18 Ağu 2014

İlk Çocuk Olmak

Seversin evlenirsin hayat arkadaşlığı başlar..Sonra,

Tek çocukla çekirdek aile olma hayalleri mutlu sonla noktalanır.


Kısa süre sonra ya bir kaza yada iki çocuk ikiz gibi birlikte büyüsün mantığıyla 2.çocuk yapılır.Peki ya sonra ;
ilk çocuk en ufak zorlukta evin ablası abisi ilan edilir.Yapma sen büyüksün,elleme o küçük vs vs uzar gider bu.

İzindeyken bir aile dikkatimi çekti ;kadının 2 oğlu var.Küçük çocuk 10-11 aylık büyüğü de en fazla 3 yaşında.Anne küçük oğlunla çocuk havuzunda oynuyor öpüyor gülüyor aşkım bebeğim diye seviyor büyük oğluna ise sürekli ismiyle hitap edip "git şurdan kardeşini rahat bırak kocakafalı"diye çemkiriyor.Çocukta ısrarla oyun oynayan annesi ve kardeşini rahatsız ediyor.Baba sadece gözlemci sağolsun hiçbişeye karışmadı :) 

Büyük çocuk için nekadar üzüldüğümü anlatamam.Ben pedagog psikolog değilim ama anneyim işin uzmanlık gelişim boyutu bir yana ama şu kardeş davalarında çocuklara yapılan haksızlıklara çok sinir oluyorum.Çocuk yapmak marifet değil heleki bu zamanda ne para ne pul sadece sabır ve ilgi gerekli.Şuan küçük görünen o çocuk annesinin deyimiyle "kocakafalı" ilerde nasıl bir yetişkin olacak ve nasıl çocuklar yetiştirecek acaba diye düşünmeden edemedim.Kadının ağzına burnuna bir terlik patlatmamak içinde oradan uzaklaştım.

Yağız ve Ela nın arası 7 yaş.Çalıştığım için Yağız a olan ilgi bölünmesin diye bukadar ara verdim çokda iyi yapmışım Yağız şuan en büyük destekçim.Kıskançlık yaşamadık belki o olgun davrandı belkide biz güzel idare ettik.Tek bildiğim Ela nın gelişi Yağız ın konumunu bozmadı.Ela dan birtane daha yapın dediğine göre bir problem yok :)

Demem o ki ikizleri olup çokta güzel idare eden ailelerde var okuyup araştırıp önce kendini mutlu eden sonra çocuklarına faydalı olan annelerde var.Ama malesef bu modellerde var işte yinede tek dileğim Allah çocuklarıyla sınamasın böyle anneleri yoksa vicdan azabından yatacak yer bulamazlar.

Sevgiler...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 yorum:

  1. Harika bir yazı. Anlattığınız durumlar çok yaygın. Anne babalar farkında bile olmadan bu durumu yaşıyor, yaşatıyorlar. Ben kardeşimden sadece bir yaş büyük olduğum halde ''sen ablasın!'' sözüne (azarlamasına) çok muhatap oldum. Şimdi yetişkin olduğum halde hala içim sızlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol canım begenmene sevindim.Yazdığım yazıya canlı örnek olmuşsun resmen hatırlamaz denilen herşey içerde derin yara bıraktıysa hatırlanıyor malesef.sevgiler..

      Sil
  2. çok doğru ve güzel bir yazı olmuş,

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe