16 Ağu 2017

Doğru Bildiklerimiz Ne Kadar Doğru?


Geçtiğimiz hafta Eskişehir'e gittik. Sağ olsun yakın arkadaşlarımız bize güzel bir Eskişehir turu yaptırdılar.

Daha önce gittiğimizde kapalı olan Sabancı Uzay Evine bu sefer girme fırsatı bulduk. Şansımıza kara delik gösterimi vardı Ela ya rağmen içeri girip 45dk lık sunumu izledik. Yattığınız yerde tavanda dev bir ekran açılıyor ve kendinizi gökyüzünde yıldızlar arasında gezerken buluyorsunuz. Ela ara ara seslerden korkmuş olsa da yine 45dk merakla tüm programı izledi.

Bazen aklıma düşer uzay bilimini, dünyanın oluşumunu, diğer gezegenleri oturup araştırırım zihnim bulanınca da hemen kapatır silkelenirim. Bu gösteriden sonra bir kaç gün kendime gelemedim. Dünyanın bile yeryüzünde bir toz tanesi kadar kapladığı bir alan olduğunu görünce biz insanların dünya üzerinde ki kapladığı alanın koca bir hiç olduğunu fakat insanların küçük dağları ben yarattım havalarının ne kadar da boş olduğunu kafamda kurup durdum.

Nerden gelip nereye gideceğimizin bile belli olmadığı bir dünyada bu kadar kötülük içinde yaşamanın ne kadar manasız olduğunu düşünüp duruyorum. Her anımız koşturma, hep bir şeylere yetişme telaşımız var, her daim endişeliyiz ve hepimiz yorgun hatta tahammülsüzüz. Ne için? Kim için? Değer mi? BELLİ DEĞİL

Çok koşturup, çok yorulduğumda aklım bu denli belirsizliklere kayıyor birde üzerine yer yüzünün bu oluşumlarını izleyince aslında ne kadar da boşa kürek çektiğimizi ister istemez düşünür duruma geliyorum. Gerçekten sonu belli olmayan topraklarda kendi kendimizi boşa üzüyor ve yoruyoruz.

Kendime pay çıkarıp kendi değerimi anladım diyerek yola devam etmek istiyorum. ÖNCE BEN diyebilmek, başkaları için kendini paralamamak ve kimse için kendini feda etmemek ne kadar da doğru bir şey bunu bir kez daha kendime hatta beynime alt yazı geçerek hayatıma kazımak istiyorum.

İnanın yer yüzünde sizden daha değerli hiç bir şey yok. Mutluysan sevdiklerini de mutlu edersin, mutsuzsan bu dünyadan yalnız başına göçüp gidersin arkandan seni anımsayan birileri bile olmaz.
Ya başkalarını boş verip mutlu olmayı seçeceksin ya da kendini mutsuzluğa adayıp kendinden vazgeçeceksin. Tercih bizim...


Bu sıra doğru bildiğim her şeyi sorguladığım bir dönemdeyim. Bizler bize öğretilen doğruları olduğu gibi kabul etmiş asla sorgulamamış bir nesiliz bunu da oğlum bana inanmayıp kendi araştırmasını kendi yaptığı zamanlar da daha iyi anlıyorum. Her ne kadar bozulsam da şimdi ki nesili bu konu da takdir ediyorum. Ellerinde imkanlar çok fazla kitaplar, teknoloji, büyükler herkese sorup araştırıp kendi doğrularını kabul etmeleri bana göre çok daha iyi.


Bu arada Eskişehir belediyesini canı gönülden kutlarım gerçekten çok güzel yerler inşa etmişler özellikle Bilim Kültür ve Sanat Parkına ayrı bir bayıldım. Ve mutlaka sadece çocukların değil büyüklerinde ziyaret etmesi için Sabancı Uzay Evini ısrarla tavsiye ederim. Ben önce Kara delik etkisinden bir kurtulayım sonra Evrende Yolculuk ve Yaşamın Kökeni gösterimleri için tekrar gitmek istiyorum. :)

Sevgiler,


















6 yorum:

  1. Üniversiteyi Eskişehir'de okudum.Böyle yerler yoktu o zaman.Belediye,baya çalışıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayağı değişiklikler olmuş şaşırdım bende :)

      Sil
  2. Ben de görmek isterdim güzel bir deneyim olmalı ancak bu deneyimin sendeki sonucuna şaşırdım biraz, önce ben demişsin büyük harflerle yazarak onu kasdediyorum, kimse için kendini feda etmemek vs. bazen öyle anlar olur ki, birisi için bu evlat, anne, kedi, köpek, ülken olabilir...kendini feda etmen gerekmese de kendini tehlikeye atman gerekebilir...yani belki sen başka bir şeyi kastetmişsindir, ben yanlış anlamış olabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce BEN benim için bir motto ablacım blogumun sağ üst köşesindede açıklamalı bir şekilde yazar :) burda feda etmekten kastım değmeyecek insanlar için fedakarlığa gerek yok demek istiyorum. sevdiklerimiz ya da vatanım apayrı... ;)

      Sil
  3. Bilmiyorum, ben tam aksine aslında dünyanın düşündüyümüz kadar değerli bir yer olmadığını daha iyi kavradığım zamanlarda öteleri düşünürüm hep.Yani Rabbimizin bize sözünü verdiği daha değerli ve sonsuz hayatı. Ve yaptığımız iyiliklerden başka hiç bir şeyin anlamı olmadığını anlarım. Çok ben merkezli olunca insanın iyilik yapmak gibi bir derdi olmuyor bence. Bu benim düşüncem tabi. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel bir yermis. Yazdiklarinda çok haklisin canim. Dünya evrenle kiyasladiginda nokta bile degil. Sorgulamak için düsünmek lazim insanlar alismis düsünmemeye.

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe