27 Kas 2014

Şeker Portakalı ve Küçük Prens


Yağız şuan tüm alımlara karşı veto yemiş durumda her istediğine yetişemediğimiz için bir müddet isteklerini bekletmesini söyledik.Şimdilik söz dinliyor fakat geçen gün benden boyun kadar kitap oku yarışmasına katıldığı için değişik kitap almamı istedi.

Kitap deyince akan sular durur yeter ki okuyacağım desin.Ve ilk aklıma gelen şeker portakalı ve küçük prens oldu.Bu iki kitabı her çocuğun okuması gerektiğine inanıyorum.Şeker portakalı biraz ağır gelebilir ama deneyeceğiz bakalım.Günlerdir ne zaman gelecek kitaplarım diye sabırsızlanıyordu.Bugün geldi ve akşama çok sevinecek.

kitapyurdu bu sıra favori sitem düzenli kitap aldığım içinde güzel indirimler yapmaya başladılar.D&r ile aralarında sadece bu kitaplar için 10tl fark çıktı.Neden daha fazla vereyim değilmi?

Kitap ihtiyacınız olursa mutlaka d&r online ile kitapyurdu arasında fiyat karşılaştırması yaparak alışverişinizi yapın daha karlı çıkarsınız.

Bilmeyenler için Küçük Prens kitabı hakkında şöyle bir özet geçebiliriz ;
Küçük Prens (Fransızca Le Petit Prince) Fransız yazar ve pilot Antoine de Saint-Exupéry'nin en ünlü romanı. 1943'te yayımlanmıştır. Roman New York'ta bir otel odasında yazılmıştır. Kitapta Exupéry'nin çizimleri de bulunur.

Basit bir çocuk kitabı gibi görünen ama aslında yaşam, sevgi ve aşk hakkında derin anlamlar içeren KüçükPrens'te bir çocuğun gözünden büyüklerin dünyası anlatılır. Sahra Çölü'ne düşen pilotun Küçük Prens'le karşılaşması ile başlayan kitapta Küçük Prens'in ağzından Saint-Exupéry, insanların hatalarını ve aptallıklarını, büyüdükleri zaman unuttukları basit çocuk bakışını vurgular.

Kitapta Küçük Prens'in yaşadığı asteroidi (B612) bulan bir Türk astronomdur. Hatta bu astronom asteroidi uluslararası bir kongrede anlatır ama fesli kafası ve doğulu giysilerinden dolayı kimse onu dinlemez, ama bir Türk diktatörün kıyafet devrimi yapıp herkesi Avrupalı gibi giyinmeye zorlamasından sonra aynı astronom bu defa modern kıyafetlerle kongreye katılır ve herkes ikna olur. Atatürk'ü bir diktatör olarak tanıtan bu satırlar yüzünden uzun yıllar Türk okuyucusu kitabı sansürlü okudu. Yine bu yüzden kitap, eleştirilere maruz kalabileceği gerekçesiyle 2005 yılında ilköğretim öğrencilerine önerilmek üzere hazırlanmış olan 100 Temel Eser arasından çıkarıldı.

Dünya çapında çok okunan ve çok sevilen bu kitabın yazarı Saint Exupéry, kitabı yazdıktan altı yıl sonra Le Petit Prince adlı bir uçakla keşif uçuşu yaparken Akdeniz üzerinde kaybolur ve bir daha kendisinden haber alınamaz. Fransa'da çok sevilen Küçük Prens'in resmi 50 franklık banknotların üzerine basılmıştır.
kaynak: tr.wikipedia.org

Şeker Portakalı
Arka Kapak Bilgisi

Yazarlıkta karar kılıncaya kadar, boks antrenörlüğünden ressam ve heykeltıraşlara modellik yapmaya, muz plantasyonlarında hamallıktan gece kulüplerinde garsonluğa kadar çeşitli işlerde çalışan Jose Mauro de Vasconcelosun başyapıtı Şeker Portakalı, "günün birinde acıyı keşfeden küçük bir çocuğun öyküsü"dür. Çok yoksul bir ailenin oğlu olarak dünyaya gelen, dokuz yaşında yüzme öğrenirken bir gün yüzme şampiyonu olmanın hayalini kuran Vasconcelosun çocukluğundan derin izler taşıyan Şeker Portakalı, yaşamın beklenmedik değişimleri karşısında büyük sarsıntılar yaşayan küçük Zezenin başından geçenleri anlatır. Vasconcelos, tam on iki günde yazdığı bu romanı "yirmi yıldan fazla bir zaman yüreğinde taşıdığını" söyler.

sevgiler,

12 yorum:

  1. Şeker Portakalı bence de çok iyi bir seçim. Sadece çocukların değil büyük küçük herkesin okuması gereken bir kitap diye düşünüyorum. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de kesinlikle katılıyorum ve herkesin kitaplığında bulunmalı ;)

      Sil
  2. Şeker Portakalı benim kızkardeşim çocukken okumuş, ağlamıştı, çok güzel kitaplar seçmişsin. İyi okumalar onlara da :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba:) Şeker Portakalı bilmiyorum okumadım ama Küçük Prens mükemmel bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seker portakalını bende okumadım o yuzden once kendim okuyup yagız a oyle verecegim :) işi sağlama alayım :)

      Sil
  4. Şeker portakalı en sevdiğim kitaplardan biri ancak geçmişte dershanede çalıştığım dönemlerde sınıfta çocuklara okuturken ilk kez, Atatürk'ten "Türk diktatör" diye söz edildiğini fark edince bakış açım değişmişti. Birçok insan farkında değil. Güzel bir kitap ama ne yazık ki propaganda içeriyor. Tabii çocuklar bunu fark etmeyecek kadar küçük. Ben sadece bunu elimden geldiğince bu kitaptan söz edilen her yere yazmaya çalışıyorum. Belki fark etmeyen ve sonra fark edince benim gibi rahatsız olup çocuklarına okutmaktan cayanlar olur diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa bunu ilk defa duyuyorum dün kitabı yarısına kadar okudum yağız küçük prensi okurken bende önce seker portakalını bi okuyayım ne detaylar var içinde dedim ders verici güzel anlatımlar var fakat yarısındayım hic diktatör falan denk gelmedim devam edeyim bakalım uyarın için tesekkur ederim cnm

      Sil
    2. Canım eksik yazmışım özür dilerim. Türk diktatör ibaresi Küçük Prens'te var bunu yazmayı unutmuşum. Şeker Portakalı en sevdiğim kitaplardan biri ama Küçük Prens'e bakış açım değişti yazacaktım eksik yazmışım. Neyse ki farkına vardım... Şeker Portakalı gibi bir kitabı zan altında bırakıyormuşum neredeyse... Küçük Prens'i okursan çok ilerilerde de değil başlarda yazıyor. Tabii eğer çeviride bile isteye es geçmedilerse elindeki basımda.

      Sil
  5. iyi bilgi kitap yurdu taam :) ya bak iki nefis kitap sölemişsin. ikisi de birbirinden tatlı. şeker portakalının filmi var nette. izleyebilirsiniz ailece. ama romanından hayal kurmak daha hoş herhalde. küçük prtens biraz daha önemli sanırım ama :) bunların arasına bir ara çarlinin çikolata fabrikası ve cam asansörümü de ekleyin mesela. ay bir deee, kayıp balık nemoyu izleyin beraber yaaa :) bi de bak kızını ısır mıncıkla benim için. kız çocuk hastasıyım ve seninki benim için ideal. çok şok öp benim içiiin. ama unutmaaa küseriim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımm önerdiğin iki kitabıda not ettim bakıcam mutlaka ;) kayıp balık memo yu kaç kere izledik sayamadım fenalık geldi artık hehehhe ayyy evime bi gideyim söz senin içinde ısırcam cadıyı

      Sil
  6. o zamaaaan, deniz kızı arielle izleyin yaaaa :) bi deee, cedric :)

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe