10 Eyl 2014

Okul Zili Çalsın Artık



İlkokul 1 .sınıflar için okul başladı fakat 3.sınıfa geçen oğlum için zilin çalmasına 4 gün var.Yağız benim kadar değildir ama sabırsızlıkla okulların artık açılmasını bekliyorum.

Ne düzenim kaldı ne otoritem.İyice sallamaz moda geçti.Sitenin içinde çocuklar gecenin 12 sine kadar oynuyorlar oda onlara özeniyor.Israrla salmıyorum fakat anneanneden eve gelirken babasından kaçıp sitede takılıyor.Neyse ki artık yolun sonu 4 gün sonra bambaşka bir koşturma başlayacak.

Çocukları ilkokul 1 başlayan ailelerin kaygılarını anlıyorum.Çok zordu ilk sene özel anaokulundan yada ilgi dolu evlerinden çıkıp kalabalık bir ortama girmesi,kendini koruyabilirmi endişeleri,ödev yapmayı sevecekmi zorlanacakmı düşünceleri birde hamile olduğum için hormonlarım alt üst oluşu beni benden almıştı.Birde bizim oğlan heryerde tuvaletini yapmaz klozet yoksa hiç yapmaz ne yapar ne eder diye çok düşünmüştüm.Ama baktım ki endişelerimiz yersiz bir şekilde öğreniyor alışıyor herşeye.

Bizim ilkokul maceramız büyük hevesle başladı ödevlerini içtenlikle yapıyor inci gibi yazıyor sabahın körü,gecenin körü sürekli evdeki yazı tahtasına birşeyler yazıyordu.Sonra bir sıkılma evresi girdi o düzgün yazı gitti karman çorman yazı geldi.Ödevleri zorla yapmaya başladı.Allah tan hamile olduğum için tüm o stresli dönemde babamız ilgilenmişti.Okumayı sökünce de bir rahatlama dönemine girdik.Çocuklarda haklı o el yazısını ben bile düzgün yazamazken o küçüçük parmaklar yazarken nasıl yorulmasın?En çok elyazısına isyan ettiğimizi hatırlıyorum.

Bunların dışında; Yağız şanslı ki Bursa nın en iyi devlet okullarından birinde.2 senemiz bitti çok da memnunuz.Okul spora çok önem veren bir okul tenis kortu,basketbol sahası,akıllı tahtaları vs mevcut.Her sene kurs açıyorlar satranç,voleybol,gitar,tenis,haftasonu etüdleri gibi..Özel okulmu devlet okulumu diye hiç gelgit yaşamadık biz.İlkokul için okadar uçuk paraları vermeye kıyamadık.Bu kararımızdan da gayet memnunuz.Malum ben çalışıyorum ee devlet okuluda yarım gün bizi bir tek bu düşündürdü.1.sınıftayken eve yarım gün bakıcı bir ablamız geldi.Sabah geliyordu kahvaltısını ettiriyor öğlen yemeğini yediriyor giydirip okula gönderiyordu.Hergün okul saatine yakın işyerinde bağrınmaktan canım çıkıyordu.Sebep Yağız ın hergün üniforma giymek istemeyip değişik kıyafetler giyme merakından kaynaklıydı.Birde ilk sene her okulda böylemiydi bilmiyorum ama Çarşamba günleri serbest giyim günü oluyordu.Ve benim bittiğim gündü o günler.Telefonda laf anlatmak çok zor.Akşam konuşuyoruz birgün sonra yine aynı kavga.Ödev kavgası yapmadık kıyafet kavgası yaptığımız kadar.İte kaka bağrış çağrış 1.sınıfı bitirdik.

2.sınıfa geçtiğinde eve kadın asla istemedim bir yıl daha kıyafet kavgası etmem mümkün degil.Etüde vermeye karar verdik.Acaba çokmu ders yüklemiş oluruz diye bayağı düşündük.Ama özel okula gitseydi tüm gün derste olacaktı zaten diyerek etüde verdik.Böylece ödevlerini orda öğretmenler eşliğinde,anlamadığı yerleri de sorarak yaptı.Akşamda bize ödev kavgası diye birşey kalmadı.Kadın olsaydı temiz bir eve ,hazır bir yemeğe gelecektim.Ama etüd olunca yemek, ev derdi de yine bana kalmış oldu :)Ödev yapmakmı yoksa ev işlerimi diye sorarsanız tabi ki ev işleri derim.2.sınıfların bile ödevlerine aklım basmadı desem yalan olmaz.

Bu sene artık 3.sınıf olacağız.Ve yine Etüd e yazdırdık.Bu sene ki etüdümüzün adı TİAMO hemen hemen her şehirde şubesi olan adını bayağı duyurmuş bir kurum.Bursa da da 2.seneleri umarım memnun kalırız.Artı olarak da etüdde mental aritmetik dersi alacak.Çok ağır gelirse iptal edeceğiz diye anlaştık ama bunu Yağız a söylemedik.Yağız ın artık oyun anlayışı teknolojik aletler olduğu için pek BOŞ vakti kalmaması taraftarıyım.

Bakalım bu yıl bizi neler bekliyor.

Tüm eğitim öğretim yılının tüm çocuklar için başarılı geçmesini dilerim.Ailelere de bol şans dilemeden geçemeyeceğim :)

Sevgiler,
meraklıanne Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 yorum:

  1. merhaba hemen geldim ve yayınlarını çok beğendim çocuklarınız çok şeker ve sizde çok güzelsiniz :) :) eğitim en önemli şey bence ve çocuk oldu mu ordan oraya koşturmalar çok oluyor eminim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sagol canım teşekkür ederim o senin güzelliğin öpüyorum çok :)

      Sil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe