13 Oca 2015

Zamane Oyuncak Bebekleri

Kendi küçüklüğünüz de oynadığınız oyuncakları hatırlarmısınız?

Bugün ki gibi çok çeşit yoktu.Ayına göre ,gelişimine göre ayrılmazlardı.Eldeki paraya göre çarşı pazardan alınırdı.Bir et bebek için aylarca beklemiştim.Alındığında ise havalara uçmuş en kıymetlim olmuştu o bebek benim.Kardeşim zarar vermesin diye nerelere saklayacağımı bilemezdim.Ve birgün kardeşim sakladığım yerde bebeğimi bulmuş ve tükenmez kalemle her yerini karalamıştı.Ne kadar üzüldüğümü,ne kadar ağladığımı hala hatırlarım.


zamane oyuncak bebekleri


Keşke o haliyle bile saklasaymışım bebeğimi hatıra olurdu :) internette esmerini buldum 80 li yıllarda doğanlar hatırlar bu bebekleri esmeri,sarışını vardı.














Sonra sonra sindy bebekler çıktı.Et olup kolu bacağı oynayanlar çok çok pahalıydı.Plastik olanlara sahip olduğumda ise yaşım oyun yaşını geçmişti.Bazı insanlar türk kadınlarını yansıtmadığı ,çocuklarında kafalarında zayıf olma fikrini kazıyacağı için bu bebekleri bir türlü benimseyemediler.Fakat sindy bebekler benim gibi bir sürü kız çocuğunun hayallerini süslemeyi başardı.Şimdiler ise bu bebeklerin yerini barbie bebekleri ve barbie evleri aldı.


zamane oyuncak bebekleri

Birde troll bebekler vardı bu ufacık yaratıklara sahip olmak için çok yalvarmıştım babam asla almam onlardan demişti ama ben harçlığımı biriktirip almıştım.Birden çok populer olup kaybolan bir model oldular.
Dip not: Sağolsun kardeşim troll umünde saçlarını kesmişti.

zamane-oyuncak-bebekleri


Şaka maka derken 16-17 yaşına kadar bebeklerle oynadım sanıyorum :) Şimdilerde 17 yaşında ki gençler gerçek evcilikler oynuyorlar.

Çocukluğuma dair hafızama kazınan bu oyun arkadaşlarımın hayatımda yeri çok büyük.Bir şeyi yazarken daha iyi farkettim ki kardeşimde bana bayağı dram yaşatmış yani :)

Zamane oyuncak bebeklerinden de inanın hafızama kazınan ilerde hep hatırlayacağım bir model var.İlk gördüğümde sağını solunu çevirip korkup yerine bırakmıştım Ela ufak olduğu için zamane bebekleriyle yeni tanışıyorum dilerim kızım hiç tanışmaz bu korkunç bebeklerle :) Evet bahsettiğim bebekler
MONSTER HİGH bebekleri.Troll bebeklere çirkin derlerdi ama bu bebeklerin yanlarında dünya güzeli kalıyorlar.Duyduğum kadarıyla bu bebekleri sevmeyen kız çocuğu da yokmuş.


monster-high-bebekleri-zamane-oyuncak-bebekleri

Birde konuşan oyuncak bebekler varki onlara ben bile bayılıyorum.Nerdeyse oyuncak bebeklerle oturup karşılıklı çay kahve sohbeti yapacak duruma geleceğiz.Gerçekten farksız olan mutfak setlerini düşününce bir kaç nesil sonra bu dediğimin olacağına inanabilirsiniz.

oyuncak-mutfak-seti
Zamane oyuncak bebeklerine gösterilcek örnek çok fazla.Ela büyüdükçe sanırım daha fazla çeşitte öğrenmiş olacağım.
Sevgiler..





14 yorum:

  1. troller ne güzeldi birde içine su doldurulan yuvarlak kafalar vardı :)
    bu arada kardeşin sana çok çektirmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çeşitleri vardı hakkaten ama kardeşimden korkuya başka alamadığımı hayırlıyorum :)))

      Sil
  2. Tüm oyuncaklarımı elimden geldiğince saklamaya çalıştım azıcık anı tazeliyorum zaman zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bişey ya keşke saklasaymışım bende çok pişmanım bu yüzden çocuklarımın en sevdiği oyuncakları saklıyorum :)

      Sil
  3. Çok güzel bir gezinti oldu oyuncak bebeklere dair teşekkür ederim. O korktukların gençleri ne yazık ki etkisi altına alan vampirlerin bebekleri. Kitaplar, filmler hep bunlardan ibaret aralarında. Arasına aşk karıştırılmış vahşet, kan, şiddet, öfke... Yazık bilmiyorum bu çocukların hali ne olacak. Benim yalnızca bir bez bebeğim olmuştu çocukken onun da bende oldukça özel bir hikayesi vardır, belki ileride yazıya dökerim... Eline sağlık canım, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla tabut aksesuarları varmış daha bi şaşırdım hakkaten hAyal dünyaları yanlış yönlendiriliyor.begenmene çok sevindim canım ;)

      Sil
  4. ben de son dönem bebeklerini çok sevemeyenlerdenim.. bir de lahana bebekler var o zamanlar çok istemiştim ama olmamıştı. iyi ki hatırlattınız.. bir tane almalıyım kendime.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa evet onları unutmuştum bak lahana bebeklerin kokulu olanlarıda vardı silgiler gibi kokardı bazıları :)

      Sil
  5. Ben ilk bebeğimi büyütürken ,kimdi hatırlamıyorum bir uzmanın oyuncakönerisi kitabını almıştım.Sonra oradaki öğütlere uyarak mutfaktan "plastik ve kesici olmayan,çocuğa zarar vermeyecek" 3-5 öğe seçip salona getirdim.Başka hiç bir şeyle o kadar neşeli oynadığını hatırlamıyorum Selin'in. Çalışan anne suçluluk duygusu ile almaya devam etsem de ,evdeki materyallerle daha çok eğlendik çoğu zaman.

    Bu arada ilk bebeği hatırlıyorum, sarışını vardı bende :-)

    Ela'ya ve sana sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında okadar mantıklıki evdeki herseyle oynayabiliyorlar zaten daha onlar istemeden biz alarak doyumsuz olmalarını sağlıyoruz.benimde sarısındı ilk bebegim :) simdikiler gibi tipsizde degildi :) kucak dolusu sevgiler de bizdennn ;)

      Sil
  6. troller çok güzeldi. çocukluğuma gittim gülşah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla bu yazı bana bile nasıl iyi geldi anlatamam dünden beri oyuncaklar var gozumun onunde :)

      Sil
  7. Galiba biz kadınların oyuncak bebekle oynama yaşı yok:))))yazıyı bile keyifle okudum, ben hala oyuncak bebek reyonlarına bakarım, ne güzel bebekler var, benim Barbie bebeğim hiç olmadı...kız yeğenime almıştım çok beğenmişti böyle bordo rengi tuvaletli gösterişli:)))rahmetli annem ben küçükken gelinlikli bebek dikmişti bana hiç unutmam...sonra bir de kocaman sarı elbiseli bebeğim olmuştu onu da çok severdim maalesef hiçbirini saklayamadım:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ozamanlar sahip olamamak bile ayrı bir heyecandı şimdikilerde heyecan bile kalmadı :) saklayamadıgıma bende cok uzgunum hakkaten

      Sil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe