20 Tem 2017

İki Çocukla TATİL



12 ay boyunca yazın geçireceğin bir haftalık tatilin hayalini kuruyorsun. Aylar öncesinden tatil haftasının hava durumunu takip ediyor, heyecanla eksiklerin için alış-veriş yapıyorsun. Bavuluna her akşam için şık kombinler koyuyorsun. Bin bir hevesle yollara düşüyorsun ve bingooo daha yola çıktığının ilk dakikaların da çocuklar huysuzluk yapmaya başlıyor. Hele ki Ela gibi uyku sevmeyen çocuğunuz varsa yandınız:) Diğer çocuk uykuyu sevse de ne fayda uyuyamacak ve gerginlik başlayacaktır.

Kavga gürültü stresli bir şekilde saatler süren yolculuktan sonra kalacağınız otele vardınız yine de umutlusunuz tatil yapacak tüm stresinizi ve yorgunluğunuzu atacaksınız. Oda ne odada çocuklar arasında yatak kavgası, dolaba sığamama kavgası gibi saçma bir bağrışın ortasındasınız yine de sakinliğinizi koruyup ortamı yumuşatabiliyorsunuz. Apar topar havuza denize indiniz elinize kitap alıp şezlonga uzanma hayali yerine bana bulaşmasalar da kendi kendilerine oynasalar dualarıyla tatile start veriyorsunuz. Ama maalesef kumdan kaleye adam lazım siz koşacaksınız, denizden korkar ikna etmeye siz çabalayacaksınız, denize alışır bu sefer dışarı çıkmak istemez yine siz ikna edeceksiniz. Karınları açıcakacak sırayla eşiniz ve siz şezlong ve lokanta arasında mekik dokuyarak yiyecek/içecek taşıyacaksınız. Bu sırada eşinizle aranızda gerilim yaşanacağı kesin. Toparlanıp odaya çıktığınız da duş sırası size gelene kadar bekleyecek sonra herkes hazır olup size hadi açıktık diyecek. Koştur koştur lokantaya akşam yemeğine in önce çocuklar için tabak hazırla sonra kendin için kuyruğa gir derken zaten yemeden doymuş olacaksınız. Hopp oradan mini diskoya yetiş sonra ki gösterileri beğenmesinler sıkılsınlar kalkalım desinler derken kendini odada bul ve ne gündü diye bir düşün. Sözde tatildesin ve kıçın daha yeni yer görüyor.

HAYIR...

Tam olarak böyle olmamalı. Sadece bu açıdan bakınca rezalet bir tatil gibi görünebilir. Polyannacılık oynamayacağım ama biraz da güzel şeylere adapte olmakta fayda var. Atıyorum bir kaç sene sonra bu çocuklar bizimle tatil yapmak yerine arkadaşlarıyla tatil yapmak isteyecekler. Yalnız kaldığımızda emin olun bugünleri düşünüp keşke diyeceğimiz çok şey olacak. Keşke daha çok vakit geçirseydim, keşke defalarca bozduğu kumdan kaleyi yapmaya daha çok zaman ayırsaydım gibi...

Evet bizimde tatilde dinlenmek gibi bir hayalimiz var. Çocukları baba ile paslaşarak kendimize de bir kahve keyfi için vakitler ayırarak tüm stresimize rağmen sakince deniz kokusunu içine çektiğimiz anlara adapte olarak tatilin tadını çıkarabiliriz. Tabii ki tatiliniz yeni evli ya da çocuksuz çiftlerin ki gibi olmayacak hem zaten onların tatili çok sıkıcı öyle düşünün bence :)

Şaka bir yana bu tatil anladım ki artık büyük otellerde tatil yapmak bana iyi gelmiyor. Çocuklardan çok etrafımda ki insanların koşturması, yiyemeyeceği bir çok yemek için kuyruğa girmesi, masalarında ziyan edilmiş bir sürü yemek bırakması, itiş kakış masa kapma çabası beni fazlasıyla yoruyor. Birde bunun için bir dünya paralar ödeniyor.

Sakinlik arıyorum. Güzel bir koyda bir kaç gün kalmak, tekne ile sakin koylarda denize girmek ya da yemyeşil vadileri gezmek daha keyifli olabilir. Sanırım yaş geçtikçe bu duruma geliniyor :) ben kiii deniz kum güneş üçlüsünün olmadığı tatile asla tatil demeyen bir insandım geldiğim nokta bu :) Bronzlaşmak uğruna şezlongdan sadece tuvalet ihtiyacım için kalkardım :) Her şeyin bir yaşı ve bir dönemi var tıpkı çocukların ki gibi...

Son olarak bir hafta otelde kaldıktan sonra bu son izin haftamda evdeyim. Ne ben gerginim ne çocuklar. Evde koltuklar da yok (kaplamaya verdim) oyuncaklarını salona taşıdılar gönüllerince oynuyorlar :) Herkes kendi çapında özgürlüğünü yaşıyor.

NOT: Çocuklar babaları ile şuan sinemadalar ev sessiz balkonda sadece rüzgarın uğultusu var. Bu yüzden yazımı sakin ve huzurlu bir şekilde bitiriyorum :)))

NOT 2: Ya lütfen şu ufacık çocukları yüzme öğrensinler diye derin sulara atmayın yazık günahtır.

NOT 3: Unutmayın en pis deniz bile bütün havuzlardan daha temizdir. Öncelik deniz olsun ;)
Kuma basmayan çocuğunuz varsa Allah yardımcınız olsun.

Sevgiler,






6 yorum:

  1. evet 2 çocukla ağustos ayında bende tatile çıkacağım şu an yazının başında belirttiğin hazırlık ve liste aşamasındayız bakalım bizimki nasıl bir tatil olacak....

    YanıtlaSil
  2. İnstagramdan takip ettim tatilinizi... Maşallah tüm ailenize...

    YanıtlaSil
  3. Ankarada olmayan deniz ve benim hüznüm :D

    YanıtlaSil
  4. Sanırım böyle küçük yalnızlıklar çok iyi gelecektir size çocukla dünya turuna çıkanları anlamıyorum ya da nasıl başarıyorlar..

    YanıtlaSil
  5. Gülsahçim biz de hep bu dediklerini yasadik. O yüzden gercekten ya sakin otelleri ya da sehir gezilerini tercih ediyoruz. Çocuklar degisik sehirleri tanimayi çok seviyor neyse ki 😊

    YanıtlaSil
  6. Çocuklarla tatil yapmak çok zor ama yinede onlarsız olmaz...öyle böyle büyüyecekler...Çok koşturmalı geçti demişsiniz sanki Didim-Aquasis otel gibi geldi bana ama yanılıyormuyum? Bizde temmuz başında oradaydık...Sevgiler...

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe