9 Oca 2015

Oobleck Denedinizmi?


oobleck duyusal gelişime katkısı olan bir etkinliktir

Oobleck suyun üzerinde dans etmek diye tanımlanıyor.Tarifi çok basit olan bu aktiveteyi geçen hafta izinliyken Ela için yaptım.Sonradan öğrendim ki ortaokul öğrencileri fen derslerinde bile yapıyorlarmış bunu.İlk fırsatta Yağız ile de yapacağım.

1 bardak mısır nişastası 1,5 bardak su hepsi bukadar ;) bende o an mısır nişastası yoktu normal nişasta ile yaptım aynı sonucu elde ettim.Elinize almaya çalıştığınız da katı olan bu madde elinizde akıp giderek sıvı bir hal alıyor.Renk katmak için evde pembe parmak boyamız vardı onu kullandık gıda boyası da kullanılabilir.

Ela hem şaşırdı hemde dikkatle inceledi evet etrafta battı fakat içinde yoğun bir nişasta olduğu için suyla sildiğiniz anda lekelerden eser kalmıyor.

Duyusal gelişimede katkısı olan bu eğlenceli etkinliği evinizde rahatlıkla uygulayabilirsiniz.

sevgiler..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 yorum:

  1. Uc yasinda bir kizim var bende en kisa zamansa denicem sevgiler banada beklerim www. Ayseninyaptiklari.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka deneyin her yaştaki çocugun sevecegi bir etkinlik :) bende ziyaretine gelicem ;) sevgilerrrr

      Sil
  2. çok eğlenceli benim bile oynayasım geldi :) Ceylin'ile deneyebilriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin ol ceylin den daha çok eğleneceksin :))

      Sil
  3. yerim ben onu çok tatlı maşallah bende yapsammı :D

    YanıtlaSil
  4. sağol cnm :) yap yap ben bile oynadım inanki :)

    YanıtlaSil
  5. Aaaa ben bunu kaçırmışım. İnan benim bile dikkatimi çekti, ilk fırsatta ben de yapayım :) peki açıklaması ne, nasıl ele alınca sıvılaşıyor?

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe