2 Mar 2015

Ay Kumu ( Moon Sand) Yapımı

 Sizin için pazartesi benim için ise cuma olan bir hafta başından selamlar sevgiler :)

 Hafta sonu hafta içine bedel ama o tatlı yorgunluğun üzerine pazartesi işe gelmek çoğu zaman ilaç gibi geliyor. Eminim çoğu çalışan anne de benim gibidir. 2 gün kıçım koltuk yüzü görmüyor. Günün çoğunu temizlik ve mutfak işlerine değil çocuklarımla zaman geçirmeye harcıyorum böylece yorulsam da hem onlar hemde ben daha huzurlu vakit geçirmiş oluyoruz. Temizliğimi hafta içi iş çıkışı, yemeklerimi ise çocuklar uyuduktan sonra yapmaya çalışıyorum.
moon sand

 Neyse haftasonu uzun zamandır denemek istediğim ay kumu yaptık. Bu tür etkinliklere Yağız ın da katılıyor olması beni ayrı bir mutlu ediyor. İkisi de inanılmaz oynadı. Yağız 15 dk sonra sıkılıp kalktı ama Ela birazcık daha diye diye uzunn bir süre oynadı. Kış ayında evde kumla oynamanın zevki ayrı oldu gerçekten.

 Yapılışı ise çok basit;

 4 su bardağı un
 1 çay bardağı bebe yağı ( sıvıyağ da olabiliyormuş)
 Toz gıda boyası ( biz kullanmadık beyaz kum oldu)

 Derin bir kaba unu koyun ve üzerine gıda boyası ekleyin. Gıda boyasının üzerine denk getirerek de yağı dökebilirsiniz. Yoğurdukça kıvamın değişikliğini anlayabiliyorsunuz.

 Yere örtü serip dilediğince oynamalarını seyredebilirsiniz. Kafalarını bile soktular diyebilirim :)

 Yağız küçükken kuma asla elini sürmezdi. Bu tarz aktiviteler o dönemde pek yoktu. Montessori sağolsun duyusal aktiviteleri iyice yaydıkça çocuklar daha ufacıkken herşeyi keşfetmiş oldular.
montessori ay kumu yapımı

 Not: Bizimkiler kumun içine bir sürü küçük araba attılar küçük deliklere giren kumları temizlemesi çok zor oldu. Mümkünse daha detaysız oyuncaklar atın.

Sevgiler,

28 yorum:

  1. mükemmel bir aktivite olmuş ;)

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir aktivite olmuş benim çocuklara sağolsunlar kum gerekmiyor nerde toprak bulsalar kazıyorlar umarım bir gün gömü de bulurlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. site içinde kum bulamıyor cocuklar napim evde kum yapıyoruz artık :)

      Sil
  3. Çok eğlenmişler belli.

    YanıtlaSil
  4. Harika bir etkinlik olmuş, kesinlikle kuzenlerime yapacağım; çok mutlu olacaklar. Paylaştığın için teşekkürler, maşallah kızın da oğlun da çok tatlılar :)

    YanıtlaSil
  5. bu tür faaliyetlerden çocuklar çok mutlu r.Aslında zaman buldukca sık suk yapılması lazım.Benim çocuklara değide torunlara artık yapmak lazım.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel siz cocukları büyütmüssünüz insallah bizede kısmet olur bu etkinlikleri torunlarla birlikte yapmak :) sevgiler..

      Sil
  6. Güzel bir etkinlik olmuş, eğlenceli..

    YanıtlaSil
  7. Ay minnoş Ela'ya bak nasıl da sevimli maşallah. Bu tip aktiviteler çocuk gelişimi için çok önemli. Ne kadar güzel yetiştiriyorsunuz çocuklarınızı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim kendi kendine oynamayan bir kızçem olduğu icin her defasında farklı birşeyler bulmak zorunda kalıyorum iyide oluyor ;)

      Sil
  8. Ne güzel yapmışsınız ben de oğluma yapayım:)) Haklısın çalışınca o kadar zor ki:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. malesef calısınca kısıtlı zamanlarda yapmak zorunda kalıyoruz olsun önemli olan yapabilmek anneler azimlidir ;)

      Sil
  9. Bu ara ben de duyusal etkinliklere taktım kafayı,kuzum eğlendikçe ben de seviniyorum.Bunu da deneyeceğim,Siz de denemediyseniz oobleck yapın:):):)Blogumda paylaştım deneyimlerimi.Sevgiler...:)http://hobidelisii.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla ben bile oynuyorum daha ne olsun :) oobleck te yapmıstık cok guzeldi hakkaten sevgilerrr

      Sil
  10. Harika bir etkinlik olmuş. Paylaştığınız ve bizlere fikir verdiğiniz için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel bir bilgi.Teşekkür ederiz öğrendik ve uygulayacağız sayenizde :)

    YanıtlaSil
  12. süpermiş hemen bizde yapalım oynayıp paylaşalım

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. Tam da bir sürü ücret ödeyerek bu tür bir kum almaya karar vermiştim. Bu post harika oldu teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyiki almamıssınız inanın cok fark yok arada okadar paraya değmiyor bizzat onuda denedim :)

      Sil
  15. Cocuklariniza ozel zaman ayirmanizdan dolayi tebrik ederim sizi.. Boyle anlar cocuklar acisindan cok onemli..

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe