28 Oca 2016

Arı Sütünün Faydaları

Karadut şurubu ve bıldırcın yumurtasından sonra bu sıra yeni keşfimiz ARI SÜTÜ!



 Hiç kullanmadım ama poleni daha önce kullanan arkadaşlarımdan duymuştum ve özellikle bağışıklık için kullandıklarını ve memnun olduklarını biliyordum. Yağız bu sıra yine düzgün beslenmiyor karadut şurubu almaya gitmişken polende alayım dedim ama satıcı bana özellikle arı sütünü tavsiye etti. Bu minicik şişede ki arı sütünü 750gram (market balı olmamalı) bala karıştırıp sabah akşam ya da sadece sabah olarak kendiniz de dahil herkes kullanabilir dedi. Ayrıca baldan 1 kaşık çocukların sütüne de katılabiliyormuş. Sıkı sıkı tembihlediler çok tüketmemek gerekiyormuş. Her şeyin fazlası zarar ;) Alerjisi olanlar ve 1 yaşın altında ki bebekler kullanmamalı.

Ben sadece sabah bir tatlı kaşığı çocuklara veriyorum akşamda yatarken yine bir kaşık sütlerine karıştırıyorum hatta Ela ya gece vermiyorum zaten uykusuz iyice enerji patlaması yaşar korkusuyla uzak tutuyorum. Ama kendimde 1 haftadır her sabah evden çıkmadan 1 kaşık yiyorum. Ne uykusuzluk, ne halsizlik ne de yorgunluk gibi şikayetlerim kalmadı diyebilirim.

Peki nedir bu arı sütünün faydaları diye araştırdım;

Arı sütü, bebek-çocuk-erkek-kadın-yaşlı yaşamlarında... Gebelikte; doğum öncesi ve sonrası süreçte ve anne karnından itibaren gelişme çağındaki çocuklarımıza pek çok yararları vardır. Zihinsel gelişim ve büyümede çok etkindir.
Hastalıkla savaşanlar için çok önemli bir destektir. Kanserle ve ağır hastalıklarla mücadelede propolis ile birlikte en çok başvurulan ürünlerden biridir.
Sporcular ve egzersiz yapanlar için vazgeçilmez gıda ve doğal dopingdir.

ARI SÜTÜ NEDİR?
Arı sütü genç bal arılarının yutak altı bezlerinden salgıladıkları peltemsi bir sıvıdır. Bu sıvıya arı sütü denmektedir. 5-10 günlük işçi bal arılarının kraliçe arıyı beslemek için salgıladıkları bu sıvı günümüzde arı sütü olarak bütün ilaç sektöründe kullanılmaktadır. Kraliçe arı başka bir şeyle beslenmemekte ve bu sütle günde 3000 kadar arı yumurtası meydana gelmektedir.

Arı Sütü Nasıl Tüketilir?
Arı sütü saf olarak kullanılacağı gibi su, pekmez veya sütte çözülerek de tüketilebilir. En yaygın olan balla karıştırılarak tüketilmesidir. Bal hem biraz ekşi olan arı sütünün daha rahat alınmasına yardımcı olur hem de koruyucu özelliğiyle arı sütünün bozulmasını önler.

Arı Sütünün Faydaları Nelerdir?
- Arı sütü kürü ile bağışıklık sisteminin güçlendiği, bünyedeki bakteri ve mikropları yok ettiği, hatta oluşumunu engellediği kaydedilmiş.

- Çocukların zihinsel ve bedensel gelişimlerini hızlandırır. Kas ve kemik gelişimlerini destekler.

- Romatizmal hastalıklarda yardımcı tedavi olarak kullanılır.

- Tansiyon hastaları üzerinde yapılan çalışmalarda tansiyonu dengelediği rapor edilmiştir.

- Diyabet hastalarına verilen arı sütü kürü ile bu hastalarda çok ciddi iyileşme gözlemlenmiştir.

- MS gibi çok ciddi hastalıklarda bile propolis ile birlikte çok iyi sonuçlar alındığı belirtilmiştir.

- İçinde var olan enerji nedeniyle yorgunluğu atar, enerji verir, insanı zinde tutar.

- Arı sütü üst solunum yolu rahatsızlıklarına çok iyi gelmektedir. Astım, bronşit ve nefes darlığı çeken hastaları tedavi ettiği, akciğeri temizleyip balgamı söktürdüğü bilinmektedir.

- Hücre yenileyici etkisi nedeniyle saç dökülmesine karşı kullanılır.
- Yine hücre yenileme özelliği nedeniyle cilt kırışıklıklarını gidermede kullanılır. Merhem olarak da kullanılan arı sütü insan cildinin güzelleşmesinde inanılmaz etkiler gösterir.

- Hücre yenileme özelliği nedeniyle kanserli hücreleri yok etmede ve savaşmada kullanılır.

- Midenin rahatlamasını sağlar. Ülser gastrit gibi mide hastalıklarını ve mide yanmasını önler.

- Kalp ve damar sistemini desteklediği gözlenmiştir. Arı sütünün özellikle damar tıkanıklığını kolaylıkla giderdiği, kan akışını düzenlediği tespit edilmiştir. Kolesterole iyi geldiği gözlenmiştir.

- Sara hastalığında nöbetlerin hafiflemesini sağlamaktadır.

- Arı sütünün doğal bir insülin gibi kandaki şekeri yakarak enerjiye dönüştürdüğü ve insülin ihtiyacını azalttığı tespit edilmiştir.

Unutulmamalıdır ki, bu doğa mucizesi yalnızca hastalıkta değil hastalıkları önleme, yaşam kalitesini artırma ve sağlıklı yaşam için de kullanılabilir.



kaynak

15 yorum:

  1. Biz hiç kullanmadıkş Şansıma çocuklar genelde hep düzgün beslendiler. Ama faydalı olduğunu ben de duymuştum..

    YanıtlaSil
  2. Test edildi onaylandı 😉😂💪👀 ben bitmişken sen gayet enerjiktin 😂😂

    YanıtlaSil
  3. Ben çok duydum bunu ama hiç rastlamadım, yarasın tatlıcıklarıma ^^

    YanıtlaSil
  4. ben bunu oğluma deneyeyim sıvam senesi çok zinde olması lazım hem de hsatalıklardan korur..

    YanıtlaSil
  5. bana da lazım demek ki :)

    YanıtlaSil
  6. Arının yaramayan tek şeyi kendisi galiba zaten :)

    YanıtlaSil
  7. ben arı sütü+polen+bal karışı kullanıyorum.günde 1,5 çay kaşıg
    ı.balparmak marka.bu karışımlardan marketlerde var hatta fiyatları da uygun ama benim için güvenilir olması.balparmak tan çok memnunum.iştah açıyor, kızım sürekli acıktım dior

    YanıtlaSil
  8. Ben de arı sütünü hiç denemedim görmedim ama egede oldukça yaygın kullanılan ve faydaları çok anlatılıyor.söylenilen ölçünün asla kaçırılmaması gerektiğini ağır gelebileceğini ben duymuştum , oldukça güçlü bir besin sanırım.

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar.
    Arı sütü ile ilgili verdiğiniz yararlı bilgilerden dolayı teşekkür ederim. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  10. çok pahalı bir ürün diye biliyorum arı sütünü ayrı poleni ayrı propolisi ayrı satın almıştım yakın bir zamanda güvenilir bir yerden almak lazım bence

    YanıtlaSil
  11. Alerjik bünyeler çok dikkatli kullanmalı.

    YanıtlaSil
  12. benim komşum var aktar, onda arı sütü hazır katılmış bal var. tembel anneler için sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arı sütü hasattan itibaren soğuk zincirde muhafaza edilmesi gereken çok hassas bir arı ürünüdür. O yüzden saf olarak alınmalıdır. Karışım veya katkı maddeli arı sütünün faydasının ne olduğu iyi araştırılmalıdır.Gerçek arı sütüne ancak arıcı ile ulaşabilirsiniz. Yerli üretim arı sütü ve sorularınız için tel 0539 529 19 94 osmanoksuzer@gmail.com

      Sil
  13. Bizde kendi arilarimizdan temin ederek kullaniyoruz.ari sutu genelde kendimize yeteklik ama propolis satilik olarakta bulunur.05309251172

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe