31 May 2016

Ebeveyn Kitapları 1


Snapchatten bir arkadaş tavsiye edebileceğim ebeveyn kitaplarını sormuştu. Hepsini buraya yazmam çok zor ama en beğendiklerimi eklemek istiyorum.

Bu biraz göreceli bir durum benim sevdiğimi siz sevmeyebilirsiniz. Kitaptan ne beklediğiniz de önemli. Tabii ki sihirli bir değnek dokunup 2 yaş krizinizi çözmüyor :) Ya da okuduklarımız her çocuk üzerinde uygulanmıyor.

"Kitaplarla çocuk büyütülmez" buna da katılıyorum. Ama böyle diyerek pedagogların, uzmanların yazdığı gerçekleri de göz ardı edip okumamazlık etmiyorum. Sizde etmeyin.


Prof.Dr. Bengi Semerci' nin cinsellikle ilgili bu kitabını sanırım 3 kere okumuşumdur. Bloğuma da daha önce yazmıştım. (TIK TIK) Hala takıldığım noktalarda altını çizdiğim yerleri açar okurum. Bebeklikten, ergenliğe kadar çocukların sorabileceği tüm sorulara hazırlıklı olmanızı sağlayan bir kitap. Nasıl bir konuşma yapabileceğinizi anlatan konuşma metinleri de mevcut. Kopya çekerek eşim bile Yağız'la oturup bu konuyu konuşmuştu. Cinselliği artık tabu olmaktan çıkarıp çocuklarımızla rahatça konuşabilmeliyiz. İnternetten veya arkadaşlarından öğreneceğine tüm sorularının cevabını anne babasından öğrenmesi benim için en doğrusu.

Etkin Dinleme
Çocukla iletişim kurmak adına bir sürü yazım var. Bu konu da önerilen bütün kitapları da okuyabilirim. Çünkü annelik üzerine sağlam tecrübe kazanmak istediğim tek konu çocuklarımla doğru iletişim kurabilmek. Bu kitabı da bir annenin önerisi üzerine almıştım. Daha yeni bitirdim ve favorilerim arasında. 
Çocuğunuzun ne hissettiğini nasıl anlarsınız? 
Azarlamadan ya da cezalandırmadan ona nasıl yol gösterirsiniz?
Çocuğunuz isteklerinde ısrar ettiğinde ne yapmalısınız?
Onunla doğru iletişim kurabilmek için hangi yolu izlemelisiniz?
Çocuklar mutluysa anne babalar da mutludur, ya da tam tersi. İki tarafın da mutluluğuna giden yol, doğru iletişimi kurmaktan geçer. Çocuklar genellikle anne babalarının kendilerini anlamadığını düşünür, anne babalar da çocuklarına söz dinletemediklerinden şikâyet ederler. İletişim sorununu çözmek ise yetişkinlerin sorumluluğundadır. Bunun ilk adımı da yaşı kaç olursa olsun çocukların da birey olduklarını unutmamaktır.

Anne babalar ile çocuklar arasındaki iletişim sorunundan yola çıkan Adele Faber ve Elaine Mazlish, bu kitapta anne babaların "Çocuğumla nasıl iletişim kurabilirim?" sorusuna yanıt arıyorlar. Çocukların duygularına gerçekten saygı göstermenin ve ceza yerine yaratıcı çözümler sunmanın onların kişilik gelişimi için önemini ortaya koyuyorlar. Örnek diyaloglar ve karikatürlerle uygulaması kolay yöntemler sunuyorlar. 

Konuş ki Dinlesin Dinle ki Konuşsun sadece anne babalar için değil, aynı zamanda eğitimciler için de destekleyici, samimi ve etkili yöntemlerin olduğu bir rehber niteliğinde.
(Tanıtım Bülteninden)

ebeveyn kitapları
 Başarı EVDE Başlar bunu kabul etmeyen yoktur sanırım. Kitap içerisinde katılmadığım, beğenmediğim noktalarda var. Ama genel anlam da anlatımı çok sevdim. İlmik ilmik işlenerek başarılı çocuklar yetiştirmek mümkün ve sağlıklı aile ortamı çocukların geleceğine büyük bir etkendir.

Doğan Cüceloğlu için bugüne kadar olumsuz yorum yapanı hiç duymadım. Okuyup bir kenara atacağınız kitapları yok aksine rehber niteliğinde elinizin altında bulundurabileceğiniz tarzda kitaplar olduğunu söylebilirim. Başarıya götüren aile kitabını özellikle çocukları sınavlara hazırlanan ailelere tavsiye ederim.
Bu kitap, çocuğunun başarılı olması için, “Çok çalış oğlum/kızım,” demenin ya da tüm maddi olanaklarını seferber etmenin ötesinde bir şeyler yapmak isteyen anababalara yol göstermek amacıyla yazıldı.
Her anababa, okul başarısı için çocuğuna yardımcı olmak ister. Ama öğrenme sürecinin bilimsel temellerini kavramadan atılacak her adım, iyi niyetli de olsa, çocuğu engelleyebilir.
Başarıya Götüren Aile, sınav döneminde çocuklarına destek olmak için doğru ve etkili yöntemler arayan tüm anababalara kılavuzluk edecek.

içimizdeki çocuk

Yine bir Doğan Cüceloğlu kitabı. İçimizde ki Çocuk biraz ağır bir kitap. Sabırla okumak gerekiyor ve bu kitap sayesinde kendi çocukluğuma, yaşadıklarıma gittim. Yaşadığım, büyüdüğüm ortamın bana etkilerini düşünmeden edemedim. Kısaca kendiniz için okuyabileceğiniz bir kitap olduğunu belirtebilirim. 2 kere okudum hala kendimle hesaplaştığım anlarda açıp okurum.
... 'İçimizdeki Çocuk', yaşamımıza yön veren güçlü bir varlıktır. İçimizdeki Çocuk ve İçimizdeki Ana-Baba, duygu, düşünüş ve davranışlarımızı sürekli yönlendirdiği halde, çoğu kez onların varlığından bile haberdar olmayız.
Bu kitap, içinde yetiştiğiniz ailenin ve yakın çevrenin sizin iç dünyanızı ve şimdiki duygu, düşünüş ve davranışınızı nasıl etkilediğini incelemektedir.

Şimdilik ebeveyn kitapları arasında favori 5 kitabımı yazdım daha yazmak istediğim bir kaç kitap var. Sizlerinde önerebileceği kitaplar varsa mutlaka yazın ;)

Sevgiler,











29 yorum:

  1. Okuyan bir anneleri olduğu için şanslılar.. Öpüyorum onları, sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Her zaman söylemişimdir. Gülşah iyi hatta super bir anne 😊Bunu sosyal medya se internet alemindeki bizler bile anladık. Çevresindekiler neler diyor acaba çok meraklardayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh keşke öyle olsa ben sadece çabalıyorum işte :) çevredekiler değil çocuklar ne düşünüyor acaba bak şimdi merak ettim :) teşekkür ederim

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  3. Geçenlerde Çalışan Anne ve Çocuk kitabını okuyup sevmiştim, sohbetli bir dili var. Bu ara da Anne Baba ve Çocuk Arasında'yı okumaya çalışıyorum ama epey yavaş okuyorum. Senin yazdıklarını da not edeceğim, sağolasın Gülşahcığım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne baba çocuk arasında kitabını çok merak ediyorum kitap bitince yorumunu okumak isterim :) sen sağol canım

      Sil
  4. son kitabı merak ettim bir kaç notta aldım teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. kitap okumayan bir ülke olarak umarım anne babalar daha duyarlı olurlar da okurlar faydalı bir yazı olmuş her zamanki gibi emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Gülşah Adem Güneş'in Güvenli bağlanma ve mahremiyet eğitimini okudun mu? onları da listeme ekledim bu haftasonu almak için ama hazır bu paylaşım varken senden de fikir alayım, Bengi Semerci'yi notlarım arasına eklemiş oldum 3 kez okuduğuna göre kaçmaz bir kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adem Güneş in 2 kitabını okudum ve yazarın bazı fikirleri bana mantıklı gelmedi neden bilmiyorum çok iyi anlaşamadık kendisiyle biraz kadın düşmanlığı var gibi çalışan annelere illa yazılarında dokunduruyor bu da hiç hoşuma gitmiyor sende bi oku bakalım beğenecekmisin.

      Sil
  7. Doğan Cüceloğlu'nun kitaplarını ben de çok seviyorum. Bir de Leyla Navaro'nun Beni Gerçekten Duyuyor musun kitabını çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni gerçekten duyuyormusun notlarım arasında çok beğenenler var bi el atayım bende :)

      Sil
  8. Çocuk yetiştirmek konusunda sadece çevredekilerin tecrübeleri yetmiyor, okumakta yol gösterici oluyor. Güzel gerekli paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen oyle okumak + tecrübe daha bir bilinç sağlıyor bence tabi :)

      Sil
  9. çok güzel eğitim kitapları var artık Doğan Cüceloğlu'nu ben de severim ve eskiden çok okurdum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğan cüceloğlu keşke amcam dayım olsa falan dediğim dönemlerim bilirim :))

      Sil
  10. Merhabalar.
    "İyi insan, iyi vatandaş" yetiştirmek için, karşılıklı iletişim kurabilen bir aile olabilmek için, uzmanların bilgi ve tecrübelerinden yararlanmamız gerekir. Sizin yazınızda paylaştığınız kitaplar gibi. Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumunuz için çok ama çok teşekkür ederim selamlar

      Sil
  11. Bu tarz kitaplari eskiden daha çok okurdum. Gerçi simdi de makaleler okurum internette. Faydali bilgiler de oluyor bazen abartili olanlar da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet abartıldığında can sıkıcı oluyor o yüzden iyi seçmek lazım amaç fikir edinmek zaten

      Sil
  12. Görkem büyüdükçe bu tür kitaplara iletişim konusunda çok daha fazla ihtiyaç duyuyorum. Ara ara snapte de görüyordum not ettim Gülşahcım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım işine yarar canım iletişim kitaplarını daha bir önemsiyorum bende

      Sil
  13. Ne şanslı çocuklarınız! Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım onlarda büyüdükçe öyle düşünür teşekkür ederim :)

      Sil
  14. Ben kitapla bu isin olmadigini savunanlardanim malesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki bende kitapla çocuk büyütülmeyeceğinden yanayım ama fikir edinmek kitap okumak kime zarar verir ki ;)

      Sil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe