17 May 2016

Hoşgeldin Kreş Seçimi

kreş seçimi

Yağız'da yaşadığım bu süreci resmen unutuşum. Tabii Yağız döneminde bu kadar anaokulu seçeneği de yoktu. Karar vermekte çok zor değildi.

Ama şimdi resmen kaos ortamı olmuş durumda. İnanılmaz rakamlar dolaşıyor şoklardayım. Çok küçük olduğu için devlete de vermem mümkün değil mecburen bütçeye uygun özel anaokulu aramaya devam edeceğim. Tabii ben böyle aranırken erken kayıt dönemini de kaçırmış oldum. Gerçi erken dönem kayıtta da %50 indirim yapmadıkları için çok üzülemeyeceğim :)

Neyse gelelim kriterlere 3 yaş küçük bir yaş grubu olduğu için daha bir ön elemeden geçiriyorum.

Ne istiyoruz?
* Güvenilir, ilgili bir kurum olsun.
* Yemekler dışarıdan gelmesin okul içinde yapılıyor olsun.
* Öğretmeni ve okul müdürü ile kolay iletişim sağlayabileyim.
* Öğrenci bilgilendirmesi günlük olsun.
* Çat kapı gitmemden, çocuğumu gözetlemek istememden yönetim rahatsız olmasın.
* Sosyal imkanları olsun ( ee o kadar para veriyoruz) not: okul içinde havuz olmasa da olur :)
* Okul müdürü bana müşteri gibi davranıp ticarethane yuvası gibi hissetmeme sebep olmasın.
* Anlaştığımız tutar sonrasın da yıl ortasından kalkıp bizden para istemesinler.
* Evimize yakın olsun (tabii de ben Bursa'nın bir ucunda çalışıyorum evde çocuğu karşılayacak kimse yok yakın olsa ne olacak henüz emin değilim)
* Çok fazla branş dersi olmasın, öncelik oyun olsun.
* Sınıflar yaş ve aylarına göre ayrılmış olsun ama çok da kalabalık olmasın.
* Mümkünse abartılı vaatleri olmasın hiç samimi gelmiyor. 3 yaşında ki çocuktan bilim insanı yaratacakmış gibi konuşuyorlar.
* Eğitime bakış açıları, kaç senelik tecrübelerinin olduğu, aynı kadro ne kadar uzun süredir çalışıyor hepsi çok önemli.
Eee az biraz da makul bir fiyat olsun. Bahsedilen tutarlar da aylık kredi ödemesiyle koca ev aldık bu nedir bu kadar çözemedim :)
 aaa unutuyordum kızımın da özel isteği var okul pembe olsun diyor en önemli kriterimiz bu :))

Kafamda deli sorular var. Not ettiğim okullar var aylık bin ikiyüz liradan aşağı okul henüz bulamadık. Broşürler çok renkli albenili, gereksiz derece de vaatler çok yüksek.

Referans olarak bazı ailelere soruyorum biri okulundan çok memnun bir diğeri aa çok kötü ben oradan aldım çocuğumu diyor. Çünkü herkesin beklentisi farklı bu yüzden referansla değil sanırım içimize sinen okulu seçmek gerekli.

Bunları düşünüp not ederken bile içim bir tuhaf oluyor. Ela minyon tipli bir çocuk benim gözümde hiç büyümüyor koca insan gibi laf sokmalarını saymazsak 3,5 yaşında bile diyemem 1-2 yaşında o benim için hiç büyümesin istiyorum. Yağız da daha aceleciydim bir büyüse, okula gitse derdim. Birlikte bir şeyler yapmak için can atardım. Şimdi ilkokulu bitirmek üzere.

O yüzden Ela'yı daha bir sindirerek büyütüyorum. Sanki okula gitse birden büyüyecekmiş gibi geliyor. Diğer taraftan da evde ne kadar sıkıldığını görüyorum.

Evet ben yine annelik, vicdan gibi duygulara bağlamadan yazımı sonlandırayım yoksa gelinlik kız olana kadar uzar bu konu kreş falan hikaye olur :)

Sevgiler,



50 yorum:

  1. Ağlama krizleri olmaz inşallah :)

    YanıtlaSil
  2. umarım sizi çok mutlu eden bir kreş bulursunuz :)

    YanıtlaSil
  3. ah ah süreçte benden öncesin. takipte kalacağım seni. vaatler sunmayan oyun odaklı olarak gördüğüm diğer kreşlerden oldukça farklı olan içime sinen tek yer şu anda başka dünya çocuk atölyesi. dilersen sende bir görüş canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. orası atölye sanırım 5 tam gün yok diye duymuştum bir gideceğim oraya da hayırlısıyla bulsam bi yer :)

      Sil
    2. 5 tam gün var artık. öyle görünüyor ancak sistemi çok farklı.çocuklar genelde dışarıda bahçede ekip dikip biçiyorlar.

      Sil
  4. Umarım istediğiniz gibi bir okul bulabilirsiniz. Ben hala İstanbul'da ikamet ediyor olsaydım gerçekten işin içinden çıkamazdım. Zonguldak küçük bir şehir olmasına rağmen ince eleyip sık dokudum.Başlarda devlet okullarına karşıydım çok ilgilenmezler bir sürü öğrenci olacak diye. Açıkcası özel iki okul buldum biri isim yapmış bir okuldu. Bulunduğum yere epey uzaktı.. Ki bu benim için çok sorun teşkil etmez diye düşünmüştüm başlarda. Eşim şehir dışında çalıştığı için babam getirecekti ve sonrasında yine O alacaktı. Daha sonra okulla konuştum her şey oldukça hoşuma gitti ama sonra sağlık sorunları olabilir nasıl yetişebilirim diyedüşünmeye başladım. Açıkçası ordaki kreş öğretmeni de bunun bir sorun yaratabileceğini daha önce bulunduğum yerden bir velinin yetişemeyip hastanede buluştuklarını falan anlattı. Nitekim ordan vazgeçtim. Daha sonra aynı kreşle ilgili yemek şikayetleri duydum. Daha sonra merkezde bir kaç yere baktım. Dediğiniz gibi sanki ben bir metaymışım gibi davranmaya başladı ki bu okul müdürü. Zonguldak'ta da nam salmış bir kreş biri. Yani bana karşı tavırlarını hiç beğenmedim. Burnunun ucuyla konuşuyorlar resmen. Daha sonra evime 1km uzaklıkta bulunan devlete bağlı bir kreşe gittim. okulu gezdim. Yemekhanelerini, tuvaletlerini, bahçelerini, sınıflarını ve okul içindeki parklarını. İnanamadım. Bütün yargılarımı kırdı ve hiç düşünmeden 3 yaşındaki oğlumu kayıt ettirdim. Öğretmeniyle birebir iletişim halindeydim. Birazda veliyle ilgili bu iletişim. Siz ne kadar ilgiliyseniz öğretmen de çocuğunuzla o kadar ilgili. Çok memnun kaldım. Herhangi bir şey olduğunda 1dk da okuldayım. Tehlike arzedecek hiç bir durum yok. Yani okulun bahçeside çok geniş ve demir parmaklıkları falan var. Okulun kapısı hep kilitli. çocuğumu okuldan alırken bile zile basıyorum adını söylüyorum bekleyin diyip ardından kapıyı kilitliyorlar. Yemekler okulun içindeki mutfakta yapılıyor. ÜStleri terlemişlerse düzenli değiştiriliyor. Bir kez oğlum ishal olmuş ve altına kaçırmış. Hemen tüm kıyafetlerini çıkarıp orda sıcak suyla yıkamışlar. Arayıp bilgilendirdiler ve biz halletik dediler. Resimlerini videolarını bir slayt şeklinde bize verdiler. Çok uzun oldu sanırım ama belkicevaplar bulabilirsiniz. Devlet kreşleri de artık özellerle aynı hemen hemen. Sürekli denetimleri yapıldığı için çok da güvenli. Bu sene 4-5 yaş grubuna gidiyor. Üstelik bu sene okul tamamen milli eğitime bağlanmış. Umarım siz de aradığınız okulu bulursunuz. Gerçekten baya sıkıntı.. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. devlete bağlı okullar Ela yı şuan almıyor yaşı henüz tutmuyor yoksa çevremde güzel devlet anaokulu da cok da memnun olan arkadaşlarım var. Okul kadar öğretmende önemli umarım güzel bir yer denk gelir rahat nefes alırım :)

      Sil
    2. Aa anladım.. Berkay'ın gittiği okul 3 yaştan itibaren alıyor ve devlet okulu. Zaten 3 yaşında vermiştim. Bazı devlete bağlı böyle okullar oluyor.Denk gelir umarım..

      Sil
  5. Aynı dertle basbasayiz :( Kızamıyorum sanki bu duygusallasiyorum bende ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu kenara bırakıp acil okul bulmalıyım sende bulmalısın işimiz zor :)

      Sil
  6. Çamlıca mahallesi civarındaysanız, Küçük şeyler anaokulunu önerebilirim. Biz 3 yaşında yarım gün olarak başlatmıştık kızımı, sonra mart ayı gibi kendisi ben öğlenleri de burada arkadaşlarımla uyumak istiyorum dedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlüce ertugrulkent civarında bulmam gerek çamlıca biraz ters kalıyor küçük şeyleri duymuştum daha önce de

      Sil
  7. Sonucunda senin içine sinmesi çok önemli. Bazen birimizin çok svediğini diğerimiz sevmeyebiliyor. Tamamen algılarımızla alakalı...
    Öğretmenle elektriği yakalıyorsan gerisi hallolur diye düşünüyorum ben :)
    Kolay gelsin sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sevebileceğim öğretmen bulmam gerek :) sağol canım

      Sil
  8. Tam da günlerdir cebelleştiğim fiyatları duydukça dudağımın uçuklamasına ramak kaldığı günlerdeyken bu yazının gelmesi :) ohhh be yalnız değilmişim
    Kreşle kafayı bozdum bi aydır sonuç sıfıra sıfır :(

    YanıtlaSil
  9. Zor bir süreç... Fiyatlardan bi haberim ama inş gönlünüze göre olur her şey...

    YanıtlaSil
  10. Canim en önemlisi pedagog olmasi, ogretmenin ağzından cikacak bir kelome yanlış tek bir hareket oturttuğunuz birçok seyi alt üst edebilir.. Okulun psikolojik yaklasimlarini da arastir.. Odul ceza var mi, yaramazliklar, kavgalar nasil yönetiliyor, hangi masallar gosteriler seçiliyor, bunlar yaslarina ve günümüze uygun mu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pedagog baktıklarımın hepsinde var ve sanırım zorunluymuş ondan yana sıkıntı yok ama yazdığın diger detaylar önemli

      Sil
  11. inşallh çok mutlu olabileceğiniz bir kreş bulursunuz cnım

    YanıtlaSil
  12. İnşallah Ela'cığıma mutlu olacağı, sizin de içinize sinen bir kreş bulursunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallahhhhhh bakarım dersen sana yollayım :)

      Sil
    2. Ayy valla bakarım <3 <3 Bu yaz iznimde alayım ben, talibim :))

      Sil
  13. Ahh bu kreş seçme, sonra okul seçme problemler ne zordur. Bence ne kadar arastirsan arastir, dört dörtlük ne bir okul ne de kreş bulamazsın. Onun için bence canım kızın Nerede mutlu olacağını dusunuyorsan, orayı seç. Sana Allah kolaylıklar versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yokk mümkün değil zaten bu eğitim sistemi içinde dört dörtlük arayışında olmak saçmalık olur :) sağol cnm

      Sil
  14. Bence Ela kreşi çok sevecek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh inşallahhh çok seveceği bir kreş bulabilirim :)

      Sil
  15. Bu mesleğin içinde olan bir kişi olarak ben bile bu konuda çok düşünürdüm. Devletin anaokullarını naçizane tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. devlet okullarına yaşı henüz tutmuyor maalesef :(

      Sil
  16. OOO minik hanımın akşamları anlatacak epeyce sohbeti olacak annesi ve arkadaşları inş. sever ve sıkıntı yaşamaz keyifli ve eğlenceli anları olsun bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. az anlatacak konusu vardı zaten iyice artacak yandık :)inşallahhh

      Sil
  17. Çok zor bir dönemdesiniz. Sevgili Gülşah çok zor bir karar bu. Biricigimizi kreşe göndermek, en iyisini bulmak, tabii bütçeye de uygun olması gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle canım hayırlısıyla bununda altından kalkacağız inşallah

      Sil
  18. Zor bir süreç, Ekin'i kreşe göndermeden önce aklımda binbir sorular vardı ve Ekin 2,5 yaşında kreşle tanıştı...yaz dönemi olduğu için kreşe gondememe kararı aldik, çünkü kardeşi ile zaman geçirmekten daha keyif alıyordu...fakat 4 ay sonra anaokulu dönemi başlayacak...
    Kreste avantajın tanıdığım ismin yeriydi evimize yürüme mesafesinde idi...kamera sistemi vardı, istediğim zaman gidebiliyordum...anaokulumuzda evimizin bahce komsusu:) kızımı balkondanda olsa bahçeye çıktığında izleme şansım olacak...kısacası gözüm hep üzerinde olacak bıldırcınımın:) kreş fiyatları gerçekten çok yüksek bu rakamlar büyükşehir olunca dahada katlanıyor...önemli olan çocuklar, son dönemlerde okullarda yaşanan olaylarda insanda hep bir soru işareti bırakıyor:( umarım gönlünüze göre pembe renkli okulunuza kavuşursunuz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepimiz için zor bir süreç güvenilir bir yer bulmak çok önemli yakında olması büyük şans umarım bizimde öyle olur ee tabi pembe olması büyük kriter :))

      Sil
  19. Yuh o nasıl bir fiyat öyle abartmışlar iyice :O
    Bende düşünüyorum seneye ama yarım gün olsun istiyorum oynasın gelsin oyun grubu gibi gitsin gelsin istiyorum.Bakalım çok alternatifimiz olmayınca elemek kolay oluyor :) Umarım gönlünüze göre pembe bir kreş bulursunuz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. az ve öz alternatif olsa süper olacaktı ama maalesef aşmış kreşler kendilerini :)

      Sil
  20. Montessori temmelli oyun okulları, kreşler ve anaokullarının fiyatları inanılmaz yüksek, ingilizce tabanlı ve kurumsal yapıları olduğu için birde türkiyedeki devlet eğitim sistemindeki boşluğu fırsat bilip rakamları çok ciddi yükseltmişler.. Yağız'ın da masraflarını düşününce o okullar bütçeyi çok yorabilir.. Bursa'yı bilmiyorum ama Ela için çok keyif alacağı bir okul, enerjisi güzel arkadaşlar ve profesyonel bir öğretmen bulabilmeni yürekten diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ticarethane gibi diyebiliriz işte :) Yağız neyse ki devlet okulun da yine de masrafı oluyor tabi ama bir özel okul kadar değil. ahh inşallahhhh ne güzel bir dua bu canı gönülden aminnn diyorum :)

      Sil
  21. Anaokullarını harika analiz etmişsiniz. Kesinlikle ticarethaneye döndüler. Eşim özel bir kreşte öğretmendi ve işin iç kısmıyla dış kısmının ne kadar farklı olduğunu söylerdi. İlk olarak oyun öncelikli olması gerekirken kreşlerin birbirleri arasındaki yarış yüzünden çok saçma branş derslerinin velilere satılmaya çalışıldığını biliyorum. Bu konuda bilinçli olmayan aileler çocuklarının örnek olarak ingilizceyi sökeceklerini falan zannetmelerine şaşıyorum. Oyun sizin de önceliğiniz olsun. Apartmandan bozma küçücük sınıfları olan kreşleri tercih etmeyiniz. Bence çok iyi devlet okulları mevcut. Ayrıca aklıma gelmişken sahit olduğum her hafta tiyatro, sinema, baskılı tişört ve hatırlamadığım bir sürü şey için sizden para talep etmeleri beni benden alıyor. Yollarını bulmuşlar onlar. Çocuğunuzu her gün çat kapı ziyaret etmelisiniz kesinlikle. Yazdıklarımı okursanız eğer:) özel kreşlere hiç güvenim kalmadığını anlayacaksınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten artık çoğu ailenin özel kreşlere güveni kalmadı önceliğim oyun ve güvenlik bu isteklere göre bulursam gönderirim yoksa evde dursun napayım devlet okulları daha almıyor yaşı küçük kalıyor

      Sil
  22. Gülşah hanım sitenizdeki bloglaryarışıyor.net ile ilgili bannerı takip ettim ve kayıt oldum fakat o sitedeki sponsorlardan tübitak'a mail attım ve böyle bir etkinliği desteklemediğine dair cevap geldi, bilginiz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgilendirme için teşekkür ederim bende kaldırdım bloğumdan

      Sil
  23. Aynı sürecin içerisindeyiz Gülşah. Bizimki 26 Mayıs'ta 2 yaşına girecek. Şimdiye kadar anneanne ve babaanne dönüşümlü baktı. İkisinin de sağlık problemleri olduğundan Eylül ayı gibi kreşe vermeyi planlıyoruz. (Kayınvalidem şu an hastanede yatıyor ve bir süre daha yatacak. Şimdilik annem idare ediyor sağolsun.)

    Ben, yaptığım araştırmayı sana anlatsam manyak mı bu kadın dersin. Gerçi işim AR-GE olunca mesleki alışkanlıktan ötürü araştırmaya meraklı oluyor insan. Öncelikle Resmi Gazete’de yayımlanan Özel Kreş ve Gündüz Bakımevleri Yönetmeliğini bulup inceledim. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'nın web sitesinden Ankara'daki onaylı kreşlerin dökümünü aldım. Oturduğum semt öğrenci ve işyeri ağırlıklı bir muhit olduğundan kreş sayısı da çok az. Evime yakın (daha doğrusu oturduğum semte yakın) 4 kreş buldum. İkisi ile gidip görüştüm. Tamamen hüsran. Diğer ikisini de kafadan direk eledim.

    Sonra başka semtlerden kreş bakmaya başladım. Aklıma yatanlarla ve önerilen kreşlerle gidip görüştüm. Özel kreşlerin süsü püsü çok fazla o bir gerçek. Ama genelde sistem hep aynı. İnanır mısın kurdukları cümleler bile neredeyse aynı. Fiyatları astronomik. Ulan bu paraya ne yapıyorlar acaba diye insan merak bile ediyor.

    Çevremizden kreş için 2 yaş çok küçük diyenler oldu. Aynı çevrede 1 yaşında verip memnun kalanlar da var. Tecrübeleri can kulağı ile dinledim. İşime yarayacak olanları aklımın bir köşesine yazdım. Bakalım yaşayıp görücez.

    Kreşe başlama yaşında fiziksel ve psikolojik gelişim tabi ki çok önemli. Çocuğun kendisini ifade edebilmesi belki en önemli unsur ama bence en önemlisi ailenin şartları. Ben de eşim de çalışıyoruz. Eşim polis olduğu için gece çalıştığı haftalarda gündüz evde dinleniyor. Ve hiçbir bakıcı bu şartlarda kendi evimizde çocuk bakmayı kabul etmez. Eşim de bakıcı istemiyor zaten. O yüzden bizim şartlarımıza en uygun şey kreş.

    Her ailenin kreşten beklentisi farklı. Senin yukarıda yazdığın beklentilerin çoğunu ben de bekliyorum ama hepsini bir kreşte bulmak çok zor. Olsa bile çocuk o kreşe alışamadıysa bütün etkinlikler, bütün para, bütün emekler çöpte. Dediğin gibi o yaş grubuna oyundan, şarkılardan, düzenli beslenmesinden ve uyumasından başka diğer ayrıntılar olmasa da olur. Bence en önemlisi güvenlik ve öğretmenlerin çocuğa yaklaşımı.

    Tamamen tesadüfi bir şekilde işyerime çok yakın bir kurum kreşi var. Yıllardan beri varmış. Hatta karşısındaki kafede bazen yemek yeriz. İşyerinden arkadaşlarımdan da yıllar önce verenler olmuş. Beklentini çok yüksek tutmadığın sürece geneli memnun. Gittim müdürü ile görüştüm. Dolaştım. Yetmedi, eşim de görsün istedim. O da yetmedi çıkış saatinde kapının önünde pusuya yatıp velilerle konuştum. Artıları ve eksileri değerlendirdim. Ne zamanki veliler öğretiminizi çok seviyoruz dediler içim rahat etti. 2 yaş grubunun öğretmenini henüz görmedim ama diğer öğretmenler çok tatlı kızlar. 2 yaş öğretmeni de oldukça deneyimli bir öğretmenmiş. Dediğim gibi benim beklentim kreşin güvenli olması, öğretmenlerin sevgi dolu olması, ortamın ve yiyeceklerin temiz olması ve bolcana oyun oynanması. Kaydını yaptırdık bakalım. Üstelik fiyatı da baktığım özel kreşlerin dörtte biri.

    Kreş işyerime yakın olunca evi taşımaya karar verdik. Şimdi tırım tırım ev arıyoruz. İyi şeyler düşünmek istiyorum ama oldu da kızım bu kreşe alışamazsa başka kreş bakıcaz ve evimin işyerime yakın olması avantaj olarak bize kalmış olacak.

    Baya uzun yazdım. Muhtemelen daha önceden yaşadığın hatta deneyimlediğin şeylerden bahsettim. Ama sen de biliyorsundur bazı şeyler tamamen şans. Dünyanın en iyi kreşine de versek, en eğitici-öğretici etkinlikleri de yapsalar çocuk sevmediyse olmuyor. Ben hep derim. İyi hastane yoktur, iyi doktor vardır. Şimdi ona bir de iyi okul yoktur, iyi öğretmen vardırı ekliyorum.

    Umarım verdiğimiz kararlar çocuklarımızı ve bizi mutlu eder Gülşahcım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum olmuş ellerine sağlık evet Yağız da bir çok süreci geçtik. Hatta devlet ilkokuluna verirkende önceliğimiz öğretmen oldu. Çok şükür Yağız da kreş öğretmeni de süperdi ilkokul öğretmenide dilerim aynı şansı Ela da da yakalarız. Güvenlik ve öğretmen benimde önceliğim ve asla çok para vermek istemiyorum. İnşallah şans bizden yana olur en nihayetinde hayatlarının en önemli evrelerini geçirecekleri yerden bahsediyoruz.

      Sil
  24. Gözlemlerin çok doğru ama ben fiyata takıldım kaldım, o kadar pahalanmış mı kreşler nedir böyle!
    Bu eylül bende ufaklığı göndermek istiyorum ama bu kadar para vermek yerine kendim arada bir atölyelere götürmeyi tercih ederim.
    Özel okullar da mı bu fiyatı buldun yoksa normal kreşler mi?

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe