2 Eyl 2014

DOĞUM KİLOLARI



Yaz başında gündem de olan sonbaharda ise amann yaz bitti diyerek salınan klasikleşmiş konudur kg mevzusu. 

Hamilelik alınan kilo ise bambaşka bir konu.2 kişisin sen ona göre yemelisinle başlar,aman ye süt yapsın diyerek devam eder ve son olarak annenin ayna karşısında ki durumunu farkettiğinde "amann Allah ım nasıl vereceğim bu kg ları"diyerek paniklemesiyle evre değişir. Bununda devamı gelsin diyetler ,gelsin sağlıksız beslenmeler ,gelsin kolay yoldan hap yutarak zayıflama teknikleri olarak devam eder. 

Gelelim benim doğum kg larıma; Ben hayatım boyunca zayıf bir kız oldum hiç öyle etli butlu olduğumu bilmem.Hatta lise yıllarımda bacaklarım çok ince diye pantalonlarımın içine 2 kat külotlu çorap giyerdim.O derece yani... 

Yağız a hamileliğim de 8 ay boyunca 11kg aldım büyükler amann bu göbekle ufacık çocuk doğurursun hiç kg almamışsın gibi laflarla demediklerini bırakmadılar.Fakat biliyordum ki çok çok iyidi aldığım kg ama son 2 hafta evde normal doğum korkum yüzünden hareketsiz yattığım için 8kg aldım ve doguma 19kg alarak gittiğim için herkes tarafından tebrik edildim.Doktorumun yaşadığı şoku anlatmam mümkün değil.İşin garibi ben kendimi okadar kg lulu görmeyip hastaneden eve döndüğüm gibi 36 beden tişörtümün içine girmeye çalışacak kadar büyük bir özgüvene sahip olmamdı.İşte ozaman sanırım farkına vardım.Ama malesef emzirme dönemimde de büyüyen mideme engel olamadım.Her gelen misafirle oturup hamur işi yemeyi ihmal etmedim.Üzerine kg almadım ama 11 kg fazlalıkla işe dönmek beni çok rahatsız etti.Biraz oluruna bırakarak birazda azimle 10 ayda eski kg ma döndüm.Çok fazla kg alıp veren biri değilim bu tecrübeden sonra yediğime içtiğime çok dikkat eden biri olmaya çalıştım. 

Ela ya hamileliğim daha yakın zaman olduğu için tüm süreçler hala aklımda.Daha biliçliydim.İlk hamileliğimde ki gibi çok kg almamayı kafaya koymuştum.Sağlıklı beslenerek sağlıklı evlat dünyaya getirmek mümkündü.Büyüklerinde ye laflarına çok takılmamaya karar vererek yola devam ettim.25.haftaya kadar düzenli sağlıklı bol su içerek 5kg aldım.O haftaya kadar hiç tatlı yemedim desem yeridir.E artık kaçamak yaparım hakkımdır dediğim anda da şeker yüklememde az bi yükseklik çıktı.O güne kadar şeker hastalığı nedir nasıl beslenirler bilmezken ben bunu büyük olay haline getirdim.Halbuki korkulacak kadar yüksek değildi.Hamur işi tatlı gibi şeyler yasaklandı.İyide zaten yemiyor dikkat ediyordum.Hergun sabah aç karnına psikoya bağlayıp şeker ölçümleri yaptım.Bebeğime zarar verirmi düşüncesi ise beni mahvetmeye yetti.Doktorum sağolsun okadar bilgilendirdi ki dikkat ettiğim sürece bisey olmayacağını kabullendim.Bu şekilde de doğuma 13kg.alarak girdim.Eve geldiğimde hala narkozun yarattığı şişlik vardı.1 ay içinde vücudumda ki ödem gitti tabi ben buarada okadar şekersizliğe alışmışım ki ne çayımda şeker arar oldum ne de tatlı krizlerim kaldı.Günde 4 lt içtiğim su ise benim doğum kilolarımı 3 ayda vermeme yetmişti.Bunlara destek olarak da 15 günden sonra dr dan da onay alarak evde cd lerle pilates ve hergün düzenli yürüyüş yaptım.Hele o müzik eşliğinde hergün yaptığım yürüyüşlerin beni nasıl rahatlattığını anlatamam.Kafama koyduğumu yaparım Mart ayında doğum yaptım Haziran da kg kalmayacak diye kendime hedef koydum ve öylede oldu.Doğumdan önce 54kg olan ben şuan 52kg.yum. 

Şimdi diyenler olur çokmu önemli bukadar kilo denen şey.Evet önemli!Benim için önemli değil ben doğum yaptım bu kg da ona feda olsun diyenlere kusura bakmasınlar pek inanmıyorum.Genç yaşta yağlarla vücuda verilen zarar yaş ilerleyince vücudun pes etmesine kadar dayanacak.E çocuğuma feda olsundu hani neden çocuğun seni sağlıksız görsün ki ona bu şekildemi örnek olunacak.HAYIR tabiki... Kimse kendini kandırmasın şekersiz hamursuz da yaşanabiliyor.Yeter ki irade olsun.Evet bünye meselesi biraz da bu ama kimse de "su içsem yarıyor "tarzında bünye olmadığı bilimsel açıdan kanıtlanmış.

O yüzden miden seni yönlendirmesin sen mideni yönlendir. 

sevgiler...
 ;)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 yorum:

  1. Ne güzel bir yazı olmuş Gülşah.Keyifle okudum..
    Bu arada çok iyi gözüküyorsun :))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim kalbi güzel insan öptüm seni :)

      Sil
  2. son paragrafı üstüme aldım maalesef... silkinip kendime gelmem lazım;)

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe