17 Kas 2016

Evde Kokulu Taş Yapımı

evde kokulu taş yapımı

Kokulu taş hayatımıza aniden girdi. Artık bir çok düğün, nişan, doğum günü gibi organizasyonlarda şık sunumlar içerisinde misafirlere en çok kokulu taş hediye ediliyor. Bu işin ticaretini yapan hanımları yürekten kutluyorum.

Fakat ev içinde yapacağınız küçük organizasyonlar için sizde evde kokulu taş yapabilirsiniz.

Kokulu Taş malzemeleri;
* Karıştırma kabı
* Karıştırmak için spatula
* Kokulu taş tozu
* Esans
* Boya
* Silikon kalıp
* Hassas tartı ( dondurma kaşığını ölçü olarak kullanabilirsiniz. 1 kaşık toza yarım kaşık su ilave edebilirsiniz.)

Yapımı;
Karıştırma kabına tozumuzu ilave edelim. 2 ölçek toz 1 ölçek su koyarak karıştırabiliriz. Topaklanma olmasına izin vermemeliyiz. Karışıma birkaç damla esans ve boya ekleyerek bir dakika içerisinde elimizdeki silikon kalıplara dökelim. Oyalandıkça karışım katılaşmaya başlayacaktır hızlı olmak zorundayız. Şekilli kalıplarımıza döktüğümüz karışım 15-20 dakika içerisinde sertleşip kuruyacaktır. Sonrasında kalıplardan yavaşça önce kenarlarını açtırarak kokulu taşımızı çıkaralım. İlk denemede ölçüleri tutturamayabilirsiniz çok sulu olabilir ya da kalıplara dökene kadar karışım katılaşabilir. Fakat bir kaç denemeden sonra eliniz alışacaktır 😉



Kokulu taş malzemelerini temin etmek çok zor değil. İlk deneme için az miktarda alıp eliniz alışana kadar deneme yapabilirsiniz. Çocukların doğum günleri için güzel figürler var ;)

Benim gibi çalışan çocuklu insanların vakit sorunu var. Evde bu iş ile uğraşmaya vakit bulamayabilirsiniz. Hazır yaptırmak isterseniz de bu konuda sizlere bizzat yakından tanıdığım birini önerebilirim. Selamımı söyleyin en iyi şekilde yardımcı olur 😉

İnstagram; @kokulu_tasdunyam_bursa_
Facebook: Kokulu TaşDünyam Bursa

Sevgiler,





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 yorum:

  1. yapan çok var ama bana göre bir uğraş değil :-((

    YanıtlaSil
  2. Öyle çok yaptım ki kokulu taş :) Elimde kaç kalıp var sayısını dahi bilmiyorum :) Çok güzel gözüküyor ama

    YanıtlaSil
  3. Sizin sayenizde öğrendim kokulu taşı :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar güzel bir uğraş, harika görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  5. Çok marifetlisiniz.Blogunuzu takipe aldım kendi bloguma da beklerim :)

    YanıtlaSil
  6. merak ederdim nasıl yapılır diye şimdi vakit olsa kesin yaparım

    YanıtlaSil
  7. Kız kardeşim oğullarının sünneti için minik arabalar yapmıştı. Hoş bir hediye olmuştu....

    YanıtlaSil
  8. ben stres atmak için aslında alıp deneyebilirim ama hazırını almak daha kolay :D şimdi yapamam felan gene stres olurum nemelazım :D

    YanıtlaSil
  9. KArdeşim yapıyor ve çok beğeniyorum. Vaktim olsa da ben de uğraşabilsem keşke

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe