23 May 2016

Yetişe(meye)n Anne

yorulan anneler


Ya da başlıkta şöyle bir düzeltme yapalım; "her şeye yetiştiğini sana anne"

İşte kendimi bazen böyle sanıyorum. Yetiştim her şeye işte derken arkama bir bakıyorum değişen hiç bir şey olmamış ya da kendi sorgulamam yetmiyormuş gibi bir komşum ya her hangi bir arkadaşım çıkıyor "ee bu olmuş mu" diyor ben hopppp "ya aslında ben hiç bir şeye yetişemiyorum" psikolojisine dönüyorum. Tamam o an asla bunu belli etmiyorum ama insan evladıyım sonuçta illa motivasyonum düşüyor.

Annem bana çok sık "amann sen hepsini halledersin" yorumunu yapar. Ama bunu bilinçli gaz vermek için yapmaz anlarım. Evliyken ya da bekarken ya da anneyken kimseye eyvallah etmeyip kendi işimi hallettiğim için bunu der bilirim.(evlendikten sonra sırtımı eşime dayadım o da ayrı bir konu) Yapamadığım da ya da yetiştiremediğim de de bayağı şaşırır. Eşim de de bu böyle hasta olsam yatmam ayakta atlatırım kötü olayım çok şaşırır. Hasta olmaya hakkım yokmuş gibi. Evin içinde mutsuz olmaya hakkım yokmuş gibi ben aşıladım çocuklara ben sinirliysem bir garip oluyorlar. (daha çok damarıma basıyorlar o ayrı:) )

Ben seviyorum bu davranışları şikayetim yok. Ama bazı anlar sözel falan değil fiziken destek arıyorum. Mesela annem aradıysa "aaa bunu yapamadın mı ben yaparım" desin ve ya eşim "çok yorgun görünüyorsun yat dinlen" desin. Tamam ben yardım istediğim de yapıyorlar eyvallah ama istemeden yapsalar diyorum hani. Biraz şımarsam biraz koltuklarım kabarsa :)

Ben böyle bazen yaptığım işe ya da yapmayı düşündüklerime destek beklerken bir patavatsız illa beni bulur valla hiç kaçırmazlar dürüst derler kendilerine ama bence dürüstlükle alakası yok. Kendi kıçını yataktan kaldıramaz kalkar benim 2 ara da derede okuduğum kitabın lafını sokar. Bekardır makyaj yapmaya vakit bulamaz ben sabahın köründe kalkar makyajımı da çocuğumun kahvaltısını da hallederim ama gelir seni tek lafıyla yerle bir eder.

Kendimi inanılmaz motive eden, gaza getiren ve hatta kendi kendimi mutlu edebilen bir insanım. Bana ne iyi geleceğini bilir illa vakit yaratır yaparım. Ama işte pis huyum gelir biri tek lafıyla modumu düşürür buna maalesef engel olamıyorum. Burda bahsettiğim tabii ki kendini negatif konuşmaya adayan, sürekli birilerini eleştirmeye çalışanlar yoksa işim ile olumsuz eleştiri yapılabilir hatta bloğum hakkında da yapılabilir kabul ama iş - ev - çocuk üçgenim de ki koşturmam da laf söylendiği anda bu eşim bile olsa hayat enerjim yerle bir oluyor. Sonra kendimi ayağa kaldırmak yine bana düşüyor. Bunu bildiğim için genel de böyle insanlardan uzak duruyorum ama son zamanlar da herkesin beyni sulanmış durum da insanlar birbirine saldırmaya yer arıyor kimden ne duyacağın belli olmuyor.

Çocukları bile koruyamadığımız bu ülke de belki çok fazla şey bekliyorum ama bu beklentiden asla vazgeçmeyeceğim. Hepimize yetecek kadar yer yüzünde mutlu olma sebepleri var. Birini kırmak ya da üzmek yerine biraz aynalara bakıp mutsuz olan yüzümüzü güldürsek hiç fena olmaz.

Gerçekten çalışan ya da çalışmayan her kadının bir dünya koşturması var. İnsanın kendi yorgunluğu, kendi stresi yetiyor. Bunların üstüne hayatı daha da zorlaştırmaya hiç gerek yok.

Bu yüzden vurulması gereken yerde vurduğunuz insanları takdir edilmesi gereken yerde de takdir edin valla bir şey kaybetmezsiniz ;)

Ve sonuç olarak herkese ve her şeye yetişmek zorunda değiliz aslında bu tamamen bizim mükemmel olma çabalarımız. Her ne kadar mükemmel anne yoktur desekte içten içe kendi ile savaşan her şeye yetişmeye çalışan bir ruhumuz var. Onu serbest bıraktığımız an her şey yoluna girecek ;)

4 gün iznim boyunca 1 günü Eskişehir'i gezdik diğer 3 gün eve hapsoldum da ondan bu isyan :) Aşırı dozda Ela ile etkinlik, koşturmaca, uyku kavgalarına maruz kaldım bugün anca toparlarım kendimi :))

Dipnot: Yağız bile Ela ile oynamaktan o kadar yorulmuş ki sabah "ohh be tatil bitti" diyerek okula gitti gerisini siz düşünün.

Sevgiler,
Mutlu bir hafta dilerim...





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

57 yorum:

  1. Günaydın Gülşah :) Dilerim bu yorgunluk aksın gitsin üstünden. Bezdik biraz da sanki sürekli aynı koşuşturmayı yaşamaktan :))

    YanıtlaSil
  2. Harika bir çocuk eğitimcisi olmuşsunuz bence Boşverin gerisini düşürmeyin . Güzel Yazınız için Teşekkürler. Zevkle okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim yok yok daha eğitimci konumuna geçemedim anca kendimi kullandırıyorum :)

      Sil
  3. Allah kolaylaştırsın hepimize gerçekten de fiziksel yardım bir ihtiyaç. Eleştirmek ya da eksik görmek kolay da bir el atıversek eksik gördüğümüz yerlerede ... Ben herşeyi yetiştirmeye çalışmıyorum uzun süredir. Hayat felsefem saldım gitti şeklinde ;) evi, kendimi, cevremi.... Bir çocuklarıma karşı mümkün olduğunca sorumluluklarımı aksatmamaya çalışıyorum işte gerisi savaş alanı :) eleştiri ve memnuniyetsizliklere karşı da kapıyorum kuşağımı diğer türlü ben baseedemem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "saldım gitti" güzel felsefedir gerçekten :))) daimi bir şekilde benimsemek gerekli. Bende başedemiyorum çoğu zaman

      Sil
  4. Ya bu kızlar ne zaman öğrencek böyle bi köşede oturup kendi kendilerine evcilik falan oynamayı?! :D Sabahın köründe kreşe gitmeden nce bi posta tırtılcılık oynuyoruz, 5dk sürüyor allahtan ama anne sen de oyna hadi sen de yaplarla valla :))) Biz herşeyi kendimiz yapan kadınlara 3 yaşındaki bebeler bile iş yıkıyor Gülşah görüyorsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya Ceren Yagız böyle değildi kendi kendine oyuncaklarına arada da olsa dalardı ama Ela da böyle bir şey hiç yok hep canı sıkılıyor hep yeni bir oyun arıyor 10dk dır bir ne bulacağımı şaşırıyorum. Resmen oyuncak ettiler bizi ya :))

      Sil
  5. Aaa benim şehrime gelmişsiniz de haberim olmamış 😞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskişehir miii harika bir yer ya bayıldımmmmmmmmm :) arada kaçıyoruz o tarafa hiç bu kadar detaylı gezmemiştik bir gün tanışmakta kısmet olur inşallah

      Sil
    2. Çok memnun olurum 😍❤️

      Sil
  6. annemden biliyorum iki çocukla günün nasıl akıp gittiği... yorgunluk denen şeyin hiç geçmediğini... yazılarınızı özellikle annem ilgiyle okuyor, yalnız değilmişim diyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya ne mutlu bana :) annem de ne çok şikayet ediyorsun diyor bana :)

      Sil
  7. :) bu kızlar gerçekten enerji yiyiciler...
    Çok yoruluyorum kızlar hemen büyüsünde paçamdan düşsün istiyorum, ama bir taraftan hiç B uyumesinler yanımda kucağımda etrafımda olsunlar istiyorum...tabi tek gerçek büyüyecekleri...annelik gerçekten keyifli oldugu kadar zor ve yorucu...yani suan benim için öyle iki kızımda çok küçük...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şöyle söyleyim 10 yaşında olan kafamı yoruyor 3 yaşında olan bedenimi :) büyüse de çok bir şey değişmiyor yani küçük kalmaları beden yormaları valla daha iyi :))) nasıl bir polyanna oldum ben ya maşallah :))

      Sil
  8. çocuğum olsun da daha çok yorulmaya razıyım :)

    YanıtlaSil
  9. Çalışırken tatiller daha yorucu olur zaten. Bir türlü yapılacaklar bitmez...

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar dogru tespitler yapmissiniz.tamamen katiliyorum

    YanıtlaSil
  11. her şeye yetişmek tabi ki mümkün değil erkeklerin bunu görememesi çok ilginç geliyor bana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapıları gereği bence öyle ve de yetiştirilme tarzı diyelim :)

      Sil
  12. Çocuklar küçükken zor biz annelerin işi.Ama öyle çabuk geçiyor ki.Yeter ki sağlıklı mutlu çocuklar yetişsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büyüdükçe de zor aslında yeter ki sağlıklı olsunlar annelerin en güzel tesellisi ;)

      Sil
  13. :)) Çok güzel bir yazı olmuş.. Bence kimseye ihtiyacın yok kendi elini tutabiliyorsun daha ne olsun. Ben takdir ediyorum seni. Yaptıklarının binde birini yapamazdım. Yanında olsam kaş göz hareketinden anlar yardımına koşardım.. Zaten anca kaş gözden anlarım:)) Öpüyorum çok sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deme öyle benden daha da iyilerini yaparsın iş başa düşünce insan ben yapamam dediği her şeyi farkında olmadan yapıyor :) yardıma gelmiş kadar mutlu ettin beni ;) öpüyorum çok

      Sil
  14. Bazen bırakın yapmanız gerekenleri yapmayıverin, yaptığınız zamanların değerini anlasınlar. Çok severek okudum yazınızı :) teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ara ara yapıyorum onu nasılsa yapar diyorlar sanırım hiç ipleyen yok :)

      Sil
  15. Her çalışan anne içinde bir savaş yaşıyordur. Bazen eksik hissederiz bazen tam. Cevremizdekilerin desteği ile herşey daha güzel oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çevreden destek görenler şanslı oluyor zaten Allah her çalışan anneye destek nasip etsin çok yerinde bir dua olur :)

      Sil
  16. Maalesef bazı insanlar "dobrayım" sıfatının arkasına sığınarak karşısındakine laf sokmaktan, incitmekten çok hoşlanıyorlar. Eğer sizi lafları ilen- üzenler de bu tip insanlarsa hiç aldırış etmeyin, sonuçta neyin ne olduğu görülüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok öyle insanlara çok takılmıyorum artık baş edilmiyor çünkü :)

      Sil
  17. Merhaba Gülşah ,yollarımız pek çakışmasa da bu topluluk Duygun kızımın uğrundan herhalde, ki kararlı insanları çok severim.Topluluğu kurarken çok takdir edilecek bir uygulaması vardı zira.Neyse, seni okudum şimdi.İki çocukla zorlanmak çok doğal ve şikayetçi olduğun konularda çok haklısın.Lakin erkeklerden nadir bizlerin yorulduğunu anlayanlar olur, dinlenmemiz gerektiğini söyleyip yardımcı olurlar.
    Diğer konu ise, o insanı yerle bir eden arkadaş, komşu bazen bir yakınımız da olabilir, insana söylenmiyecek şeyleri söylerler.Aslında gerçekten çok değişti insanlar.Menfi konuşmak zorundalar sanki.Her işinde kolaylıklar ve evlatlarınla, eşinle birlikte güzel mutlu bir ömür dilerim canım.Sevgilerimle :) Ece ablanız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece ablacım güzel yorumun için çok teşekkür ederim iyi ki geldin ;)

      Sil
    2. Rica ederim canım.Dikkatimi hep çekiyordun zaten.Güzel, mutlu huzurlu günler dilerim.Ece ablan :)

      Sil
  18. Aslında dönüp bakınca bu yorgunluklarımız olmasa hayat da olmaz. Evet zaman zaman isyan etme noktasına hepimiz geliyoruz ama işte hayatımızı da yaşanır kılan bu yorgunluklar belki de bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. orası öyle en tatlı yorgunluk bunlar çünkü geçici dönemler büyüdüklerinde de eminim bugünleri arayacağız :)

      Sil
  19. Ela'yla oynamaktan sıkılınmaz bence :)) Yağız'a hem üzüldüm hem güldüm :)
    Siz harika bir annesiniz. Ben korkuyorum, sizler kadar iyi bir anne olamam gibi geliyor. Her şeye yetişmeye ve her şeyi eksiksiz yapmaya çalışmak insanın kendine bindirdiği bir yük ve ne yazık ki ben de kendime bu eziyeti yapıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok canım sıkılınırmı hiçç :))) yok yok eminim sende süper bir anne olacaksın herşeyi yapıyor insan o koşturmada

      Sil
  20. Canım benim, yetişememek gayet doğal, ev, çocuklar, iş. kendimiz. Birilerinden biri eksik kalacak. Birde herşeyi sen yaparsan kimse sen söylemeden yardım etmiyor. Çünkü onları biz alıştırıyoruz, her işi yapan kadınım imajına.
    Tek önerebileceğim, ev işlerine arada boşver, napalım bir yerlerde dağınık ve kirli olsun :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ev işleri en son planda canım zaten mecbureeen :) 3 yaşında kini bile çalıştırıyorum evde inan ki başka türlü olmuyor gerçekten

      Sil
  21. Ela kıpır kıpır maşallah. Hele o pembe pullu eteğini giyince yaptığı danslar şirinlikler cabası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pembe eteğimiz ve prenses şarkımız olmadan olmaz :)

      Sil
  22. Yok artık ben ikna oldum yetişemiyorum. Ve sen biraz uzan biz ilgilenelim diyen de yok. E tabi ben rica edince hayır demiyorlar, ona da şükür:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o yüzden bol bol rica edeceğiz başka çare yok :)))

      Sil
  23. Yetisebildigimizi dusunup ohh hersey tamam herkes mutlu dedigimizde taaak biri cikip cok yersiz sırf soylemis olmak icin elestirdiginde tum o yorgunlugun tum o yetismeye calisma gerginliginin hıncını ondan cikarmak gerekiyor sanirim :))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ee tabii birine patlayıp rahatlamak gerekli şanslı kimse artık :))

      Sil
  24. Yetişemeyen anne 2 burada....yorgunum ve herşeyi aynı anda düşünme zorundayım.Tk değilsin.Sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Tatillerin tadı çocuklar büyüyünce çıkıyor. Ama evde ev işlerine çok takılmamak lazım. Ev işi gerçekten nankör :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ev işini sorun bile etmiyorum zaten bekleyebilir önemli olan Ela nın gönlünün olması :)

      Sil
  26. Canim benim o kadar duygularima tercüman oldu ki bu yazi. Inan ayni durumdayim. Anne yorulamaz anne hastalanamaz anne robot sanki. Evdekilere is versem yapacaklar da onun da organize isi bana düsüyor sonuçta amaan bosver kendim yapayim daha iyi diyorum. Ysbancilara gelince onlar zaten bir alem . Özellikle kadinlar birbirinin canini acitmaya laf sokmaya bayiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten bir kadının canını en cok baska bir kadın acıtabilir :)

      Sil
  27. Ben yoruldum... Artık tatil istiyorum. Çocuk zor, bakması zor, her adımda bir sonrki adımı hesaplamak zor. O hesapların tutmama ihtimali korkutucu...

    YanıtlaSil
  28. Gülşahcım mesleğin mi çocuk gelişimcisi misin? Ela nın da durulmasına birkaç yıl var ondan sonra biraz daha rahatlarsın inşallah :)

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe