2 Şub 2016

Yeni doğan Alışveriş Rehberi

Yeni doğan alışverişi

İlk çocuk da hevesle alınan ve etiketleriyle çekmecelerde kalan kıyafetlerden sonra 2.çocuk da daha tecrübeli bir alışveriş yapmaya çalıştım. Aşağıda yazacaklarım ise doğumdan önce acele edip düşünmeden alınmaması gerekenler olarak diye belirtebilirim.

Puset le başlamak istiyorum çünkü genelde 1.çocuk da ilk alınan eşyalardan biri oluyor. Bende oğlum da böyle yaptım ve maalesef Yağız hiçbir zaman pusette gezen bir çocuk olmadı. 2.çocuk da kullanırız diye sakladık maalesef Ela da da o kadar ağır puseti yine kullanamadık ve baston puset alarak daha rahat ettik. Bu yüzden bebek doğduktan sonra bebeğin huysuzluk durumuna göre alınması alınması gerekenler arasına yazabiliriz.

Bebek Telsizi bir çok kişi o benim elim ayağım dese de bizde hiç kullanılmadı. Yağız da değil bu ürünü Ela zamanın da aldım. Ama 3+1 evde uyandığın da tizzz çığlıklar atan bir bebeğin sesini balkondan bile duyuyordum 1 yaş itibariyle de hiç uyumadığı için bu ürün hiç kullanılamadan öylece kaldı.

Ana kucağı ev için kullanılanı hem Yağız da hem Ela'da uzun süre kullandım. Ela zamanında yok titreşimli, yok müzikli derken çok fonksiyonluları çıkmıştı Ela dan sonra çocuk düşünmediğim için o kadar paralar vermek istemedim ve temiz 2.el aldım hatta bizden sonra da yeğene gitti. Aynı şekilde oto koltuğu için olan ana kucağını da çok kullandık ve onu 2.el almıştık aynen o şekilde de başka bir arkadaşa sattık.

Mama Sandalyesi Yağız'da almadık ama Ela da çok fonksiyonlu (yine 2.el) aldık. Ve hiç kullanamadım desem yeridir. Ela zaten minyatür bir çocuk koltuğun içine gömüldü. Ve bundan hep rahatsız oldu tam bu ürünü aldıktan sonra İkea nın mama sandalyeleri çıkmıştı elimizde var diye almadık ama çok da pişman olduk hemen elimizdekini sattık. İşe yaramayan kocaman bir ürünü evde tutmaya çok gerek yok.

Sepet Beşik bence annelerin hayalini süsleyen bir ürün ilk çocuk da hevesle alınıyor ama 6 ay kullanıldığını görünce bir çok anne boşa masraf ettiğini anlamış oluyor. Park yatakları da naylon olmasından dolayı pek sevemedim bunların yerine yine ikea nın parmaklıklı beşikleri gayet ideal biz Yağız zamanında büyüyen beşik aldığımız için ve sallamadan çocuk büyütmeyi başarabildiğimiz için hala aynı beşiği kullanabiliyoruz. Birde sallanma işi var gerçekten çocuk daha doğmadan neden sallanan ürünler alma derdindeyiz hiç anlamıyorum.

Kıyafet konusuna gelince; ayaklı tulumlardan çok fazla almamakta fayda var. Çocuğun boyu hızlı uzarsa tulum boydan kasıyor ve bebek için rahatsız bir hal alıyor. Bunun yerine ayaksız alt üst takımlardan almak daha mantıklı. Adetleri abartmamak gerekiyor başta da belirttiğim gibi Yağız da abartıp çok fazla almışım inat gibi de Yağız çok hızlı kg alıp boyu uzadı 0-3 ay kıyafetleri çok az bir dönem giydi. Hatta o gazla 0-1 ay bir sürü tulumlar almışım tabii ki yeni doğduğunda bile olmadı bebeğe etiketiyle hepsi elimde kaldı.

İlk bebeğin, ilk hamileliğin duygusallığı daha bir başka tabii ki ama 2.gebeliğim de çok fazla kaybetme korkumda oluşmuştu ya bir şey olursa 9 ayın garantisimi var diyerek bir çok eşyasını 6.aydan sonra az az aldım. İyi ki de öyle yapmışım. He şimdi kız çocuk olduğunu da varsayarsak süs püs derken ipin ucu kaçtı ama yeni doğan alışverişini gayet bilinçli hallettim :) Şuan evimde sağda solda tıkılı çok paralar verdim diyerek kenarda bekleyen hiç bir bebek ürünüm yok. Olanı da ikinci el sitelerinde sattım. Bir kısmını da ihtiyacı olana verdim.

Masrafı büyük olanları özellikle yazdım. Hamilelikle birlikte insan gerçekten hemen hevesleniyor ve doğmamış bebeğe dünyanın eşyasını alıyoruz. Halbuki artık doğumdan 1 hafta sonra bile anneler dışarı çıkabiliyor. Yani dışarı çıktıkça ihtiyaç olan şeyleri bebeğin durumuna göre olmak en mantıklısı.

Not: Yazının amacı akıl vermek değil sadece tecrübelerimi paylaşmak ;)

Sevgiler,






31 yorum:

  1. benim en çok kullandıklarım ana kucağı ve baston puset oldu mama sandalyesi park gibi şeyleri hep arkadaşlarımdan kullanılmış aldım ve hepsini de benden sonra yine bebeği olanlara devrettim o telsiz hediye gelmişti hiç kullanmadan verdim gitti kıyafetler ise genelde pazardan alırdım kullanıp yıkamaktan haşatı çıktığı için hiç pahalı şeylere gerek yok diye düşünmüştüm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten oyle çok fazla paralar harcamaya gerek yok

      Sil
  2. gülşahcım arabalarda kullanılan anakucakları ve oto koltukları için ikinci el alınmaması gerektiğini okumuştum bir yerde ama nerde hatırlamıyorum :) Allah korusun kaza geçirmiş ve hasarlı olabilirmiş ve anlaşılamayabilirmiş. araştırmak lazım..

    valla mama sandalyesine de çok para vermeyin gidin ikeadan alın bitsin gitsin derim ben :)

    park yatak olarak nuna kullandık biz. diğer park yataklara kıyasla daha küçük ve siyah ve mor olarak iki renk seçeneği var öyle allı dallı değil yani (evet benim için önemliydi renk kriteri :) ) muşamba gibi de durmuyordu baya memnun kalarak kullandık her yere de taşıdık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onu bende duymuştum canım ama aldığımız oto koltugu inan 2 ay kullanılmış bağlantı yerlerinde hiçbir aşınma yoktu ona bakarsan bir çok insan parası yetmiyor diye kalitesine bakmadan gidip en ucuz oto koltuğunu alıyor odaha riskli diye düşünüp sağlamlığına inandığımız bir markanın 2.elini almak daha mantıklı geldi çok şükür sıkıntısız hallettik :)
      park yatak iyi denk getirmişsin bizdeki masallah naylon çadır gibiydi :)) 10 yıl öncekiler pek cazip değildi yani

      Sil
    2. ay yok gülşahcım yanlış anlama niye öyle yaptınız falan diye tenkit etmek değildi amacım. zaten tanıdığın ve bildiğin birinden almakta bir sakınca yok bence. mesela arin'in anakucağı ve ilk araba koltuğu şu an çok sevidiğimiz bir arkadaşımızın bebeğinde. yani koltukların geçmişinden emin olmak önemli :)
      çocukla ilgili bri çok şey bütçe meselesi ve pahalı. mesela 200 liralık mama sandalyesi yerine 50 liralık ikea sandalye daha kullanışlı bence, her zaman en pahalı en iyi değil. ama oto koltuklarında durum farklı, iyiler hep pahalı. yine de koltuksuz oturmasından iyidir ikinci el ya da daha ucuzu olması bence, sonuçta seyir halindeki bir arabada benim kucağımdan daha güvenli olduğu muhakkak :)

      Sil
  3. Çocuk planlayınca dikkate alacağım :)

    YanıtlaSil
  4. Hahaah :)) Teşekkür ederiz..
    Ben herkesin tavsiyesini alıyorum şu sıra..
    İyi oldu.

    YanıtlaSil
  5. canım ne güzel yazmışsın :)

    YanıtlaSil
  6. her anne yavrusu büyüyünce bu tecrübeleri paylaşıyor. bende ne hevesle almıştım sepet beşiği hiç kullanmadık diyebilirirm. huysuz uykusuz uyumayan bebek olunca

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sepet beşik sanırım en cok para harcanan ama en az da kullanılan ürün ilan edilse gayet yerinde olur :)

      Sil
  7. Evli olmama rağmen yazını çok beğendim gerçekten ilk çocuk heyecanına kapılıp deli gibi alışveriş yapan aileler var :)

    YanıtlaSil
  8. Anneler ve anne adayları için çok faydalı bilgiler olmuş, sevgilerimle....:)

    YanıtlaSil
  9. Puset hiçç kullanmadım. Birine hediye verdim. Mama sandalyesi olmasa ne yapardım ben çok kullandım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. puset değil baston puseti 2.cocukda kullandık oğlan binmemişti bile o yüzden cocugun durumuna göre almak en mantıklısı ;)

      Sil
  10. Bebek kıyafetleri hemen eskimiyor dolayısıyla 2.el alınabilir. Ama yeni anne baaba olacaklar benim çocuğum başkasının eskisini mi kullanacak diye düşünüyor. Ben ce yanlış. Ben mama sandalyesini çok kullandım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kıyafetleri uyguna da bulmak artık mümkün o biraz hijyen konusuna girebilir ama diğer pahalı bebek eşyalarında 2.eli tercih etmek gerçekten çok mantıklı

      Sil
  11. Benim torun için de arabası üçlü set almışlardı bir kısım eşyaları bebeği büyüyen yakın arkadaşlarından geldi bu güzel bir olay birbirlerine devrediyorlar:) Durucum yarın 5.ayını bitiriyor yakın da mama sandalyeleri açılır:)) Diyarbakırdan izinli geldiklerin de hem İzmir de hem Balıkesir de bebekli arkadaşlardan yedekleniyor yanlarında taşımıyorlar:))

    YanıtlaSil
  12. Bu aralar bu tarz sayfalardan çıkmıyorum diyebilirim . Deneyimli annelerin paylaştığı listeler ayrı bir kıymetli 😁 çok yerinde bir post olmuş en azından benim için 😁😁

    YanıtlaSil
  13. Yazıyı okuyunca neyi ne zaman almıştık diye bi düşündüm, düşünürken de o günlerdeki tatlı heyecana gittim geldim :) Ya ne güzel bir telaştı o Gülşah. Allah'tan ilk bebeğim diye saçma sapan bir sürü şey almamışım.
    Biz o arkadaşlarından ya da eşinden dostundan bebek eşyaları hediye edilen ailelerden olamadık :)
    Puseti doğduktan sonra aldık.
    Bebek telsizi hiç almadım.
    Park yataktan Chicco marka ve sevimli bi model çok uygun fiyata denk gelmişti bi bebek mağazasında ondan almıştık. Onu kendi yatak odamıza kurduk, kendi odasına da İkea'nın ahşap parmaklıklı beşiğinden almıştık. İkisini de hala kullanıyoruz. Ama ne yalan söyleyeyim o dantelli sepet beşikler hala içimde kalmıştır. Sallanan beşiklere hiçbir zaman özenmedim. Çünkü bebe milleti bişeye alıştırılmaya gelmiyor. Sallama ile uğraşamazdım herhalde.
    Ana kucağının hem elde hem de araçta kullanılanından almıştık. Çok da işe yaradı. Bir taşla iki kuş. Kilo sınırını aşınca oto koltuğu aldık. Bana kalsa oto koltuğunun daha ergonomik olanından alırdım ama arabayı eşim kullandığından tercihi ona bıraktım. (Çocuğu oto koltuğuna oturtup kemerini bağlarken kapıya doğru kendine çeviriyorsun ya onlardan almayı tercih ederdim.)
    Mama sandalyesinde İkea Antilop'u tek geçerim. Diğer mama sandalyeleri hem gereksiz büyük hem de gereksiz pahalı. Zaten bebeleri belli bi zamandan sonra mama sandalyesine oturtamıyorsun.
    Gelelim kıyafet konusuna.. İşte orda biraz abartmış olabilirim. Hatta annem de biraz abartmış olabilir. Beğendiğim ne varsa aldım. (Benimki biraz da inat yüzünden oldu) Çünkü eşimin ailesi diğer torunlarına odalar düzüp, her toruna ayrı ayrı pusetler alıp, kıyafetler, oyuncaklar alırken bizim çocuğumuza bırak mobilyayı, puseti, bir tek çorabı bile almazken, torunlarının bazalarının altında kalan eskilerini getirmeleri çok içime dokunmuştu. Eski mama önlüklerini, boklu donları, eski püskü zıbınları reva görmüşlerdi bize. Lohusa kafamla bile tek kelime etmemiştim. Bir gün has torunlarının eski biberonunu teklif ettiklerinde yok artık deyip (gene içimden) gidip bebeme en pahalı 2 markanın 2 biberonunu almıştım artık içime nasıl dokunduysa.. Birkaç ay taksitini ödedim inanır mısın. Lazımlığı söylemiyorum bile.
    Yanlış anlaşılmasın ikinci ele karşı değilim, dedim ya keşke bizim de eşimizden, dostumuzdan, arkadaşlarımızdan park yataktı, ana kucağıydı, oto koltuğuydu ödünç vermek isteyenler ya da ne bileyim ikinci el fiyatına satanlar olsaydı seve seve alırdım. Çok şükür gücümüzün yettiği kadarıyla çocuğumuza en iyisini almaya çalıştık. Annemin ve babamın desteğini de asla unutamam. Onların da ilk torunu değildi ama hiçbir şeyden kaçınmadılar. Hatta babamın evin dip köşesine şunu da benden alın diye para sıkıştırmaları hala burnumun direğini sızlatır.
    Ay Gülşah ne diycekken neler anlattım, içim sızladı bak gene. Senin de kafanı şişirdim. Bağlamam gerekirse oto koltuğu dışında diğerlerine çok para vermeye gerek yok. Ama en önemlisi de içinize siniyor olması.
    Ben bu listeye bir de kangruyu ekleyebilirim. Tırım tırım gezenlere acayip kolaylık..
    Kangruyu ve ana kucağını eşimin kuzeninin yeni bebeği oldu onlara verdik. İkinci çocuk için diğerlerini saklarım her halde :)

    YanıtlaSil
  14. çok çok haklısın bir çok şey elinde patlıyor insanın ana kucağı gerisi hikayeydi
    kullanamadıklarımı eşe dosta gönderdim ama ilk olunca acemilik heves VB

    YanıtlaSil
  15. Bu dönemler bizde uzun zaman önceydi ama ben de çok fazla bir eşya almadım, ana kucağını efektif bir biçimde uzunca kullandığımı hatırlıyorum.

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
  16. Çok bilgilendirici olmuş ,bebek hediyesi olarak ideal hediyeleride bir ara yazar mısın . Sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Tecrübeye göre alışveriş yapmak da bence en güzeli, yazına sağlık canım (:

    YanıtlaSil
  18. Değerli tecrübelerinizle birlikte güzel bir yazı olmuş.Tebrikler.

    YanıtlaSil
  19. BLOG keşif sayesinde blogunuzu tanıdım takibe aldım . cok güzel olmuş:)
    bana da beklerim .
    http://dengeliyasamogretisi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  20. İkinci el eşyaları nerden alıyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. internette arattığınızda bir sürü site çıkıyor karşınıza

      Sil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe