29 Haz 2015

Çizgi Film Seçimleri

 Ela artık 27 aylık ve Yağız a göre çizgi filmlere ilgisi çok daha fazla. 18 aylık olana kadar doğru düzgün tv izlemedi 2 yaş itibariyle ise 1-2 saat sınır koyarak izlemesine izin vermeye başladım. Tabii öncesinde çizgi film araştırmaları yaptım. Madem kısıtlı saatlerde çizgi film izlemesine izin verecektim bu konu da fazla seçici olmam gerektiğine karar verdim.

  Özellikle Ela ile birlikte izleyerek ve Ela nın tepkilerini gözlemleyerek yola çıktım. Ve farkettim ki 9 sene once Yağız döneminde izlediklerimizden eser yok ve bir de cinsiyet ayrımını düşününce çizgi filmleri tek tek izlemek farz oldu.

  Benim de izleyip gönül rahatlığı ile Ela nın izlemesine izin verdiğim iki favori çizgi filmimiz var.

sofia çizgi film1. favori çizgi filmimiz;  doğum günü konseptlerine konu olan benim bile severek izlediğim Prenses Sofia. Kız anneleri eminim Prenses Sofia yı çok iyi biliyordur. Disney Channel’da hafta içi her gün saat 17:00’de yayınlanıyor. Kısaca bahsetmek gerekirse;

 Prenses Sofia, annesi kral ile evlendikten sonra sarayda yaşamaya başlayan, kraliyet ailesinin inceliklerini öğrenmeye çalışan 12 yaşında bir kız çocuğu. Bu çizgi filmi ilk izlediğim de gördüklerim; kardeşlik kavramı, hayvan sevgisi, yardımlaşma, takım çalışması, dürüstlük ve cesaret kavramlarının vurgulanmasıydı. Peri masallarında yaşayan prenses örneklerini çocuğuma çok da aşılamak istemem ama Prenses Sofia örnek davranış sergileme, güzel davranışların sonradan kazanıldığını vurgulama ve mütavazilik konusunda ki baskın mesajlarıyla benden geçer not aldı. Prenses Sofia izlerken Ela’nın en heyecanlandığı noktalar Sofia nın hayvanlarla konuşma sahneleri oldu. Birlikte kurabiye yaparken de Ela’nın  “anne bak bende Sofia gibi oldum” demesi benim için mesajı doğru aldığının göstergesidir.

prenses sofia

  2. favori çizgi filmimiz; Jake ve Var Olmayan Ülkenin Korsanları. Bu da Disney Channel’da hafta içi her gün saat 11:30’da yayınlanıyor.

Jake ve Var olmayan ülkenin korsanları

  Bu çizgi filmi ben ilk izlediğimde Korsan Jake ve arkadaşlarının eğlenceli bir şekilde oluşturdukları takım çalışmaları, dostluk görüntüleri hoşuma gitmişti fakat kız çocuğu olduğu için severmi diye tereddüt ettim. Tabii yanıldım çünkü Ela gözlemci papağan Skully ve müzik dolu bu çizgi filmi görünce ilgiyle izledi. Korsan Jake ve arkadaşları sayı sayma, şekiller, uzaklık ve lokasyonla ilgili tahmin yürütme konusunda gayet güzel mesajlar veriyorlar. Aynı zaman da Jake ve Var Olmayan Ülkenin Korsanları’nın çocukların yaratıcı zekası ve ahlaki gelişiminin de destek konusunda iyi olduğunu da belirtmemde fayda var.
disney channel

 Bu kadar incelemeden sonra ben Ela’yı 1 ya da 2 saat bu çizgi filmlerin başında yalnız bırakıp kendi işime bakabiliyorum.

  Sizler de pozitif mesajlar veren ve zengin hayal gücü sunan bu iki çizgi filmi ve daha fazlasını uydu üzerinden şifresiz ve tabii ki ücretsiz olarak Disney Channel kanalından çocuklarınızla birlikte izleyip eğlenceli vakit geçirebilirsiniz. Ayrıca Disney Channel in web sitesinden karakterlerin çıktılarını alıp bizim gibi boyama da yapabilirsiniz ;)

jake boyama

 Çizgi film seçimlerinde ön araştırma yapmak şart ;) 
 Prenses Sofia' nın dünyasını incelemek ve boyama görsellerinin çıktısını almak için TIK TIK
 Jake ve Var Olmayan Ülkenin Korsanları'nın dünyasını incelemek için TIK TIK

Sevgiler,


39 yorum:

  1. jake ve prenses sofia bizim de sevdiklerimizden.

    YanıtlaSil
  2. bu çizgifilmlerden yeni yeni haberim oldu desem. Ela genellikle Niloya, Pepee ve canım kardeşim izliyor. Dün akşam Prenses sofia açayım dedim tabletinden. parmaklar durur mu hemen değiştirdi.
    Birde biz işitme engelli anne baba olduğumuz için çizgifilmleri dinleyemiyoruz. Kayınvalideme söyledim çizgifilmde subliminal mesaj var mı Ela'ya olumsuz etki bıraktı mı? (kayınvalidem Ela ile beden öok ilgilendiği için sordum) yok dedi. kötü bi davranış görmedim dedi. e madem kötü bi etki olmadı bende değiştirmedim çizgifilmi.
    bizde günde maksimum 2 saat çizgifilm saati var o da babaannenin işlerini yaparken açık :)
    öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizimde yeni keşiflerimiz cnm :) tabletten izletmemeye çalışıyorum zaten küçük ekran gözlerini zorluyor ve de sürekli değiştirirken saçma yerlere geçiyor :) özellikle sofia gönül rahatlığı ile izlemesine izin verebilirsin ben bile izliyorum :) öptüm çokkk ;)

      Sil
  3. bu güzel ve bilgilendirici yazınız için teşekkürler.

    http://microsoftteknolojileri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. Haliyle biz bunları hiç bilmiyoruz:)))) Hatta çizgi film olayımız da kalmadı. Güzel bir animasyon olunca ailecek izliyoruz ama...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla bende tam unutmuştum oğlan büyüdü ama kızla yeni nesil çizgi filmlerini yeniden ezberlemeye başladık :))

      Sil
  5. Bizim zamanımızdaki çizgi filmler hariç pek çizgi film bildiğim yoktur :) Prenses Sofya'yı da doğum günü konseptlerinden biliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir bebiş gelirse eve hepsini öğrenirsin gör bak ;) sofia aç kendin bile izle :))))

      Sil
  6. Allah bağışlasın..Çocuklara çizgi film seçerken titiz olmak bence de en mantıklısı..Malum küçük çocuklara uygun olmayan çizgi karakterler,çocukların ileride ruh hallerini bozabiliyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminn teşekkür ederim çok doğru o yuzden ince eleyip sık dokumaya çalışıyorum ;)

      Sil
  7. ben oğlan çocuk annesi olduğumdan hiç seyretmedik bunları ama bütün aksiyonlu olanları biliyorum ezbere :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jake ve arkadaşları erkeklere hitap ediyor aslında bakma izlediğimize :)

      Sil
  8. Sizin gibi itina ile her ayrıntıyla uğraşan anneler süpersiniz.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. ben de minik yeğenimden aşinayım :) son yıllarda (güya) çocuklar için hazırlanmış bol action içeren çizgi filimlere dayanamıyordum ama Prenses Sofia iyi geldi :))

    YanıtlaSil
  10. Benim kızımın da izlediği sevdikleri arasında Prenses Sofia . Bende 1-2 saat sınır koyarak izletiyorum yoksa başa çıkılmaz . Alışıp gider diye korkuyorum . Diğer favorisi ise Niloya . Favorisi değil hatta Niloya delisi . Niloya şarkılarını söylüyor falan . :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. niloya bu yaş grubunun favorisi çok sıkılmıştım artık bu bağımlılığından sofia girince araya unuttu bayağı bi ;)

      Sil
  11. Niloya pepe can sürekli olsa izledikleri bizimkilerin de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla fenalık geldi onlardan her sahneyi ezberledim resmen :)

      Sil
  12. Ne güzel bir şey yaptığın (: Bazen onlarla birlikte izlemek bizi de bu dünyadan uzaklaştırıyor bence (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğleniyorum gerçekten kalkıp o arada ev işi yapsam daha mantıklı ama dalıp gidiyorum ister istemez :)))

      Sil
  13. Biz Can'dan vazgeçemiyoruz ama Jake ve Var Olmayan Ülkenin Korsanları'nı seveceğe benziyor :) Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. korsanları bi izlet eminim izleyecektir arada değişiklik şart :)

      Sil
  14. Çok bilinçli bir annesin canım. Seni takdir ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim çok teşekkür ederimmm elimden geleni yapmaya çalışıyorummm

      Sil
  15. artık yerli çizgi filmlerimizde var çok şanslı bu dönem çocukları...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şanslılar gercekten ama şiddet içeriklileri iyi seçip ayırmak gerekli

      Sil
  16. Biz Niloya, Canım kardeşim, Can, Pepe, İtfayeci Sam ve Thomas'ı izliyoruz. Eğitici güzel çizgi filmler. Ne kadar izletmek istemesem de arada açılıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamamen engellemek mümkün olmuyor boyle saatli yeterli bence herkesin gönlü olsun :)

      Sil
  17. Bir dönem çizgi filmler çok kötüydü. Kızlarımı büyütürken izletecek birşeyler bulmakta çok zorluk çekiyordum. Birkaç tane klasik cd almıştım onları izletiyordum. Şimdiyse güzel çizgi filmler var. Oğlum için cd almak gereği duymuyorum. eğitici öğretici çizgi filmler var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet 9 sene öncesine göre bile bugün daha iyi çizgi filmler var

      Sil
  18. çocuklarım küçükken biz de beraber izlerdik:) Şimdi ancak arkadaş torunları gelirse açılıyor çizgi filmler.
    Aslında ben de çok severim madagaskar penguenlerin denk geldikçe izlerim:))
    Bundan sonra da torunlarla izleriz artık:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah ilerde sizin gibi torunlarla izlediğim çizgi filmleri de bu bloga yazıyor olurum ne güzel birşey :)

      Sil
  19. güzelmiş filmler bizimki de korsanları izleyebilir ;)

    YanıtlaSil
  20. Kızım Sofia başladığında beni arıyor. Çünkü beni kıskandırıyor. Biliyor ki ben de çok seviyorum. En büyük keyfimiz birlikte Sofia izlemek hatta 7 yaşındaki kızımla :D

    YanıtlaSil
  21. komşum totoro
    ponyo
    ters yüz.

    bunnara bi bakııın :)

    YanıtlaSil
  22. Biz de o devirler çoktan kapandı. İki erkek çocuk olunca tercihleri farklı oluyordu benimkilerin.
    Kızın çok tatlı maşallah. Bu günler çok güzel ama çabucak geçiyor.Bol bol beraber zaman geçirip tadını çıkarın. :) Kıskanmadım desem yalan olur. :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe