7 Ağu 2017

Oğlum


11 yıl önce bugün seni kucağıma aldığımda "bir kızı olmalı insanın" diyenlere büyük büyük laflar etmek yerine sadece gülümseyip geçmeyi öğrendim.

Bana göre her annenin bir oğlu olmalı sen gibi, senin gibi...

Şimdi ergenlik arifesindesin ve bize karşı mesafelisin, sinirlendiğinde kapıları çarpıyor, istediğin olmadığında alayına isyan ediyorsun. Doğrularını bize kabullendirmek için asla susmuyor sürekli kendi bildiklerin ve inandıklarınla bizi de ikna etmeye çalışıyorsun.

Ve isteklerin; HİÇ BİTMİYOR. Mutluluğunu istediğin şeyin alınmamasına fazla bağlıyorsun. Alınmadığında ya da istediğin yapılmadığında dünyanın en mutsuz insanı olduğuna kendini ikna ediyorsun. Yapma oğlum; mutluluk parayla satın alınamayacak kadar değerli bir şey ve onu elde etmesi sandığından çok daha kolay yeter ki elde etmesini bil.

Başlangıçlardan çok fazla korkuyorsun çünkü daha denemeden başarısız olacağını düşünüyor ve başlamak istemiyorsun. Önceleri seni ikna etmek için saatlerce dil döküyordum şimdi sadece benim için lütfen dene diyorum ve denediğin her şeyden büyük bir özgüvenle dönüyorsun. Ben her zaman yanında olmayabilirim. Ama sen hayatın boyunca tüm başlangıçlarında önce kendin için denemen gerektiğini lütfen kendine hatırlat. Kaybettiğinde değil vazgeçtiğinde yenileceğini hayat sana ögretecektir. Denemediğin bir şeyde başarısız olacağın gerçeğine asla odaklanma VE başarısız olmanın da bir tecrübe olacağını sakın unutma.

Kazanma hırsın küçüklüğünden beri çok fazla. Kaybetmeyi asla kabullenemiyorsun. Yarının garantisi olmadığını, yaşadığın hayatta kazanmak kadar kaybetmeninde olacağını kabullen ve unutma her kaybetme ayaklarını daha sağlam yere basmanı sağlayacaktır.

Sınav notlarını çok önemsiyor ve gözünde büyütüyorsun. Sana hep dediğim bir şeyi buraya da yazıyorum; karne notları bizim için çok önemli değil sınavlarda umrumda değil yeter ki gerçek mutluluğu yakalamayı öğren. Sevdiğin işi yap ki büyüdüğünde işe giderken yüzün gülsün. İşte o zaman eğlenerek başarı elde edersin. Kararın ne olursa olsun biz hep arkanda olacağız.

Oğlum, ilk göz ağrım benim için çok değerlisin özellikle ergenlik döneminde sana ulaşamamaktan çok korkuyorum o yüzden sürekli seninle konuşmaya, seni anlamaya çalışıyorum. Kendini değersiz, önemsiz hissettiğin anlarda sırtını dönüp odana kapanma ne olur gel elimi tut, gel sımsıkı sarıl...

Ve hızla büyümeye devam ederken lütfen içinde ki merhameti kaybetme. Kadınlara saygı duymayı, şiddeti hiç bir canlının hak etmediği gerçeğini tüm çevrene aşılayan bir erkek ol. Herkesin kendine göre doğruları vardır kimse kimseye karışamaz. Sakın başkaları için kendi doğrularından vazgeçme, başkalarının doğrularına da sen müdahale etme.

Büyüdükçe sana erkek adam yapmaz ile başlayan bir sürü cümle kuracaklar. Adamlık sevgiyle, saygıyla, merhametle, yardımlaşma ile olmuyor onların dediklerini dikkate bile alma. Anneni, kardeşini, eşini SEN koruyacaksın diyenlere de gül geç. Ben seni birilerinin koruması olman için doğurmadım. Korumak, sahip çıkmak kelimelerinin anlamını yanlış anlayanlara inat sen sevdiklerinin yanında durmasını bil yeter.

İyi ki doğdun canımın taaa en içi. Bana anneliğin en güzel halini yaşattığın için çok teşekkür ederim. Doğum günün kutlu olsun.
İYİ Kİ DOĞURMUŞUM 😉


















20 yorum:

  1. Iyi ki dogurmussunuz :)
    Erkek annesi, kiz annesi olmak fark etmez ki.. anne olmanin nesi yetmez anlamam.. Nice senelere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim bence de kız erkek ne fark eder ;)

      Sil
  2. Umarım sorunsuz bir ergenlik dönemi gecirirsiniz hep birlikte... birlikte sağlıklı uzun yıllar diliyorum...

    YanıtlaSil
  3. Harika bir doğum günü yazısı olmuş. Nice güzel yaşları olsun :))

    YanıtlaSil
  4. Mutlu yaşlar dilerim bu küçük delikanlıya....

    YanıtlaSil
  5. Annenin oğlu, babanın kızı olmalı:) Sağlıkla, mutlulukla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz durumu eşitledik o zaman :) teşekkür ederim

      Sil
  6. Oğlunuzun yeni yaşı yeni güzellikleri de beraberinde getirsin.Ne güzel bir yazı olmuş böyle.:)

    YanıtlaSil
  7. Oğlunuzun çok farklı bir duruşu var. Kendinden emin, güvenli ve asíl.
    Güçlü bir kişiliği var sanırım.
    Nice yıllara sağlıkla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç çocuk gibi halleri olmadan büyüdü Yağız hep bi olgun halleri vardı. Sadece cesaret sorunu var büyüdükçe oda geçer diye düşünüyorum :) çok teşekkür ederim

      Sil
  8. iyi ki doğmuş yakışıklı! :)

    YanıtlaSil
  9. İyi ki doğmuş o zaman :D

    YanıtlaSil
  10. Bayılıyorum sizin bu tip mektuplarınıza. Arkadaşınız olmak ve doğum günümde sizden böyle bir mektup almak isterdim. Motivasyon dolu bir mektup :)

    YanıtlaSil
  11. Yakışıklı oğluşa nice güzel yıllar :)

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe