23 Haz 2016

Ramazan Koşturması

Yeni yayın sayfasını açıyorum saatlerce bakıyorum ve kapatıyorum. Evet ramazan ayına girdiğimizden beri tam olarak yaptığım bu :)

Eminim bir çoğunuz da koşturma içerisindesiniz. Ramazan dan sonra beni kim nasıl toplar bilmiyorum. Mutfaktan yatağa, yataktan mutfağa ve oradan işe geliyorum. İşten direk mutfağa girip oradan çıkamamak ve sonra işe gitmek aklımı resmen başımdan aldı. Çocuklar da anneanneden geliyor parka parktan geliyorlar direk sofraya sonra banyoya ve hopp yatağa onlar da ne olduğunu anlamadan birlikte oynayalım mı demeye kalmadan uyumuş oluyorlar. Ela için tam böyle değil tabii neyseee :))

Kabul biraz da kendim uzak da durmak istedim. Bu mübarek aylar da dedikodudan, gereksiz yorumlardan, laf olsun diye konuşanlardan hepsinden uzaklaşmak istedim ama sanırım onlar benim ilham kaynağım ki iyice bir miskinlik çöktü bana bıraksalar sürekli uyuyacağım. Oruç ile birlikte vücudum ve beynim kampa girmiş gibi...

Sosyal ağlarda da çok aktif değilim ramazan boyunca oruçluların oruçsuz avına çıkması gibi bir durum var. Bak bak oruç tutmuyor, oruç tutmuyorsunuz bari ilan etmeyin gibi gibi... Bunları gördükçe yorum yapasım geliyor sonra da diyorum ki senin onlardan ne farkın kalır boşver kapa geç... Allah insana önce kalp temizliği nasip etsin.

Bana da özelden birileri yazmış "oruç tutuyor musunuz?" diye bende "elimden geldiğince evet ama neden sordunuz" dedim merak ettim yazmış. Sonra da neden açıklama yapıyorum ki diye kendime kızdım. Bir insan tanımadığı birini neden sorgular aklım almıyor bu nedenle kimseye bulaşmamak için uzak duruyorum.

Bir de sosyal ağlardan bir arkadaşım da "sesin soluğun çıkmıyor hamile misin yoksa" dedi. Mübarek günler de içine mi doğdu ne oluyor ya desem de çok güldüm. Hamileliklerim de ilk 3 ay dünya ile iletişimim kesiliyor da muhtemelen ona bağladı oda :) Yok valla hamile de değilim. Allah 3-4 çocuk isteyene versin :) Öyle bir psikolojiye hazır değilim evde 2 tane sendromlu çocuk varken 3.bir bebek beni benden alır :) Tabii yine de napıyoruz büyük konuşmuyoruz sonra başıma geliyor gerçekten çok pis apışıp kalıyorum.

Kısaca kendi halim de herkes den uzak takılıyorum sorun yok hamile de değilim :) Ramazan dan sonra normale dönerim ;)

Not: Bu arada çekilişim devam ediyor katılmayan herkesi beklerim ;) 2 yıl cekilisim

Sevgiler








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 yorum:

  1. Malesef bu oruç tutayan avı pek bir yoğun yaşanıyor. Ben geçmişte hissetmezdim bu yıl ayan beyan eleştiriler var....Ne güzel demişsin önce kalp temizliği. Tutan kendine tutuyor. Tutmayanın vardır nedenleri o da kendine...Keşke renkleri inançları işin içine katmadan birlikte yaşamayı öğrenebilsek...

    YanıtlaSil
  2. Hamilemisin yorumunu tuttum yalnız :))) Kaybolma ortalıklardan bari :))
    Kendimize saygı duyulmasını nasıl istiyorsak azıcık empati yapıp karşımızdaki insana da saygı duymayı becerebiliriz aslında. Ama kafamız o kadar çalışmıyor :/
    Neyse konuşmuyum ben daha fazla...
    Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,

    Sahiden de çok önemli şey kalp temizliği... Pek çok insanda bu olmadığından ve böyleleriyle mecburen bir şekilde ilişki kurulduğu için kalbi temiz olanlar da bu kirlilikten payını alıyorlar. "Benden uzak olsun." demek de kolay değil, böyle deyince yalıtılmış bir ortam oluyor ki bu da iyi değil.

    Renkli günler!

    YanıtlaSil
  4. Ramazan ayında sadece midemize değil. dilimize ve kalbimize de mukayyit olmamız gerekli. Onun için dedikodulardan uzak kalması en iyisi canım. Bu arada bir ara içine mi doğdu yazını okuyunca. İçimden hamile mi acaba diye geçirdim. :)
    Hayırlı Ramazanlar canım....

    YanıtlaSil
  5. Aynı durumdayız Gülşah maalesef :( Mevcut yoğunluğa ramazan ve sıcaklar eklendi.
    Allah isteyene versin gerçekten ;) İnanç sorgulamaları da bırakılsın artık...
    Sevgiler!

    YanıtlaSil
  6. HAKKATEN RABBİM HEPİMİZE KALP TEMİZLİĞİ VERSİN AMA ANLAMIYORUM İNSANLARI TUTARIM TUTMAM SADECE BENİ İLGİLENDİRİR... AMA SANIRIM HEPİMİZDE VARBİR RAMAZAN REHAVETİ BAYRAMDAN SONRA NORMALE DÖNERİZ İNŞALLAH :)

    YanıtlaSil
  7. Hahaa... Seviliyorsun ki sormuşlar Gülşah hatun ❤

    YanıtlaSil
  8. Ya bence bu sıcak duygu ve düşüncelerimizi eritti gitti :)) ne yazabiliyoruz, ne konuşabiliyoruz.. yaşayabiliyorsak ne mutlu.. eylüle kadar kapalıyım yazmalı bir yerlere aslında :)))

    YanıtlaSil
  9. Oruç tutabiliyorsan şükret. Tutamayanın vardır illa bir sebebi. Sana mı kalmış? Ben de iş yerinde uyukluyorum diye tutma diyorlar. Ya sabır.

    YanıtlaSil
  10. Gülşah'cığım ben de ara vermiştim ya onun da etkisiyle okur sayı çok düşmüş...yerlerde sürünüyor:( neyse buna da şükür:) oruç tutup tutmadığımız kimi niye alakadar ediyor ancak manyak dinciler merak ederler. Meraklısına oruç tutmuyorum çünkü tutamıyorum ama sokak kedisini (kendi kedim değil) bir ay olacak en ünlü, pahalı bir özel vet. tedavi ettiriyorum Allah ona saysın. Valla ödüm kopuyor kendim ay sonunu getiremeyeceğim diye. :( ne bu yaa..karşılıksız iyilik yapmak, iyi bir insan olmak, kul hakkı yememek vs. varken sabahtan akşama aç kalmakla mı sınanacağız ha bilemiyorum tutan istediği kadar tutsun Allah kolaylık versin, isterse bir ay değil, 3 ayları da tutsun, ne sorarım, ama onlar da bana sormasın.
    sevgiler canım, kolay gelsin,

    YanıtlaSil
  11. Ben de yaz tembelligine girdim. Arada yavaslayip dinlenmek iyi oluyor.

    YanıtlaSil
  12. Namaz kılarım, ne annem görmüştür ne babam. Orucumu kimse bilmez, zekatımı da kimse görmez. İbadet benimle Allah arasında, herkesin de böyle olmalı... Siyasi eğilimle ibadet edilmez! Bu seneki kadar oruç baskısı, daha önce hiç bir zaman görmemiştim. Bugün bunları yapanlar, bir gün devran değişirse ne yapacaklar, meraktayım. Bu mübarek günlerde, herkesin kendi vicdanı ve yüreğine göre hak ettiğini bulmasını diliyorum.
    Bu arada, bunaldıysan, ağustos sonu izne çıkıyorum, Ela için diyorum yani :)))

    YanıtlaSil
  13. Havalar o kadar sıcak ki insan başka hiçbir etmene ihtiyaç duymaksızın, sırf bu nedenle her şeyden uzak kalabiliyor..

    YanıtlaSil
  14. Havalarda çok sıcak gidiyor tabi onun da etkisi var, oruç tutmak daha zor oluyor. İs, ev, oruc , cocuklar isin zor Allah yardımcı olsun canım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Herkesin temiz ve vicdanlı bir kalbinin olması herşeyden önemli bence.

    YanıtlaSil
  16. Merhaba.
    En en en sevemdiğim sorudur, tanımadığın birinin "oruçlu musun" gibisinden maneviyata yönelik sorular sorması.
    Hele dediğiniz gibi sosyal medyada daha vahim durumlar. Biri kahveli, çaylı fotoğraflar paylaşsa "vay efendim oruçlu olanlar varmış...vs.." efendim zaten oruç demek nefsini terbiye etmek demek aynı zamanda... neyse uzatmayayım konuyu.
    İyi ki yazmışsınız haberdar ettiniz bizi.
    İyi pazarlar, iyi dinlenmeler..
    Yeni yazınızda görüşmek üzere adaşım. :)

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe