7 Tem 2015

UYKU EĞİTİMİ

uyku eğitimi

Bundan 18 ay önce uyku eğitimi konusunda bilinçli hatta uzman olabilecek bir anne gibi görürdüm kendimi.

Çünkü Yağız da bebekliği itibariyle çok güzel uyku rutini oluşturmuştuk.

Çok şükür gaz sancısıda yaşamadık çok sakin ve huzurlu bir bebekti.Bir sürü araştırma yaptım.Zaten tecrübesizim diye yanlış yapmaktan çok korkarak büyüttüm Yağız'ı.

En başta belirtmeliyim ki uyku rutinine 1 yaş öncesinde başlamak gerekiyor.

Araştıranlar bilir uyku eğitimi ile ilgili bir sürü yöntem ve yorumlar var.Ağlatmamak için ben en sakin olanı seçtim.

Öncelikle kendi kokumun üzerine sinmesini sağladığım battaniyeyi her daim yanında bulundurdum.Daha ilk aylarda battaniyesi uyku arkadaşı oldu.

Ben çalışan bir anneyim saat 7 de eşim ve ben kalkarız.Yağız ıda mutlaka uyandırırdım.Hiçbir zaman uyuyorken anneanneye taşınmadı.Bu düzene alıştığı içinde sabahları hiç zor uyanma ağlama sorunları yaşamadık.Sabah erken kaldırmamın nedeni ise ;saat 10:00 a kadar uyuyan bir çocuk kolay kolay öğlen uykusuna 12:00 - 13:00 arası dalamaz.Öğleden sonra uyuyan çocuk ise özellikle akşam vakti uyuyanlarıda görüyorum kolay kolay akşamları erken yatamaz.( bunlar sadece genelleme) İşte bu yüzden çalışan anne olduğum için değil sırf bu düzeni kurmak için sabahları onuda uyandırdım.Bunu sadece birkaç sabah yaptım sonrasında çocuk zaten kendi kalkıyor.Haftasonu dahi öğlenlere kadar uyuyan bir aile üyemiz yok.

Bazı anneler uyandırmaya kıyamıyor ama o küçük bedenlerin bu uyku düzenine alışması için bunlar gerekli sonuçta çocuk kaliteli uyku ile besleniyor.Bunu sağlamakta bizim elimizde.

Ayakta sallamaya hiç alıştırmadık sağolsun annemde beni destekledi ve öğlen uykularını da anneannesi ile sarmaş dolaş uyudu.Okulda da battaniyesi ile uykuya dalıyordu.

Gece rutinimiz ise;duşunu aldırıp,odasına gece lambasını takıp cd çalarda ninni çalarak o ortamda üzerini giydiriyor saçlarını okşayarak uyutuyordum.Sonraları buna kitap okuma alışkanlığımızı da ekledik.Elimden geldiğincede babaya bırakmadım zaten bütün gün görmüyor olmamın hasretiylede uykuya geçişine tek başıma ortak olmak istedim.Ama ev hanımı iseniz bence arada bir bile olsa geceleri babalarda ortak olsun uyku rutinine.Bütün gün görmeyip özlediği babasının yanında sakinleşmek daha kolay olacaktır.

Geceleri su içme alışkanlığı kazandırmadım bunun faydasını tuvalet eğitiminde de çok gördüm gece su içmediği için altına kaçırma yada sık sık tuvalete kalkma yaşamadık.Süt verdiğim saatleride sabit tutmak için elimden geleni yaptım.Ve artı olarak bez bağlandığı dönem boyunca kakasını yapmadığı sürece uykusu dağılmasın diye bezini değiştirmedim.Her döndüğünde ya da ufacık bir ağlamasını duyduğumda koşarak yanına gitmedim sadece uzaktan izledim.

Herşey böyle 4*4 lük değildi tabi 2-4 yaş arasında uyumayacağım krizleri de oldu ama bu rutini hiç bozmadık.Hep odasında uyuttuk sabahları yanımıza gelmek istediğinde karşı koymadık "aman yapmayın alışır birdaha da bırakmaz "diyenlere inat aramızda uyumasına izin verdik.3 yaşında anaokuluna başladı ve ben büyüdüm artık diyerek sabahları da yanımıza gelmeyi bıraktı.

Demek ki neymiş alışır diye dert etmeye gerek duymadan o kokunun,o minik ellerin,sarılmaların tadını çıkarmak daha mantıklıymış :)

Yazılanlar askeriye düzeni gibi gelebilir ama unutmamak lazım ki kesintisiz ve kaliteli gece uykusu beyin gelişimini hızlandırır ve bebeğinizin sağlıklı büyümesini sağlar!

Yazdıklarım Yağız da edindiğim çok iyi tecrübelerdi çokda faydasını gördük.Yağız 9 yaşında ve hala yatmak istemiyorum desede dayanamaz gider yatar yaz tatillerinde bile gecenin geç saatlerine kadar uyanık kalmasına izin vermiyoruz.Sitemizin içerisinde gece 12 lere kadar oyun oynayan çocuklar var evet çok özeniyor onlara ama biliyorum ki gelişimi devam ediyor ve o saatte oyundan çok uykuya ihtiyacı var.

Ben bu konuyu artık çözdüm,uyku sorununu halletmek kolay birşeymiş gibi düşünürken Ela ile bambaşka bir boyuta geçtik artık o başka bir yazıya kaldı.

Sevgiler,
ANNE





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 yorum:

  1. Uyku konusunda bizde çok dertliyiz kismetse gelecegim etkinliğe görüşelim mutlaka

    YanıtlaSil
  2. Küçük prenseslerimiz adaşmış.
    Uyku konusunda her dediğine katılıyorum ama bizim babamız biraz rahatçı. arada geç yatmasına izin ver, hava sıcak bırak klimada yanımızda yatsın falan derken, bu kışın da olduğu gibi odamıza dönüşte sorun yaşadık. Korkuyorum deyip ağlamalar yaşadık. Şimdilerde yine uykuya dalana kadar yanına uzanıyorum ve en fazla 10 dk içinde yanında kalkıyorum. Ama sabahları hala üç kişi kalkıyoruz yataktan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla bu yazdıklarım Yağız :) Ela da durum senden farklı değil hep aramızda gece korkuları had safhada bagırmalar falan feci :) Ela lar da var bi sıkıntı sanırım :))

      Sil
  3. gülşah. uyku bebeklerde ve çocuklarda çok büyük emek ve sabır isteyen bir iş ve herşey biranda süper giderken hastalık diş çıkarma yürüme gibi durumlarda tam tersine dönebiliyor. dediğin gibi sabırla aynı şeyleri yapmak önemli
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ela da yoruldugum kadar Yağız da yoruldum suda bir gecek hakkaten uykuyu sevmeyen cocukda sevmiyor 1,5 yıldır sabır sabır diyorum aksine daha uykusuz gunler geçiriyor tek derdim büyümesinde sorun yaratmasın yeter anneler her ince detaya takılıyor işte.SEVGİLER..

      Sil
    2. Ben de hep böyle söyledim.. Uyku sevmiyor benimki de.. 15 günlükken 10 saat gözünü kırpmamıştı.. O günü iple çekiyorum

      Sil
  4. ne etkinliği bu bende gelsem :)

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten yazilan her sey mükemmel,çok begendim!

    El yapimi bebek ürünleri için sayfama bekliyorum.

    happy-boo.com

    YanıtlaSil
  6. Bu sorunları yaşayıp bitireli çok uzun yıllar oldu ama yemek yemeyen ve uyumayan çocuklar halen sorun demek ki :)

    YanıtlaSil
  7. Gülşah Hanım uyku durumu aslında her çocukta ve yaşta ayrı yaşanıyormuş. 2 yaşından sonra bizim uyku düzenimiz tamamen değişti umarım en yakın zamanda bu söylediklerinizi uygulayarak güzel bir sonuç elde ederiz. Gece geç yatınca oğlum sabah erkenden kaldırmaya kıyamıyorum ama dediğiniz gibi bir kaç gün sonra bu düzene alışır. Teşekkürler faydalı ve güzel paylaşımlarınız için :)

    YanıtlaSil
  8. Bu yazıları okuyunca eskiye dönüyorum:)) Şunu bilir şunu söylerim her çocuğun uyku düzeni ayrı, biri birine benzemez.Sanırım sizde ikinci de farklı bir moda geçtiniz..

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe