8 Eyl 2016

Çocuk Kitapları ( 8-10 yaş)

Yağız'ın kitaplığından önerebileceğim kitapları bayağıdır yazmak istiyordum kısmet bugüneymiş. Ben Yağız'ın kitaplığından benim de okuduğum ve çok sevdiğim kitapları önereceğim. Yağız'ın önerileri çok daha farklı :) Yazının sonunda bir de ana oğul favori kitap videomuz var. Yazısını da yazarım ama Yağız kendi favori kitaplarını videoda gösterdi.

Saftirik serisi Yağız'ın okuma hızını inanılmaz geliştiren bir seri oldu. İlkokul 2.sınıfta keşfetti. Bende öğretmenide hiç onaylamadık. Hatta bir ara öğretmeni çocuklara bu kitapları okumayı yasaklattı. Ama sonra öğretmenimiz baktı ki sınıfın çoğu bu seri sayesinde kitap okuyor izin vermeye başladı. Argo kelimeler çok fazla kullanılıyor. Ama eğlenceli bir anlatımı olduğu için çocuklar resmen SAFTİRİK serisine bayılıyorlar. Bizde de öyle oldu resmen özenle saklıyor bu kitapları :) ve kimselere vermeye kıyamadı.

bilim öyküleri
Tarık Uslu diyor ve susuyorum :) Gerçekten bu yazarın çocukları etkilemeyen kitabı yok. Ben bile eğlenerek okuyorum.
Bilim Öyküleri; içerisinde çok güzel öyküler var. Sıkıcı olmaktan çıkarıp eğlenceli bir şekilde bilime dair bilgileri verdiği için yazarı tekrar tekrar kutluyorum. Okursanız ne dediğimi çok iyi anlarsınız.
Çarp Yoksa Ben Çarparım; Matematiği sevmeyen her çocuğa bu kitabı okutabilirsiniz. Bu dersin bu kadar eğlenceli bir şekilde anlatılması çok güzel. Yağız bu kitabı 2 kere okudu düşünün :)
Bu iki kitap gibi bu tarz da Tarık Uslu'nun başka kitapları da var onları da inceleyebilirsiniz.


BAY VE BAYAN KIL
İtiraf edeyim Roald Dahl kitaplarıyla 2balik1kedi bloğunun sahibi Esra sayesinde tanıştım ve Yağız'ı tanıştırdım. 3. sınıfta biraz daha sıkılarak okumuştu Yağız ama şimdi çok seviyor. Charlie'nin Çikolata Fabrikasını n filminide bu kitabı okuduktan sonra internetten izlemiştik. Roald Dahl dahice bir şekilde çocuk kitapları yazıyor.
şu acayip hayvanlar

Yazarına bakmadan alıp okuduğum bu kitapların Tarık Uslu ya ait çıkmaları ne tesadüf değil mi? :)
Yine çocukların en merak ettikleri soruların cevaplarını bulabileceği bir seri olduğunu söylebilirim. Yağız ve ben arılardan çok korkardık o yüzden bir arkadaşımın tavsiyesi ile ilk Şu Acayip Arılar kitabını aldım. 33 yaşında insanım arılar hakkında bilmediğim şeyleri okudum diyebilirim :) Yağız en son arıdan kaçmıyor etrafında gezinip sağını solunu inceliyordu demek ki etki etmiş :) Ucundan diyelim yoksa hala ciddi derece de börtü böcek korkusu var :)

Şimdilik bu kadar. Elbet devamı gelir. 1. ve 2.sınıf kitaplarımızı arkadaşlarımıza dağıttık. Ama artık Yağız'da çok sevdiği kitapları kimseye vermeden saklamak istiyor. Kitaplığımız büyüyor ve bundan hiç şikayetçi değilim ;)


Vee videomuzu izleyip kanalımıza da üye olursanız çok ama çok seviniriz ;) Video çekmemi isteyenler çok ama bu video işi gerçekten zaman isteyen bir iş fırsat buldukça çocukların katılımıyla elimden geleni yapmaya çalışacağım.

Sevgiler,







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 yorum:

  1. Saftirik serisi kızıma okumayı sevdiren bir set oldu. OLdukça memnunuz. Şimdi 7. sınıf ve o kadar çok kitap okuyor ve başarılı ki Maşallah diyeyim.

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar çok alternatif var okumak için. Fikir vermesi açısından çok önemli bence yazınız.

    YanıtlaSil
  3. Ne mutlu size ,çarp yoksa ben çarparım kitabını bendemi okusam ne :)

    YanıtlaSil
  4. Ahhh o saftirik :) Okumasına sevinsem mi sevinmesem mi bilemediğim bir kitap serisi.
    Acayip serisini de Oytun zevkle okumuştu. Yağız'la okuma zevkleri benziyor sanki. Diğer kitapları inceleyeceğim en kısa zamanda ;)
    Teşekkürler tavsiyen için

    YanıtlaSil
  5. Tarık Uslu'nun kitapları bizde de var. Hatta kitap fuarında kitap imzalatmıştık kendisine. Bilim Öyküleri'ni de almıştık. Çocuk klasiklerinin de çoğunu edinmiştim ben.

    YanıtlaSil
  6. çok güzel kitaplar fotodaki tum kitapları 10 yaşındaki kızım okudu kitap yetiştiremiyordum sonunda kutuphaneye üye yaptım. :)

    YanıtlaSil
  7. Öneriler için çoook teşekkür ederim. Listeme aldım oğlum büyüdüğünde biz de beraber okuruz artık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Gülşah'cığım bayıldım kitaplara benim çocukluğumda bu kadar çok çeşit yoktu sanki, ben Tom Sawyer filan nesliyim:)))youtube kanalına hemen üye olacağım canım hayırlı olsun:)

    YanıtlaSil
  9. Profesyonel mesleği kütüphanecilik olan biri olarak, böyle postları okumak veni inanılmaz mutlu ediyor...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel öneriler teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  11. Roald Dahl benim ve Görkem'in de en çok sevdiği çocuk kitabı yazarı, farklı bir yaklaşımı var konulara. Bence çok eğlenceli hatta yazılarını şirin resimlerle tamamlaması en beğendiğim özellğinden, kanalın hayırlı olsun Gülşahcım...
    Yağız'a da keyifli okumalar ;)

    YanıtlaSil
  12. Saftirik serisini bizim öğretmenizde önermiyordu.Daha sonra yeterki okumayı sevsinler dedi.Bizde ilk kitabını alıp başladık.Tavsiyenizden sonraTarık uslu'nun kitaplarından bilim öyküleri ve çarp yoksa ben çarparım'ıda oğluma almayı istiyorum.

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe