17 Kas 2017

BABAM


Günlerdir bir şeyler yazmak istiyorum. Fakat hislerimi yazıya dökecek tek cümle bulamıyorum. Sanki ne yazarsam yazayım içimden geçenleri doğru anlatamayacakmışım gibi geliyor.

5 Kasım Pazar gecesi çok ani bir şekilde babamı kaybettim. İnanmam, kabullenmem günlerimi aldı. Takdiri ilahi diyerek kendimi teselli ediyorum. Rabbim evlat acısı vermesin, evlat acısı çekenler de var diyerek kendimi avutuyorum. Ama kalbimde ki acıyı, içimde ki boşluğu asla dolduramıyorum.

İlk 3 gün bundan sonra asla gülemem, bundan sonra asla nefes alamam ve bundan sonra asla yemek yiyemem hayat durdu diye düşünürken gün gün normalleşmeye başladığımı görmek, annemin sağ olduğuna şükretmek, bana ihtiyacı olan ailemin varlığını hatırlamak insanı yavaş yavaş tekrar hayata bağlıyormuş bunu çok iyi öğrendim. Hayat ve zaman durdu derken babasız tam 12 gün geçti. 2 gün önce bir düğün salonunda sarılarak fotoğraf çektirdiğin babanı 2 gün sonra toprağa gömmek onu orada yalnız bırakmak ve bu gerçeğe alışmak sandığımdan daha zor ama hızlı oluyormuş. Bizi yaradan sabrını da veriyormuş.

Sevdiğin birini kaybettiğinde akla ilk gelen keşkeler olurmuş. Benim asla bir keşkem yok babamla doya doya bir çocukluk doya doya baba sevgisi yaşadım. Bizim büyüklerde mal mülk kavgaları vardı. Babamın çok üzüldüğü kafasına taktığı şeyleri de çok iyi biliyorum. Eminim onlarda babamın ölümünden sonra başlarını yastığa koyarken tüm keşkelerini iyice gözden geçirmişlerdir ve dilerim vicdanlarını susturacak kelimeler bulabilmişlerdir.

Sevdiklerinizi kırarken özellikle de dünya malı için üzerken bin kere düşünün olur mu? yarının garantisi yok af dilemek, helalleşmek, gönül almak için sandığınızdan daha uzun zamanınız olmayabilir. Ayılsan da bayılsan da giden de geri gelmiyor.

Ve son olarak;
Babalar kız çocuklarının kahramanıdır. Benim babamda öyleydi. Bütün çocukluğum babam gibi biriyle evlenmek için dua ederek geçti çok şükür adı bile babamla aynı olan bir eş buldum. Çocuklarım da dedelerinin elinde sevgiyle büyüdü. Yağız'ın olgun yaklaşımını, Ela'nın dedemi gömerken hava alması için delik açtınız mı, peki ben özlediğim de nasıl sarılacağım sorgularını asla zihnimden çıkaramayacağım.
Kısaca babamın yeri asla dolmayacak ve biz asla unutmayacağım.

Unutmadan özellikle belirtmek isterim ki; insan yakınındakileri en iyi bu zor dönemde tanıyormuş. Ve ben bir kez daha iyi anladım ki gerçekten çok iyi dostlar biriktirmişim.

Burada daha fazla bunalım yaratmak istemiyorum. Kendimce hayata tutunmaya çalışıyorum. Geride kalan tüm sevdiklerime Allah tan sağlık diliyor her nefesime şükrediyorum. Şimdilik sığındığım en büyük liman DUA. Rabbim bizde dahil sevdiklerini kaybeden herkese sabırlar versin.

BABAM mekanın cennet olsun hep dualarım da olacaksın. Seni hep gülen yüzünle ve sevgiyle anacağız.

Sevgi ve sağlıkla kalın.




29 yorum:

  1. Canım başın sağolsun çok üzüldüm. Aynı acıyı çeken biri olarak seni o kadar iyi anlıyorum ki...Ama zaman...Allah sabır versin.
    Dediklerin çok doğru kimseyi kırmaya değmez bu dünya. Önemli olan güzel anlar be anılar biriktirmek. Eminim sen de ilerleyen zamanlarda babanla işgili o güzel anları gülümseyerek hatırlayacaksın ve anlatacaksın. Ve o hiç senin yanında ayrılmayacak zaten.

    YanıtlaSil
  2. Başınız sağ olsun. Babamı kaybedeli 20 yılı geçti ama hala şimdi olmuş gibi geliyor, kızlar babaya ayrı bir düşkün. Anne olunca ben de hep Rabbim evlat acısı gösterme diyorum bana da tüm annelere de. Anneniz, evlatlarınız ailenizle sağlıklı huzurlu bir yaşam dilerim. Babanızın da mekanı cennet olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  3. Başınız sağolsun, mekanı cennet olsun babanızın.

    YanıtlaSil
  4. Yazını okurken empati kurmamak mümkün değil. Zor ve acı. Allah sabır versin Gülşah.
    Her kız çocuğunun duasıdır heralde babası gibi bir adamla evlenmek.
    Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  5. Instagramda paylaşımını gördüğümde önce şok oldum, sonra da içimi üzüntü kapladı. Babanı tanımıyorum ama senin baban oluşu ve vefatı beni çok etkiledi Gülşah. Bir fotoğrafın altına yazdığım "başın sağolsun"dan daha fazlaydı söylemek istediklerim inan. Ama insan ne diyeceğini bilemiyor. Seni neyin teselli edeceğini bilemiyor. Ki zaten sen de duaya sığındığını ve taktiri ilahi diyerek teselli bulduğunu söylemişsin.

    Her kayıp zor Gülşah ama ani kayıplar daha da zor. İnsanın şok evresinden çıkması zaman alabiliyor.

    Rabbim babanın yerini cennet eylesin. Yattığı yeri nurla doldursun. Annene, yavrularına, geride kalanlarına sağlıklı bir ömür ve sabır versin.

    Tüm kalbimle sarılıyorum sana Gülşahcım.

    YanıtlaSil
  6. Gülşahcığım çok üzüldüm! Allah babanın mekanını cennet eylesin huzur içinde uyusun, sizlere de sabır dilerim.. Elimden gelebilecek bir şey olursa lütfen haber ver, bilmiyorum ne gelirse..

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Gülşah ,başınız sağolsun.Allah rahmet eylesin..

    YanıtlaSil
  8. Başın sağolsun, allah rahmet eylesin. Benim babam da vefat edeli 5 yıl oldu. İlk zamanlar bu acıya nasıl alışılır, asla alışılmaz diyordum ama alışılıyormuş. İlk zamanlar gibi olsa yaşayamaz zaten insan. Ben ağlarken kızımda benimle ağlamaya başlardı mecburen susardım. Onlar için güçlü olmaya çalışmamız gerek.

    YanıtlaSil
  9. Başınız saolsun. Allah sabır versin ve babanızın acısını unutturacak daha büyük bir acı yaşatmasın.

    YanıtlaSil
  10. Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun canım

    YanıtlaSil
  11. Babacığına Allah rahmet eylesin. Siz geride kalanlara da sabır versin. Babalar kızlarını hiç bırakmaz, çok iyi bilirim. Hep seninle kalacak.

    YanıtlaSil
  12. Başınız sağ olsun. Tarif edilmesi güç olsa da sizi hissederek okudum. Çok zor bir sürec biliyorum ama geçecek gecmek zorunda. Eger ilk günki gibi kalsaydı acılar yasayamazdık.Rabbim sabirlar versin.

    YanıtlaSil
  13. Anne, baba acısı başka şeye benzemiyor Gülşah'cığım, Allah gani gani rahmet eylesin, mekanı Cennet olsun, çok çok sabırlar diliyorum, güzel hatıralarında hep yaşayacak, rüyalarında sıksık gelecek kendimden biliyorum.
    :((((

    YanıtlaSil
  14. Başınız sağ olsun. Mekanı cennet olsun. Kayıplar çok çok acıdır. Ben 17 yaşımda kaybettim babamı. Bu nedenle bu acının nasıl olduğunu biliyorum. Hiçbir zaman boşluğu dolmayacak olmakla birlikte ilk zamanki acınız da baki kalmayacak.

    YanıtlaSil
  15. Başın sağolsun. Kelimelere dökülemeyecek ve yaşamayanın asla anlamayacağı bir acı bu.
    Babanın mekanı cennet olsun. Sana ve tüm ailene de sabırların en büyüğünü diliyorum.

    YanıtlaSil
  16. Her kayıp zordur ama kız çocukları için kahramanları olan babanın kaybı daha zordur. Kahramanını kaybeden biri olarak sizi çok iyi anlıyorum. Acınızı paylaşıyor, babanıza rahmet size ve ailenize sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  17. Başın sağ olsun. Allah sabır versin.

    YanıtlaSil
  18. Mekanı cennet olsun babanızın. Size de Allah sabır versin, büyük bir acı gerçekten.

    YanıtlaSil
  19. Başınız sağ olsun Gülşah, Allah cennetinin en güzel yerine alsın aminn.
    Bir ölümün ardından keşkelerin ve iyikilerin yaşanan acı üzerinde büyük etkisi olduğunu düşünüyorum. Ne mutlu sana ki keşkelerden uzaksın.
    Ne yazacağımı da bilemedim doğrusu. Çok üzüldüm ilk ig de gördüğümde de çok üzüldüm şimdi duygularını okuyunca da . Allah yardımcınız olsun arkadaşım. Nur içinde yatsın.

    YanıtlaSil
  20. Çok acı biliyorum... Ölümün bekleneni hiç olmazki zaten... Adı da kendisi de soğuk... Uzak olsun bizden deriz hep ama gelir bir yanımızdan vurur hep...

    Başın sağolsun arkadaşım, babacığının mekanı cennet olsun... Alışmak çok zor.. Hep bir yanı eksik klacakmış gibi hissediyor insan... Ama sabır arkadaşım... Çocukların ve annen için sabır...

    Sevgiyle kucaklıyorum sizi, lütfen kendine dikkat et..

    YanıtlaSil
  21. Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun babanızın....Allah sizlere de sabirlar versin

    YanıtlaSil
  22. Başınız sağolsun sevgili Blogdaşım...
    Babayı kaybetmek biz kız çocukları için büyük bir yıkım oluyor. Benim de babamı kaybedişimin üstünden 19 sene geçmiş, dile kolay. Vefat ettiği hastanenin önünden geçerken 2 sene ağlamıştım. Allah siz kalanlara bunu atlatacak, içinizdeki yangını soğutacak sabır versin. Tüm ölenlerimize ve babanıza rahmet diliyorum.

    Hayatınız, babanızın öğrettikleri ve ışığında yol bulsun. Sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  23. Basiniz sagolsun, Allah sabir versin.. Ben babami kaybettigimde biri soylemisti ben de aynen yasiyorum. "Cok sevdigin birini kaybettiginde icinde 40 tane mum yanar, hergun bu mumlardan biri sonermis. Ancak sonuncu mum hic sonmezmis" Hayat insani hizla icine cekiyor ama sizisi hep ufaktan orada duruyor..

    YanıtlaSil
  24. Başın sağolsun gülşah...
    Ölüm kaçınılmaz, geri de keşke bırakmamak güzel anılar biriktirmek ne kadar güzel. Allah sabrını veriyor. Geri de kalanlara uzun ömürler versin Rabbim. Mekanı cennet olsun

    YanıtlaSil
  25. tekrar başın sağolsun canım zor alışmak kabullenmek 17 sene olduğu babamı toprağa vereli ama şükür ki benimde senin gibi keşkelerim yok mekanı cennet olsun derdi veren rabbim sabrınıda versin

    YanıtlaSil
  26. Gülsahcigim tekrar basin sagolsun. Sabir dilemekten baska bir sey gelmiyor elimden.

    YanıtlaSil
  27. İş yoğunluğundan blog ziyaretlerine ara vermiştim. Yazınızı görünce şok oldum. Büyük acı, size sabırlar diliyorum. Ben de babamı 14 Mayıs'ta kaybettim. Doğanın kanunu bu, yapılacak bir şey yok. Kız çocuklarının babasını kaybetmesi kadar büyük bir acı olamaz. Üzgünüm...

    YanıtlaSil
  28. Başınız sağolsun,Allah yerinde dinlendirsin. Zaman ne iyi ki böyle dayanılmaz dediğin durumlarda ilaç oluyor....

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe