4 Nis 2016

BAHAR

bahar aylarında parklar


Bu sene Nisan ayında bahar temizliği yapmayacağım. Çocuklar uyurken ya da evde yokken şöyle üstünden bir evi silip süpüreceğim.

Bol bol camları açıp evimi temiz hava ile dolduracağım.

Çocuklarımı alıp parklara gidip uzun uzun yürüyüş yapacağım.

Balkonuma rengarenk çiçekler alıp çocuklarımla saksılara ekeceğim. Ve bakımını sadece onlara emanet edeceğim.

Bu ay kitaplarımı balkonumda okuyacağım. Derin derin nefes alarak arada gözlerimi kapatarak.

Bu ay çocuklarımla daha çok zaman geçireceğim. Baharı, renkleri, temiz havayı çocuklarımla karşılayacağım.

Kucaklaşmak için, daha sıkı sarılmak için önlerine bolca vakit sunacağım.

Teknolojiyi daha da bir azaltıp kucaklarımızı bolca kitapla dolduracağım.

Nasıl anlatsam bilmiyorum ama benim için çalışan anne olmak en çok bahar aylarında zordur.
Evimin bahar temizliğinden çok baharı çocuklarımla karşılayabilmek için sıkı bir plan yapma telaşım vardır.  Bahar ayların da kaçırdığım her ana daha çok üzülürüm.

İş yerinde sanki en çok bahar aylarında zaman durur. Bir türlü akşam olmak bilmez. Akşam olsa da güneşi batırmadan 10 dk bile olsa nasıl faydalanırım düşünceleri sarar etrafımı.

Ve ben en çok baharda yalnız olduğumu hissederim nedense bu aylarda beni kimse anlamıyor gibime gelir. Sadece ben bunu yaşıyormuşum ve bencillik ediyormuşum gibi düşünürüm. Sanki sadece bahar aylarında çocuklarımın bana daha daha çok ihtiyacı varmış gibi hissedip vicdan azabı çekerim.

Hafta sonlarını hiç dışarı çıkmadan geçirmemeye çalışırım çünkü çocuklarıma karşı bu benim en büyük sorumluluğummuş gibi gelir.

Baharın enerjisini de yorgunluğunu da çocuklarımla paylaşmak isterim ve sanki onlar da bensiz baharı karşılayamazlar gibi gelir.

Belki kendi istediğim ya da çocuklarımın istediği anda değil de işten dönünce bize ayrılan vakitte bir şeyler yapabilmek ve güneşi batmadan kovalamak yoruyor.

Evde olsam tüm gün çocuklarla parkta koşup oynasam diye düşünüyorum sonra iç sesim" saçmalama Gülşah eminim ev temizlemekten parka inmeye vakit bulamayacaksın" diyor. Bunun adına ne dendiğini hala bilmesem de dediğim gibi ben en çok bahar da çalışan anne olmakta zorlanıyorum.

Ama yine de baharı çocuklarımla sağlıklı bir şekilde karşılayabildiğim için çok mutluyum...

Her gününüz bir öncekinden güzel geçsin.

Sevgiler,













55 yorum:

  1. baharın enerjisi gelmiş, çalışan anne olunca tabi zor oluyor ama neyse ki hafta sonlarımız var. bundan sonra bol bol temiz hava oksijen koşma zıplama gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla hoplayıp zıplarken temiz hava çarptı hasta olduk :))) görmemiş gibi baharı karşılarsak böyle olur :)

      Sil
  2. Umarim her sey dusundugunuz,istediginiz gibi olur. Ne guzel bahar coskusunu boyle guzel hissetmek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin hepimizin istediği gibi olur inşallah ;)

      Sil
  3. Çok doğru bir karar. Ben de çalışan bir bayan olarak pek çok zorluk yaşıyorum çocuk olmamasına rağmen. Bununla ilgli bir haber de okumuştum. Mükemmelliyetçi olmamak lazımmış. Önce sevdiklerimiz ve kendimize zaman ayırmalıyız diğer işler olur elbet:)) Eğlenceli günler dlerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla aynen öyle yapıyorum evim derli toplu bir ev değil maalesef sırası gelince vakitte kalırsa topluyorum :) sevgiler

      Sil
  4. Çalışınca bazı işlere kenarda bırakmak daha doğru oluyor. Miniklerle ne kadar zaman geçirsen kardır...

    YanıtlaSil
  5. Çok haklısınız, baharı dışarda yaşamak gerekir. Bahar geldiğinde mümkün olduğunca öğrencilerimle bahçede ders yapmak istiyorum ben de, ama bilirsiniz müdüründen velisine kadar herkesin gözüne batar bu durum;))
    Gönlünüzden geldiği gibi geçsin bu bahar;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepimizin gönlünden geçtiği gibi geçsin diyelim ;)

      Sil
  6. Beni bu güzel havalar mahvetti hep bu aylarda aklıma gelir benim de. İşe gitmek en çok bu aylarda zor gelir. Çocuklarımızla harika bir bahar olsun bu sene :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin inşallah mesai sonlarımız onların yapacak bir şey yok :)

      Sil
  7. Çocuklar o kadar çabuk büyüyorlar ki diğer işlerin zamanı çalmasını engellemek akıllıca :)

    Çalışmayan anne olarak evde de işin hiç bitmediğini, hep birlikteymiş gibi olup hiç olunamayabildiğini söyleyebilirim. Çocuklara yetmek isteyip de yetememek olmuyor aslında çalışırken, onlara yetiliyor da kendine yetecek vakit kalmaması zor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru evde olup tüm gün çocukla ilgilenmenin de olmayacagının farkındayım ama bunlar hep bahar kafası işte :)

      Sil
  8. İnanın böyle düşünen bir tek siz değilsiniz.Bahar gelince insanın içi içine sığmıyor. Çocukları eve hapsetmek vicdansızlık gibi geliyor. Ben çalışırken iznimin bir kısmını nisan ayında alırdım. Çünkü aynı sizin gibi düşünüyordum. Şimdi evdeyim. Ama bu kez de çocuğum okulda. Artık bir orta yol bulmaya çalışıyoruz. Baharı ve yazı en verimli şekilde geçirmeye çalışıyoruz. Her şey gönlünüzce olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu saatten sonra bende ev hanımı olsam değişmeyecek cocuklar artık okulda :) haftasonları en güzel fırsatımız artık napalım :)

      Sil
  9. Bahar sana da ailene de umutla , bereketle gelsin canım ... Bahar enerjisiyle dolu muhteşem yarınlar diliyorum

    YanıtlaSil
  10. Yazınızda kendimden ne çok şey buldum.Baharla ilgili planlarımıza çoğu zaman ev işleri ve teknoloji karışıyor.Umarım ikisinide azaltma şansı bulabilirim ;)

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel kararlar almışsın Gülşah'cığım, vicdan azabı çekmene hiç gerek yok, çocuklarınla ilgili yazılarından ne kadar iyi bir anne olduğunu hepimiz okuyoruz diye düşünüyorum sadece ben değil. Arada kendine de, ev temizliğine de tabii ki vakit ayırmalısın bu çok doğal. :) Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla abla hiç ev temizliğine vakit ayırasım yok ama mecburiyet işte :)) sağolasın güzel yorumun için öpüyorum seni çokkk

      Sil
  12. Bahar bütün güzelliğiyle kapınızda olsun . Gerçi sizin evde iki bahar var zaten 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim evdeki bahar pek sert geçiyor ama olsun renk katıyorlar hayatımıza :) teşekkür ederim sevgiler

      Sil
  13. Eskiden ben de trmizlikten basimi kaldiramazdim artik çocuklarla zaman geçirmeye daha çok önem veriyorum. Ilerde akillarinda camin tozu degil de birlikte geçirilen zsmanöar olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru sanırım bir çok anne önceliklerini doğru yönde değiştirmiş durumda ;)

      Sil
  14. bahar nedense hep temizlikle algılanıyor gereksiz olmasa da diğer güzellikleri yaşamamıza engel olmamalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neden kışa girerken değilde bahar da dimi :)

      Sil
  15. Başta yapacakalar kısmını okurken dedim "bir dakika ya çalışmıyor muydu? ben mi yanlış hatırlıyorum?" sonra anlaşıldı olay. Hakkaten tek diyebileceğim Allah kolaylık versin. Eh herkesin imtihanı farklı. Ben bu devirde annellerin çalışmasına bundan sıcak bakmıyorum işte. Yazık değil mi ama? Neyse nasip...
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman öyle demeyin çalışsın bütün kadınlar erkek egemenliğinin bu kadar şiddete meyilli olduğu bir toplumda kadın ayakları üzerinde dursun yeter ki vicdan azapları gelir geçer çocuğuna iyi örnek olsun en önemlisi bu ;) sevgiler

      Sil
  16. Bu ay ve bundan sonraki aylarda gönlünden neler geçiyorsa öyle yaşa canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol cnm hep birlikte yaşayalım inşallah ;)

      Sil
  17. bahar geldi Elayı evde tutabilene aşkolsun artık :-))))

    YanıtlaSil
  18. Çalışırken her şey daha da zorlaşıyor. Umarım ki, bu bahar çocuklarınızla doya doya vakit geçirebilirsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah sağlık versin yeter ki geçiririz elbette ;)

      Sil
  19. Bahar çok telaşeli oluyor... Bahar temizliği alışkanlığını bırakalı yıllar oldu. Ne zaman müsaitsem o zaman yapılıyor bizim evde...
    Yetişemiyorum çünkü...
    Enerjin bol olsun ve bahar hoşgelsin hepimize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende yetişemiyorum gerçekten olduğu kadar diyerek yola devam ediyroum :)
      bol enerjili gunler dilerim canım

      Sil
  20. Çok dogru bir karar. Omrumuzu ev islerine heba edip duruyoruz hatta esya icin yasiyoruz! Onumuzdeki guzelliklerden haberimiz yok! Insan sevdigi gibi yasamali ne istiyorsa onu yapabilmeli. Senin isteklerinde olmayacak seyler degil, basit ama buyuk mutluluklar. Birak ev islerini onlar bekler ama cocuklarin bu ani bir daha geri gelmez, ayni bahari yeniden yasayamazsin! Bu baharin tadini cikar canim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynennn öyle yapacağım canım ki zaten yetişemediğim için bir çok ev iş de kalıyor mecburen ;)

      Sil
  21. ben de tam tersi bahar aylarında çalışan anne olmayı seviyorum. eve dönünce hava aydınlık oluyor ya babasıyla arin'i sahilde basıyorum ya ya da eve gider gitmez hoop zibidimi parka götürüyorum ya o yüzden bahar ayları candır can :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy sonra eve git yemek derdi var çocukların biri parkta biri okuldan gelmiş aç bekliyor bizim bir araya toplanmamız bile geç oluyor ondan bu kargaşa :)) tek çocuk ideal :)))

      Sil
  22. kış ayından sonra daha aydınlık saatlerde eve gidebilme ihtimalini seven ben saatler ileri alınıp birde nisan ayı gelince mutluluk sarhoşu oluyorum resmen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. orası öyle işten resmen enerji dolu çıkıyorum :)

      Sil
  23. bahar çoşkusu çocuklarla guzel

    YanıtlaSil
  24. Öyle güzel anlatmışsın ki, hiç bir şeye zaten yetişemiyorum. Bir de işin içine çocuklarla birlikte bahar temizliği girince, hepten soğuyorum bahardan.
    Dediklerin ne doğru. Erteleyebilirim temizliği.

    YanıtlaSil
  25. çalışırken hava aydınlık işten çıkmaya ne sevinirdim sanki gün bitmeyecekmiş gibi gelirdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o coşkuyu yaşıyorum işte :) ama daa eve gider gitmez serinlik basıyor az daha sabret diyroum kendime :)

      Sil
  26. Gülşahcım o zaman sana Candan Erçetin'den "Bahar" şarkısını armağan ediyorum.
    Bahar geldiğinde mi ben böyle olurum yoksa öyle olduğumda mı gelir bahar diyor ya.. yazını okuyunca direkt bu şarkı aklıma geldi. Geldiği bahar ayları gevşedi gönül yayları :)
    https://www.youtube.com/watch?v=Epcj13tZ3gI

    YanıtlaSil
  27. işte bu baharın verdiği pozitif enerji ne güzel :)

    YanıtlaSil
  28. Ben senin yazılarını okuma listemde göremediğimdem geç geliyorum. Yeniden takibe alayım bi. Bahar mevsimini çok seviyorum. Çok sıcak sevmediğimden olsa gerek. İcim kıpır kıpır oluyor ve ne çok plan koyuyor insan kendine. Bir de yapabilsek değil mi

    YanıtlaSil
  29. İki yıl öncesine kadar bahar demek enerji demekti benim için. Ama son iki yıldır nedendir bilmem diğer aylardan çok farkı yok :(
    Bahar temizliği telaşını ömrüm boyunca hiç yaşamadım. Standartlarıma ek olarak yazlıklar çıkarılsın kışlıklar kaldırılsın telaşı eklenir o kadar:)

    YanıtlaSil
  30. Harika hedefler, bahar bi gelebilse hadi ben de yapayım diyeceğim ama donuyoruuuz :D keyfini çıkartın açık havanın masmavi gökyüzünün valla çok şanslısınız! (Bu yaz 1 ay Bursaya kaçma planı olan zavallı gurbetçi anne..)

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe