3 Mar 2017

Mevsim Geçişleri

march

Kış aylarını pek sevmem çünkü çok üşüyen bir insanım. Mart ayını da sevmem normalde ama hem benim hem kızçemin doğum günü bu ay içinde olduğu için bende yeri ayrıdır.

Mart başını bahar gelmiş gibi yaşarım. Sanki 15 güne kadar yaz gelecekmiş gibi hemen kg vermeliyim, eve bir bahar temizliği yapmalıyım, kışlıklardan verilecekleri ayırayım da öyle kaldırayım gibi telaşım başlar.

Zaten kilolu bir insan değilim ama kışın merdiven inip çıkmaktan öteye gitmeyen hareketli hayatıma sağlıklı yaşamı katmak için aklıma ilk bu ayda spor gelir. Gelir ve hava ısınmadığını görünce geldiği gibi gider. Mayıs a kalır artık benim spor :) Bu konuda sağ olsun beni en çok gaza getiren DERYA nın bloğunda paylaştığı yazı ve videolar oluyor. Hafta başından beri yaptığı programa uyuyorum ama 2 gündür güneş açmayınca amannn acele etme yaza var daha diyerek pes etmiş durumdayım. En kötü ip atlıyorum her akşam o idare eder artık :) Tatlı krizlerime de çözüm bulsam hiç sorun kalmayacak.

Bahar temizliği sevdamda depreşti birden ama ortalama 24 saat içinde yok olup gitti. Boya badana, temizlik, sil süpür falan detayları düşününce bir etrafa baktım zaten evi toplaması 2 ay sürer dedim ve erteledim gitti. Nasılsa önemli olan evin dağınık olmamasıdır (ki bizde hep dağınık o ayrı). Duvarlarda Ela'nın el izleri ve yaptığı minik portre çizimler var bunlara kıyıp şimdi badana da olmaz en iyisi dursun böyle 😉

Evde herkes dört gözle yazlıkları çıkarmamı bekliyor. Ela geçen gün yazlık kıyafetlerini koyduğum yeri bulmuş o kadar yıkayıp ütüleyip hazır koyduğum kıyafetleri üst üste giymiş çıkarmış yatak altına sokuşturmuş. Beğendiklerini kışlıklarının arasına koymuş tabi ben görünce minik çaplı bir cinnet geçirdim. Küçücük boyuyla sadece 20 dakika içinde dolabı komple boşalttığı için ayrıca teşekkür ettim.Toplamalıyız burayı dediğimde ise uykum geldi diyerek kaçtı. Aynı şey Yağız da da var. Bulsa şuan okula sandaletle gidecek. 2 gün önce güneşi gördüğünde şort olan okul formasını arıyordu. Şeytan ver bir giysin gitsin okula bir üşüsün dedi ama kıyamadım nasılsa hasta olunca yine işin ucu bana dokunacaktı.

Mart ayı benim; en çok hayal kurup, en çok hedef koyup, en çok kendime yol çizip sonrasında da hemen vazgeçtiğim bir aydır. Genelde bu ayda her şeyi yapmak isterim ama hiç bir şeyi yapamam. Çocuklar için ise dengelerinin şaştığı, ayarlarının bozulduğu bir ay diyebilirim. Ela zaten dün itibariyle kendi çapında bugün benim doğum günüm diyerek kutlamalara başlamış durumda. Tütü ve prenses tacıyla yeni yaşını renkli bir şekilde karşılamak üzere tüm hazırlıklarını yapıyor. Asabi halleri bu sıra fazlasıyla arttı.

Dün Ela diyor ki; "anne sen ve ben aynı anda doğmuş olamayız bu sadece benim doğum günüm sen bence abimle doğum gününü kutla". Kısaca çocuk Mart ayında benim doğmuş olmamı kabullenemiyor. Benim gerçek doğum günüm; hem abisini hemde onu kucağıma aldığım gündür haberi yok 😉

Mevsim geçişlerinde sizlerde de tembellik, halsizlik, sürekli erteleme gibi şeyler oluyor mu? Yoksa bende mi sorun var 😃




25 yorum:

  1. Bizim için mevsim geçişlerinden ziyade benim doğuma yaklaşmanın sitresi ve Emir'in söz dinlememe ve asiliğinin hat safhalarda olma sorunu var. Biliyorum ki bu günlerde geçecek o yüzden devamlı ya sabır diyerek günlerim geçiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru senin bebiş telaşında var :) Rabbim sağlıkla kucağına almayı nasip etsin

      Sil
  2. Ay o şirine ne bıcır bıcır şeyler söylüyor öyle. Mıncırmak istedim. Nasıl dert olmuş çocuğa :)) Mevsim geçişlerinde ben de aynı durumdayım. Azıcık güneş görsem "oh be yaz geldi" diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mıncırmak serbest :) güneşin yakma halini bile herkes özledi sanırım :)

      Sil
  3. :)) Ela'nın da uykusu gelirmiş meğer:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla işten kaçmak için uykum geldi bahanesine sığanacak en son insan kendisi halbuki :))))

      Sil
  4. Bir güzellik ile ilgili yorum yapmak isterim direk..çok güzelsiniz❤

    Bu ilkbahar çok güzel çok taze bütün ömrünüz mutlulukla dolu olsun dilerim💕

    YanıtlaSil
  5. Ben de Mart'ta bahar temizliği moduna giriyorum, evden bir şeyleri atsam da ferahlasam diye ama en iyi ihtimalle herşey yerine tıkılıyor ya da hiç bulaşmıyorum.

    Bugün yürüyüşe başladım,hadi bakalım :)

    Mart benim de anne olma ayım, yeri başka onun için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy bende başladım yürüşe bakalım ne akdar sürecek :) anne olunan aylar daha bir kıymetli oluyor yıl içerisinde ;)

      Sil
  6. Ben de şu aralar dolaplarda kalın kıyafetler görmeye dayanamıyorum. Hemen kaldırasım geliyor. Az dur da baharın tadını çıkar, sonra kendine iş çıkarırsın diyorum.::)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu kış herkes soğuk havaya doydu sanırım baharı hep birlikte kapıda bekliyoruz :)

      Sil
  7. Sanki bizim ev :) Bizim de 2 numaranın doğumgünü Şubat sonu, benim için Şubat ayı başlıyor yaz hazırlıkları :))) Ben de Derya'yı takipteyim sağolsun ;)

    YanıtlaSil
  8. Aaa yaziyi okumaya geldim kendimi gördüm 😂😂😂. Adim çikti blog aleminde. Motive wttiklerim iyi de yemegi fazla kaciran da derya duymasin diyor. Dogum gününüzü kaçirirsam iki güzele de mutlu yillar dilerim. Laf aramizda kizim da istemezdi kimseyle kutlamak. Bunlar böyle cins çocuklar 😄😄😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki varsın ya benim gibi tembellere gaz veriyorsun daha ne olsun :)) sağol cnm benim

      Sil
  9. great post! you want to follow each other on gfc?
    Let me know on my blog :))
    XX, Rahel - www.justrahel.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. çok güzel ve sempatik bir yazı olmuş ya :D

    YanıtlaSil
  11. Ben yaz çocuğuyum kesinlikle..Mart gelip te hafiften insanın içini ısıtan güneşi görünce ruh halim de yeşilleniyor çiçeklerle beraber.Ama o bahar temizliği,yazlık-kışlık kıyafet değişimi,mevsim geçişi hastalıkları yok mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef yazlık kışlık temizlik derken en çok hastalıklarında olduğu dönem bu geçiş dönemi oluyor neyse yaz gelsinde hepsine razıyım :)

      Sil
  12. ben de geçen gün saatlerce yazlıkları ütülemeye razıyım noolur yazlık-kışlık yapalım artık diyodum..hala aynı fikirdeyim :)

    YanıtlaSil
  13. Demek ki bu çocukların hepsinin kafası aynı çalışıyor Gülşahcım. Görkem de bu sabah kısa kollu giyeyim artık öğleden sonra çok terliyorum dedi. Olmaz deyince uzun kollunun altına kısa kollu giyecekmiş hava ısınınca üsttekini çıkaracakmış nasıl ama ;) Az daha sabır çocuklar az kaldı yaz geliyor yaz :)

    YanıtlaSil
  14. Ah herşey aynı valla Gülşah, evin hali de benim ruh halim de :)))) Biraz güneş gördük, hafiften ısındık enerjimiz yükseldi.

    YanıtlaSil
  15. Beni eve kilitleseler. Kızları da anneanneye gönderseler. BEn evde girilmedik delik bırakmasam. Ne şahane olurdu.
    Ev kutu kadar ama işi bitmiyor.

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe