18 Nis 2018

Şekersiz Tahinli Kek Tarifi


Şekersiz beslenmeye başladığım günden itibaren internette bulduğum evde yapabileceğim bir kaç şekersiz atıştırmalıklar tarifleri denedim.

Bunların arasında ailecek en sevdiğimiz, hemen hemen her hafta yaptığım şekersiz tahinli kek oldu :)

İlk başta tadı hepimize garip gelse de şekersiz beslenmeye alıştıkça bu kekin tadını da iyice benimsedik. Tarifi yapıp denerseniz mutlaka yorumunuzu beklerim ;)

Malzemeler;
* 2 yumurta
* 2 çorba kaşığı pekmez (mümkünse market pekmezi olmasın doğalını bulursanız süper olur)/ keçiboynuzu özüde olabilir
* 3/4 su bardağı süt
* 2 çorba kaşığı tahin
* 2 su bardağı tam buğday unu
* 1 yemek kaşığı hamur kabartma tozu
* ceviz ve kuru üzüm (isteğe bağlı)

Öncelikle yumurta ve pekmezi köpük köpük olana kadar mikserle çırpıyoruz. Sütü ve pekmezi ilave edip çırpmaya devam ediyoruz.
Tam buğday unu ve kabartma tozunu da ilave edip karıştırıyoruz. Tarifte içinde sadece ceviz vardı ben birde kuru üzüm ekliyorum. Güzel bir tat veriyor.
Çok sıvı bir kıvam olmuyor beceremedim sakın diye düşünmeyin.
Yağlı kağıt serdiğiniz kalıba karışımı döküp 180 derecede ısıttığınız fırına atabilirsiniz. 20dk gibi bir sürede pişmiş oluyor. Tabii siz fırınınızın durumuna göre ara ara kontrol etmeyi ihmal etmeyin.

Evinizi miss gibi kek kokusu saracak fakat tadı daha önce yediğiniz hiç bir keke benzemeyecek buna hazırlıklı olun :))

İnstagram hesabım: @gulsahonen


Tarif instagram @betella hesabından alıntıdır. Daha bir sürü şekersiz tarifler için takibe alabilirsiniz.

8 yorum:

  1. Ellerinize sağlık.Ufaklık iştahla yediğine göre nefis olmuş.Tabi bu tarif şekersiz sayılır mı bilemedim.Çünkü pekmez oldukça şekerli bir besin .Ama miktar az olduğu için belki toz şeker kadar tatlı olmuyordur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şekeri doğal kaynaklardan almak zorundayız. Bu yüzden meyve ve doğal olduğu sürece abartmamak şartıyla bal ve pekmez serbest ;)bu arada hurma da yoğun şeker içerir ama günde 2-3 tane hurma da serbest :) dediğim gibi yoğun glikoz/tatlandırıcı içeren besinlerden uzak durmak en büyük kural

      Sil
  2. Ben de saglikli beslenme karari alip duruyorum ama cok kisa sürüyor. Illa kacamak yapiyoruz. Yarin bu keki deneyecegim. Tesekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk 3 gün ve sonrasında ki 10.gün milat sayılır gerisi daha kolay ve kaçamak arayışı olmadan devam ediyor :)

      Sil
  3. Ses 1-2-3 :)) tamam espiri kötüydü. Tarifi sevdim. Ss aldım dursun kenarda. İnşallah yaparım veya yaptırırım birine :)) teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  4. O kekin şekersiz olduğundan emin misin, burdan acaip şeker duruyor :D <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ela nın kendi doğal şekerinden faydalanıyoruz tabii :)))

      Sil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe