29 Kas 2016

Kitap Gündemim

Kitap okumayı çok sevdiğimi bir çok yakın arkadaşım ve beni takip edenler bilir. Yılın ilk günlerinde tüm sene için kendime okuma hedefi koyarım. Çünkü hedef koyunca tutturmak için daha bir gaza geliyorum.

2016 için 50 kitap okuma koymuşum. Kışın çok iyi giderken yazın düzen bozuluyor. Ve yıl sonuna doğru hedef tutturma telaşım artıyor. Yani şuan yine öyle bir durumdayım 😊 43 kitap okumuşum yılbaşına kadar 7 kitap daha okumalıyım. 

Tabii yıl boyunca okuduğum kitapları nasıl takip ettiğimi merak ediyor olabilirsiniz.
 1000kitap.com diye bir site var. Okuduğum her kitabı ve değerlendirmemi bu sitedeki profilime kaydediyorum. Kimler ne okumuş, en çok hangi kitap tavsiye ediliyor gibi bir çok detaya da ulaşabildiğim için bu siteyi seviyorum.

Neyse konuyu dağıtmadan son bir haftada 2 kitap okudum ve ikisini de sizlere tavsiye etmek istiyorum.
Kelebek Adası

İlki Sarah Jio - Kelebek Adası. Tam bir Sarah Jio hayranıyım. Kitap daha satışa girmeden ön siparişle alanlardanım. Şimdiye kadar tüm kitaplarını okudum ve bu olmamış dediğim hiç bir kitabı olmadı. Kurguları bazen çok basit gelse de yazarın yazdığı kitabı okurken hikayeyi yaşama hissini seviyorum. Akıcı bir dille yazıldığı içinde tüm kitapları 2-3 günde bitirmek mümkün oluyor. 

Kelebek Adası kitabı da tamda bahsettiğim gibi. 2 günde bitirdim. Böyle kitaplara genelde çerez kitaplar derim ama yazar Sarah Jio olunca kitaplarına çerez demek istemiyorum. Akıllıca konu geçişleri yaptığı için hayranım. Ve ben sonu mutlu biten kitapları her zaman çok sevdim. 

Mavi kelebeklerin hikâyesini bilir misiniz? Mavi kelebekleri her yerde göremezsiniz. Oldukça nadir görülürler. Sabah uyandığınızda, "Bugün mavi kelebekleri görmeye gidiyorum," diyemezsiniz. Siz onları değil, onlar sizi bulur. Efsaneye göre bu kelebekler, değişimin habercisidir. Olur da gündoğumunda yolunuzu bir mavi kelebek keserse, bilin ki artık hayatınız eskisi gibi olmayacaktır. Ne hayatınız ne kaderiniz ne şansınız... Artık bildiklerinizi unutun. Belki bambaşka biri girer hayatınıza. Belki bambaşka bir yerde uyanırsınız. Ya da ilk kez adımınızı attığınız bir yerde kendinizi hiç olmadığınız kadar huzurlu ve evinizde hissedersiniz. Kaybolurken bulunursunuz. Geldiğinizi sanarken gittiğinizi görürsünüz. Hayata başka bakarsınız mavi bir kelebek kanat çırptığında, çünkü size başka bakıyordur artık hayat.
(Tanıtım Bülteninden)


Ellen Marie Wiseman

Önermek istediğim diğer kitap ise; Ellen Maria Wiseman - Ardımda Kalanlar. Bu yazarın ilk defa bir kitabını okuyorum. Sarah Jio tarzında olduğu için bir arkadaşım tavsiye etmişti. Okurken göz yaşlarıma hakim olamadığım yerler oldu. Ve kitabı bırakıp uyuduğumda karakterler rüyama girdi. 3 günde bitirdim kitabı rahatladım 😊 Yazarın diğer kitabı Erik Ağacı da okunmak için sırada bekliyor.


Çıkmazdaysa yüreğiniz, hikâyemi dikkatli okuyun, belki de bu sizin hikâyenizdir…

Hiç uçurumun kenarında olduğunuzu hissettiniz mi? Ya da ayaklarınızın altındaki kaya parçalarının koparak düştüğünü… Ben artık öyle hissediyorum ve gitgide karanlığa düşüyorum. İhanetin en ağırını en yakınlarımdan gördüm. Anne ve babamdan… Tek suçum, onların isteklerine boyun eğmememdi. Tek suçum, onların değil de yüreğimin seçtiği adamı sevmemdi… Neden insanlar kendileri gibi olmayanı ötekileştirir ki? Bu baş kaldırımın bedelini çok ağır ödüyorum. Bir akıl hastanesine kapatıldım. Tüm hayatım çalındı benden. Sevdiğim adam… Dünyaya getireceğim çocuğum belki de… 

Ne zormuş insanın kendinde olduğunu ispat etme çabası. Ve artık aklım yerinde mi bilmiyorum ama yüreğimin hâlâ aklı başında. Buradan kurtulmak istiyorum. Gün yüzüne kavuşup rüzgârın saçlarımı savuruşunu hissetmek, denizin tuzlu kokusunu içime çekmek istiyorum. Tek ümidim bu yazdıklarımı birinin bulması. Ne kadar zaman alır bilinmez, fakat bu satırları okuyacak kişiye sesleniyorum: Benim adım Clara Elizabeth Cartwright ve bu, benim hikâyem. Seçim senin, ya hikâyeme ortak ol ya da diğerleri gibi görmezlikten gel beni… Ardımda Kalanlar, anlattıkları ve karakterleriyle kurgu ürünü olsa da hikâyenin çıkış noktası gerçeğe dayanmaktadır. Tüm gizemleri içinde barındıran, duygu yüklü bu kitabı gözyaşları eşliğinde bitirdiğinizde, kendinizi sorgulamadan edemeyeceksiniz… 

"Muhteşem bir kurguya sahip olan Ardımda Kalanlar, tüm okul ve halk kütüphanelerindeki yerini almalı." 
-Voya, Lindy Gerdes-
(Tanıtım Bülteninden)

Kitap tavsiyelerinizi her zaman beklerim ;)
Sevgiler,

26 yorum:

  1. Gülşahcım bende senin gibi Sarah Jio'nun kitaplarına hayranım. Son çıkan iki kitabını okumadım sadece. Son dönemdelerde beni en çok etkileyen kitaplardan "Tutsak Güneş-Ayşe Kulin"i şiddetle tavsiye ederim. Muhteşem bir kurgu farklı bir konu okuduğuna pişman olmazsın eğer ki okumadıysan ;)
    Hedefine ulaşman dileğimle sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tutsak Güneş ide yeni okudum çok güzeldiii :) sağol cnm

      Sil
  2. Bence çok iyi okumuşsunuz.Tebrikler :)

    YanıtlaSil
  3. Sarah Jio hakkında tamamen size katılıyorum. Bana Maive Binchy'i hatırlatıyor ve onun da kitaplarını aynı şekilde çok severek okuyorum. En son Yeşil Deniz Kabuğu'nu okudum ve yine bayıldım. Ardımda Kalanlar'a da bakacağım. Bu tarz kitaplar kısa bir zaman için de olsa insanı tatlı bir düyaya götürüyor ve bu günlerde gerçekten ihtiyaç var buna. Gerçek dünya çok sorunlu son zamanlarda :(

    Ben de size Nora Roberts (Işığın Anahtarı, Cesaretin Anahtarı ve Bilgeliğin Anahtarı üçlemesi) ve bir Türk yazar olarak bu alanda gayet başarılı bulduğum Rita Hunter'ın kitaplarını tavsiye edebilirim. Bir de Kate Morton'un Saklı Bahçe'sini :)

    Bu seneki hedefim 40 kitaptı benim. 38. kitabı okuyorum :) Ben de Goodreads'den takip ediyorum. Ama 1000kitap.com'a bakacağım. Eğer daha rahatsa oradan takip ederim. Goodreads zaman zaman çok yavaşlayan bir uygulama.

    Kitap muhabbetine bayılıyorum her zaman... sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu tarz kitaplar bir nebzede olsa yaşadığımız dünyada ki kötülükleri unutmayı sağlıyor garip bir teselli arayışındayız :(
      Rita Hunter duymuştum not ettim mutlaka araştıracağım. Değişik kitap önerileri çok iyi oluyor.
      yaa ne güzel hedefe 2 kitap kalmış darısı başıma :) goodreads duymamıştım bende oraya bir bakayım.
      Ahh bende bayılıyorum kitap sohbetlerine hele ki yanında kahvede varsa süper :) sevgiler

      Sil
  4. benim de tam tersi yazın çok okurum ama kışın okuyamıyorum.. bu arada hiç sarah jio kitabı okumadım ben .. sıra da gelmedi pek zaten onlara..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazın çocuklar evde tatil falan derken benim için okumak zor oluyor :) yaa mutlaka okumalısın eminim sende seveceksin ;)

      Sil
  5. Çok kitap okuduğumuz zaman bazı kitaplar çerez gibi geliyor ama hepsinden alacağımız güzel duygular, deneyimler olduğuna inanıyorum ben Sarah Jionun ise Mart Menekşeleri kitabını okuyup çok beğenmiştim, Kelebek Adasını ise kuzenim tüyaptan almıştı ondan alıp okumayı planlıyorum bu yazıdan sonra :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum çerez dememekte gerek aslında hepsinin kattığı duygu bambaşka :) bende ilk mart menekşelerini okumuştum yazar bu işi iyi biliyor ;)

      Sil
  6. Yüreğimi ısıtan kitapları okumayı seviyorum :)

    YanıtlaSil
  7. Ben de goodreads ve vikitap'a kaydediyordum. 1000kitabı duymamıştım ama bir bakacağım.
    Sarah jio'yu hiç okumadım. Merak ettim. 2.kitabın tanıtımı ise merakımı tavana çıkardı. Hemen alınacak listeme yazıyorum :)
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1000kitap kolay bir site o yüzden çok sık tercih ediyorum. Sarah jio en az 1 kitabını mutlaka okumalısınız ;) sevgiler

      Sil
  8. ben de sevgili Betül arkadaşımız sayesin de tanıştım bu yazarın kitaplarıyla iki adet aldım sıradakiler bitince okunacak:)

    YanıtlaSil
  9. Valla 2 çocukla, çalışırken 43 kitap okumak büyük başarı bence.Tebrik ediyorum ve keyifli okumalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim beni rahatlatan en büyük eylemim kitap okumak :) şimdi aklıma geldi 1000kitap senin yazın sayesinde hayatıma girdi sanırım tekrar teşekkür edeyim yeri gelmişken :)

      Sil
  10. 1000kitap.com u yeni duyuyorum. kesinlikle bakacağım.
    Bu aralar Sarah Jio çok çıkar oldu karşıma. Okumak farz oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en az 1 tanesini okumalısın eminim seversin ;)

      Sil
  11. İnşallah elimdeki kitaplar biterse sıra buna da gelir (: Goodreads.com sitesini bende tavsiye ederim. Yıllık okuma challenge'ı oluşturup, kaydedebiliyorsun okudukça (;

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. az önce kurcaladım ama türkçe değil sanırım karışık geldi biraz :) daha detaylı inceleyeceğim teşekkür ederim ;)

      Sil
  12. merhaba blogumu yeni açtım bende beklerim:)

    YanıtlaSil
  13. Tebrik ediyorum Gülşah'cığım, bunca işin arasında kitap okumayı ihmal etmemek harika, iki kitabı da not ettim canım, okumak isterim. Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  14. Her konuda hayranım sana da şu kitap konusunda 5 kez hayranım :) hem de iki çocukla valla bravo helal diyorum :) okuyorum ama bazen yetişemiyorum herşeye, özel sektör cumartesi bile çalışınca maalesef :(

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe