2 Mar 2017

Evde Etkinlik Kitapları

İş bankası kültür yayınları


Ela okula başladığından beri evde etkinliklerimiz azaldı. Genelde hafta sonlarımız da parmak boyası, oyun hamuru, evcilik gibi aktiviteler ile geçiyor. Fakat yapıştırma ve makas sevdamız artarak devam ettiği için denk geldikçe etkinlik kitaplarından alıyorum. Araba da evde her zaman işime yarıyorlar.




İş Bankası Kültür Yayınlarına ait Bitkiler Nasıl Büyür? kitabı; yapıştırmalar eşliğinde çocuklara bitkiler hakkında oldukça güzel bilgiler veriyor.
İlkbaharda hangi çiçekler açar?
Tohumlar nereden gelir? gibi soruların cevabını bu kitapta bulmak mümkün.
Ben okudum Ela yapıştırdı ve fazlasıyla eğlenceli zaman geçirdik. Uzun yolculuklarda da çocukları oyalamak için birebir olan bu etkinlik kitabını canı gönülden tavsiye edebilirim. Başka çeşitleri de varmış araştırma içindeyim.
Çamlıca Çocuk




Çamlıca Çocuk yayın evine ait kağıt kesme kitabı ise elinde makasla gezen tüm çocuklar için oyalayıcı bir kitap. Makas kullanımı çocukların el kasları için ciddi önemli bir konudur. Ela da kendini keşfettiğinden beri terzi yamağı gibi elinde makasla gezer. En son tülleri kesme gibi bir niyeti vardı ki son anda kesilmemesi gerektiğine ikna oldu. Düz kağıt kesmekten de oldukça sıkıldığı zamanlar da bu kitabı bulmuştum.







Kitabın başlarında kolay kesilen resimler var. İlerledikçe zorlaşıyor. Ve el becerilerini zorluyor. Yapabildiğini gördükçe çok sevindi. Elinde makas olduğu için asla yanından ayrılmadım. Yoksa tüm kitabı kısa sürede kesip biçme yatkınlığı fazlasıyla var. Bu kitabı da seve seve önerebilirim. Sıkılmadan vakit geçirilebilecek kitaplarımız arasında yer aldı.


Her çocuk böylemi bilmiyorum ama Yağız böyle değildi onu çok iyi hatırlıyorum. Ela ile saatlerce etkinlik yapılabilir. Sürekli kesip biçip, yapıştırmak, boyamak istiyor. Okulda yaptıklarını evde tekrarlamaya bayılıyor. Kızlarda biraz da kendini tekrarlama olayı çok fazla gibime geliyor. Erkek düz mantık öğrenmiş ve bitmiştir uzatmaya, tekrarlamaya gerek yok havasındalar 😊 

Sevgiler,


7 yorum:

  1. Haaa haaa aynen Gülşahcım erkeklerinki düz mantık benzer şeyleri bile boyamıyor bizim Onur daha önce buna benzer boyamıştım diye. Ama bu kitapları hemen alacağım malum bizimkiler yaşıt olunca aynı dönemlerde benzer şeylerden hoşlanıyorlar. Her çocuk çok ayrı gerçekten birbirinden abisi daha kurallara uyar etkinlik yapardı Onur kural tanımıyor gönlüne göre anlamsızca yapabiliyor bazen :)

    YanıtlaSil
  2. Senin Ela benim Ece'ye benziyor. 9 yaşında ama hala bayılır kesip yapıştırmaya. Benim Ela ise maalesef Ece kadar nasibini almadı aktivitelerden çünkü gerçekten vakit ayıramıyorum. O yüzden çok gözlemleyemedim. Ama ikinci kitap ilgimi çekti.
    Yesinler terzi yamağını :)

    YanıtlaSil
  3. Benim küçük oğlum hala sever kes-yapıştır işlerini. Ama böyle hazır şeyleri değil de kendi kafasında canlandırdığı yaratıklar falan yapar. Bant dayanmaz bizim evde hiç...

    YanıtlaSil
  4. Ay ne tatlı bir kız bu. Maşallah, kitap okuma alışkanlığı kazandırma şeklin ne güzel :)

    YanıtlaSil
  5. Kiz erkek degil de yapiyla ilgili. Benim büyük oglum da sürekli resim çizer kizim da hem cizme kesme boyama sever. Ortanca oglum ise hiç sevmiyor.

    YanıtlaSil
  6. teşekkürler küçük kızım için tekrar bu aktivitelere döneceğim not aldım kitapları....

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe