmaz.

Herşey gelişimini desteklemek için.Motor gelişimi için diyoruz da peki nedir bu motor gelişimi?

Motor kelimesi anlam olarak ‘hareket’i ifade eder. Dünyaya gelen her birey, daha anne karnında iken fiziksel olarak gelişmeye başlar. Dünyaya geldiğinde de bu gelişim hızlanarak devam eder. Önceleri refleks olan bu hareketlerin bazıları, refleks olarak ömür boyu devam ederken, bazıları da zamanla organların bilinçli olarak kullanılması ile motor becerilere dönüşür. Nefes alıp vermek ya da göz kırpıştırmak ömür boyu bireyin istemi dışında da olsa devam eden refleksif hareketlerdir. Oysa tek ayak üzerinde sekmek ya da kâğıt kesmek, organların kullanımının bilinçli olması ile yapılan eylemlerdir ve ‘psikomotor gelişim’ içinde değerlendirilirler.
Psikomotor gelişim, yaşam boyu devam eden ‘motor’ becerilerde ortaya çıkan davranışların kontrol altına alınması sürecidir. Söz konusu olan davranışlar; duyu organları, zihin ve kasların birlikte çalışması ile ortaya çıkar. Bir anlamda bu davranışların kontrol altına alınmasını sağlayan süreç, ‘psikomotor gelişim’i ifade eder.
Psikomotor gelişim, fiziksel büyüme ve merkezi sinir sisteminin gelişimine paralel olarak organizmanın isteme bağlı hareketlilik kazanması olarak tanımlanır. Motor gelişim farklı değişikliklere uğrasa da bireyin tüm yaşamı boyunca devam eden bir süreçtir. Motor gelişim, düzenli bir sıra izler.
Büyük kas motor becerileri, aynı zamanda ‘kaba motor beceriler’ veya ‘geniş kasların kullanılması’ diye de anılmaktadır. Emekleme, ayakta durma, yürüme, koşma, salınım, dönme, yuvarlanma, zıplama, denge gibi hareketler üzerindeki kontrolü anlatmak için kullanılmaktadır.
Küçük kas motor gelişimi ise; aynı zamanda ‘ince motor becerileri’ olarak da adlandırılabilmektedir. Eli ve ayağı kullanma becerileri ile nesne becerilerini kapsar. Tutma, kavrama, yazma, yırtma, çizme, yapıştırma, kesme gibi beceriler örnek olarak gösterilebilir. Bir çocuğun makasla kağıt kesebilmesi, ipe boncuk dizmesi, çatalla zeytin yiyebilmesi, kalemle geometrik şekiller çizebilmesi ince motor becerileri ile alakalıdır.
Gallahue (1982), motor gelişimini çocukluk dönemi ile sınırlayarak incelemiş ve kuramını piramit modeli ile açıklamıştır. Bu modele göre her bir motor gelişim dönemi, bir diğerinin üzerine kurulur. Piramidin temeli, refleksif hareketler dönemini göstermektedir. Bu dönemi, ilkel hareketler dönemi ve temel hareketler dönemi takip eder. Piramidin tepe noktasını spor hareketleri dönemi oluşturur.
REFLEKSİF HAREKETLER DÖNEMİ (0–1 YAŞ)
Refleks “dıştan gelen bir uyarı sonucu doğan, irade dışı fiziksel yanıt” olarak tanımlanmaktadır. Yeni doğan, dünyaya pek çok refleksle gelir. Bebek, bu refleksleri isteyerek yapmakta; hareketlerini kontrol altına alamamaktadır. Bu reflekslerden bazıları, bebek büyüdükçe ve isteyerek yaptığı hareketler arttıkça ortadan kaybolur. Bazılarına ise yetişkin döneminde de rastlanabilir. Örneğin ani ışığa gözlerin tepki vermesi gibi. Yeni doğan bebeğin en bilinen ve en sık rastlanan bazı refleksleri emme ve kavrama refleksleridir. Bir bebeğin avuç içine dokunduğunuzda hemen dokunduğunu cismi ya da elini kavrar. Eline bir şey verdiğinizde direk ağzına götürüp emer.
Refleksler, çocuğun ilk bilgi edinme kaynaklarıdır. Bebek için koruyucu ve arama/emme refleksleri gibi yiyecek sağlayıcı özellik taşırlar. Sinir sisteminin olgunlaşmasıyla refleksler, yerlerini istemli davranışlara bırakır. Yaptıkları hareketler bir amaca yöneliktir; ancak kaba ve kontrol dışıdır. Mesela bebek, bir nesneyi yakalamak istediğinde tüm gövdesinin katıldığı kaba bir hareket yapar. Yaşamın ilk yılında motor gelişimin dönüm noktaları oturma, emekleme, desteksiz yürüme, bağımsız yürümedir. Bu dönemdeki ayrıntılı gelişim noktaları aşağıdaki gibidir:
* Başını, bir taraftan diğer tarafa çevirir. (1hafta)
* Yüzüstü durumda iken başını kısa süre kaldırabilir. (1 ay)
* Yüzüstü durumda göğsünü kısa süre kaldırabilir. (2 ay)
* Başını, aniden kaldırıp düşürse bile oturur durumda başını dik tutabilir. (2 ay)
* Görme alanı içindeki bir nesneye kolunun tüm hızı ile vurur; fakat isabet ettiremez. (3 ay)
* Destekle oturabilir, sırtı dengesizdir. (4 ay)
* Karın üzerinden yana ya da arkaya yuvarlanabilir. (4 ay)
* Görsel alanı içindeki nesneyi takip edebilir. (4 ay)
* Gözlerini uzaktaki ya da yakındaki nesne üzerine sabitleyebilir. (4 ay)
* Nesneye uzanabilir ve kavrayabilir. (5 ay)
* Aşina olduğu nesneleri tanır. (5 ay)
* Mama sandalyesi üzerinde kolayca oturur. (6 ay)
* Sallanan nesneleri kavrar. (6 ay)
* Nesneyi bir elinden diğerine geçirir. (6 ay)
* Desteksiz oturur. (7 ay)
* Erişme alanı dışındaki nesnelere ısrarla uzanır. (7 ay)
* İlk bloğu eline aldıktan sonra ikinciyi alır. (7 ay)
* Kendi kendine oturma durumuna geçer. (8 ay)
* Yardımla ayakta durur. (8 ay)
* Mobilyalara tutunarak ayakta durur. (9 ay)
* Ayakta durma pozisyonundan oturma durumuna geçebilir. (9 ay)
* Fincanı tutabilir ve içindeki sıvıyı içebilir. (9 ay)
* Yukarı tırmanabilir, çevresinde dönebilir. (9 ay)
* Elleri ve dizleri üzerinde emekler. (10 ay)
* Mobilyalara tutunarak sıralar. (10 ay)
* Her iki elinden tutulursa yürür. (10 ay)
* Basit sözcüklere ve yönergelere tepki verir “dokunma, oyuncağı bana ver vb.” (10 ay)
* Tek elinden tutulursa yürür. (11 ay)
* Çömelir ve eğilir. (11 ay) 
İLKEL HAREKETLER DÖNEMİ (1–2 YAŞ)
Bu döneme ait hareket yeteneklerinin gelişmesi, hem çevresel faktörlere hem de olgunlaşma faktörlerine bağlıdır. Olgunlaşma, hareket yeteneklerinin bir sıra izlemesini sağlar. Çevresel faktörler ise hareket yeteneklerinin ortaya çıkış hızını düzenlerler. İlkel hareketler döneminin üç temel ögesi; denge, yer değiştirme ve el becerileridir. Becerili el hareketleri, çeşitli beden bölümleri arasında koordinasyon gerektirir. En temel üç hareketi, uzanma, yakalama ve bırakma olarak incelenmiştir. Bu dönemin başlıca motor gelişimleri aşağıdaki gibidir.
* Emekleyerek merdiven çıkar. (13-24 ay)
* Taklit ederek top yuvarlar. (13-24 ay)
* Çubuğa 4 halka geçirir. (13-24 ay)
* Modele bakarak 3 küple kule yapar. (13-24 ay)
* Merdivenlerden geriye doğru emekleyerek iner. (13-24 ay)
* Çömelir, ayağa kalkar. (13-24 ay)
* Eğilerek yerden nesneleri alır. (13-24 ay)
* 4 küpten kule yapar. (17-24 ay) 
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ (2-6 YAŞ)
Yaşamın ikinci yılından başlayarak yedinci yılına kadar geçen süre temel becerilerin kazanıldığı dönemdir. Tüm çocukların ortak özellik taşıması ve yaşam için gerekli beceriler olduğundan ‘temel beceriler’ ismini almıştır. Bunlar koşma, atlama, sıçrama, sekme, yakalama, fırlatma, topa ayakla vurma gibi hareketlerdir. İki yaşından sonra temel hareketler kaba bir şekilde ortaya çıkar. Önce çocuk, kendi bedeninin hareket becerisini anlamak ve bunu denemek için çaba gösterir. Daha sonra bedeni üzerindeki kontrolü ile hareketlerini daha uyumlu ve kontrollü yapmaya başlar. Dönemin sonlarında ise çocuk, uyumlu ve kontrollü gelişmiş hareketlerini mekanik yönden etkili olarak gerçekleştirir. 5-6 yaş döneminde temel beceriler olgunlaşmış olarak görülür.
Çocuğun olgunlaşmasında iyi bir öğretim verilmesi, cesaretlendirilmesinin ve alıştırma olanağı yaratılmasının önemi büyüktür. Bu dönemde kazanılan becerilerin doğru öğretilmesi çok önemlidir. Yanlış öğrenilmiş hareketin düzeltilmesi, hareketin ilk kez öğrenilmesinden daha zordur. Bu dönemde çocuk, övülmekten hoşlanır. Akranlarının alay etmesi, yaralanmaktan korkması, kaygı taşıması nedeniyle hareket becerilerini kazanırken korku duyar. Bu nedenle bu dönemde çocuğu, yapabileceği yönünde cesaretlendirmek gerekir. Çocukların hareket becerilerini kazanmalarında ortam, araç, zaman gereksinimi de önemli rol oynar. Bu dönemde çocuk yapacağı etkinlikler ne kadar çok ve bilinçli hazırlanmışsa, bir o kadar hareket becerisi kazanımı çoğalır. Sporla ilişkili döneme hazır biçimde başlaması açısından da alıştırma ortamı önemlidir. Bu dönemde hedef, temel hareketlerin olgun düzeyde başarılmasıdır.
2-3 YAŞ (Büyük Kas Yetenekleri)
* Çift ayak sıçrar.
* Geri geri yürür.
* Destekle merdiven iner.
* Durağan topa tekme atar.
* Destekle öne takla atar.
2-3 YAŞ (Küçük Kas Yetenekleri)
* İpe dört boncuk dizebilir.
* Kapı kolu açabilir.
* 5-6 küpten kule yapabilir.
* Kitabın sayfalarını tek tek çevirebilir.
* Kâğıdı ikiye katlar.

KAYNAK
* Psikomotor Gelişim – Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi Kitapçığı – T.C. Milli Eğitim Bakanlığı 

Sevgiler,

devamı »

Kaybolan iPHONE Telefonu Bulma

Pazar günü eşim İstanbul a gitti.Ve dönüşte ıphone düşürdüğünü farkediyor.Bana tabletinde ki facebook üzerinden telefonunu kaybettiğini yazdı.Gitti artık bulunamaz diye düşünürken internette bir video buldum.

Diğer telefonlar da varmı bilmiyorum ama iphone larda iphone 'u Bul diye bir uygulama var.Kendi telefonumda bu uygulamayı açtım ve eşimin kullanıcı adı ve şifresini girdiim.Veee direk haritada telefonun nerde olduğu önüme çıktı.BJK - FB maçına gitmişti stadyum çıkışı sanırım arabaya binerken düşürmüş yol kenarında olduğu gayet açık ve net belli.Uzaktan telefonu kayıp moduna aldım ve ekranına da msj gonderdim telefonu bulan "bu telefon kayıptır bulan 053....... numarayı arasın" gibi bir uyarı görecek.Kitlediğim içinde birinin eline geçsede asla kullanamayacak bloke olmuş oluyor.

Feribota bindiğinde farkettiği için geri dönemedi fakat birgün sonra haritada ki adresi kopyalayıp o bölgeye bakan mümessil arkadaşına gönderdi ve çocuk ta eliyle koymuş gibi telefonu gidip alıp BUrsa ya kargo yaptı.Telefon şuan elimizde hiçbir sıkıntıda yok.Helal paraymış diyorum kimsenin eline geçmeden direk bize ulaştı :)

Teknolojinin ne kadar ilerlemiş olduğuna ben bile inanamadım.Bu özellik omasa bile savcılığa telefon edip bilgi verdiğinde sinyalinden bulabiliyorlarmış.Güzel bir uygulama fakat aklıma birini bulmak bukadar kolaysa dinlemekte çok zor değildir fikri geldi resmen.


Fotoğraftaki benim telefonumun konumu fakat haritası açık değil başka telefonu ararken ekranda direk harita çıkıyor.



Neyse sonuç olarak şuan 10 kişiden 7 si iphone kullandığı için bilmeyenlere bilgi olsun diye paylaşmak istedim.Yani artık o kadar para verdiğim telefonum kayboldu diye üzülüp umudu kesmeyin.Herşeyin çözümü var ;)

http://youtu.be/HI8UIJp84vE

Not: 3 gün bloguma pek uğrayamadım resmen özlemişim :)
devamı »
Bumerang - Yazarkafe