22 May 2015

Ter Kokusu


ter kokusu

 Malum havalar bugün yağmurlu olsa da yavaş yavaş ısınmaya başladı.

 Kışlıklar kalktı hafif yazlık kıyafetler gün yüzüne çıktı. Kısa kol, kolsuz vs derken deodorant, parfüm ve benzeri ter kokusu önleyici kozmetik ürünlerini de artık çantalara atma vakti gelmiştir diye düşünüyorum.

 Bu bir reklam değil bir nevi isyan yazısı başlangıcıydı :)

 Çünkü havaların ısınmasıyla  ter kokusu gündem de olmaya başladı. Kapalı bir alanda çalışıyorum ofise gelenlerin ter kokusundan baş dönmeleri yaşamaya başladım resmen.

 Sadece ofiste değil aslında mağazalar da süslü püslü, şık giyimli kadınların da arkalarında bıraktıkları kokuyu duydukça kendimden geçiyorum.

 Evet ter kokusu rahatsız edici, evet terlemek bazı insanlarda hastalık, evet bazı insanların tenleri kokabiliyor. Amaaa biraz olsun dikkat edilebilir. Özellikle havalar ısındığında çantada, arabada koltuk altı roll on u bulundurmak küçük çaplı bir çözüm olabilir.

 Benim ailemde de var aşırı terleme sorunu olan ama çoğu dikkat ediyor ne zaman görsem ellerinde deodorant var.

 Bununla mücadele edenleri yargılamıyorum bile benim kızdığım kendi kokusundan bile rahatsız olmayan tipler.

 Ne olur ne olmaz arada bir koklayın kendinizi yaw hele ki kapalı alanlara girerken daha bir dikkat edin. Arkanızdan güzel hatun ama leş gibi kokuyor demesinler :)

 Erkekler de de aynı şey geçerli ofise gelenlerin çoğu düzgün giyimli adamlar ama arkalarında bıraktıkları ter kokusu bulunduğum yerden koşarak kaçmama neden oluyor.

 Not: Vücudun terlemesi iyi bir şeydir toksinleri atmak için buna ihtiyaç vardır fakat bu ter kokusunu kesmemize engel değildir olmamalıdır :)

Mis kokulu günler dilerim ;)
 Sevgiler,

60 yorum:

  1. Aynı düşüncelerdeyiz, canım. Son günler resmen isyan ediyorum. Ter kokularına karşı deodrantlar da Allaha şükür o kadar ağam paşam pahalı değil. Yazın en sevmediğim tarafı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. off off malesef oyle ucuk rakamlar donmuyor yada en olmadı git bi lavaboda yıka yani

      Sil
  2. hahhaha hislerime tercüman olan kadınsın ya :)) aynen katılıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. bende dayanamıyorum zaten koku duyum oldukça gelişmişti birde hamilelik eklenince çoştu :)
    özellikle dolmuş, otobüs kullanan insanların daha dikkatli olması gerek insan bayılabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy hamilelikte daha bir kabus üstüne kusasım geliyordu insanların :)))

      Sil
  4. güzelim yaza ter kokusu damga vurmamalı:)

    YanıtlaSil
  5. Bende yapı olarak çok terleyen biriyim. Terleme iyidir vücut için ama kokuya da dikkat etmek gerekiyor tabiki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. terlemeye çözüm yok ama kokuya çözüm var gercekten dikkat etmek gerek ;)

      Sil
  6. Cidden yazın en rahatsız edici durumu galiba, hastalıktan ötürü olupta bundan huzursuz olanları tabi ki kenarda bırakıyorum ama özensiz davrananlar hiç tahammül edilecek gibi değil.

    YanıtlaSil
  7. Ne doğru bir tepki. Ben evdeyim çalışmıyorum ama isan otobüste ya da girdiği bir toplulukta da yaşıyor aynı sorunu. Yaz günü duş alıp evden çıkmak o kadar kolayken, ter önleyici ürünlere ulaşım bu kadar ucuzken hemde....Bi ter bir de diş.....İkisi de o kadar önemli ki..

    YanıtlaSil
  8. Çok doğru söylemişsin. Ama ben okurken gülmeden edemedim:)
    Benim de aklıma hemen dolmuşta teneffüs ettiğim kokular geldi:))

    YanıtlaSil
  9. Bir de ter kokusunu bastırmak için parfümü boca edenler var ki, iki koku bir araya gelince nefes alabilene aşk olsun. İsyanınıza katılıyor ve destekliyorum. Azıcık dikkat diyorum. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğruuu bide o haller var parfümle yıkanınca miss gibi koktuklarını sanıyorlar üzerinde tüm kokular corba oluyor farkında değilllerrr

      Sil
  10. ahh o kadar fena ki bu durum ben ne asansöre binebilirim artık ne toplu taşıma kullanabilirim :-(( iş yerinde de var bir kaç kişi kimliksiz mailler attık falan hiç umurlarında değil inanılmaz bir durum kendi kokularını almıyor bu insanlar ona karar verdim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üstlerine alınmıyorlar genelde tüm suç rahatsız olan bizlerde :)

      Sil
  11. Çok rahatsız edici gerçekten! Dikkat etmeli... :)

    YanıtlaSil
  12. özelliklede toplu taşıma araçlarında çok kötü oluyoruz ter kokusundan

    YanıtlaSil
  13. Maalesef ,sicagin ve terleme kokusunun agirligi cekilir gibi degil.Gerci,bazen soguk havada bile kokanlar var.Basit önlemini almak varken,cevreye rahatsizlik vermek niye?cocuk pudrasi, lavaboda koltuk atlarinin sabunlu su ile yikanmasi,islak bezlerle silmek vs... Deo ,spray kullanmak,bulundurmak cok zor olmamali...Hele ki Türkiye sicaklarinda hic cekilir bir sey degil...Güzel bir hatirlarma olmus ,tesekkürler..

    Bunun zenginlik,fakirlikle ,okumusluk,cahillikle pek ilgisi olmamali..Düsünceli bir insan olmâk yeter.
    Alkima Brad Pitt geldi, sagliga zararli diye Deo kullanmazmis, cocuklari dâhil herkes pis ,terli kokusundan sikayetciymis :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonuna kadar katılıyorum bunun cahillikle zenginlikle alakası yok biraz düsünceli olmak gerek brad pitt i duymamıstım şok oldum adamı gordukce midem bulanacak artık :)

      Sil
  14. benim de en hassas noktalarımdan biridir. Ben de çok terlerim ama sık sık duş alırım. ıslak mendillerle silinirim. pudralı deodorantlarla önlem alırım. Çünkü ilk önce kendim rahatsız olurum. Bayanlarda çok itici oluyor gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. erkek bayan herkesde cok itici oluyor gercekten önlemleri bukadar basitken etrafı bunaltmamak gerek

      Sil
  15. Offf sorma yaa benim kadar koku hastasi yoktur burnum hassas felaket oluyorum. Hele o parfumlerin terle karisip çıkardigi koku ozellikle acik parfumler. Mahvoluyorum. guzel kokular yayılsin yaa sana katiliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ortaya değişik kokular cıkıyor değilmi parfümlede karısınca ıyy :)

      Sil
  16. İnsanlarla çalışan biri olarak kişinin o kokuyla yaşamaya çalışmasına inanamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır kendi gibi etrafınıda o kokuyla yasamaya çalıştırıyor ona yanıyorum :)

      Sil
  17. Şu teknoloji devrinde bile bu sorunları yaşıyor olmamız inanılmaz gerçekten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu durumda her şeye aklı çalışan insanlarımızın kişisel bakıma gelince bi duraladığını anlıyoruz :)

      Sil
  18. Maaleseff :( kişisel bakımına dikkat etmeyenler fazlasıyla rahatsız edici :(

    YanıtlaSil
  19. Koku benim için ön yargı meselesi. Ne kadar güzel / yakışıklı olursa olsun eğer kötü kokuyorsa kaçıyorum resmen. Bugün metrobüste yanımda oturan adam o kadar kötü ter kokuyordu ki camı kırıp kafamı çıkarmak istedim... Böylelerine temizlik ve deodorant kullanımı hakkında dersler verilmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru soyluyorsun herkes kaçıyor resmen ama farketmemeleri ilginc geliyor tabii ki herkes terler bu normal ama çözümüde zor değilll

      Sil
  20. Yaz aylarının bitmeyen çilesi..Çözüm basit.. 5 dakika duş ve temiz temiz bir deodrant..

    YanıtlaSil
  21. Çok haklısınız,malesef aynı şikayeti bende edeceğim.Biraz duyarlı olmak lazım.İnsanın önce kendine sayğısı olmalı ki etrafına da aynı sayğıyı göstermeli.Eskiden tv bir reklam vardı ter konusuna dikkat çeken aklıma o geldi.Sanırım su ve sabun bile yeterli...

    YanıtlaSil
  22. Bazen gerçekten dayanılmaz oluyor özellikle kıyafet kabinlerine girilmiyor,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dogru bide o mesele var magaza kabinleri yazın dayanılmaz oluyor

      Sil
  23. Yazın otobüslere binmek istemiyorum kötü kokular yüzünden malesef... Parfüm ya da deodorant sıkınca ter kokusu gidiyor zanneden insanlar o kadar çokki...

    YanıtlaSil
  24. sağlık ocağında sıra bana geldi içeri girdiğimde dr ve hemşirenin neredeyse bayılacak olmasını içerde ki kokudan anladım odayı kaplamıştı koku çok haklısın

    YanıtlaSil
  25. Çok rahatsız edici bir durum.Hele yazın toplu taşıma araçları aman aman .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kapalı her alanı eziyet haline getirenler utansın

      Sil
  26. ayy bizim metrobüsler işteeee bayık ter kokuluuuu :)

    YanıtlaSil
  27. O kadar basit ki çözümü aslında.. Bir de bu sorunu göre göre, bile bile önlem almayanlar var ki onlara diyecek söz bulamıyorum artık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen kendi kokularını duymamaları mumkunnn değillll

      Sil
  28. Bir de terin üzerine dünyanın parfümünü sıkıp, temiz koktum sananlar var, Yürüyen kokarca :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))))) ama onlar kendilerini misss gibi kokuyor sanıyorlar

      Sil
    2. Yürüyen kokarca :)))) Ayy ne güldüm... Tespit çok yerinde olmuş :)

      Sil
  29. Hislerime tercümansın Gülşah, cidden geçen metrobüste blogta şu ter kokusunu yazsak 3 5 kişiye ulaşır azaltırmıyız kokuyu diyordum şakayla karışık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla umarım ulaşmıştır canım yorumlara bakılırsa hepimiz bu durumdan şikayetçiyiz :)

      Sil
  30. Benim en çok merak ettiğim hiç mi kendilerini koklamıyorlar ya da eşleri ya da ne biliyim annesi babası kokuyorsun bi duş al koltuk altı deodarantı kullan demiyor mu yaa.
    Allah'tan odada iki kişiyiz ve Allah'tan iş arkadaşım erkek olmasına rağmen bu konuda çok hassas yoksa hayat çekilmez olurdu. Ter kokulu misafirlerim için kolanyam her daim çekmecemde durur o kokuyu en hızlı ve etkili limon kolonyası bastırıyor.
    Güzel kokulu günler dilerim.

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe