28 Oca 2015

Şükretmek...

pozitif-düşünce-şükretmek

 Geçen haftadan beri anlamsız derece de içim sıkılıyor.

 Aynı hafta içerisinde; 1,5 yaşın da bebeği olan 29 yaşında ki bir kadının durduk yere beyin kanamasından öldüğünü öğrendim.
 
 17-18 yaşın da gencecik bir delikanlının kanserin son evresin de olduğunu ve yoğun bakıma kaldırıldığını duydum.

 18 aylık bir bebeğin düştüğünü, korkuyla acile götürülüp düşmeden kaynaklı bir şeyi olmadığını fakat boğazında ki şişliklerin tümör olduğunu ve acilen hastaneye yatırıldığını duydum.

  Çaycılıkla geçimini sağlayan bir kadının kocasının öldüğünü ve biri engelli 3 çocuğuyla kaldığını kadının bu duruma daha fazla dayanamayıp kocasının mezarı başında intihar ettiğini öğrendim. O çocukların halleri teker teker gözümün önüne geldi.

   Bunlar 1 hafta da çevremde olanlar. Haberleri saymıyorum hatta okumamak için kaçıyorum bile.

  Şimdi soruyorum kendime hangi para, hangi mal mülk iyi eder insanı sağlık olmadıktan sonra. Hangi isyan ölümün önüne geçer?

  Hangimiz en ufak bir şeye isyan etmeden önce durup sağlımıza, bugün ki halimize şükrediyoruz ki?
 
  2 tane ufacık çocuğunu Türkmenistan da bırakıp Türkiye ye hayvan bakıp para kazanmak için gelen bir anne ile konuştum.Çocuklarından ayrı olmasına bile isyan etmiyor aksine emin ellerdeler sağlıkları da iyi şükür demeyi becerebiliyordu.
  Hepimiz hatalar yapıyoruz etrafımıza yada kendimize hayatı zindan ediyoruz. Oda yetmiyor en ufak sıkıntımız da "bıktım, yoruldum" diyoruz. Bir haftadır ne ölümden korkum kaldı ne de insanlardan.

 İşi bırakıp çocuklarımla her anı yaşama hayali kuruyorum ama oda olmuyor.Bu yüzden sadece aldığım her nefese, çocuklarımın ve ailemin sağlıklarını şükrediyorum.

 Bu hayatta ölümden başka her şeyin çözümü var.

 Bu yazıda burda dursun isyan edeceğim zamanlar da açar okur hala sağlığım yerindeyse halime şükrederim.

 Unutulmaması gereken bir not: Şükretmek, mutluluğun ve başaranın kaynağıdır.

Sevgiler,

29 yorum:

  1. ne guzel yazmissin sevgili Gulsah agzina saglik, evet herseyin basi saglik ve sukur, sevgiler iyi bak kendine ve bebislerine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim kucaak dolusu sevgiler gonderiyorummm

      Sil
  2. Ara sıra etrafa bakıp şükretmek lazım da işte..

    YanıtlaSil
  3. Haklısın. Ama, sen ben biz şükretmenin anlamını kavrayabilen kişileriz. Bir de bunu ne halde olursan ol sus otur aşağı diye benimsetmeye çalışanlar ve bir ölçüde başarılı bile olanlar var... Şükredelim evet. Diğer yanda haline şükretmesi için elinde hiçbir şey bırakılmayan insanları da unutmadan. Sözüm sana değil Gülşah kesinlikle, anlıyorsundur zaten. Konu başlığı uygun göründü gözüme, buraya yazmak istedim sadece... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet anlıyorum seni o bahsettiğin konu apayrı bir yazı dizisi olur gercekten ama benim ısrarla üzerinde durdugum ve bu haftaiçerisinde beni etkileyen sağlık sorunları yuzunden dağılanlardı.cok opuyorum seni sevgiler

      Sil
  4. Canim ne guzel yazmissin

    YanıtlaSil
  5. kesinlikle ölümden başkası yalan her şeyin başı sağlık ben çok etkileniyorum o yüzden haber falan izlemiyorum artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende izlememeye çalışıyorum ama etrafımda okadar cok bu haberleri duydum ki bu sıra haber izlemekten kacsan ne fayda diyorum kendi kendime

      Sil
  6. Şükretmek çok önemli. Zor anlatımınla adeta bir terapi ve kuvvet.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar doğru bir söz...
    Her halimize şükran eliyle.

    YanıtlaSil
  8. tesekkur ederim gercekten oyle sevgiler

    YanıtlaSil
  9. çok güzel bir yazı olmuş...halimize binlerce şükürler olsun...

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel yazmışsınız, şükretmeyi her kesin bilmesi lazım bunu dile getirdiğiniz için sizde şükürler olsun ağzınıza emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. çok güzel bir yazı olmuş son günlerde içimde yaşadığım huzursuzlukları bir kenara atıp şükrettim teşekkürler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sagol cnm ara ara kendimize hatırlatmalıyız sükretmeyi

      Sil
  12. Çok güzel bir yazı olmuş. Her şeyin başı sağlık. Şükretmeyi de bilmek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim gercekten oyle bilmek gerekiyor

      Sil
  13. Bende böyle kötü şeyler duyduğumda hep halime şükrederim,insanlar nelerle uğraşıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynenn oyle en ufak sıkıntımda millet nelerle ugrasıyor bosver demeye calısıyorum

      Sil
  14. Başımıza gelen herşeyin bir sebebi var diye düşünürüm hep . Ya cezadır, ya ödül , en çok da imtihan .. Ve inanıyorum ki şükrettikçe imtihanlarımız başarıyla sonuçlanır.. umut dolu yarınlar diliyorum ... sevgiler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gercekten de oyle herseyin bir sebebi veren isyan ederken arada bunları hatırlamak gerekli tesekkur ediyorum sevgiler..

      Sil
  15. Şükür insanların yaşantılarıni güzelleştiren bir olgu şükretmeyi bilenlerin mutlu olacaklarına inananlardanım bu yüzden yazınızı çok beğendim ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende oyleyim gercekten tesekkur ederim sevgiler...

      Sil
  16. Kalemine yuregine saglik.. Sukretmek cok onemli bir konu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ablacım gercekten şükretmek çok önemli ;)

      Sil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe