2 Haz 2015

Yaz Okulları

Okulların kapanmasına az bir vakit kaldı. Benim gibi çalışan çoğu anne yazın ne yapacağım derdine eminim düşmüştür bile.

 Evde çocukları oyalamak çok zor, düzenler karışacak. Yatma kalkma vakitleri çorba olacak, ödev yaptırmak eziyet olacak say say bitmez. Ev hanımı da olsa çalışan anne de olsa yaz tatilleri maalesef anneler için pek parlak geçmiyor.

 Hal böyle olunca aklımıza ilk hem eğlensin hem spor yapsın diye yaz okulları geliyor. Çoğu anne baba imkanları zorlayarak araştırma yapmaya bile başlamış olabilir.

  Yaz okulları, satranç tan basketbola, futbol dan tenise, yüzme ye, at binmeye kadar herşey içinde olan programlar sunuyor. Yüksek fiyatlara rağmen gayet cazip teklifler de bulunuyorlar.

 Geçen sene bu tekliflere bayağı kendimizi kaptırdık ve Yağız ı çok sevdiği bir arkadaşı ile böyle tam kapsamlı bir yaz okuluna verdik. 3 hafta süren bu kursa sağlam da para vermiş olduk.

  Amaa amaaa işte umduğumuz gibi olmadı. Evet özellikle sevdiği bir arkadaşı ile gittiği için çok eğlendi. Evet güle oynaya gitti. (kabul 3 hafta ya onca para vermiş olmakta rahatsız etti)

 3 haftalık kurs bittiğinde Yağız a "nasıl dı devam ettirelim mi?" diye sorduk. Verdiği cevap;
 "Evet çok güzeldi ama ben ne basketbol öğrendim ne tenis tam alışıyorduk tenis için ayrılan süre doluyordu galiba ben yetenekli değilim anne" demişti.

  Evet benimde tahmin ettiğim gibi oldu. 3 hafta da hem tenis, hem basketbol, hem futbol öğrenilmesi pek mümkün değil. Hal böyle olunca o kış Yağız ı haftasonları basketbola verdik.(hala da devam ediyor) Ve sadece buna yöneldiği için kendini basketbolun yıldızı gibi hissediyor :)

  Haziran sonunda basketbol bittiğinde futbol a gitmek istiyor. Futbolu ben pek istemesem de duruma göre sadece futbol yada sadece tenis olmak şartıyla bir yaz kursuna vereceğim.

  Kısaca şöyle söyleyim; amacınız sadece oyalansın gün öldürsün eğlensin gelsin ise evet tam kapsamlı yaz okulları mantıklı ama "öğrensin" isteğiniz de varsa tek bir bölüme yönelmek en doğrusu.

 Yaz kampları var birde çok mantıklı geldi Yağız doğayı pek sevmiyor alışır hem yaşı da uygun diye düşündüm ama baktım fiyatları çok uçmuş o kadar paraya ben gider dağda çadır kurar onu börtü böcekle kaynaştırırım diyerek bu fikirden de vazgeçtim.

 Birde yaz aylarının vazgeçilmezi çocukların mecburi ödevi haline gelen kuran kursu var. Evet bende gitmesini öğrenmesini istiyorum ama Yağız gitmek istemiyor çok zorlasam istemeden yapılan birşeyden hayır göreceğime inanmıyorum. Anneannesi kararlı bu yaz onu camiye gönderecek :) ama Yağız ı nasıl ikna eder bilmiyorum. Bu kararı çocuğa bırakmak mı mantıklı yoksa aa yok illa öğrenmeli bu benim annelik görevim diyerek çocuğa dayatma ile göndermek mi mantıklı yorum yapmayacağım. Çünkü bu çok göreceli bir konu. Bizler zamanında gayet güle oynaya gittik öğrendik iyi ki de o yaşlarda öğrenmişim diyorum ama zamane çocukları bizler gibi değil işin içine zorlama girdiğinde ne kendinde ne evde huzur bırakmayabiliyorlar.

 Bakalım yaşayıp göreceğiz. Bir mucize olsa en azından şu yaz aylarında çalışmasam çocuklarımla ben ilgilensem duası ile konuyu kapatıyorum ;)

 Yaz tatili için cazip önerileri olan varsa bekliyorum :)

Sevgiler,

26 yorum:

  1. Her şeyden önce Yağız'ın güzel bir yaz geçirmesi önemli.Ancak bütün kararları da çocuğa bırakmama taraftarıyım.Sonuçta muhakeme ve karar yetileri yetişkinler kadar gelişmiş değil. Bence siz aklınızdan geçenlere ve hislerinize göre en doğru kararı verirsiniz. (Bu arada çocuğum yok, çocuğum olmadan ahkam kesmiş gibi oldum:)) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sende kendi çocuksuz halimi gördüm aynende benim kullandığım cümleler :) ama şimdi işler değişti yeri geliyor dediğini yaptırabiliyorsun yeri geliyor farketmeden seni parmagında oynatıyor çocuklar :) darısı basına inşallahh

      Sil
  2. Aynen okul kapanıyor evde sıkılacaklar diye hemen bi aktivite günlerini dolduracakları aynı zamanda eğlenecekleri bir ortam olsun istiyoruz. Ama imkanlar el verdiğince tabi ikamet ettiğim yer az gelişmiş bir ilçe olunca imkanlarda sınırlı. Babası tekvandoya gitsin hayatına sporcu disiplini katar olgunlaştırır. Yolda sokakta kavgacı bir çocuk olmaz diyor. Ben ona çok sıcak bakmıyorum henüz o konuda kararsızım.
    Kuran kursuna gitmek istiyor benimki çünkü daha önce gittiğinde de çok eğlenmişti. Camilere gitme gibi değil de daha özel oluyor hem oyun oynuyor akranlarıyla hem de kuran öğreniyor. Yine okuldan döndüğü saatte gelecek ordan kayıtları dolmuş bile. 2 hafta önce yazdırdım hallettim o işi. Ek aktivite arıyorum bugünlerde.
    Sondaki duaya kocaman bi AMİİİİİİNNNNN derkene sevgilerimi sunuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuran öğrenmeye gidecek arkadası aslında o yüzden gitmeye çekiniyor bir yolunu bulucam bakalım zor iş :) sevgiler

      Sil
  3. Umarım istediğiniz gibi bir tatil planlayabilirsiniz.Ben yazın çalışmayıp tatilin geldiğine sevinen gruptayım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa çok özendim şuan sana tadını çıkar :)

      Sil
  4. oğlum küçükken ben de çok araştırırdım bu okulları aslında çok yorucu oluyor çocuklar için ama başka da çare yok çalışan anneler için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorulmaları lazım yatmak enerji atamamak yaramıyor bu çocuklara :)

      Sil
  5. ben yazları kumburgaza gittiğim için tamamen serbest bir şekilde tatil yapacağını sanıyor ilk başta oğlum. Ama tam bir kamp havasında geçiriyoruz. Yüzme futbol basketbol dersler kuran kursu hepsini 3 aya sıkıştırıyorum. ama İstanbul da kalmak zorunda olsaydım yaz okullarını düşünürdüm açıkçası. Erkek çocuklarının enerjisi daha fazlaymış gibi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katılıyorum yazlık bir yere kaçabilsek herkes için daha hayırlı ama iş var maalesef mümkün değil enerji atmaları içinde çözüm bulmak şart

      Sil
  6. Yazılı süreci bitip dersler azalınca, bizimkilerin sıkılma hastalığı başladı bile.. Tatil yaramıyor bunlara..:)

    YanıtlaSil
  7. Çocuk büyütmek ve onun hayatını etkileyecek kararlar almak zor bir iş. Siz neden gitmesi gerektiğini düşündüğünüzü anlatın bence, bir günlük denemesini rica edin; belki alışır. Kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deneme yaptı geçen sen o yüzden tepkili bir de eşlik edecek arkadası yok bunalımda :) bakalım bi kapansın okullarda fikri değişir umarım :) teşekkür ederim

      Sil
  8. Çalışan annelerin korkulu rüyası (:

    YanıtlaSil
  9. Sayfamızda Ankara daki yaz okulları hakkında bir yazı dizisi hazırlıyoruz. ilgilenenler takibe alabilir www.ustaninkanatlari.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. Ben yaz tatilini çok severim. :)

    YanıtlaSil
  11. zor kararlar zamanı geldi çattı:))
    umarım ortak bir noktada anlaşır onun da ,tatili hem eğlenip hem öğrenerek geçirmesini sağlarsınız:)

    YanıtlaSil
  12. Sanırım şu sıralar çoğu evde aynı telaşlar başladı :) güzel bir tatil geçirmeniz dileğiyle.

    YanıtlaSil
  13. Evet çalışan anneler için çok zor bir durum bu. Umarım harika aktiviteler bulabilir ve keyifli vakit geçirebilirler.

    YanıtlaSil
  14. hangisi iyi olacaksa inş. o olsun ama bende bu kararı çocuğa bırakma taraftarı değilim çünkü bazen önyargılı olabiliyorlar çocuklar

    YanıtlaSil
  15. bu karar aşamalarına henüz yabancı olduğum için kolaylıklar diliyorum her ikinize de ve amin diyorum duaya

    YanıtlaSil
  16. bu yaz banada yaz tatili yok staja başladım sabah akşam doluyum :D :)

    http://microsoftteknolojileri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  17. çocuklara kuranı sevdirecek bir kuran kursu bulabilirseniz neden olmasın
    ileride bu sorunları biz de yaşayacağız yazları, bakalım o günler kapıda :)

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe