12 Tem 2016

En Kolayından Kek Tarifi

iki renkli kek

Bizim evde öyle çok fazla hamur işi seven yok.

Kurabiye yaparım piştiğinde ki kokusu uğruna herkes birer tane yer gerisi kalır. Zorla yediririm ya da kalanı anneme gider. Bu yüzden bizde öyle çok fazla börek, kek, kurabiye falan pişmez. Annem çok yapardı biz küçükken bizde hevesle yerdik. Şimdi ki çocuklar paketli gıdalara o kadar bağımlı ki evde pişenlerin yüzüne bakmıyorlar.

Hatırlıyorum Yağız marketten alınan keki yer evde yapılanı yemezdi bizde ev kekini bir güzel paketleyip eline verirdik afiyetle yerdi. Tabii büyüdükçe buna kanmamaya başladı :)

Ela ya haksızlık etmeyeyim o bulduğunu götürür.

Neyse alt tarafı bir kolay kek tarifi yazacağım konu uzadı :)

Dediğim gibi Ela hem yapma kısmını hemde yeme kısmını bayağı seviyor. Bu yüzden nerde kolay tarifler var hemen not ediyorum. Şimdi yazacağım tarifte belki de bir çoğunuzun bildiği bir kek tarifidir bende yazayım da Ela büyüdüğünde annem hep dedikodumuzu yapmamış arada bize yaptığı kekleri de paylaşmış desin ;)

Kolay kek tarifinin malzemeleri;
3 adet yumurta
1 su bardağı süt ( süt yoksa yine aynı ölçüde yoğurt koyuyorum)
1 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı un ( çok cıvık olursa biraz daha ilave yapıyorum)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2-3 çorba kaşığı kakao

Yapılışı;
Şeker ve yumurtayı çocuklarının eline veriyorum mikserler beyazlaşıncaya kadar çırpıyorlar. Süt ve sıvı yağı da ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. Son olarak da un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek ekliyor ve çırpmaya devam ediyoruz. Karışımın yarısını yağladığım kek kalıbına döküyorum. Kalan yarısına kakao ilave edip biraz çırpıp beyaz olan karışımın üzerine döküyorum. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında da pişirdik mi ortaya yumuşacık 2 renkli kek çıkıyor.
Afiyet olsun ;)

Not: Dünya gözüyle kek tarifi de yazdım ya gözüm açık gitmez :)))


11 yorum:

  1. oce sürme videosu vardı yaaa kek videosu da olsun yaaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Bizim evde yiyen olmasa da ben bayılıyorum evdeki kek kurabiye kokusuna. Ve çayı asla kuru kuru içmem illa yanında bişey olmalı. Kek en kolayı.
    malzemelere Ela parmağı eklemeyi unutmuşsun :)

    YanıtlaSil
  3. Bizimkiler de ayni durumda evde pismisi istemiyorlar. Ay bu sieinenin yaptigi kek de yenmez mi eline saglik :)

    YanıtlaSil
  4. Hahahaha kamu spotçusu prenses sütün yanında anne keki çok iyi gider😉❤️

    YanıtlaSil
  5. Anne keki gibisi var mı? Büyüdükçe daha çok sevmişti bizimkisi

    YanıtlaSil
  6. güzel ve basit bir tarifmiş biraz daha komplikesini yapamıyorum ben zira :-)))

    YanıtlaSil
  7. Ben bunu deneyeyim Gülşah, teşekkürler :) Ela seviyorsa ben de severim kesin <3 <3

    YanıtlaSil
  8. Kakaolu olunca daha bir seviyorum:) eline sağlık canım, Eda'ya maşallah bebeğimmmm...

    YanıtlaSil
  9. Bu keke Ela'nın eli dediğine göre kesin çok güzel olmuştur.Ana kız ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. Ela dokunmuş ya şahane de olmuştur :) teşekkürler sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. En özlediğim blog, Ela yı sosyal medyada görmüyo olsaydım ağlardım^^

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe