21 Mar 2017

Çocuklarım Çok Şanslı Çünkü BEN...


Bloğa çoğunlukla beceremediğim şeyleri yazıyorum. İyi yaptığım şeyleri yazarken ukalalık taslıyor gibi görünmemek uğruna yayın aralarına sıkıştırıyorum.

Bunu da şuan düşünürken fark ettim. Neden iyi yaptığım şeyleri göğsümü gere gere yazmaktan korkuyorum/ korkuyoruz? Tabii bu deli sorulara nereden geldim diye merak edebilirsiniz 😊 kahve içermiyiz bloğunda Annelere Çağrı yazısını okudum. Annelere çağrı da bulunup kendisi de çocuğum çok şanslı çünkü ben diyerek kendi anneliğinde iyi yaptığına inandığı şeyleri yazmış. Valla tebrik ederim. Çok haklı bir isyan. Mükemmel annelik olmayacağını bile bile sürekli kendimize bir şeylerin faturasını kesiyoruz. Gerçi ben ara ara kendime gaz veren konuşmalar yapar, yazılar yazarım ama bu farklı bir şey oldu şöyle bir sıralama yapıp sonra da kendime bir aferin çeken yazı yayınlayayım diyorum 😊

Çocuklarım çok şanslı çünkü ben,

Çok iyi gaz veren bir anneyim.
Vallahi öyleyim. Başaramayacaklarına inandıkları, ben yapamam bunu dedikleri anda damardan girip "başarabilirsin yeter ki önce bir dene" başlıklı iki çift lafımla çok iyi cesaret veririm. İkna kabiliyetim iyidir.

Dert/ isyan/ heyecan her türlü duyguyu dinlerim. 
Çocuklarımın ikisi de erken yaşta konuşmaya başlayıp hiç susmayan karaktere sahipler. Sabah kalkarlar aynı anda rüyalarını anlatırlar, sonra ne giyecekleri konusunda hep bir şeyler anlatırlar, akşam kapıdan girerlerken okulda neler yaptıklarını tüm detaylarını asla atlamadan anlatırlar ve ben arada saate bakıp ne zaman bitecek diye baksam da asla engellemeden dinlerim. Yani iyi bir dinleyiciyim 😉 ( valla itiraf edeyim arada beynim uyuşuyor bir müddet boş boş bakıyorum ama hiç rahatsız olmadan anlatmaya devam ediyorlar demek ki iyi kıvırıyorum)

Onlarla birlikte film izlemeyi, dans etmeyi, eğlenmeyi seviyorum.
Tüm yorgunluğuma rağmen saatlerce evcilik oynamışlığım vardır. Saklanbaçı en sevdiğim oyun sanıyorlar o derece coşkulu oynarım.

Kitap kurdu çocuklar yetiştiriyorum.
Yağız harika bir kitap kurdu. Okuduğu kitaplar üzerine sohbet edebiliyoruz. Birbirimize kitap tavsiyelerinde bulunuyoruz. Ela şimdilik seviyor önünde örnek olarak ben ve abisi var. Dilerim oda abisi gibi tam bir kitap kurdu olur. Ara ara üçümüz birlikte uydurma hikayeler yazıyoruz.

Kendi işlerini kendi halletmeleri için sabırla bekliyorum.
Biri odasını 8 saatte topluyor diğeri, dolabını 5 gün dağınık bırakabiliyor. Nasılsa kendileri yapmak zorunda kalacaklar. Bunu çok iyi biliyorlar dönüp dolaşıp kendileri hallediyor. Arada geliyorlar tabii "kalk git iki dakika da topla rahatla" diyor şeytan "yooo yapma git sen başka iş yap" diyorum.

Sık sık sarılıyorum.
Ben dokunarak sevmeyi ve sevilmeyi seviyorum. Hazır daha küçükler ileride belki çok sık sarılmamı istemezler diye doya doya sarılıp öpüyorum. Sevginin her kapıyı açtığını, kalplerde sevgi olmadan iyi insan olunamadığını öğrensinler istiyorum.
Ela ile kavga ettiğimizde ağlayarak sarıl banaaaa nolurr diye önüme atlar. Çakal damardan girecek aklınca 😊

Sabahları güzel koşuyorum.
Spor anlamında değil tabii nerdeee. Sabah kalkıp 45dk içinde Yağız'ın kahvaltısını hazırlayıp, paşayı yatağından kaldırıp, Ela hanımın bitmek bilmeyen kıyafet seçimini yapıp, saçlarının yapım aşamasını krizsiz atlatıp, toka, kolye seçimlerinin karar aşamasını bekleyip, sütünü önüne koyup içmesini sağlıyor sonra da koşar adım montunu giydirip kapının önüne paket yapabiliyorum. Ortalama 5dk içinde de ben kendi makyajımı yapıp, giyinip servise yetişebiliyorum. Son 1 yıldır yaşadığımız sabah koşturmalarını yazsam roman olur 😊 İşte bu yüzden en çok krizlerin yaşandığı sabah koşturmasını, akıl sağlığımı kaybetmeden gerçekten çok iyi idare ettiğime inanıyorum.

Başarıdan çok MUTLU olmalarının önemini sık sık dile getiriyorum.
Tabii ki her anne gibi başarılı çocuklarımın olmasını isterim. Fakat önceliğim başarı değil MUTLU insanlar olmalarıdır. Aldığınız belgelerle değil karakterinizle ön plana çıkın diyorum. Tabii şimdilik bunu sadece Yağız anlıyor 😊

Değer verdiğimi ve onları birey olarak gördüğümü hissettiriyorum.
Söz hakları var ve fikirlerini her konuda alıyorum. Tatile gidilecekse ne istediklerini, hafta sonu bir yere gidilecekse isteyip istemediklerini soruyorum. Emrivaki yok. Gerçi yeni nesile emrivaki yapmak demek tüm günü mutsuz geçireceksin demek onu da hesaplıyoruz tabii 😊

Özür dilemekten, teşekkür etmekten, yardım istemekten asla çekinmiyorum. Her zaman iyi bir anne olamayacağımı arada onlarında bana yardım etmesi gerektiğini ısrarla anlatıyorum. Kızdığımda, öfkelendiğimde, üzüldüğümde duygularımı kaçmadan paylaşıyorum. Özellikle Ela ile sabrım taştığında beni biraz yalnız bırakması gerektiğini, çok kızgın olduğumu altını çize çize anlatıyorum. Henüz faydasını görmedim ama inanıyorum, umutluyum göreceğim 😃

İletişim kurmam gereken bir sürü insan var. Gündüz iş yerinde iletişim kur akşam evde iletişim kur bayağı iyi idare ediyorum ya daha ne olsun.AFERİN Gülşah...

Bir öz güven geldi böyle bir liste yapınca ara ara yapayım ben bunu sizde kendinize iyilik yapın ve iyi yaptığınıza inandığınız her şeyi yazın 😉 Arada kendimizi takdir etmekten zarar gelmez.










27 yorum:

  1. Çok güzel bir mim iş iyi olduğun yanlarını yaz. ;)şimdi düşündüm de bir kere çocuklarım çok şanslı bir kere onları düşünen her şeyi onların iyiliği için yapan herşeyden önemlisi yaşayan bir anneleri var. Bence annesi yaşayan insanlar en sanslı kişiler.

    bu arada bir aferin de benden sana gelsin Gülşah. Bu kadar ilgili ve anlayışlı bir anne olduğun için. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru annesi yaşayan çocuklar çok şanslı :( sağol cnm benim sana da benden aferin gelsin çok iyi idare ediyorsun hem hamilelik hem 1.çocuk ;)

      Sil
  2. Bencede çok şanslılar dilerim bende böyle anne olabilirim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha iyisini olacağına adım kadar eminimmm ;)

      Sil
  3. Ne güzel yazmışsın Gülşah, Bu yazıyı ben de yazacağım :) Bende çok madde çıkmadı henüz ama :P Öperim seni ve kuzuları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazdıkça aklına geliyor insanın :) yaz mutlaka ;) öptüm bende

      Sil
  4. Hem iki çocuk hem de çalışan bir Anne olman bence öncelikle seni gururlandırmalı. Tek çocuk olduğunda bu iki işi bir arada yapmak zaten çok zorken iki çocukla düşünemiyorum :) Zaten çok iyi , çok ilgili bir Anne olduğun her halinden beri tebrik ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru bak ben onu düşünmedim hiç çalışmayı araya katsam ev hanımı olan annelere haksızlık etmiş de olabilir çok ince bir çizgi var arada herkes anlayamıyor maalesef :) yorumun için de çok teşekkür ederim ;)

      Sil
  5. Valla bu yazı bana öyle iyi geldi ki. Bu aralar koşturmacadan yoğunluktan kendimi kötü hissediyordum. Ama yazıyı okuyunca bana da bir öz güven geldi. Teşekkürler. Bak bu gaz verme konusunda iyisin gerçekten;) Ben de mi yazsam acaba böyle bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle oturup yazmalısın bana da yazarken inanılmaz iyi geldi :) kendi kendimizi motive etmekten başka çaremiz yok :))

      Sil
  6. Günlerdir düşünüyorum desem..nasıl bir baskı oluşturulmuşsa artık biz anneler üzerinde olumlu yanlarını göremez olduk anneliğimizin..cevapların çok güzel değindiğin noktalar da öyle ayrıca o minik prensesin abiye sarılma şekline bayıldım❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tahmin edebiliyorum baştan bende ne yazsam ki oldum bir iki satırdan sonra kapılar açıldı diyebilirim cidden baskı oluşturulmuş üzerimizde iyi yaptığımız şeyleri çoğu zaman göremiyoruz. Ela aşırı sevgi dolu bir çocuk herkese sıkı sıkı sarılır dilerim büyüdükçe bunu kaybetmez :)

      Sil
  7. okumadan yorum:
    akşam okuycaaaam <3 şimdi yollardayım.. ay bi heyecan!

    YanıtlaSil
  8. Çalisan annelerin isi daha da zor o yüzden hepinizi kutluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bilinçli bir şekilde evlat yetiştiren anneleri kutluyorum ;)

      Sil
  9. Daha ne olsun? Harikasın Gülşah'cığım, başarıdan çok mutlu olmayı seçmeleri özellikle çok hoşuma gitti. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu saçma eğitim sisteminde başarılı olsalar ne olcak abla mutlu olsunlar yeter ;) sevgiler

      Sil
  10. Özür dileyen anne diyince, bak bu önemli biliyor musun. Anneler kolay kolay özür dilemiyor çocuklarından. Hele yaşlar büyürken.

    Oh ne iyi geldi bu yazı, ısındım valla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşları büyüdükçe özür dilemenin önemi onlar için daha da artıyor 10 yaşında ki oğlumdan özür dilediğim de çok hoşuna gittiğini fark edebiliyorum. Yazı senin sayende ortaya cıktı iyi ki vesile oldun yazarken bana bile iyi geldi ;)

      Sil
  11. Ya ne kadar güzel bir annesiniz siz kitap kurdu cocuklar yetistirip onlara bol bol sarılan 😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki çok çok iyi değilim ama en azından mücadele ediyorum :) sevgiler

      Sil
  12. çalışan kadın iki çocuk biri kız biri erkek aralarında baya yaş farkı var biliyorsun çalışan kadınlar bir tane yapıp ikinciyi istemiyorlar. ben seni çevreme bile anlatıyorum gülşahcım bu kadar mütevazi olma :)

    YanıtlaSil
  13. Siz kesinlikle örnek model oluşturan bir annesiniz...

    YanıtlaSil
  14. Seni ve bızdıkları bu yüzden çok seviyorum iki işi bir arada yapamıyorum diyen genç annelere senden bahsettiğim bile olmuştur.Sevmek istemek ve başarmak. tebrik ediyorum bunların geri dönüşümü ergenlik sonrası olacak Gülşahcım ve off ne güzel şeyler yapmışım vaktinde diyeceksin. Rabbim sağlıkla nice uzun yıllar el ele olmanızı nasip etsin.Güç ve sabrın sonsun olsun bu dileğim tüm genç annelere şimdiki minnak nesli fena bitirim çünkü:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ablacım inşallahhh büyüdüklerinde onlarda benimle gurur duyarlar daha ne isterim ki :) aminnnnn :)

      Sil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe