30 May 2017

Eğitimde GÖLGE

Yağız kitabı Ela'ya okuyordu:)
Bir kitap yorumu yazmak istiyorum. Neresinden başlasam diye kafam karışıyor sonra oturup kitabı en baştan bir daha okuyorum. Ve anlıyorum ki yazacağım hiç bir kelime kitabi en iyi şekilde anlatmama yetmeyecek.

Ahmet Naç sıradan bir öğretmen iken sınıfını boyadığı fotoğrafı ile tüm Türkiye nin gündemine oturmuş bir öğretmen olarak karşımıza çıkıyor. Kitap yorumuna geçmeden önce onun bir röportajında okuduğum ve çok etkilendiğim sözlerinden paylaşmak istiyorum;
"Okumayı öğretmeyelim okumayı sevdirelim. Matematiği öğretmeyelim matematiği sevdirelim. Şarki öğretmeyelim, sevdiği şarkıları söylemeleri için ortam sağlayalım. Resim yaptırmak onların eğlencesi için olmasın, resmin değerini gösterelim. Üç boyutlu hamurdan, tahtadan yaptıklarını çantalarına atmasınlar. Değerini anlasınlar yaratıcılıklarını zorlasınlar. Vazgeçmesinler. Ağlayınca teselli edip o anı kurtarmayın. Ona mutsuzluktan çıkacak yolu gösterin, konuşturun. Onlar adına karar vermeyelim artık. Hayatlarıyla ilgili kararları onlar versin. Yanlış da olsa sınıf onların, yaptıkları sıra onların. Çantasını onun yerine taşımayın. Kitabını kendi alsın. Yanlışlarını fark etsin. Siz düzeltmeyin onlara düzeltmesi için fırsat verin."


GÖLGE kitabına gelince; kitap bittiğinde suratınıza sağlı sollu iki tokat yemiş gibi olacaksınız bunun garantisini verebilirim. Kitabı benim gibi tekrar okuyabilir ve önünüze gelen herkese bu kitabı okutma isteğiniz ağır basabilir. Aynı topraklarda, aynı geçmişe ait bu halkın içinde neden her öğretmen bu mantıkta değil, neden her eğitimci böyle düşünmüyor, neden ben çocuğum için Ahmet Naç gibi öğretmenler aramak zorundayım diye sinirlenebilirsiniz. Sakinleştiğinizde kendinizle hesaplaşmanızda ağır olacaktır. Çocuklarımızın iyiliği için diyerek yapılanların aslında onlara ne kadar zarar verdiğini okumak içinizi acıtacak. Ve asıl önemlisi GÖLGE yi ben çocuklarıma neden bu açıdan anlatmadım diyerek harekete geçeceksiniz.

Okurken gözleriniz dolacak bahsettiği fikirler size geçmişten bir lideri hatırlatacak. Ve gencecik bir öğretmenin böylesine önemli bir liderin fikirleri ile çocuk yetiştiriyor olmasıyla gurur duyacaksınız. Onu yetiştiren anne babaya minnet duyarken bulacaksınız kendinizi ve keşke benim çocuklarımda böyle bir yetişkin olsalar diye dua edeceksiniz.

GÖLGE kim yazmayacağım. Sadece kitabı okumanızı ısrarla tavsiye edeceğim. Kitap içerisinden özellikle altta ki iki sayfa tüm düşüncelerime tercüman oldu diyebilirim.


Gölge

Kitabı alıp okumanız için resmen size yalvarabilirim o derece tavsiye ediyorum :) Her satırını kafanıza kazıyacağınıza eminim.

Ve son olarak lütfen Ahmet Naç ın tedx videosu haricinde diğer tüm video ve röportajlarını izleyin ve okuyun. Dua edelim ki bu zihniyette ki öğretmenler çoğalsın. Çünkü gerçekten aklı başında bir yeni nesile çok ihtiyacımız var.


Not: İnstagram hesabımda 2 kişiye GÖLGE kitabını hediye ediyorum. Katılmak isterseniz beklerim ;)
@gulsahonen





17 yorum:

  1. O kadar tavsiye edersen okurum Gülşahcım. Okumaktan ne zarar gelecek en fazla ne olabilir beğenmem ya da senin gibi tekrar tekrar okuyacak kadar çok beğenirim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmezsen gel beni bul o derece senin de beğeneceğine eminim :)

      Sil
  2. Emeğinize sağlık Gülşah Hanım... "Öğretmenler yeni nesil sizin eseriniz olacaktır."ATATÜRK Dolayısıyla.. bugünler kimin eseri acaba? Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim .sevgilerrr

      Sil
  3. Kitap Günleri alış veriş listeme ekliyorum hemen :)

    YanıtlaSil
  4. Öyle güzel anlatmışsın ki öğle tatilinde gidip aldım hemen. Bu öğretmeni ve sınıfı için yaptıklarını duymuştum ama kitabı olduğunu bilmiyordum. Sayende öğrenmiş oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kitap sayesinde yaptıklarını duydum dilerim yolu açık olur.

      Sil
  5. Bu arada kitabın en arka sayfasında kabartmadan bir gölge var. Gölge o sanırım :)

    YanıtlaSil
  6. Kitabı mı varmış, Ted videosunu izlemiş çok etkilenmiştim. Hemen araştırayım ben de...

    YanıtlaSil
  7. ÇOK MERAK EDİYORUM çekilişine katıldım ama yine de hemen sipariş verdim bugün :)

    YanıtlaSil
  8. İlk fırsatta.
    Hemen listeme ekliyorum.
    Seviyorum böyle şiddetli tavsiyeleri.

    YanıtlaSil
  9. Keşke böyle öğretmenler hep çoğalsa.Kitabını mutlaka okumak isterim. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. Ahmet Naç'i epeydir keşfetmiştim. Konuşmalarını, sosyal medya yazılarını takip ederken hayranlığım daha da arttı. Kitabını çıkar çıkmaz aldım ve yuttum diyebilirim.

    Gerçekten böyle eğitimcilerin artması tek dileğim. Kitapla ilgili yorumuna katılıyorum sevgili Gülşah. Her birey, genç, ebeveyn ve eğitimci tekrar tekrar okumali. İddialı ve son derece vurucu bir şahane kitap.

    YanıtlaSil
  11. Çok merak ettim bulacağım

    YanıtlaSil
  12. Gülşahcım ben kaçırmışım bunu. Shadoweyes'da videoyu izleyip bağlantısıyla koşarak sana geldim. Kitap görünce daha da mutlu oldum ❤
    Hemen listeme ekleyim!

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe