6 Oca 2015

Müzikle Büyüyen Bebekler



Müzik dinlemeyi her zaman seven biri olarak çocuklarıma da hamilelikten itibaren bol bol dinlettim.Mozart ,bethoven gibi müzikler değildi bunlar.Her ne kadar klasik müziğin insanı rahatlattığı söylense de sebebini henüz çözemedim ama beni aşırı geriyor.Bayağı zorladım kendimi ama yok yani olmuyor sanki beynime vuruyor o notalar.Neyse klasik müzik severler beni taşlamadan konuyu kapatayım :)

Sırf Ela için 9 ay klasik müzik dinlemişliğim onu da söylemeden geçemeyeceğim :)

Yağız ın müziğe ilgisi sıfır diyebilir.Ama Ela anne karnından itibaren müziğe tepki verirdi şimdi 21 aylık ve çok güzel ritim tutmaya çalışır ,dili döndüğü kadar da ritimlere uyarak söylemeye çabalar.Gidişat ne olur bilmem ama ilerde çok güzel piyano çalan bir kızım olmasını isterim.

Gelelim çocuk gelişimi üzerinde müziğin etkisine ;

Uzmanlar müzikle büyüyen çocukların ileride sakin ve huzurlu bireyler olduklarını söylüyorlar.

Müziğin bebek gelişimine yararları Bebekler dünyaya beyinlerindeki milyarlarca hücreyle gelirler ve yaşamın ilk yıllarında bu beyin hücreleri, birbirleriyle bağlantıya geçmeye başlar. Zamanla bu bağlantılar daha da kuvvetlenir; kullanılmayan, ateşlenmeyen beyin hücreleri ise ölür. Araştırmacılar, bebeğe müzik dinletmenin onun beyninde yeni yolların, yeni bağlantıların oluşmasını desteklediğini ortaya çıkarmıştır. Anne karnında müzik dinletilerek gelişen ve doğum sonrasında da müzik dinletilmeye devam edilen çocukların; yaratıcılık, sosyallik, hafıza, matematik, dil ve duygusal zeka gibi alanlarda hızlı bir gelişim gösterdiği yapılan araştırmalarla ortaya çıkmıştır.

Fiziksel gelişime etkisi: Müzik dinleyen bebekler, müziğin ritmine göre hareketlenmeler gösterirler. Zamanla birtakım fiziksel gelişimlerin tamamlanmasıyla birlikte hareketlenmeler yerini el çırpmaya, oynamaya ve hatta dans etmeye bırakır. Bu hareketlenmeler, çocuğun küçük kas ve kaba motor becerilerinin gelişmesine yardımcı olur.

Sosyal gelişime etkisi: Müzik evrenseldir, farklı dilleri ve kültürleri birbirine yakınlaştırır. Müzikle büyüyen bebekler, zamanla sosyal iletişimde de gelişim gösterirler.

Zihinsel gelişime etkisi: Yapılan araştırmalar, müziğin bebeklerin beyin kıvrımlarının gelişiminde etkili olduğunu gösteriyor. Özellikle ilk yıllarında çocukların zihinsel gelişiminde müzik oldukça etkilidir. Müziğin, matematik zekasının gelişiminde de etkin olduğu saptanmıştır.

Duygusal gelişime etkisi: Anne karnından itibaren müzik dinleyen bebeklerin, hırçın hareketler yerine daha uyumlu davranışlar sergiledikleri gözlenmiştir. Bazı çalışmalarda; sürekli ağlayan ve huzursuz davranan bebeklere, anne karnında kendisine dinletilen müzikler tekrar dinletilmiş; sonucunda da bu bebeklerin, bu tanıdık melodiler sayesinde rahatlayarak uykuya daldıkları görülmüştür.

Kulak ve dil gelişimine etkisi: Müzikle büyüyen çocuklar, kulak ve dil gelişimlerinde hızlı bir ilerleme gösteriyor. Özellikle annenin bebeğine bakarak melodili şarkılar söylemesi, çocuğun dil gelişimini çabuklaştırıyor.

Stres üzerindeki pozitif etkileri: Stresten uzak büyüyen, beslenmesinde, uykusunda ve diğer yaşam faaliyetlerinde sıkıntı yaşamayan bebek; uyku sorunu yaşamayan, stresten uzak bir anne profilinin oluşmasına da yardımcı olur. Böylece doğumdan sonra annenin yaşayabileceği depresyonun en az hasarla atlatılması da sağlanmış olur.

Bebeklere nasıl müzik dinletilmelidir? Bebeğe dinletilecek müzik tercih edilirken, müziğin sakin ritimler içeren hafif ya da klasik müzik olmasına dikkat edilmelidir. Çünkü bir bebeğin henüz anne karnındayken işitebildiği en yoğun ses, dakikada 70-100 kere atan kalbin atış sesidir. Bu ritimlere en uygun seslerse klasik müzikte mevcuttur. Özellikle Mozart’ın müziklerinin bebekler üzerinde daha etkin olduğu bilinir. Bu nedenle anne adaylarına müzik tercihlerini klasik müzikten yana kullanmaları önerilir. Özellikle hamilelik sürecinde anneyi rahatlatan yumuşak müzikler tercih edilebilir.

Çünkü anneyi rahatlatan müziğin etkileri doğrudan anne karnındaki fetüs tarafından hissedilir. Ayrıca hamilelik sürecinde annenin yaşayabileceği yoğun stres, üzüntü gibi durumlar; tavşan ya da yarık dudak olarak adlandırdığımız fiziksel bir rahatsızlık, erken doğum, doğum sonrasında anne ve bebek arasında sosyal bağın kurulamaması, annenin çocuğunu emzirememesi gibi olumsuz sonuçları da doğurabilir. Bu nedenle hamilelik sürecinde annenin stresten uzak durması çok önemlidir.

Tercihiniz klasikten yana olsun Bebeğinizin, hamileliğinizin 16’ncı haftasından itibaren dışarıdan gelen sesleri duyabildiğini unutmayın. Eğer bebeğinize müzik dinletmek istiyorsanız; yumuşak, hafif müzikleri tercih edin. Bebeğinizin kalp atışlarına en uyumlu olan müzik ise klasik müziktir. Sert ve çok sesli müzikler bebeğinizin kulağına zarar verebilir. Bebeğinizin hangi müziklerde ne tür davranışlar sergilediğini gözlemleyin; rahatladığı müzikleri belirleyin ve sıklıkla bu müzikleri kullanın.

Bebekler, anne karnında dinlemeye alıştıkları müzikleri, doğumdan sonraki süreçte de hatırlayabilirler. Bebeğinize huzursuz olduğu anlarda anne karnında dinlettiğiniz müzikleri dinletirseniz, bebeğinizin anne karnındaki huzurlu ortamı hatırlamasını sağlayarak rahatlamasına yardımcı olabilirsiniz. Müziği kullanarak bebeğinizin belirsizlikten kurtulmasını, dolayısıyla rahatlamasını sağlayabilirsiniz.

kaynak

sevgiler..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 yorum:

  1. Hello!
    Congratulations!
    Welcome your blog is to accept, in the "International Directory Blogspot"
    Turkey Division No. 286
    This blog is for you! And it is also up to you to give it changes by the know with your friends
    Have a great day
    Sincerely
    Chris

    On the right side (see green) whole Country list! By clicking on it you will have the blog list of this country! And so the ability to communicate and interact with them. Language problem? Use the Google translator!
    The activity is only friendly.

    I give you badges for your blog
    http addresses are those where you will find the badge image
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/07/12/12071211040212502810092867.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/09/06/12090603083012502810288938.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/09/21/12092110155912502810343002.gif
    http://nsm08.casimages.com/img/2014/09/02/14090209425712502812494399.jpg

    Investment badge on your blog entitles the status of "VIP"

    Our site does not ask for money! The activity is only friendly
    Please: Made know the "directory" Turkey with your friends and invite your friends
    "Unity makes strength"
    For other bloggers come and register
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Imperative to follow our blog to validate your registration.Thank you for your understanding

    YanıtlaSil
  2. Benimde bir kızım var :) Çok tatlılar maşallah :)) Bloğunuzu takibe aldım bana da beklerim
    sevgiler
    www.pisimel.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederimm hosgeldin bloguma ;) blogunu takibe bile aldım ;) sevgiler..

      Sil
  3. Müzik kadar güzel şey var mı? Bayılırım müziğe - gürültülü rock, metal, rap vs. olmayacak :) kızına bence alabilirseniz şimdiden minik bir org alın, ileride piyanoyu çok rahat çalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rock metal benide bozar ama bi erkek çocuğum var bunların hepsine ilerde maruz kalabilirim :) org almayı düşünüyorum Ela ya gerçekten cok sevecektir eminimmm

      Sil
  4. Yazdıklarına ilk bölüm dışında :))) katılıyorum. Ben çok severek klasik müzik dinledim ve dinlettim. Benim kızımın da müziğe çok ilgisi var ve ritm duygusu gelişmiş.
    Müzik her daim hayatımızın bir parçası olmalı bence de .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bencede öyle çocuk gelişiminde ciddi katkısının olduğu ıspatlanmıs zaten büyükler içinde ilaç gibi olduğuna inanıyorum ;)

      Sil
  5. Klasik müziğe karşı hep bir ilgim olmuştur benim. Ama, doğup büyüdüğüm yerde ve çevrede yaygın bir tür olmadığı için üzerine eğilememiştim. Üç-dört yıl öncesine kadar da fırsatım olmadı. Sonra çok güzel bir şekilde hayatıma giriverdi. Klasik müzik deyince çok farklı şekilleri var elbette. Barok, romantik modern, klasik... Ben yalnızca piyano bestelerini çok fazla sever oldum özellikle de birkaç tanesini. Bana sorarsan klasik müziğin rahatlatıcı etkisinden çok rahatsız edici etkisi var. Etkileyen, yaralayan, düşündüren, kaybettiren... Bulduran sonra. Bunları neden yazdım bilmiyorum tabii:) İnşallah Ela çok güzel piyano çalan bir genç olur. Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel ifade etmişssin canım :) benim tek umudum müzik konusunda ELa :)

      Sil
  6. Evet müzik gercekten önemli ki zaten detaylica yazmissiniz. Alaz'i uyuturken ninni yerine bile sarki söylüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdiki çocuklar kimden duysam nninni değil şarkı ile uyuyorlar ninni donemi bitti sanırım :)

      Sil
  7. cimcimeye bak sen nasılda güzel maşallah :)
    ben klasik müziği çok severim bebişe de dinletmenin vakti geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 17.hafta itibariyle öneriyorlar seninde o civarda sanırım şu sıra :) cinsiyeti belli oldumu ?

      Sil
    2. evet artık duymaya başlıyormuş :)
      Oldu oldu seninkisi gibi bir cimcime kız olacak :)

      Sil
    3. ciddimiii senin yazılarını okurken ilk hamilelik haberini verdiğimde direk kız olacak demiştim içime doğmuş demekki sağlıkla kucagına alırsın insallahh oğlumda apayrı ama kızlar başka birsey oluyorlar ;)

      Sil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe