8 Mar 2016

Kadınlar Günü(mü)?

kadınlar günü
Bu sözü ben yazmadım ama yazanı alkışlıyorum...
 Ortaokul öğrencisiydim mahallemiz de arkadaşlarla yol kenarında bir arkadaşın evinin duvarında otururduk. Annem çekip uyardı beni "oturmayın orada gelen geçen laf ediyor"dedi anlamadım ne yaptık ki biz dedim ama anneme soramadım. Öğrendim ki tüm arkadaşlarım uyarılmış. Neden? koca koca adamlara biz duvar üzerinden pas veriyormuşuz ( pas vermek ne demek diye çok ta sorguladık) biz lise itibariyle bir daha öyle yola yakın yerlerde oturamadık. Lise de ise giyim kuşamımıza takıldı herkes çok süsleniyormuşuz , arkadaşım kapandı ona da bir dünya laf ettiler. Ve bunları konuşanlar koca koca kadınlar yani hem cinslerimiz olduğunu tahin etmek zor değil değil mi?

 Tüm ergenliğim annemle giyim kavgası etmekle geçti babam karışmaz ama annem mahallede ki kadınların konuşmalarından çok etkilenir bana sarardı. Evlendim ilk 5 yıl kocamın kıyafetime karışmasıyla mücadele ettim. Mini etek, ip askılı, dantel çorap vs gibi değil bu kavgalar dar-bol, kol boyu kısa uzun, renkli kıyafetler gibi sıradan konular. Şimdi eşim eskisi gibi değil eminim kabullendiği için değil kavga etmekten yorulduğu için karışmıyor. Ve biliyorum özellikle bu kıyafet konusunda eşlerine boyun eğen çokça kadın var. Çünkü annelerinden öyle öğrendiler.

 Kapansan yadırgarlar, mini etek giysem aranıyor derler, sesli gülsem davetkar derler, önce kariyer desem ayıplarlar, dışarda emzirsem utanmaz derler, emzirmesem kendini düşünüyor derler derler derler....

 Sırf başkaları için ve sırf başkaları ayıplamasın diye kız çocuklarının kafasına BAŞKALARINI kazıyarak büyütülen kadınlar kendi çocuklarını da aynı şekilde büyütmeye devam ederken biz anca yılda bir günü kadınlar günü olarak kutlamaya devam ederiz.

 Ve bugün kadınlar günü kutlarken; çocuklarının gözü önünde bilmem kaç yerinden bıçaklanmış kadın haberlerini hatırlayın.

 Giyim kuşamı yüzünden tecavüz hak görülmüş kadınları düşünün, karısını parçalara ayıracak kadar kendi malıymış gibi gören şerefsiz erkekleri düşünün,

 Tek başına sokaklara çıkamadığınızı, otobüslere yalnız başımıza binerken ne kadar korktuğumuzu, erkeklerin gözünde karakterimizi giyimimizin belirlediğini unutmayın.

 Kariyerimizden tut, çocuk yetiştirmemize hatta çocuk sayımıza bile karışılırken ve hatta benim bedenime saygı duymayıp kürtajıma bile karışılırken ben 365 günün sadece bir gününü kutlamayı kendime yakıştıramam. Evet herkes sesini çıkarsın, evet herkes yazsın çizsin ama kadın haklarının iyi hal indirimden ibaret olduğunu asla ve asla hiç bir kadın unutmasın.

 Kızlarınızın bu ülkede değer görmesini istiyorsanız erkek çocuklarına; "kadınları sevmeyi öğretin, ev işlerinin birlikte yapıldığını, gönül almanın bir çiçekle olmayacağını, kadınları giyimine göre yargılamamayı öğretin.

 Ve kız çocuklarına bir şey öğretmeyin sadece dinleyin, her şeyine ortak olun, iletişiminiz hiç kopmasın, her şeyi ilk önce anne babasıyla konuşması gerektiğini ezberletin. Bunların yanında siz yine de tenha sokaklarda pek yalnız kalmamasını tembihleyin. Bu düzen değişene kadar hiç bir çocuk ve hiç bir kadın güvende olmayacaktır.

Ben bu ülke de kadın olmaktan utanıyorum ve kadınlar gününün bu ülke de kutlanmasını da komik buluyorum. Kutlamak isteyen buyursun kutlasın.

Sadece bir gün değil her gün hatırlanmak dileğiyle...

Sevgiler,


54 yorum:

  1. aynen katılıyorum Gülşah.anne babalara büyük iş düşüyor.

    YanıtlaSil
  2. Ne haklısın yazdıklarında ama yine çözüm yazdıklarında gizli. Toplumu kökünden değiştirmek yine biz kadınların ellerinde. Annelerimizle başlayıp, kendimiz, kız ve erkek çocuklarımızla devam edersek bu eğitime çehremiz bir anda değişebilir. İşte bu nedenle önce kendimizi değiştirmeliyiz. Teşekkürler güzel yazı için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim çok doğru kadınların erkek çocuklarına verdiği eğitim çok önemli

      Sil
  3. Kesinlikle katılıyorum, çok güzel bir yazı olmuş ♥

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar doğru,ne kadar yerinde tespitler. Kadın gününde herkes kutlama yapsa ne çıkar, her gün kadınlar ve kızlar bu ülkede zulüm görüyor.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim aslında hepimizinde gördüğü bildiği şeyler sevgiler ;)

      Sil
  5. Yüreğine sağlık helal olsun !

    YanıtlaSil
  6. Kelimesi kelimesine katılıyorum. Fazla söze hacet yok herşeyi yazmışsın zaten Gülşah. Yüreğine sağlık pek güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  7. Ne yazık, gelişmekte olan ya da geri kalmış tüm ülkelerde bu örneklerin hepsi hatta daha fazlası sergileniyor. Yazdıklarınızın hepsine katılıyorum. Ama iyi örnekleri de sergilemek gerektiğini düşünüyorum.
    Bugünkü yazımda Mersin'den örnekler vermeye çalıştım. Bir şeyler üreten kadınlar inanın öyle mutlular ki.
    "Dünya Emekçi Kadınlar Günü", dünyanın güzelleşmesine, değişmesine katkıda bulunan tüm kadınlar için kutlu olsun.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet iyi örneklerde çok fazla onlar şanslı bir kesim sayılıyor belki de bir çoğumuza örnek olmalı ama ben önce sokaklarda korkmadan gezebilmeyi diliyorum.sevgiler

      Sil
  8. Çok doğru yazmışsınız.
    Bütün kadınlarımızın kadınlar gününü kutluyorum.

    YanıtlaSil
  9. Hakkı yenen kadınların yaşadığı ülkelerde bu tip günler nedense çok şakşaklanıyor, kutlanıyor. Kadının "insan" kabul edildiği ülkelerde ise hiç adı bile anılmıyor.. Herşeyimiz göstermelik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru artık göstermelik birseyimiz bile kalmadı gerçi :)

      Sil
  10. Yazınız ve emeğiniz için yürekten teşekkür ederim Gülşah Hanım.
    Daha dün haberlerde,boşanmak istediği için kocası tarafından önce biber gazı sıkılıp, sonra kafasına ütü vurulup, sonra da defalarca bıçaklanarak öldürülen Demet'i ve nicelerini duyduktan sonra neyi kutlayacağız? Geçelim bunları, yine 3-5 çiçek, bir kaç plaket ile kadınları koruyoruz, değer veriyoruz imajı verilecek. Gerçekler hiç öyle değil...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle bu kadar kadın cinayete kurban giderken kutlanacak tek bir günümüz bile yok değer görmek en büyük beklentimiz haline geldi

      Sil
  11. Çok güzel bir yazı olmuş.En can alıcı noktalara değinmişsiniz.

    YanıtlaSil
  12. Kadına en büyük eziyeti her zaman bir kadın yapıyor. Kayınvalide, anne, görümce. Hep eleştiri hep aşağılama...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet en büyük düşman hem cinslerimiz zaten acı ama gerçek bu

      Sil
  13. Ne güze dile getirmişsiniz ve dile getiriyoruz yazıyoruz çiziyoruz malesef bunları yapamayan çok kadın var sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önce kadın kadına değer versin el birliği ile gerisi az da olsa çözülür

      Sil
  14. Konuyu bütün gerçekliğiyle ortaya koymuşsunuz. Bu sadece bir kutlama günü olmamalı, hesap sorma günü olmalı. Ey bizi yönetenler, neden kadınlara eşit temsil hakkı tanıyacak yasalar çıkarmıyorsunuz? Neden her türlü şiddet yapanın yanına kar kalıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet cok mantıklı hesap sorma günü olarak kutlanabilir yasaları sorgulayalım iyi hal indirimlerinin hesabını soralım ama kutlamayalım

      Sil
  15. Çok zor günlerdeyiz, dilerim ki gönül rahatlığı ile kutlayabildiğimiz günlerde gelir (:

    YanıtlaSil
  16. Süpersiniz . Katalizmin oyuncağı haline getirilip kozmetik firmalarının indirimleriyle kadınlar günü kutlanan bir ülkede hergün kaç kadın şiddete maruz kalıyor kaç kadın öldürülüyor. Çözüm ne sıfıra sıgır elde var sıfır. İndirim yapıyorlar ya neyimize yetmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bide o var dimi boy boy indirimler lütfediliyor jest yapılıyor yani kadınlara

      Sil
  17. yüreğine kalemine sağlık. noktasına virgülüne kadar katılıyorum. 2 erkek annesi olarak inanılmaz görev düşüyor bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim valla bana da iş düşüyor elimden gelenide yapacağım

      Sil
  18. Tam alkışlık söz cidden :)

    YanıtlaSil
  19. Yaşadıklarının hemen hepsini yaşamış biri olarak en çok kızdığım nokta da elalem ne der. Neden ben başkalarını düşünerek yaşamak zorundayım ki. Gerçi bu ülkede maalesef istediği gibi yaşayabilen çok zor. Kimse aleni karışmasa bile toplumdaki yaşam şartları sebebiyle asla özgür olamıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle büyütüldük elalem ne der diye diye kakıldı kafamıza.

      Sil
  20. Ben de kutlamayanlardanım zira sizin gibi ortada kutlanacak bir şey görmüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke aksini düşünebilseydik ama maalesef

      Sil
  21. Kadının işi zor bu ülkede ve dünyada erkeğe bizden üstün olma hakkı bazen yasa bazen toplum tarafından verildiği sürece onlar da kadını ezmeye devam edecekler ne Zaman insana saygı önem kazanırsa belki bir değişim olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru insana saygı yok sadece kadına bile değil

      Sil
  22. Söz gerçekten güzelmiş. Ama 'adam' olan erkek sayısı çok az olduğundan zaten bu dünya kadınlar için bir cehennem. :( Başka gezegenleri bilmiyorum:))

    Yazdıklarının tek bir şey hariç tümüne ama tümüne katılıyorum. O tek şey kürtaj konusu. Benim bedenim teorisine katılmıyorum neden dersen, bebek geldiği an itibarıyla o bebeğin de bir insan olarak, dünyaya gelme hakkı var, ona soramıyoruz "Dünyaya gelmek ister misin?" diye. Yani o andan itibaren beden sadece bizim değil o minik bebeğin de bedeni oluyor. O bebeğin adına onun dünyaya gelip gelmeme, yaşayıp yaşamama hakkına karışmak bana doğru gelmiyor. Belki dünyaya gelmek istiyor ki, buna sebep olmuşuz üstelik. (İsteyerek derken tecavüz vakası istisna tabii) İsteyerek bir bebek yapmak zaten onu dünyaya getirmiş olmaktır. Ha 9 ay var, dünyaya getirmişsin ama seni yok edeceğim demek bana acımasızlık geliyor. Feminizmle ilgisini de kuramıyorum. İnsan hakkı, eşcinsel hakkı, şu hakkı, bu hakkı diyoruz da, bir bebeğin de dünyaya gelme hakkı olmalı. Ona niye saygı duymuyoruz. Ha istemiyordu kadın o zaman başta düşünecekti. Benim bu konudaki tavrım şu: Bebek istemeyen kadın bunun önlemini başta alsın, artık kısırlaştırır mı kendisini, kocasını mı kısırlaştırır, nelerse önlemini alır, diyelim her önlemi karı-koca aldı ama olmadı. E o zaman da bir zahmet dünyaya getirsin baksın güzelce büyütsün. Fasulye kadarken bile acı duymayacağı ne malum? O fasulyenin de dünyaya gelme hakkı var diyorum. Sonuçta kadının sırtına silah dayatılarak hamile bırakılmadıysa tabii:)))

    Kutlanacak bir şey yok canım, haklısın....:(
    Çok çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  23. Gülşah yine çok güzel yazmissin...bir oğlum var ve ona iyi bir adam olmayı öğretmeye çalışıyorum. Ve şükür ki eşine ve kuzine değer veren bir babası var. Bazı şeyler okuyarak değil model alınarak öğreniliyor.

    YanıtlaSil
  24. Bu ülkede kadin olmak gerçekten o kadar zor ki ben ilk genc kizlik yillarinda o kadar uyarular duydun ki simdi bile yolda suratim asik sert adimlarla yuruyorum ah o elalem ne der diye düşünülerek kiz çocuklar i uyarilarak degil erkek cocuklari uyarilarak düzgün sekilde yetistirilebilse ... Ne kadar dogru yazmissiniz

    YanıtlaSil
  25. Merhaba. Blogunuzu takibe aldım. Bana da beklerim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  26. Erkek çocuklarımıza kız kardeşinden daha üstün olmadığını öğrettiğimiz gün eşitliği de öğretmiş olacağız. Yüreğinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş..

    YanıtlaSil
  27. Agziniza saglik nede guzel yazmissiniz.sevgiler :)

    YanıtlaSil
  28. Ben de yazdım bir şeyler ama dediğiniz gibi,kutlu olsun demeye dilim varmadı.Benimki biraz rol model komedisi gibi oldu.Her bir kelimenize imzalı katılıyorum Gülşah hanımcığım.Esas iş erkekleri yetiştiren kadınların değil mi?Esas zulmü,esas hainliği kadınlardan görmüyor muyuz?Oğluma dediğim tek nasihat;eğer tek bir kadına,tek damla yaş akıttırırsan ,seni pişman ederim,şeklinde.Hepimiz öyle veya böyle,sözlü ya da fiziki şiddet gördük,görüyoruz.Önce kadın kadını koruyacak ki,erkekler hizaya gelsin.Burada yaşadığım kadın olma durumu Türkiye'dekinden o kadar farklı ki!!Üstelik ben oradayken kariyer sahibi,güçlü bir kadındım güya,ne çareki,en önce kadındım,değerim eksik eteklikten öte değildi.Alkışlıyorum bu güçlü ve cesur tavrınızı ❤

    YanıtlaSil
  29. İnan ben de oğlumu adam olarak değil de insan olarak yetiştirmeye çalışıyorum. Hatta kız çozuklarından bile kibardır. Ama böyle uysal olunca da insanlar ezmeye çalışıyor malesef. İnşallah güzel bir dünya olur onları yıpratmayacak. O ilk paragraftaki durum benim gibi taşrada genç kızlığını geçirmiş her kızın başına gelmiştir inan Gülşahcım. Ne acıki baskılarla büyüdük. Bu yüzden çok özgüvenli bir insan değilimdir. Hatta şu iki yılda açıldım diyebilirim. Dünya kadınlar günümüz kıtlu olsun.

    YanıtlaSil
  30. Is bizde bitiyor bu her zaman böyle çok haklisin canim. Ben kizimi ve ogullarimi bu bilinçle yetistirmeye çalisiyorum. Neyse ki esim karismadi hiç giyimime.

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe