13 Eki 2016

Devlet Okullarında Yabancı Dil Eğitimi

ingilizce kursları

Haberlerde denk geldiniz mi bilmiyorum ama 5.sınıfların ingilizce ve türkçe hazırlık sınıfı olması gündemde(imiş).

Yağız şuan 5.sınıf bir umut yeşerdi içimde ama birden silkelenip Türkiye'de yaşadığımı hatırladım. Bir kaç yerden araştırdım ve maalesef yürürlüğe giren bir şey yok. Bize zaten vurmazdı ama bizden sonraki 5.sınıflar için çok iyi olabilecek bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Milli eğitim geri adım attı ve hazırlık sınıfı değil sadece yabancı dil eğitiminin arttırılması için çalışmalar yapılıyor diyerek umutları söndürdü.

Maalesef devlet okullarında yabancı dil eğitimi yetersiz. Özel kreşlerde okul hayatına başlayan çocuklar temel ingilizceyi 4 yaş itibariyle alıyorlar. 3 yıl kreşte ingilizce eğitimi aldıklarını düşününce devlet okuluna devam eden bir çocuğun aklında renkler bile kalmayacaktır. İlkokul 1-2-3. sınıfta ekstra ücretle Yağız'ın sınıf öğretmeni dışarıdan ingilizce dersi aldırmıştı. Faydası oldu mu? derseniz; evet bildiklerini unutmadı ama beklenti önemli mesela çatır çatır ingilizce konuşmasını beklememek gerekli.

Yağız bu yıl hem seçmeli dersten ingilizceye görüyor, hem okulun verdiği ingilizce var birde haftada iki gün özel ingilizce kursuna gidiyor. Eğer milli eğitim son yayınladığı karara göre haftada 20 saat ingilizce dersi koyacaksa bizlerinde bu kadar uğraşmasına gerek kalmayacak. Eskiden anadolu liseleri vardı hazırlık sınıflarında 1 yıl ingilizce ağırlıklı öğretim verirlerdi ve o dönemden kalma ingilizcesi ile iş bulabilen bir sürü arkadaşım oldu ama artık o okullarda değişti her semtteki bir okulun tabelasını anadolu lisesi yaptılar ve yabancı dil eğitimine veda ettiler.

Araştırmalara göre bugün türk kolejlerinin bile ingilizce eğitimlerinin sonuçları sınavlarda pek parlak çıkmıyormuş. Yabancı kolejlerin eline su dökemezler diyorlar. Yabancı kolejlerde de çok okutmak maalesef hepimizin harcı değil. Bu yüzden özellikle ortaokulda 1 yıl hazırlık olması devlette okuyan çocuklar içinde çok güzel bir fırsat olurdu. Ama öğrendim ki sadece ingilizce değil böyle bir durumda araya arapça seçeneği de eklenecekmiş. İktidarı destekleyen kesimin çoğu arapçayı seçerse hiç birimiz şaşırmayız değil mi?

Gel gelelim bu eğitim sistemiyle uğraşmalarının amacını bir çoğumuz az çok anlıyoruz. Dünden beri haberlerde dönüyor Türkiye'nin en başarılı okullarından biri olan Kabataş Lisesi müdür yardımcısı (kendisi daha önce imammış) "bütün okullarımızın imam hatip lisesi olma zamanı geldi" bir cümle kurmuş. Yakın zamanda okulları camilere bile çevirebilirler. Bu tür okullara bulaşma sebeplerinin başında, bu okullardan başarılı ve özellikle Atatürkçü çocuklar yetişiyor. Böyle bir okula çocuğum gitse gurur duyarım ama ola ki imam hatip lisesi oldu ve onların fikirlerini desteklemiyor isem benim çocuğumun böyle bir okulda göreceği muameleyi oturup düşünmeye bile gerek yok.

Bu yüzden hazırlık sınıfı, yabancı dil ağırlıklı eğitim vb. gibi söylemler beni artık heyecanlandırmıyor aksine korkutuyor. Acaba ne amaçları var, çocukları ne için kullanacaklar diye şüpheye düşüyorum. Yani kafamda ingilizce ve devlet okulunu oturtamıyorum ama yabancı dil eğitimini oturtabiliyorum çünkü arapça seçeneği var. Çin dersi olsa ne olacak öğretmen nereden bulacaklar ama ülkemizde arapça öğretecek bir sürü imam var.

"Ağaç yaşken eğilir" bu söz yabancı dil içinde geçerli, istedikleri gibi bir Türkiye kurmanın derdinde olanlar içinde geçerli. Bilmem anlatabildim mi?

Böyle yazınca arapçadan, dinden uzak karşıt gibi algılanmakta hoşuma gitmiyor. Bir kesimi tamamen bu kılıfa soktular. Eminim ben ve benim gibiler onlardan daha inançlıyızdır. En azından onlar kadar içimizde kötülük yok ve herkesin inançlarına fazlasıyla saygılıyız. Özellikle inançları konusunda kimseye müdahale etme hakkımız olmadığını çok iyi biliyoruz.

Sevgiler,




29 yorum:

  1. Yabancı dille ilgili benzer uygulama küçük kızımın okulunda da var, 5.sınıfa başladı bu yıl. Pilot okul, şansımıza idealist yöneticiler var. Bunun yaygınlaşması ve devlet okullarında ciddiyetle üzerinde durulması çok iyi olur. Anadolu liselerinin ilk yıllarını ve mezunlarının yeterliliklerini ben de hatırlıyorum. Bazen bir şeyi çoğaltmak hemen herkese ulaşmak ve faydalı olmak anlamına gelmiyor. Arapça ile ilgili de, şu an dünya da ticari ve turizm gelirleri açısından önemli yer tutan Arap ekonomisi yüzünden ingilizceden sonra ikinci talep gören dil olduğu için olabilir. Keşke arapça öğrenmekle samimi inançlar hemen yüreğe yerleşebilse ama yaftalar değil Rabbimizle kurduğumuz sağlam bağla ilerleyebiliyoruz bir kul olarak. Ne değişim yapılacaksa, yap-boz olmadan hayırlısı ile olsun. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insan artık her çıkan yenilikten korkuyor arapça öğretilmesi mesela asla aklıma arap ekonomisini getirmez :)yönetenlerin kullandıkları yöntem din olduğu için aklıma direk kötü şeyler geliyor. maalesef getirildiğimiz durum bu hayırlısı diyelim artık :)

      Sil
  2. şu eğitim konusu beni öyle geriyor ki....

    YanıtlaSil
  3. Açıkcası ben hüberleri duyduğumda sıkıldım. Çünkü yaptıkları her "yenilik!" beraberinde çocukların eğitim kalitesini düşürüyor. Mesela şu anda proje okul diye Türkiye'nin en iyi liselerini mahvediyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. al benden de o kadar yeniliklerden hepimiz korkar olduk

      Sil
  4. her sözünüze katılıyorum. bu yüzden bizim gibi insanları özel okullara mecbur bırakıyorlar senelik 30 -40 bin paraları gözden çıkarıyoruz. herkesin durumu bunu karşılamayada yetmiyor. türkiyede eğitim sistemi her zaman berbattı. ama diyorum ki bizim zamanımızda hiç olmazsa şimdiye göre çok daha iyiydi. çocuklarımız için burada bir gelecek görmüyorum ben maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim zamanımızda bu kadar sınav kaygısı da yoktu yarış atı gibi büyümedik ama şimdi özelde de devlette de yarış atı muamelesi var :(

      Sil
  5. maalesef hem yabancı dil eğitimi hem de her türlü eğitim devlet okullarında oldukça geri kaldı artık böyle böyle değişiyor işte Türkiye ne yazık ki.. bu arada arapçanın din ile hiç bir ilgisi yok din bilmek hele inanmak için arapça bilmenin ise hiç bir gereği yok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bencede oyle ama ben bir yakınımın arapça bileydin bugün Allah a daha yakın olurdun dediğine bile şahit oldum kafa böyle çalışıyor işte

      Sil
  6. Devlet okullarında yıllardır İngilizce eğitim verilir ama lise son sınıf öğrencisi bile orta1 seviyesinde İngilizce bilemeden mezun olur. Kişisel olarak yabancı dile çok ilgi duyan birkaç öğrenci dışında devlet lisesinden mezun olup İngilizce konuşan kimseyi görmedim maalesef Gülşah'cığım:( Umutlarına limon sıkmak gibi oldu ama:( bunlar her zamanki gibi uyduruyorlar, ama bak tüm okulları imam hatip yaparlar:( ah güzel ülkem ne hale döndü...:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umut falan yok ablam ya ne umudu para verip dışardan çocuğa kurs aldırıyorum ancak elimden bu kadarı geliyor devletten bir beklentim yok

      Sil
  7. Gülşahcım o haberleri ben de dinlemiştim. Yanlış hatırlamıyorsam 2019 da uygulamaya geçilecek. O zamana kadar pilot okul seçilecek sonra diğer okullar geçecek diye duymuştum. Hatta bizim çocuklar mezun oldu diye düşünmüştüm... Bunların sağı solu belli olmuyor. Şu emeklilere promoşyon vereceğiz diye çıkıp boy göstermişlerdi. Şimdi de emekli başına 26 tl yi söylemeye utanıyoruz diyor bakan. Dalga geçer gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her yıl eğitim sistemiyle oynuyorlar 2019 a gelmeden bile kim bilir neler olur daha çok dalga geçerler bizle

      Sil
  8. Yazďiklarınıza katılmamak elde değil.olumlu düşünemiyorum.

    YanıtlaSil
  9. Ben de yabancı dile ağırlık verilmesi taraftarıyım umarım en yakın sürede bu gerçekleşir. Arapça konusunu duymamıştım. Umarım çocuklarımızın geleceği için güzel adımlar gerçekleşir. Gülşah hanımcım blogumda çekiliş var sizleri de beklerim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminnn çocukların gelecekleriyle bu kadar oynanmasın yeter

      Sil
  10. Oyuncağa dönmüş bir eğitim sistemi var. 6. Sınıfa gidiyor oğlum ve neredeyse her sene sistem değişiyor. Tutarsız Milli Eğitim Bakanlarının kendine hayrı yok. Bütün sözlerinize katılıyorum. İçi boş bir sistemin içi boş çocuklarını yetiştiriyorlar. Paylaşım için teşekkürler. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru bugün ki eğitimin içi maalesef BOŞ

      Sil
  11. ah ah sürekli değişip duruyor şu eğitim sistemi ve ben bir türlüanlamıyorum niye çocuk oyuncağına dönüyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk önce çocukların geleceği ile oynuyorlar ben en çok ona yanıyorum

      Sil
  12. iki sene hazırlık yapasalar da ingilizce öğretemezler. Olmuyo olmuyo olmuyo bu eğitim yabancı dil öğretemiyooo :(
    Neyse biz yine de;
    gülücüklü kalalım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 sene yapsalar olur ya :) adam akıllı eğitim verseler yeter aslında

      Sil
  13. Yenilik üstüne yenilik geliyor ama maalesef okul sistemi gittikçe zayifliyor.

    YanıtlaSil
  14. devlet okullarında okuyan çocukların karşılarına çıkabilecek en önemli sorunlardan biri yabancı dil eğitimi. ben de bu konuda oldukça endişeliyim. yeni sistem bize çarpar mı bilmem ama aynı şekilde benim de büyük bir beklentim yok açıkçası...

    YanıtlaSil
  15. gerçek düşüncemi yazmam gerekirse tamamen göz boyama bir haber bu. seçim söz konusu olacak iki dil var öncelikli ingilizce ve arapça diğerler zorlar. asıl amaç arapçaya bir meyil gelecek ve bu dili öğrenmek oldukça zor bu yüzden de 5. sınıf müfredatı boşaltılıyor bu benim şahsi düşüncem yaılacağımı da pek sanmıyorum:((
    evet dil öğretilsin amaç amaç farklı arapçanın nesi var diyen olabilir hiç bir şeyi yok çok isteyen ileri eğitim hayatın da gerekli görüyorsa öğrenir.
    Eğer dertleri Kur'anın okunmasıysa bunun için de arapça okumaya gerek yok çocuklara önce güzel islam dinini Kur'andan milim sapmadan türkçesini dindersinde öğretsinler 12 yıl boyunca sindire sindire öğrenirler bu şekilde de şahane sonuçları olur.
    Çocuklar 3 yıl değil canım 2 yılda da konuşabilir düzeyde dil öğrenebilirler aslında ama minnacık çocuklara gramer dersi üzerinden ilerlenirse sonuç ufak tefek ezberler olabilir ilk 5 yıl hiç gramersiz tamamen konuşma üzerine dil eğitimi verilse gramer orta okulda başlasa süper olur. bir değil iki dil bile öğrenirler ilk okul bitene kadar. bizde tamamen ezbere dayalı ödevle boğulan çocuklar var bu avrupa da böyle değil yeğenlerim İngiltere de aldıkları eğitim (ilkokul) birebir aynısı Ülkemiz de uygulansa. yorulmayan aça çok şey öğrenen çocuklarımız olur.
    Çok uzadı yazım eğitim benim çok hassas olduğum bir durum ve her yıl saçma sapan yeniliklerle bırak çocukları aileleri bile çığrından çıkardılar.Akıllı ,düşünen,sorgulayan,araştıran bir nesle kimsenin tahammülü yok demekki:(((

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe