17 Haz 2016

Karne Günü


karne notları

Karne günü geldi iyi kötü bir öğretim yılı daha sona erdi. Bu sene bizim için daha bir duygusal çünkü küçük müçük dediğimiz evlat ilkokulu bitirdi. Eylül de orta okullu bir evlat annesi olacağım.

Daha anaokulu gittiği zamanları hatırlıyorum deyip drama bağlamayacağım. Büyüyorlar işte...

İlkokul da en büyük şansımız öğretmenimizdi. Eğitim çarpıklığından 2 ayrı okulda tamamladılar derslerini ama öğretmenimiz hiç değişmedi. Ve tüm öğrencilerine notlardan başarıdan çok sevginin önemini öğretti. Ödev falan da doğru düzgün vermedi sürekli kitap okutturdu. Okulda ki toplu sınavlara evde değil okulda kendi hazırladı. Ve sınıf olarak hep dereceye girdiler. "anne biliyormusun sevgisiz başarı olmuyormuş" demişti Yağız 3.sınıfta bana şimdi öğretmenin etkisini daha bir anlıyorum.

Ortaokul için özel mi devlet mi diye araştırma yaparken mezuniyet gecesinde öğretmenimizin kendisine de sormuştum. "Benim çocuklarımın özel okula ihtiyacı yok ben inanıyorum ki onlar devlet okulunda da başarılı olacaklar sizde sadece inanın ve destekleyin" dedi. Utandım resmen ve ben çocuğuma 4 yıllık öğretmeni kadar inanıyor muyum acaba diye kendimi sorguladım.

Ve sonuç itibariyle sevgi içerisinde bir devlet okulunda ilkokul dönemimizi bugün bitiriyoruz. Yıllar geçti ben ilkokul öğretmenimin şefkatini unutmadım eminim oğlum ve arkadaşları da kendilerini bu kadar seven, onlara bu kadar inanıp, güvenen öğretmenlerini unutmayacaklar.

Karne gününe gelince evet sosyal ağlarda çarşaf çarşaf karne alan çocuk fotoğraflarını görünce içim burkuluyor çünkü bilerek izin almıyorum böyle günde doğrumu yanlış mı bilmem ama sanırım bizim evde basit bir konu karne günü :) 

Yağız da da hiç heyecan yok. Geçen gün e-okul dan bakıp takdir alıcam işte dedi ve geçti.Bu sabah bana "sen zaten gelme ya ağlıyorsun ya fotoğraf çekiyorsun" dedi. (arkadaşlarının içinde fotoğraf çekimine de karşı beyimiz) Bu sebeptendir ki ben babasından gelen fotoğraflarla iş yerinde ağlayacağım.

Asıl konu bu karnelerin ebeveynlerin de karneleri olduğunu unutmamak! Notları kötü diye çocuklara saldırmadan önce kendimizi de bir sorgulamak gerekiyor.

Ve ve ve özellikle belirtmek istiyorum ki takdir dahi alsa övgüyü abartmamak ve önüne hediyeler yığmamak konusunda uzmanların da dediği gibi dikkat etmemiz gerekiyor. Bırakın başarısını kendine en büyük hediye olarak görsün. Çok sevdiğim bir söz var ZEKAYI DEĞİL, ÇABAYI ÖVÜN. Başka da söze gerek yok sanırım.

Tüm çocuklara şimdiden iyi tatiller dilerim.


21 yorum:

  1. "Ya ağlıyorsun ya fotoğraf çekiyorsun" tanımı iyiymiş:)) Bugünlerde anneler hep öyle ama alışması lazım küçük beyin ;) Kocaman tebrikler bu arada hayata yeni bir adım daha atıyor. Aslında özel devlet ayrımı çocuklar yüzünden değil de artık biraz da devlet okullarında verilen kalitesiz eğitim takvimi nedeniyle yapılmalı. İlkokuldaki gibi bilinçli öğretmenlere denk gelirseniz ne büyük şans ve mutluluk ama diğer türlü umarım aklını karıştırmazlar.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyüdükçe kararlarına saygı duyuyoruz yapacak bir şey yok :)aslında özel ve devlet arasında eğitim aynı yani aynı milli eğitimin aynı saçma eğitim sistemi mevcut tek fark devlette çocuğun biraz daha tırmalaması lazım malum arkası sağlam değil :) sevgiler

      Sil
  2. Benim oğluşum da ortaokuldan mezun oluyor bugün :) Birazdan eve gelir:) İnanamıyorum liseli olacağına, o bizim en küçüğümüzdü :)

    Çocuklarımızın yolları açık olsun. Güzel insanlarla karşılaşsınlar. Zihinleri berrak yürekleri sevgi dolu büyüsünler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ortaokulda karne günlerinde bizi istemeyebilir sanki :) hızla büyüyorlar. Aminnn inşallahhh

      Sil
  3. daha güzel günlerini görmen dileğiyle.

    YanıtlaSil
  4. Biz de liseli olacağız seneye. Zaman o kadar hızlı geçiyor ki...Bakıyorum minik fotoğraflarına. Şimdi 14 yaşında bıyıkları çıkmış bir delikanlı...Ben karnenin büyütülmemesi gerektiğine inanıyorum. Büyük hediyeler falan. Ama o kadar da basit görmüyorum. sonuçta tüm bir yıl çalıştılar, emeklerinin takdiri o kağıtlar. Hala heyecanlanırım açıkcası...

    YanıtlaSil
  5. Çocukların karne günü, anne- babaların da sınav günü.Çocuğu durumundan ötürü övgüyü de, yergiyi de aşırıya kaçırmamalı.Beraberce zamanı nasıl geçireceğine dair bir tatil programı hazırlanabilir.

    YanıtlaSil
  6. sözü sevdim.. başarılarının devamını dilerim küçük ergen adayının :) hangi öğretmen hangi okul; bizim oğlanın okula başlama yaşı geldiği zaman o yine 1. sınıfları okutacak sistem böyle olursa :)

    YanıtlaSil
  7. Tebrik ederim Gülşah :)) Daha nice güzel günlerini görmeni dilerim :)

    YanıtlaSil
  8. Gülşah geçmiş olsun bir koşturmalı bol ödevli bol yorucu yıl daha bitti :) darısı daha güzel yıllarına, zekayı değil çabayı övün ifadesi de çok güzel ve yerinde gerçekten de..

    YanıtlaSil
  9. Yağız'ın başarılarının devamını dilerim :) Böyle güzel yazı olunca aklıma benim karne günlerim geldi. Karne aldığım gün mutlaka bir kutlama yemeğine çıkardık. Karne beklenenden biraz düşük gelince o gün bir şey demezlerdi ama birkaç gün sonra azarlamadan "Derslerine daha sıkı çalış." diye bastırırlardı. Gerçi hala da öyleler. Malum, üniversitede herhangi bir dersten kalabilir öğrenci. Bizimkilere göre öyle bir şey asla olmamalı. Dersten kalmanın dünyanın sonu olduğunu düşünecek kadar heyecan yapıyorlar. Büt de kalktığı için artık yapmam gereken şey biraz daha asılmak olacak gibi görünüyor :)

    YanıtlaSil
  10. Büyüyorlar Gülşah yaa! Zor diyoruz ama bir bakıyorsun günler geçip gidiyor. Öğretmen çok önemli çünkü okul çağına geldiklerinde bizden çok onlarla beraberler. Sevgi olmadan olmuyor gerçekten! İnsan sevince başarılı oluyor yoksa başarı zorlama oluyor ya da hiç olmuyor. Ödeve ben de karşıyım. Anne baba üniversite mezunu değilse ne olacak. O çocuk okulda öğrenecek! Ufak tefek olabilir ama bunların da çocuk olduğu unutulmasın lütfen! Güzel duygular Allah herkese nasib etsin.

    YanıtlaSil
  11. Çok doğru söylüyorsun Gülşah'cığım abartmamak lazım, Yağız'ı tebrik ediyoru, öpüyorum, biz üç kardeşiz, üçümüz de devlet okullarına gittik, tamam ben başarılı bir insan olamadım belki ama hata bende, yeterince hırslı olamamak, sebat etmemek, bir dolu şey, ayrıca bazı ailevi psikolojik sorunların etkisi dünya kadar faktör vardı. Yoksa yetenek varsa vardır ve heba da edebiliyor insan (benim yaptığım gibi), ama senin gibi bir anneleri varken heba etmezler eminim. :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Tebrik ediyorum ve yeni okulunda da başarılarının devamını diliyorum.

    YanıtlaSil
  13. Yağız'a bak sen tam bir delikanlı."Ya ağlıyorsun ya fotoğraf çekiyorsun" kısmına da bayıldım. Anne olmak da bunu gerektirir gülşahcım. Daha nice başarılarını görmek nasip olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  14. Güzel bir tatili hak ettiler, çok çalıştılar yoruldular. Zaman hızlı geçiyor, tebrik ediyorum Yağız'ı :)

    YanıtlaSil
  15. ha haaaa ağlarken selfini çek sen deee :)

    YanıtlaSil
  16. Başarıları daim olsun.
    Sevgisiz başarı olmuyormuş. Ne güzel bir söz.

    YanıtlaSil
  17. Maşallah Yağız'a sağlıklı olsunlar da zaman ne kadar hızlı geçiyor değil mi Gülşah Hanım. Tebrik ederim yakışıklıyı. Rabbim başarılarını daim etsin.

    YanıtlaSil
  18. ben de sadece ilkokul 1 de gitmiştim karne almaya sonrasına gitmedim benim annem de gelmezdi gayet normal ama şimdi herkes neredeyse lise son sınıftaki çocuğunun karnesini almaya gidiyor bana tuhaf geliyor biraz ..

    YanıtlaSil
  19. Biz de karne günü yaptık. 3-4 yaşındaki bebeler karne aldı kreşte :))

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe