15 Haz 2015

Blogger Olmak


şablon tasarımı

 Geçtiğimiz cumartesi (13 haziran) aktif blogger olmamın 1.yılını doldurdum.

  Blog dünyasını keşfetmem çocuklarım için araştırma yaparken okuduğum blogcu arkadaşlar sayesinde başladı. Baktım ki makyaj malzemesi alırken, yemek yapmak isterken hep fikirlerine güvendiğim blogları okuyorum. Ben birçok kişinin tecrübesinden faydalandım "bende yazayım başkaları da belki benim yazdıklarımdan faydalanır" diye düşünerek yola çıktım.

  Hatırlıyorum da her yazımı yazarken beni kim okur ki, ya da bana da yorum yapan beni de takip eden olurmu ki diye hep kafamda soru işareti olurdu. Bilmediğim bir iş olduğu içinde sürekli araştırdım neyi nasıl yapabilirimi okuyarak öğrendim.

 Daha birkaç aylıktım blog adresimi taşıdım.

 Şablon tasarımının önemini keşfettim hemen onu düzenledim.

 İlk günden beri haftalık hedefler koydum kendime;

 Cuma günü akşamına kadar 2 kişinin beni gfc den takip etmesini sağlamalıyım, - Bunun için her boş vaktimde yeni bloglar keşfedip bloglarını takibe aldım elbet içlerinden geri dönen olacaktı oldu da :)

 Cuma günü akşamına kadar bloguma 50 tık almalıyım, - Okuma listeme aldığım blogları düzenli takip etmeye çalıştım. Merak edip bloğuma dönen oldu elbet.

 Cuma günü akşamına kadar 3 yorum almalıyım, - Okuduğum her yazıya yorum yaptım kısaca bende varım demiş oldum blogumada davet ettim. Ve dönenler oldu elbet :)

 Küçüktü hedeflerim başlarda çünkü umduğum gibi olmazsa pes ederim diye çok korktum. O yüzden yavaş yavaş yükselttim hedeflerimi.

Sadece kopyala yapıştır yapmadım.

Alıntı yaptıysam kaynak belirttim.

Haftalık yazı hedefi koydum kendime ve iki elim kanda olsa da yazdım yazılarımı.

Çok eskiden beri yazan bloggerları araştırıp buldum. Sürekli sayfalarını okudum takip ettim.

Okuma listeme düşen her yazıyı okudum beğendiklerimi desteklenmesi gerekenleri sosyal ağlarda paylaştım.

 Yazılarıma yazılan yorumlara geri dönüş yapmayı asli görevim ilan ettim. Çünkü "merak etme geçiyor bugünler bizde de aynı durum var" diye yazan bir anne yorumu o an üzgünsem beni kendime getiriyor "bak yanlız değilsin" mesajını en iyi şekilde alıyorum. Ya da ne bileyim aklıma gelmeyen en küçük bir öneri o an yazımı okuyan biri tarafından yorumlara düşebiliyor. Ben bunu nasıl akıl etmedim dememe sebep oluyor. Sadece annelermi hayırrr bekar ya da anne olmayan arkadaşların bile yorumları bana farklı açıdan bakmamı sağlıyor. Mesela ilk bloğu açtığımda bir yazıma güzel bir yorum yazıldı ve not eklendi "izleyiciler gadgetini de bloğuna mutlaka ekle" bilmiyordum bunu hemen ekledim. Kısaca ben yaşadıklarımı yazıyorum ve yazılan yorumlar ciddi anlamda bana çok şey katıyor. Bu yüzden yoruma cevap vermek benim için ciddi bir saygıdır.

 Teknik işleride varmış bu blog aleminin bu konu da sağolsun www.yenibilge.biz/ kurucusu Sinan çok yardımcı oldu ve oluyor :) Benim gibi bir çok arkadaşa da yardımcı olduğunu çok iyi biliyorum o yüzden ona ayrıca bir teşekkür etmek isterim ;)

 Çocuk yetiştirme de "ne ekersen onu biçersin" derler ya işte blog için de bence bu söz geçerli. Ne kadar ilgilenirsen ne kadar bloğunu güncel tutarsan o kadar geri dönüş alırsın. O yüzden bloğumu ben 1 yıl önce 3.çocuğum ilan ettim :) Ve benim için bloğumun da ilk günü çocuklarımın doğum günü kadar önemli.

 2 çocukla çalıştığımı bilenler nasıl yetişiyorsun diye soruyor. Yazma işini hep sevdim. Kocamla kavga ettim ajandalara yazdım. Oğluma üzüldüm ajandalara yazdım. Kısaca insan sevdiği, rahatladığı, kendini iyi hissettiği işe her zaman fırsat buluyor.

 Son olarak yazılarımı okuyan, yorumlarıyla yanlız olmadığımı hissettiren makyaj, yemek, dekorasyon, el işi, anne çocuk tüm blogcu arkadaşlarıma çok teşekkür ederim ;) Blogger olmak sizlerle tanışmak benim 1 yıldır kendimi çok iyi hissetmemi sağlıyor.

Not: 1.yılımda 400 izleyici hedefim vardı. Gülüyorum kendime şuan tam 400 kişi olmuşuz ;)

Veeee 1.yıl çekilişimi unutmayın 18 Haziran günü sona erecek.

                  www.gulsahonen.com/2015/06/1yil-kutlama-cekilisim.html

Sevgiler,








67 yorum:

  1. oncellikle cok güzel bir hobi ve kendimi iyi hissetmemi sağlıyor. senin de yazılarını iki cocuklu olmandan öncelikle takip etmeye çalışıyorum. tebrikler.

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı olsun 1. Yılınız bende 3 aylık olucam :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim darısı basına diyelim ozaman ;)

      Sil
  3. ne güzel insanlar hedefler belirlemeli mutlaka ki bu yazıyı okuyunca kendimi okudum resmen çünkü aynıyız o konuda ve basarmak için hedefler belirlemek en büyük sarttır sevgiler bende bloğa beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hedefsiz yol alınmıyor onu cok iyi anladım :) tesekkur ediyorum geliyorum ziyarete ;)

      Sil
  4. Blog yazmak gerçekten zor ve çok emek, çok zaman isteyen bir iş. Hele ki çocuk varsa cidden tebrik ve takdir ediyorum seni. Bloğunun doğum günü kutlu olsun, nice yazılara, nice paylaşımlara <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 yıldır gayet aktif gidiyorum ama sonrası nasıl olur kestiremiyorum cocuklarla yarının garantisi yok :) güzel dileklerin icin tesekkur ederim cnm

      Sil
  5. Blogunuzun yeni yılını tebrik ederim. Başarılar.

    YanıtlaSil
  6. Tekrardan hayırlı olsun 1. yılın darısı başıma ;)
    Hep yaz, yazalım yazdıkça rahatlayalım, paylaştıkça çoğalalım
    Hep huzurlu olalım, mutlu kalalım (2 çocuklu hayatta bu zor ama) onlarsız da olmuyor onlarla da zor oluyor Allah yokluklarını göstermesin.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminnn :) darısı seninde basına diyorum ozamannn

      Sil
  7. teknik işlere hala çok hakim değilsem de genel olarak blogu özgün tutmak sürekli güncellemek ve yoruma mutlaka geri dönmek en önemli prensiplerim öyle öyle yavaş yavaş ilerliyoruz işte sizin de 1. yılınız kutlu olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim teknik destek şart çözebileceğim işler değil gercekten :)

      Sil
  8. takipteyiz gülşahcım :) nice senelere

    YanıtlaSil
  9. Blogunuzun yeni yaşını kutluyorum öncelikle , iyi ki blog yazmaya başlamışsınız , her yazınızdan olmasa bazı yazılarınızdan çok faydalanıyorum o yüzen öncelikle gönülden teşekkür ediyorum hep planlı bir şekilde devam ettiğiniz için ve kopyala yapıştır yapmamışsınız yaptıysanız bile kaynak göstermişsiniz aslında gerçek blog tutmakta budur bence yani kopyala yapıştır değil tamamen özgün yazılar. Siz bunu başarmışsınız ve istediğiniz hedefe ulaşmışsınız bir kez daha tebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel sözler bunlar çok teşekkür ediyorummmm ;)

      Sil
    2. Rica ederim. Blog hayatınızda tekrar tekrar başarılar dilerim. Bundan sonra bende planlı bir şekilde yazılar yazacağım elimden geldiği kadar.

      Sil
  10. Kendinize belli hedefler koyarak kararlı adımlarla ilerlemişsiniz.
    Kutluyor, başarılar diliyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. ben de bloğumu çok seviyorum.. Bu yüzden bu yazıyı okurken çok duygulandım... Bunu bilmeyen birine anlatsam güler herhalde..:) Çok emek veriyorum ve hala en yakınımda bile benim ne yaptığımı anlamak istemeyenle var..:) Hiç takmıyorum kafama.. Burada çok güzel bir dünya kurdum... Uzaktaki ama yakınımdaki dostlarımla çok mutluyum.. İnşallah daha uzun zamanlar görürüz.... Başarılarınızın devamını diliyorum.....Sevgiler..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok bende takmıyorum ne gerek var diyenler bile var :) bizi bizden başka kimse anlayamaz sanırım :) teşekkür ederimm başarılarımız daim olsun hep birlikte insallah

      Sil
  12. Sizin yaptıklarınızı 1 yılda yapanlar bile olamıyor. Emin olun şu an çok kısa bir zamanda çok iyi bir yere gelmişsiniz Gulsah hanım.

    Hedefinize ulaşabilmiş olmanız da çok iyi olmuş.

    YanıtlaSil
  13. Blogunun yeni yaşı kutlu olsun canım. Daha nice yıllara inşallah. Maşallah iki çocukla hem de çalışarak bloguna da zaman ayırmak cidden çok emek isteyen bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çokkkk teşekkür ederimmm cnm inşallahh şimdilik iyi idare ediyroum ;)

      Sil
  14. Su yazinin cogu yerinde aklimdan gecenleri okudum. Ve bence ektigini bicmek esittir blog yazmak. Takip ettigim tum bloglara zaman ayiriyorum ama blogumla ilgili olanlar daha bir candir diyor bi yanim. Aaa gulsah yeni yazi yazmis diyip hemen okumak istiyorum mesela. Opuyorum cok^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen oyle cnm severek takip ettiklerimiz var okumadan geçemeyeceklerim var fikirlerini önemsediklerim var herkesi elimden geldiğince de okumaya calısıyorum çok teşekkür ederim optum cokkkk ;)

      Sil
  15. Bu yazınız benim gibi "çaylak blogger" lara ışık olacak:) Birinci yılınızı kutluyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emek verdiğiniz sürece karşılıgını alırsınız gercekten cok teşekkür ederimmm ;)

      Sil
  16. Tebrikler verdiğiniz emek yansıyor sağlıkla nice yaşlarını da kutlayın blogun sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çokkkk teşekkür ediyorum ve kucak dolusu sevgiler yoluyorummm ;)

      Sil
  17. Birinci yıl pek bir özel oluyor. Şimdi artık devamı pek rahat gelecek emin ol. Güzel bloglamalar diliyorm canım. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. 1. yılınız kutlu olsun tebrik ederim guzel bir blogunuz var takip etmeye çalşıyorum. Sevgiler Lezzettramvayı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çokk teşekkür ederim bende sizi takipteyim ;)

      Sil
  19. Sevgili Gülşah yazılarını keyifle takip ediyorum. Hepsinde bu kadar işinin arasında emek verilmiş, özen gösterilmiş olarak yazdığını biliyorum. Yolun açık olsun.Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çokkk teşekkür ederim hepiimizin başarıları daim olsun sevgiler ;)

      Sil
  20. tebrikler :) nice yıllara diyelim :)

    YanıtlaSil
  21. merhaba Sevgili Gülşah kısa bir süredir seni takip etsemde çok şey öğrendim sayende iyiki varsın :) Başarılarının devamını diliyorum. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim cnm sende iyiki varsınnn sevgiler ;)

      Sil
  22. Tebrik ediyorum Gülşah'cığım, nice yıllara :) ve iki yıl içinde 400 izleyici bence büyük bir başarı. Maşallah diyorum ki, nazar değmesin.
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol ablacım teşekkür ederimmmm çok öpüyorum seni ;)

      Sil
  23. Ne güzel. Ben de 6 aylık bloggerim. Ilk ve bu zamanları düşününce kendimi gördüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. darısı başına diyeyim ozaman daha nice uzun yıllar yazarız ;)

      Sil
  24. Ne mutlu bize ki seninle yolumuz kesişmiş :)
    Nice 400 izleyicilere... Nice güzel yazılara....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim iyiki tanımışım dediklerimdensin ;)

      Sil
  25. Ne güzel bir yazı, şimdiden mutlu yıllar (:

    YanıtlaSil
  26. Benim de ilk günlerim gözümün önünden geçti:) Blog çocuğum gibi çok ilgilenmem gerekiyor ..Seviyorum görmediğim halde mesajlaştığım siz değerli blogger arkadaşlarımı:))

    YanıtlaSil
  27. Tebrik ederim Nice nice yıllar diliyorum hep birlikte....

    YanıtlaSil
  28. Tebrik ederim blog arkadaşım :) O kadar güzel yazmışsın ki keyifle okudum ve her yazını keyifle merakla okuyorum . İdolümsün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımsınn ;) seninde daha nice şahane yılların olacak insallah eminim ;)

      Sil
  29. Daha nice yıllara inşallah :) Bloğunuzu yeni keşfettim www.withoska.blogspot.com 'a bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim bloguma hosgeldin hemen ziyarete geliyorum ;)

      Sil
  30. Gerçekten tebrik ederim. Yazılarınız gerçekten kaliteli ve içinde bizim hayatımız olunca insan zevkle takip ediyor. Hep beraber nice yıllara ulaşırız inşallah. Yazmayı hiç bırakmamanız tek dileğim. Başarılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim yorumunuz beni çok mutlu etti sevgiler ;)

      Sil
  31. Blogunuzun yaş günü kutlu olsun. Nice güzel paylaşımlarla nice uzun yılları olsun.

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe