8 Nis 2016

Bahar Yorgunluğu Çocuklara Nasıl Anlatılır?

Malum havalar ısındı çiçekler böcekler uçuşuyor. Herkesin aklı bir karış havada. Bende ise bir miskinlik, bir halsizlik, bir uykusuzluk ve daha bir sürü şikayet hali mevcut. Bahar geçişlerinde illa yaşıyorum bu durumu.

Evde ise babamızın da benden farkı yok gel gelelim çocuklar bizim aksimize enerji yüklü. Akşam sürünerek gittiğim evde kapı eşiğinde hoplayan çocuklarla karşılaşıyorum. Geçen gün daha üstümü değiştirmeden zorla saklambaç için ebe yaptılar beni gözlerim kapalı sayarken resmen içim geçmiş. Eee dürttüler tabii anne saklandık bul bizi diye. Dedim siz ebe olun ben saklanayım saklandığım yerde kestirmek daha cazip :)

Birde kıyafet kavgalarımız artarak devam ediyor. Eve bir gidiyorum Yağız bayağı şort - tişört takılıyor. Ve dışarı öyle çıkmak için dakikalarca kavga ediyor. Bir ara konuşmaya mecalim olmadığından direnemeyip tamam çok dedim demez olaydım sandalet aşamasına geçecek kadar ayarı kaçırmış.

Sonuç; akşamları sıcak su torbası istemeler başladı (karnı ağrıyor tabii ki) ve ardından öksürük başlamış oldu.  Neyse ki ayakta atlattı ama olan abisinin izinden giden çorap bile giydiremediğim küçük hanıma oldu ateş, burun akıntısı, öksürük hepsi toplandı. Ateş bir gece de gitti ama şuan bayağı nezle modun da geziniyor. Ve aklına geldikçe Yağız a "yüzüme öksürdün beni hasta ettin" diye fırça çekiyor. Zeytinyağı gibi üste çıkmayı 3 yılda çok iyi öğrendiğini itiraf etmem gerekli.

Gel gelelim işte hal böyleyken insan baharın tadını çıkarmaya korkuyor. Bakıyorum çoğu arkadaş çocukları eve kapamış bile. Bu da bir çözüm değil ve ben bu düşüncelerle yine aynı kapıya çıkıyorum ahh evde olsam diyorum öksüren aksıran çocukları alıp ormana salsam  :)

Neyse konuya dönelim hemen :) Çocuklar da bu bahar enerjisi analarda da bu bahar yorgunluğu varken orta yolu nasıl bulacağız diye benim gibi düşünenler varsa hemen söyleyim;

1- Hasta diye dışarı çıkarmıyorsan evine kıyıp evi parka çevirmen lazım ki o eğlenirken 10dk miskinlik yapabilesin. Çocuk masalarını ters çevirince çok güzel kaydırak oluyor bizzat denedik :)

2- Ufakken ölüp bitiyorlar ev işi yapacağım diye bu sebepten ötürü ellerine bir bez tutuşturup toz aldırmak çok mutluluk verici olabiliyor. Cam, kapı bacayı da açarak eve temiz havaya doldurmak herkese iyi gelecektir.

3- Birlikte duşun sıcak suyunu açarak banyoyu yıkayabilirsiniz. Kayar, düşer vs tabii ki korkular olabilir onu da havuz başında giydiği plastik ayakkabıları kullanarak çözebilirsiniz. Bol köpükle yıkanan banyonuz tertemiz olur hem de çocuk eğlenir.

4- Yeni yıkanmış kuruyan çorapların eşleştirmesini yaptırabilirsiniz. Çekmecenin önüne 1mt uzaklıkta oturtun çekmeceye basket atsın :) atamadıkça hırs yapıp nasılsa atacaktır. Hem çocukda motor, kordinasyon vs ne varsa gelişir hemde çorapları ortadan toplatmış olursunuz.

Bunları neden yazdım? Çünkü bahar yorgunluğu çocuklara ancak onlara çok fazla etkinlik, aktivite vs gibi birlikte zaman geçirelecek şeyler yaparak yani diğer aylara göre daha fazla yorarak anlatılır. Tabii ki biliyorum kolay yorulmuyorlar hatta hiç yorulmuyorlar ama en azından ilgiye doydukları için arada kendi kendilerine de oyuna dalıp sizi rahat bırakabiliyorlar. 10 dk kahve eşliğinde kitap okusanız fena mı olur ;)

Denemekte fayda var ;)

Not: Yalnız ben evde bayağı çocukları çalıştırıyormuşum yazının sonunda onu fark ettim :)

Sevgiler,

snapchat: gulsahonen









Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

34 yorum:

  1. annelerin de bahar yorgunluguna iyi gelir umarım :)

    YanıtlaSil
  2. Önerilerin hepsi çok eğlenceli görünüyor. Bunları yaptırıcak küçük bir kardeşim olsaydı dedim :))) Ayrıca bir taşla iki kuş hem çocuklar eğleniyor hem ev işi bitiyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi ama hem eğlensinler hem iş yapsınlar :)

      Sil
  3. Eskiden ben de ellerine bez verirdim, hamurişlerinde yardım ederlerdi. Artık sökmüyor bu yöntemler:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))))))) senin için çok geç bu yöntemler doğru

      Sil
  4. Benimkileri bunların hiç biri kesmiyor Gülşah bizim tarafımızdan denenmiş eskitilmiş yöntemler bi tek eskimeyen yöntem var babayla boğuşma evin altını üstüne getirme yöntemi evde baba dahil 3 erkekle baş etmenin yollarını arayan çaresiz anne modu. Haa unutmuşum bir tek sessiz kaldıkları an var o da play station 4 oynarken o da sürekli bilgisayar oyunu olunca bana ters en iyisi evi dağıtmaları artık ne yapayım. En iyisi ben gidip biraz bahar yorgunluğumla başbaşa kalayım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) erkek çocukları için zor yöntemler tabi kız çocuklarına daha bir uygulanabilirliği var. Sen bulursun en iyi yöntemleri evelallah 3 erkeği mum bile edersin amann ya da boşver herkes dilediğince yaşasın ev içinde bahar bu sonuçta sende kendi halinde takılırsın :))

      Sil
  5. harika öneriler.. bizimki toz alayım derken her yeri leke yapıyor vallahi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ee o olcak o kadar benimkiler de pek bal dök yala kıvamında değil mobilyaların anasını ağlattılar :)))

      Sil
  6. hem sziin için hem de çocuklar için gayet eğlenceli aktiviteler bence :) hepimizden biran önce gitsin bahar yorgunluğu inşallah

    YanıtlaSil
  7. Önerileriniz çok eğlenceli;))

    YanıtlaSil
  8. Çalıştır bence de o enerjileri bitmez onların yoksa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bitmiyor cidden o enerjiden azıcık bende de olsa :)

      Sil
  9. harika öneriler :) biraz daha büyüdüklerinde enerji hiiç yetmiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büyüdükçe iş yaptırmakta zor olacak gibi :)

      Sil
  10. Corap toplatma isini sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işe yarıyor gerçekten bi kaç zaman sonr abuda kesmez ama şimdilik iyi :)

      Sil
  11. Sevgili Gülşah çok güzel öneriler sunmuşsun. Zaten önemli olan birlikte güzel vakit geçirmek. Hem birazcık kendilerini de geliştirmiş olurlar ev düzeni ile ilgili olarak. Ellerinize sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim büyüdüklerin de bu kadar vakit geçiremeyeceğiz nasılsa :)

      Sil
  12. blogunuzu çok begendim çok faydalı yazılarınız var takipteyim benim blogumada beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim hemen ziyarete geliyorum ;)

      Sil
  13. Çocuklarla hayat mutlaka zor, ama sanırım karşılıklı bir enerji akışı oluyor.Ancak onların bitmez tükenmez enerjisine erişmek imkansız değil mi?
    "Hüzün Sarısı" Blog sizi "haftanın bloğu" seçmiş. Kutluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok valla onların enerjisi bitmek bilmiyor :) bilgi verdiğiniz için teşekkür ederimmm ;)

      Sil
  14. Hahahah çalıştırma değil o yardım yardım :) snapchatten ekliyorum :)

    YanıtlaSil
  15. Buna çocuk istismarı denir :D haha
    şaka bir yana bence harika fikirler. gerçekten bayılıyorlar ev işine. büyüyünce de görecek miyiz acaba aynı performansı ?

    YanıtlaSil
  16. Kıyamam sana Allah yardımcın olsun aman tek dertleri de bu olsun Gülşahcım o kadar kavga anın da birinin canı yansa yine koşup sarılacak ilk kişi diğeri olur:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Bizde de durum farklı değil;) paralardayız her akşam ama her akşam:))) havalar çok güzeldi geçen haftayı böyle geçirdik bu haftada idare ediyor yine çıkıyoruz. Evde durunca da dışarı çıkınca da hasta oluyorlar. E bari dışarı çıkalım da bir sebebi olsun üşüttü filan deriz:))) banyo konusunda hem fikirim oğlum arabasını yıkıyor ben banyoyu. Suyu görünce hayır derler mi:))) kaydırağı biz de eski naxa başlığından yaptık. Kış boyu kurtarıcı oldu:))) sevgiler canım, yaz gelsiiinnnnn!!!!! Diyorum son olarak:)))

    YanıtlaSil
  18. Bazen ciddi ciddi yormaya çalışıyorum ama ne yazık ki başaramıyorum.Yolda yürürken bile zıplayarak gidişlerini ben yorularak izliyorum...

    YanıtlaSil
  19. Yazılarınız beğeniyle takip ediyorum.Başarılarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe