28 Eyl 2016

Labial Füzyon

Labial füzyon; kız çocuklarında görünen vajina yapışıklığının bilimsel adı. Ela'da olduğu için öğrendiğim bu durumu internette o kadar araştırmama rağmen çok detaylı yazanı görmedim. Bende daha önce bloğumda paylaşmıştım. ( TIK TIK) Hatta en çok okunan yazılarım arasında ve en çok bu konu da annelerden mail alıyorum.

Herkes panikle bana yazıyor. Ben doktor değilim ama elimden geldiğince kendi durumumuzdan bahsedip bunun bir hastalık olmadığını geçici olduğunu bahsediyorum. Ve sadece bir doktor ile kalmayıp bir kaç doktor ile görüşmelerini rica ediyorum. Bu konuda içimi en rahatlatan ve gittiğimiz doktorun verdiği bilgileri destekleyen yazılarıyla Prof.Dr.Süleyman Engin Akhan oldu. Bu konu hakkında facebook hesabında ve resmi internet sitesinde ki yazılarını okumanızı tavsiye ederim.

Yazılarından birini paylaşıyorum. Lütfen sitesinden fotoğraflı yazısını da mutlaka okuyun tam yapışıklık nasıl oluyor diyenlere maille anlatmam çok zor oluyor fotoğraf ile daha iyi anlamış olursunuz.
Labial füzyon en sık 13 ay ile 6 yaş arası görülür. Sıklığı hakkında %1 ile 39 arasında değişen farklı rakamlar verilmektedir. Labiumlar, kızçocuğunun dış genital organlarının dudakları) kısmen veya tamamen yapışabilir. Aileler vaginanın ortadan kaybolduğu, vaginasının olmadığı veya idrar yaparken kızlarının ağrısı olduğunu ifade ederek başvururlar. Gerçekten bazı olgularda üretra orifisi kapanabilir, hasta çatallı idrar yapar veya idrar yaparken aşırı zorlanır. Vulvar kaşıntı diğer sık rastlanan semptomdur.
Altında yatan temel fizyopatoloji; genital bölgede yeterli hijyenin olmadığı veya aşırı hijyenin olduğu bir ortamda, östrojen yokluğu ile beraber labiumlarda epitelial hasar olması ve her iki dudağın birbirine değerken vücut tarafından iyileşme sürecinin gerçekleştirilmeye çalışılması sonucu adezyon formasyonunun oluşması yani yapışmasıdır. Aşırı hijenden kasıt, annelerin aşırı titiz bir davranış ile kızlarının genital bölgelerini sürekli ve aşırı bastırarak silmeleri sonucu epitel hasarı ile ortaya çıkar.

Tedavide, genital hijyene dikkat edilmesi ve 15 gün ara ile 3 kez lokal östrojen verilmesi yeterli sonucu sağlamaktadır. 3 aylık periodun sonunda hala yapışıklık devam ediyorsa 3 ay daha aynı tedaviye devam edilebilir. Elle anestezi olmaksızın labiumların ayrılması çocukta travma yaratacağı için uygulanmamalıdır. Üstelik elle veya gereksiz cerrahi ile labiumların elle ayrılması sonrası yine östrojen uygulanmalıdır.Eğer elle ayrıldıysa yine 10 günlük östrojenli krem uygulanmalıdır. Zira tekrar kapanır. 10 günün üzerinde östrojen asla kullanılmamalıdır. Sistemik etkileri derhal görülmeye başlar. Östrojenle labiumlar ayrıldıktan sonra bazı pediatrik jinekologlar vazelin uygulamasının dudakların tekrar yapışmasını engelleyeceğini ileri sürmüşlerdir. 


Cerrahi sadece ve sadece çocuk idrarını yapamaz, boşaltamaz ise yapılmalıdır. Bunun dışında asla başvurulmaması, yapılmaması gerekir. 

9 yorum:

  1. ilk defa duydum ama ne kadar güzel yazmışsınız kesinlikle dr a hatta bir kaçgüvenilir dr a danışmakta fayda var tabiki

    YanıtlaSil
  2. Hiç duymamıştım. Çok yararlı bir yazı olmuş eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. İlk defa duydum ben de. Çok geçmiş olsun. Faydalı bir paylaşım olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Duymamıştım ama önemli bir konu.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. :(( çok geçmiş olsun Ela'ya...:(

    YanıtlaSil
  6. çok önemli bir konu gerçekten bu yanlış tedavi kesinlikle travma yaratır çocukta..

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar benim kizimda da ayni sorun var östrojen kremi önermedi doktorumuz iki kez basit mudahele yapti cocuk cerrahi 1 yasina kadar, su an 3 yasinda ve bir daha bu sorunu yasamadik ara sira medekasol krem suruyoruz doktor ergenlik donemine kafar bu uygulamayi onerdi.tesekkurler

    YanıtlaSil
  8. Merhaba benim 3.5 aylik kizim 1 aydir cok az idrar yapiyor bezini dolduramiyordu bu durumdan basseden arkadasim sayesinde ogrenip hemen cocuk cerrahina gittim doktor idrar yapacak delik kalmamis dedi eliyle actirmaya calisti yok makasa benzer bir alet ile orada olusan yapisikligi ayirdi her 10 kiz cocugundan 9 unda oluyormus doktorumuz masaj yapmam gerektigini soyledi oglumunda sunnet derisi yapisiyordu onada masaj yapiyorduk. Idrar yolu enfeksiyonu yoksa idrarini rahat yapabiliyorsa birakin ergenliklerinde dogal yolla acilsin😊

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar benim 3.5 aylik kizimin idrarda azalma sikayetiyle cocuk cerrahina gittik cok normal bir durummus doktorumuz yapisikligi acti artik daha cok idrar yapiyor korkulcak hicbirsey yok dr. Yine yapisabilir o deriye masaj yapmayi gosterdi uygun kremler verdi tekrar yapisirsa getir dedi. Bebek ciş yapmada zorlanmasaydi hic fark etmezdik belkide daha onceden duydugum bir durum oldugu halde takip etmiyor bakmiyordum meger bakmak takip etmek gerekiyormuş

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe