8 Haz 2016

Kadın Sadece Kadındır

kadına şiddete son

Aslında canım hiç bir şey yazmak istemiyor. Ama içimde patlayan şeyler var.

Erkek çocuk anneleri (bende dahil) ne olur bugün ki kadın düşmanlığını görüp kadına değer veren evlatlar yetiştirin. Erkek çocukları anneye düşkün olur. Bırakın size yardım etsin hatta yeri geldiğinde yoruldum diyerek destek isteyin.

Bir kadının bir annenin de çalışabileceğini çalışmasa bile evde de yorulabileceğini bilerek, görerek büyüsün. Sadece doğuran kadına değil her türlü kadına değer vermeyi öğretin, sevmeyi ve hatta saygı duymayı öğretin. Yarım kadın diye bir şey olmadığını altını çize çize anlatın.

Her kadının emeğini, alın terini görsün. Kadının tek görevinin çocuk yetiştirmek olmadığını bilsin sevgiye de ihtiyacı olduğunu anlasın. Ne kadar güçlü bir varlık olduğunu benimsesin.

Büyüdüğün de kadına şiddeti kendine hak olarak görmesin. Sevilmediğin de ya da red edildiğin de eline silah alıp vurmak yerine çekip gitmeyi bilsin.

Sırf annesi, babası, akrabaları ya da devlet büyüğü istiyor diye çocuk yapılmayacağını öğrensin. Kadının vücuduna karışmasın.

Sevgisiz büyütmeyin erkek çocuklarınızı. Büyüdükçe sarılmıyorlar, utanıyorlar siz gidip sarılın bırakmayın peşini her işi birlikte yapın. Geleceği eminim bugünün küçük erkek evlatları değiştirecek daha bilinçli büyüyorlar daha sevgi dolular. Kadına destek de en büyük umudumuz onlar.

Kadının eve kapanmasını bu kadar çok isteyen bir ülke de hem çalışıp hem çocuk büyütmeye çalışan tüm kadınların alnından öpüyorum. Sanki çocuk doğurana yeterince hak tanınıyormuş gibi 3 çocuk siparişi veriliyor.

Bu kadar kadın düşmanlığı neden aklım almıyor.
Anne olmak istemeyen kadınlar için "yarım kadın" tanımlamasına takılmış durumdayım. Bir ülkenin cumhurbaşkanı bu kadar mı kadın düşmanı olur?

Yatak odalarına karışma hakkını kim kime verebilir?

Evlenmek istemeyip gönlünü eğlendiren çocuk istemeyen erkeklere de bu tanımlama yapılsın o zaman. Bu kadar ayrımcılığa ne gerek var. Kimse eşitlik arayışında değil sadece değer, saygı ve sevgi bekleniyor.

Başarılı, çok iyi yerlere gelmiş yurt dışında ülkemizi temsil eden kadınlara ya da burada ülkesine katkıda bulunan kadınları sırf doğurmadı diye "yarım kadın" sıfatını yapıştırmak kimsenin hakkı değil.

Gündemi değiştirmek için kadınları malzeme olarak kullanmaktan artık vazgeçilmeli.

Kadını sadece doğurgan bir varlık olarak görmekten de vazgeçilmeli.

Ülke de terör sorunu var her gün bir sürü eve ateş düşüyor her annenin canı yanıyor bunlara çözüm bulunmalı. Doğurun diyerek haykırıp sonra o evlatlara sahip çıkamamak kimin suçu?

Kız/ erkek fark etmeden tacize uğrayan çocukları hiç mi görmüyorsunuz? Hangi anne evladının başına böyle bir şey gelmesini ister. Güven veren bir ülkemi kaldı ki ben 3 çocuk doğurayım?

Çok ama çok üzgünüm bir kadın olarak bir anne olarak bu kadar uğraşırken devlet büyüklerinin kendi annelerinin, kardeşlerinin hatta kız çocuklarının üzerine basa basa bu kadar kadınları ezmesini kabullenemiyorum.

Evet annelik kutsaldır evet cennet anaların ayakları altındadır. Ama hiç bir kadın sadece anne olmak için doğmamıştır. Bu kadının eşiyle aldığı ortak bir karardır. Doğurmak istemeyen de doğurmasın sırf yuvasını kurtarmak için çocuk doğuran, sırf günah olduğu için istemediği bebeğini doğuran anneden  maalesef anne olmuyor. Sorumsuz bir erkeği sırf ben tam kadın olacağım diye baba yapmakta mantıklı değil. Doğurup tam kadın olup çocuklarını terk edenleri ne yapacaksın?

İlla insanların tercihlerine müdahale edecekseniz; tercih etmedikleri halde sokaklarda zorunlu bir şekilde dilenen, çöp toplayan çocukların hayallerini gerçekleştirin.

Ve diyorum ki bir kadın ancak evladını yitirdiğinde yarım kadın olur ve dün 11 anne daha yarım kaldı. Gel de bunlara çözüm bul.

Ve son bir şey daha HAYAT BENİM HAYATIM, istediğim kadar ve Allah izin verdiği kadar doğururum bu benim hakkım günahı, sevabı hepsi benim.

Dünkü patlama da ölen şehitlerimize Allah tan rahmet dilerim. Dilerim son olur.

Sevgiler,





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 yorum:

  1. Ne kadar doğru söylemişsiniz, gerçekten biz erkek annelerine çok şey düşüyor, sevgiler Gülşahcım

    YanıtlaSil
  2. Canım yüreğine ve kalemine sağlık. Evet çocuk dogurmayan kadın yarım değil, ama çocuğunu kaybeden kadın yarım kadın olur. Çünkü canından can gitmiştir o kadının, devamlı bir kanadı kırık olarak yaşamak zorunda kalır. :(

    YanıtlaSil
  3. Baştan sona katılıyorum. Erkeklere yönelik hiç bir eleştiri olmaması da çok çarpıcı bir tespit, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Canım yüreğine sağlık. Her cümlenin altına imzamı atıyorum. Kadın kadındır yarım böyle düşünenlerin aklıdır diyorum.

    YanıtlaSil
  5. "Duygulara tercüman olmak" ne güzel bir şeydir. Kaleminize sağlık. Bu konuda ben de yazmayı düşünüyordum, terör yazısı öne geçti.
    "Yarım kadın" deyişi bile kulağa ne kadar çirkin geliyor. Çok istediği halde çocuk sahibi olamayan ne çok kadın var. Hastalıktan ötürü rahmi alınmış onca acılı kadın var. Erkek ve kadının ortaklaşa sorumluluk üstlendiği evlilikler çok daha sağlıklı yürüyor.
    0-7 yaş dönemi çocukların ailede çok şey kazandığı bir dönem. Annelerimize bu konuda öyle çok iş düşüyor ki... Huzurlu aileler huzurlu toplumları oluşturuyor.

    YanıtlaSil
  6. Gülşahcım yüreğine sağlık kelimesi kelimesine katılıyorum.Ve şu tespitini ayakta alkışlıyorum "bir kadın ancak evladını yitirdiğinde YARIM KADIN olur..." :((

    YanıtlaSil
  7. duygularımıza tercüman olmuşsun
    eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. Açıkcası ben bu tür açıklamalara yanıt verilmesi taraftarı eğilim. Bırakın konuşsun, kimse takmasın dediklerini kudursun....Benim ne anneliğimi ne de kadınlığımı kimse sorgulayamaz çünkü

    YanıtlaSil
  9. Bir siyasetçiye, bir devlet adamına hiç mi hiç yakışmayan sözler, kendi ailesinde akrabalarında durum nedir meraktayım. Her kadın doğuracak diye bir kanun mu var. Ya doğurganlığı olmayan ya da bekar olanlar ne yapsın. Cumhurbaşkanından başka her kimliğe yakışır davranışlar... Sevgiler... https://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  10. biz doğru yetiştiriyoruz da yetiştirmeyip herşeyi erkeğin hakkı olarak gösterip yetiştiren o kadar çok insan hatta anne var ki ne yazık ki :-((

    YanıtlaSil
  11. Gülşah içimdeki karmakarışık duyguların kelimelere dökülen en güçlü hali olmuş bu paylaşım resmen. Duygularını en derinden paylaşıyorum ve umutlarımızın tükendiği bu zamanlarda yine de ufacık bir ışık görüyorum geleceğimiz için.. hayırlısı bakalım..

    YanıtlaSil
  12. Kadının kutsallığı karşısında laf söyleyenin dili tutulur. Konuşmak ve sadece konuşmak. Kendini de bir kadının doğurduğunu unutup sadece konuşmak. Ehhh lafu güzaf diyorum ve yoluma devam ediyorum.

    YanıtlaSil
  13. Gülşah! Sana katılmamak ne mümkün!
    erkek çocuk yetiştirmedeki altı çizilecek tavsiyelerine harfiyen katılıyorum. ..
    Doğurgan obje mi kadın? Çok sığ geliyor bu düşünce bana! Allah isteyene,kaldırabilecek olana hayırlı zamanda sağlıklı, hayırlı evlat (lar) versin inş 😉
    bakacak sorumluluğu üstlenecek kişiler belli iken diğerlerine ne ki, bu baskı niye? Bu tek düze yaklaşımlar bir türlü kısırlaşmıyor, yazık!

    YanıtlaSil
  14. kaleminize saglık cok guzel konuya degınmıssınız

    YanıtlaSil
  15. Her bir kelimesine baştan sona katılıyorum. Kadına şiddeti ancak anneler bitirebilir ama ne yazık ki hala daha erkek ne yapsa doğrudur mantığıyla yetiştirenler var. Umarım onların sayısı giderek azarlır.
    Kaleminize, emeğinize sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. Çoook severek ve düşünce yapına çok destek vererek seni tebrik ederek okudum , kadına zararı keşke tek erkekler verse keşke tüüm kadınlar senin gibi düşünse. Diyoloğa girdiğim bir çok kadının bunların farkında olmadığını görüyorum , nasıl yıkamışlarsa beyinleri nasıl senelerce kadının yerini beynimize sokmuşlarsa artık... Güzel kal :)

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe