29 Nis 2016

Erkek Olmakla Nasıl Baş Etsem?

Çok manidar bir başlık oldu şimdi fark ettim :)

Can çocuk

Bu Yağız'a alıp önce kendim okuduğum bir kitap. Bu akşam kendisine vereceğim. Ama önce sizlere içeriğinden bahsetmek istiyorum.

Yorum ve tavsiye üzerine aldığım bir kitaptı. Eğlenceli bir hikaye kitabı diye düşünürken resmen çocuklara kendilerinde ki değişimleri ince taktiklerle anlatan bir kitap olarak karşıma çıktı.

Önce çocuğun sıkıntısını anladığını belirtip sonra eğlenceli bir dille neler yapabileceğini yazıyor.

Mesela konuyu sorularla açıklıyor sonrasın da "Oyun sırası sende" diyerek nasıl davranması gerektiğini güzelce ifade ediyor.

Yazar; taciz edildiği durumlar da bile çocuklara nasıl davranmaları gerektiğini, anlayacakları bir dilde yazmış.
Kitapta kız arkadaşı durumlarına da yer verilmiş. Bunun anormal bir şey olmadığı erkek arkadaş gibi kız arkadaşın da olabileceğine deyinilmiş.

Çekingenlikten ve çok utanan çocuklardan da bahsetmiş.
Çok çekingenim
Seninle konuşmaya başlandığı anda kızarıyor musun? 
Sınıfta söz almaya cesaret edemiyorsun, yemekhanede elinde tepsiyle masana kadar gitmek eziyet gibi mi geliyor? Kısacası, biraz kalabalık bir ortamda yok olsam diye geçiriyorsun içinden. 

 Ve bir de yazar; her bölümün sonunda altın kural patlatmış ki bu daha çok hoşuma gitti.

Sigara ya özenen, anne babası boşanan, yaşıtlarına göre boyu kısa olan tüm çocuklar da var kitapta. 

Ben kişisel gelişim kitaplarını ( sıkıcı olmadığı sürece) oldum olası severim. Bu yazarın kitapları da bir nevi çocuklar için yazılmış kişisel gelişim kitabı gibi. Teknik değil pratikte uygulanabilecek tavsiyelerin olması daha da önemli. 

Çocuklara sorunlarla nasıl baş edebileceğini anne/ baba söylese nasihat olur ama bu tür kitaplar sayesinde üzerimizden azıcık da olsa yükü azaltabiliriz ;)

Arka Kapak
Değişen bedenin ve duygularınla baş edebileceğini biliyor musun?
Bu kitapta çocukluktan ergenliğe geçiş döneminde beden ve duygularında ki değişiklikleri fark etmeyi, bunlarla başa çıkmayı ve kabul etmeyi öğreneceksin. Bu sürece dair tüm endişe ve sorularının yanıtı da bu kitapta.
Haydi bakalım, oyun sırası sende!

10+ yaş







18 yorum:

  1. Bu seriyi bitirdik, bir tek başarısızlıkla nasıl baş etsem kaldı galiba okumadığımız...
    Hakikaten güzel, eğlenceli anlatımlı...
    Ben de severek okudum hatta :)))
    Benimki ara ara dönüp bakıyor hatta...
    Saftrikten sonra en sevdiği kitap oldu bile diyebilirim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo süper o zaman Yağız da kesin sever ;) serinin diğer kitaplarını da inceliyorum hemen

      Sil
  2. Gülşah süper öneri oldu bu! Not ettim kitabı :) hatta arkadaşıma da öneriyorum... sevgiler!

    YanıtlaSil
  3. Ben bilmiyordum bu seriyi. Bakayım ben de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okuyanlar pek memnun bakalım Yağız sevecekmi :)

      Sil
  4. Başarısızlıkla nasıl başetsem' i okudular. Genç kız olmakla nasıl başetsem var ama henüz Elife vermedim. Çünkü ilk konu 'hala biriyle öpüşmedin mi' :))))) Biraz daha zamana ihtiyacım var sanırım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa :)))) bu kitapta yok ama öpüşme konusu neden kız kitabında var kafama takıldı bak şimdi :)

      Sil
  5. Anneler için çok güzel bir öneri gerçekten! Anne adayları da alıp önceden okusa çok güzel olur. :) Kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  6. İyi fikirmiş. Bende alayım oğlum a.Bu dönemde yalnız olmadıklarını herkesin bunları yaşadığını bilmeye ihtiyaçları var ve gerçekten de anne baba dışında birileri daha iyi olur. Teşekkürler


    YanıtlaSil
  7. Kesinlikle alacağım kitaplar arasında oğlum için gerekli ☺

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar güzel bir kitapmis bende bir ediyorum 😊

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Gülşah ;
    Ne kadar güzel içerikli bir kitapmış ... Arkadaşlarıma tavsiye edebilirim
    Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  10. İnstagram paylaşımında görmüştüm ne demek istediğini daha iyi anladım. İleri de baş ucu kitaplarımızdan olacak desene!

    YanıtlaSil
  11. İnstagram paylaşımında görmüştüm ne demek istediğini daha iyi anladım. İleride baş ucu kitaplarımızdan olacak desene!

    YanıtlaSil
  12. Güzelmiş Gülşahcım tavsiyen için teşekkürler hatta böyle bir seri olduğunu ilk kez duyuyorum. Ama Görkem'in okuması için biraz daha zamana ihtiyacımız var sanırım yaş olarak ;)

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel bir kitap hazırlıyorlar yahu. Tam bu yaşlarda hem okuma hem de bu tarz kitaplar tavsiye edilmeli çocuklara. "Bize diyen olmadı" trpilerine girsem mi acaba? :)
    Ama olsun biz de yaşayarak öğrendik bazı şeyleri ki.
    Ailecek Gülücüklü Kalın..

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe