23 Mar 2016

Çocuk Odası Hazırlıkları

 Hamilelik haberini alınca başlayan heyecan gün geçtikçe yerini alışverişe bırakır. Kıyafetler, bebek gereçleri derken işin en zevkli kısımlarından biri çocuk odası hazırlama kısmı oluyor. Ben ayrı bir odada büyümedim ama çok şükür 2 çocuğum içinde gönlüme göre çocuklarımın da seveceği şekilde odalar hazırlayabildim. Hatta oturma odasını gereksiz gördüğüm için iptal edip (cinsiyetlerinin farklı olmasınında etkisi var) ikisine de ayrı odalar hazırladım.

 Cinsiyet oda seçiminde belirleyici bir etken ama internette ki tasarımları gördükçe de insanın kafasında ya da hayallerin de diyeyim bir sürü seçenek belirleniyor. Hazır oda takımları kadar tasarım odalar da herkesin aklını başından almaya yetiyor. Yani ayrı ayrı ürünler alıp güzel bir çocuk odası dekorasyonu da yapılabiliyor.

 İşin büyük kısmı hayallerimize kalıyor. Yani hayal gücümüz ne kadar güçlü ise o kadar güzel çocuk odaları tasarlayabiliriz. Klasik, modern, etnik veya karakterlerle dolu bir dünya seçeneği yaratmak çok da zor değil. Hatta bende Ela'nın odasını genç kız odasına çevirmek için sabırsızlıkla bekliyorum. Ve ara ara internetten çocuk odası dekorasyonu ile çeşitli araştırmalar yapıyor beğendiğim fotoğrafları arşivliyorum.

homify
Işıklı bulutlarda uyumak güzel olurdu.

tasarım mobilyalar
Bu oda çocuğu falan geçtim tam benlik :)

çocuk yatakları Montessori odaları da bu sıra çok popüler oldu geç kalmış olmasaydım Ela ya mutlaka böyle bir oda hazırlardım. Çok sevimli değil mi?tasarım çocuk odaları Böyle eğlenceli bir odaya sanırım hiç bir çocuk hayır diyemez.

Peki nerden başlamak gerek?
Mobilyalara karar vermeden önce yerleşim planı yapmak gerekir. Sonrasında gömmemi yoksa taşınabilir mobilyamı olmalı onlarıda planlayıp not etmekte fayda var. Sonrasında da eğlenceli bir odamı, huzurlu sakin bir odamı yoksa kızım var masalsı bir odamı olmalı diye düşünmek mobilyalar için karar vermenizde yardımcı olacaktır. Çocuk büyük ise fikrini almayı da sakın unutmayın sonra bayağı arıza çıkarabiliyorlar benden söylemesi :)

Canlı ve parlak renkler odaya renk katarken, eğlenceli depolama alanları ve gömme sepet yada raflar farklı bir tarz yaratmanıza yardımcı olacaktır.

Görseller homify sitesinden izinle aldığım tasarım odalardır. Hayran kalmamak mümkün değil. Çok da güzel ilham veren fikirler var. 

Homify' ın heyecan verici ve harikulade fikirlerini gözden geçirin ve uygulanabilmesi mümkün olağanüstü dekorasyonları keşfedin. Homify sitesinin sayfalarında görsel bir tura çıkın ve dikkatinizi çeken, beğeninizi kazanan bir şey olursa resmini kolayca yeni fikirlere ekleyin. Size ilham veren fotoğrafları "yeni fikirler" sayfanızda üzerine notlar alarak saklayabilir, çocuk odası bakım için işe koyulduğunuz zaman hazır olmalarını sağlayabilirsiniz ;)

Ayrıca belirtmek isterim ki sadece çocuk odası dekorasyonu değil bu sitede tüm ev dekorasyonuna ait bir sürü ilham verecek görseller de mevcut hatta balkonumu yaza hazırlamak için bayağı fikir edindim diyebilirim.

Ehh buda bu haftanın #annetavsiyesi olsun.

Sevgiler,

tasarım giyinme odası
Böyle bir giyinme odasına da hayır demezdim :)









42 yorum:

  1. gerçekten hayran olmamak elde değil.. çocuk olmaya gerek yok böyle tasarımların içerisinde uyumak uyanmak hepimiz için de inanılmaz keyifli olurdu kesinlikle :)

    YanıtlaSil
  2. İkinci fotoğraftaki odayı ben bile isterim :)

    YanıtlaSil
  3. Ayy odaların dekorasyonlarına bayıldım. Bu odalarda bende uyurdum. Çocuklarım için bende bu tarz bir oda düzenlemek istiyorum. Ama bir türlü nasip olmadı. Ama ben bu şekilde düşünüp, tasarlayamam sanırım. Biraz hayal gücü insanın yüksek olması gerekiyor. Yada bir iç mimardan yardım almak gerekiyor gibime geliyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence daha da güzellerini tasarlarsın görselleri toplayarak plan yapsan kafanda hepsi canlanır ;)

      Sil
  4. taşınma telaşında olduğumuz bu süreçte iyi gelen bir yazı oldu bana , güzel fikirler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman mutlaka diğer odalara da göz at derim çok güzel salon ve balkon fikirleri not ettim bende kendime ;)

      Sil
  5. Yapılan en büyük hatalardan biri bence ebeveynlerin çocuğa göre değil kendine göre oda hazırlamaları.. Resimdeki örnekler çok güzel,her çocuğun da sevebileceği türden.. Teşekkürler aydınlatıcı paylaşımınız için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim evet doğru özellikle çocuk büyükse fikrini almadan hazırlık yapmak haksızlıktan başka bir şey olmayacaktır.

      Sil
  6. Odalar çok güzeller, ben de o yeşilli pembeli odaya hayran kaldım. Bebek odamızı hazırladık biz de. Cinsiyet renkleri etkiliyor ister istemez. Hazır mobilyalarda istediğimiz gibi bulamayınca eşim tasarımını çizdi mobilyacıya yaptırdık. Böylece tüm detayları istediğimiz gibi oldu. Bizim ilk çocuğumuz olduğundan büyük bir hevesle hazırladık. Gerçi her çocuk başka heyecandır değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizde kendimiz çizip mobilyacıya yaptırdık daha bir emek harcanıyor sanki tamamen hayal gücüne kalmış birşey :) her çocukda da farklı farklı istek ve heyecanlar oluyor.

      Sil
  7. Offf..ooofff paranın gözü çıksın:)))Gülşah'cığım harika odalar bunlar, hepsini de çok beğendim ama ençok giyinme odasını sevdim, sana katılıyorum hayır denmez böyle bir giyinme odasına. Yalnız kapısı var mı yoksa açık mı onu tam seçemedim, kapısı kapalı olursa toz olmaz daha iyi diye düşünüyorum.
    Çok teşekkürler canım. Sevgilerimi bıraktım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tipik kadın mantıgındaız abla ya cok guldum bende aynı şeyi düşündüm :) ee toz olur bunlar dedim :)) opuyorum seni

      Sil
  8. Çok güzel seçenekler var.

    YanıtlaSil
  9. Benimde erkek ve kız olmak üzere iki çocuğum var ve evet odaları en baştan ayırmak en akllıcası. Bende öyle yaptım. Gerçi aynı cinsiyette olsalarda odaların ayrı olması en mantıklısı bence. Odalar bir harika gerçekten valla ben bu odaların hiçbirinden çıkamazdım herhalde :) sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaş farkıda 7 olunca mecbur ayırmak zorunda kalıyor insan :) herkesin kendi alanının olması kapalı kalan misafir odalarından her zaman daha iyidir ;)

      Sil
  10. çok güzel tasarımlar ve mobilyalar var artık seçim yapmak gerçekten zor oluyor içlerinden..

    YanıtlaSil
  11. Ben tekrar çocuk olabilir miyim ...?
    Hepsi birbirinden şahane ...
    Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  12. En baştaki odaya bayıldım,bu yaza inşallah bende oğluşuma bir oda yapacağım,ferah ve aydınlık olsun diye beyaz düşünüyorum.Gerçi bu aralar çok güzel paylaşımlar yapılıyor.Farklı fikirler edindim.teşekkür ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz yapmıştık bizde ogluma yeşil ilede renklerdirdik sonra o oda Ela ya kaldı yesilleri cıkardık mor ile renklendirdik yani beyaz oda her türlü kullanışlı oluyor :)sevgiler

      Sil
  13. Merhaba,

    Her türlü mekânın tasarımı kullanıcının psikolojik durumu üzerinde etkili oluyor. Kullanıcı hele ki çocuklar olunca durum daha da önem kazanıyor. Dilerim çocuklarınızın mutlu olduğu/olacağı, onların çok yönlü gelişimlerine katkıda bulunacak odaları olur.

    Renkli günler!

    YanıtlaSil
  14. hepsi çok şeker
    bende oğluşlarıma oda hazırlarken çok kararsız kalmıştım :)

    YanıtlaSil
  15. Vallahi hayran kaldım ne kadar güzel bir oda. Küçükken böyle bir odam olmadı şimdiki çocuklar şanslı.Saray yavrusu dedikleri bu olsagerek. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hakkaten öyle bizler görmedik böyle odalar şimdi çocuklarımıza hazırladığımız odalarla hevesimizi alıyoruz :)

      Sil
  16. benim kızlar için pembe olanına bayıldım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin kızlarla bu odalar daha da bir güzelleşir :)

      Sil
  17. Giyinme odasına bayıldım önce bunu söyleyeyim.hepsi çok güzel ama Kendi evim olmadan boyle tasarımlar yapmak istemiyorum. Bence de oturma odası iptal etmen iyi olmuş. Cocuklar büyüyünce tek oda yeterli oluyor. Zaten ayda bir kullanıyoruz mabet gibi bakıyoruz misafir odalarına. Bizden kıymetli mi ayol;))) simdilik bizimkiler ayni odada ama birkaç sene sonra ben de ayıracagim odalarını. O zamana kendi evimde olursa, kimse tutmasın beni valla:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah kendi evinize geçmekte nasip olur kira eve gerçekten insan masraf yapmaya üzülüyor.valla bizde misafir odası falan yalan oldu :)

      Sil
  18. Işıklı bulutlara bayıldım. Ama evet giyinme odasına da kimse hayır diyemez bence (:

    YanıtlaSil
  19. 3. Fotoğraftaki pembe oda tam bana göre :)))))))))) Ne yani olamaz mı :))) ben de küçüğüm daha :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olar olarrr olmazmı hiç ben bile sana eşlik ederim o odada :)

      Sil
  20. Bunlar oda mı yoksa masal diyarımı :) bayıldım bayıldım çok güzel iç açıcı bir paylaşım, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  21. ayyy artık ikea var yaaaa her şeyi güzeel ne diyosuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ikea da iş görür beyaz nasılsa renklendirmesinide kendimiz yapıveririz al sana masalımsı oda ;) daha ne olsun

      Sil
  22. Hepsi birbirinden güzel...
    Seneye kızların odasını yenileyeceğim ve onlar için evin salonunu feda edeceğim :)

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe