16 Haz 2017

Bayramlık


Çocukken en mutlu olduğum anlardan biri çarşıya çıkıp bayramlık alma telaşıydı. Alınan kıyafete asla karışmaz beğendinmi derlerse anında kafa sallardım annem ne beğenirse büyük mutlulukta alır giyerdim. Çünkü bilirdim ki annem benim için en güzelini, en yakışanını, en uygununu seçerdi. Ederi, değeri önemli değildi yeni olması bana özel alınması içimde bambaşka mutluluklar yaratırdı.

Şimdi öyle değil,
Çünkü günümüzde çocukların çoğu sürekli yeni bir şeylere sahip oldukları için, doyumsuz olmuş durumdalar. Yeni kavramı onları sadece bir kaç saat mutlu ediyor sonra hop başka istekleri ortaya çıkıyor.

Yıl içerisinde de sık sık kıyafet, oyuncak gibi alışverişler yapıldığı için en şahsen bayramlarda eskisi gibi özen gösterip kıyafet almıyorum. Kaldı ki çocuklarımın biri 11 diğeri 4 yaşında olmasına rağmen benim aldıklarımı beğenmiyorlar. Ben ihtiyaca göre alıyorum beğenen giyiyor beğenmeyen dolabında ne varsa onunla idare ediyor. Özellikle bizim evde kıyafet seçimleri başlı başına büyük bir sorundur.

Onlar alınan kıyafetlere burun kıvırdıkça ben kendime daha çok kızıyorum. Yok indirim, yok yazlık, yok tatillik derken abartı derece de kıyafet alır duruma geldik. Yeri geliyor kendimize almayıp onlara alıyoruz. Çoğu zaman kendim için bir şeyler almaya gittiğim her mağazanın çocuk reyonunda kendimi buluyorum.

Çalışan annelerin vicdanını rahatlattığı için çocuklarına bolca kıyafet ve oyuncak aldığı söylenir. Başkalarını bilmem ama benim böyle bir vicdanlık durumum yok yani kendimi böyle teselli etmiyorum daha fazla zaman geçirerek kendimi rahatlatmak bana daha iyi geliyor. Alışverişin yeri her bayanda olduğu gibi bende de ayrı bir şeyleri almak ya da sahip olmak arzusu yaratılışımızda var.

Durum böyle olunca da çocukları ister istemez doyum noktasına bizler ulaştırıyoruz. Siz almasanız da etrafında gördüklerine özenen bir çocuğa da çoğumuz kayıtsız kalamıyoruz. Tüm bunların toplamında da çocuk için BAYRAMLIK alışverişinin pek bir anlamı kalmıyor. Anneleri için indirim anlamında çok anlamlı olabilir o ayrı 😊

Peki sizde durum nasıl evlerinizde hala bayramlık heyecanı yaşanıyor mu?













12 yorum:

  1. Ne olursa olsun. O bayramda illaki bir iki parça birşey alınıp, o bayramın heyecanı yaşanmalı diye düşündüğüm için ben alıyorum. Üstelik bu sadece kıyafet olarak değil. Çok istediği bir oyuncağı ona bayram hediyesi olarak alırım. Yada sevdiği bir tatlıyı alırım. Hafyata bizde bayram alış-verişine çıkacağız. Çocuklar şimdiden isteklerini yazmışlar heyecanla o günü gelmesini bekliyor. Tabi çocukların yanında bende. Çünkü bende aynı şekilde bayram alış-verişini kendime yapan biriyim. ;)

    YanıtlaSil
  2. ay yerim ya ne tatlıııııı

    YanıtlaSil
  3. Bayramlık olayı bizde de yok. dediğin gibi ihtiyaçları karşılanıyor zaten. Benimkiler genelde benim aldıklarımı giyerler. Pantalon gibi deneme istemeyenleri rahatça alıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Maşallah çok yakışmış, güle güle giysin, yerim ben bunu:)))♥

    YanıtlaSil
  5. Maalesef aynen dediğin gibi zamanımızda çocuklar bu bayramlık kıyafet heyecanının ne olduğunu bilemiyorlar.

    YanıtlaSil
  6. Kendisi bayram şekeri ne lazım başka şey:))) Bakalım Durucuk nasıl olacak çok minik daha Tuğba kızıma aman dikkat et hep böyle senin aldıklarını giysin büyüdüğünde yapsın tercihlerini diye:)) Siz gençler zaten çok zevklisiniz ipin ucunu vermeyin ellerine diyeceğim ama ama işte bak bıcırık nasıl diretiyor. :))

    YanıtlaSil
  7. Ne tatlı kızın var Gülşah'cığım. Maşallah. İnstagramdada görüyorum bayılıyorum. Eski günlerim geldi de aklıma. Annem iki buçuk yaş aralığımız olan kardeşimle bana aynı kıyafeti dikerdi. Ben biraz bozulurdum ama içime atardım. Kardeşim ısrar ederdi çünkü ablamınkiyle aynı olsun diye.
    Tabii ki alışveriş yapacaksınız yavrum. Ben bile internetten neler alıyorum, doyamıyorum :) Şimdiden iyi bayramlar Gülşah kızım :)

    YanıtlaSil
  8. Bir kaç seneye kadar tıpkı senin gibi ben de her bayramda yeni kıyafetler alırdım. Ancak bunu kendim değil birlikte gider onların seçimine göre alırdım. Şimdiyse buna gerek kalmadı. Biri evlenip Japonya'ya gitti. Biri de üniversiteli olduğu için, artık bayramın seyranın onlar için bir önemi yok. İstedikleri kıyafetleri almaları için illaki bayram olması gerekmiyor. Bunu üzülerek söylüyorum. Bayram kıyafeti ve bayram sevinci bizim çocukluğumuzun heyecanları. Şimdikilerin böyle bir özel heyecanları yok maalesef. Yüreğine sağlık ne güzel anlatmışsın. Geçmişe gittim sayende...

    YanıtlaSil
  9. Giyim sektörü öylesine büyüdü ki.. Biz çocukken hazır giyim bu kadar fazla değildi. Mutlaka vardı ama bu kadar çok alınmazdı. Bazı giysilerimizi de annem dikerdi. El emeği eteklerim vardı. Bayramlık ayakkabımı masanın üzerine koyup öyle uyuduğumu hatırlarım bir bayram.:) Kırmızı pabuçlarımı akşamdan hazırlanan şekerliğin ve kolonyanın yanına koymuştum. Şimdi bizim çocuklarımızın böyle anıları yok mesela. Çünkü hazır giyim oldukça bollaştı. alternatifler çok. Ve bizler de bu cicileri alıp çocuklarımıza giydirmek için sabırsızlanıyor; bazen de 1 yerine 2 alıyoruz.
    Ama ben yine de bayramlarda bir bluz dahi olsa alıp, bu sizin bayramlığınız diyerek o heyecanı onlarla yaşamaya ve yaşatmaya çalışıyorum.

    YanıtlaSil
  10. Evet maalesef artık o tatlı bayram alışverişleri telaşı kalmadı :(

    YanıtlaSil
  11. Bizim zamanımızdaki tadı yok tabi bayramlıkların ama ben yine de çocuktur onlar her bayram yeni giysinler diye mutlaka alıyorum. En son geçtiğimiz cumartesi her ikisine de uygun beden ve içime sinenleri almak için avmde 5 saatimi öldürdüm. Ama feda olsun zevklerimiz uyar genelde benim aldıklarımı beğenirler. Sadece Onur'un belli başlı takıntıları var o kadar. Neymiş efendim o erkekmiş pembe giymezmiş gibi...

    YanıtlaSil
  12. Bizde de bayramların anlamı içerik olarak yavanlaştı artık. Bayramlık ben de uzun zamandır almıyorum çocuklara.

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe