27 May 2015

Hayallerinin Peşinden Koş

hayal kurmak

 Kulağa ne hoş geliyor değilmi? Tabii peşinden koşabileceğin bir hayalin varsa!

 Tipik balık burcuyum yer yer hayal dünyasında yaşar bir ara gerçek dünyaya inen tiplerden(dim).

 Kendimi en kötü hissettiğim, ennn mutsuz olduğum anlarda bambaşka bir hayal dünyasına dalar olmak istediğim yer ve olmak istediğim anı yaşar kendime de gelince gerçek hayatla yüzleşir(dim).

 Ne gerçek hayatın acısı ne de toz pembe dünyamın hayalleri asla birbirine karışmadan kendimi çok güzel idare ettim. Gereksiz ergen tripleri yaşamadım, birden de büyümedim doya doya oynadım bebeklerimle yavaş yavaş büyüdüm hep. Tadını çıkara çıkara kendime de aileme de eziyet etmeden. (bana göre tabii :) )

 18 yaşım da da hayalim vardı, 22 de de , 28 de de. Ama nedense hiç hayallerimin peşinden koşacak kadar cesaretli olamadım. Ve her zaman hayallerinin peşinden koşan insanlara gıpta ile baktım. Baktımm ama hiç gaza gelmedim. Keşke de demedim.

 Ama 30 lu yaşlarımın başı itibariyle keşke diyorum keşke onca kurduğum hayallerimden beni mutlu edecek bir kaçını yapsaydım. Yani keşke hayallerimin peşinden koşsaydım.

Daha mutlu olabileceğim işler peşinde koşsaydım.
Hedeflerim için mücadele etseydim.
Adranalin dolu sporlar yapsaydım.
Kendime asla vazgeçemeyeceğim bir hobi edinseydim.

Yani kısaca beni mutlu eden hayallerimi keşke daha fazla önemseseydim.

 Nerden çıktı bu şimdi? Hava değişimi, iş koşturması, gerek yemek derdi, ev temizliği, çocukların ihtiyacı derken yer yer kendimi mutsuz hissetmeye, her zaman tavan yapmış olan enerjimin yerlerde olduğunu fark etmeye başlayınca bir düşündüm ki kendimi mutlu edecek hiçbir şey yapamıyorum.

 Hayal kurmaya bile vakit yok. He oldu da kurdun diyelim şuan bir sahil kasabasında tek başıma kafamı dinlemek istiyorum. Nasıl olacak? Hayalini kurduğum bir şeyi gerçekleştirmek için önce iş yerinden izin ayarlamam lazım, sonra çocukları kime bırakacağımı hesaplamam lazım, Yağız ı okuldan kim alır diye plan yapmam lazım, tek başıma dedim ya olmaz bizim bey arıza çıkarır bensiz olmaz diye onunda işini ayarlamasını beklemem lazım. Yazarken bile daral geldi :)

Neyse kısaca bu depresif durumdayken diyorum ki; bu yazıyı okuyan çoluksuz çocuksuz arkadaşlarım;

İşinizden memnun değilseniz fazla sorumluluğunuz yokken sevdiğiniz işi yapmak için çabalayın,
Sevgilinizden şikayetçiyseniz yer yer bundan baba olmaz diyorsanız yol yakınken dönün,
Kendi zevklerinizden hobilerinizden çok fazla ödün vermeyin,
ÖNCE BEN kavramını ne kadar erken benimserseniz ilerde o kadar rahat edersiniz,
Vakti zamanı gelince hayırlı bir kısmet bulur çoluk çocuğa karışırsınız elbette analık güzel hepiniz yaşayın tadın amaaaa vakit varken hayallerinizin peşinden koşun. Sonra değil peşinden koşmaya hayal kurmaya vakit bulamayacak duruma geleceksiniz.

 Evli çoluklu çocuklu arkadaşlarım; aranızda hayallerinin peşinden koşabilenleriniz varsa dünyanın en şanslı insanısınız demektir. Yok sizde benim gibiyseniz merak etmeyin bu durum geçici bir kaç güne normale dönülecektir :)

 Sevgiler,

54 yorum:

  1. ;) ahhh o hayaller yok mu? Bende senin gibi bir hayalimi gerceklestirirken karsima cikan ilk engelde vazgectim. Peki simdi pismanmiyim. Demli misin hemde deliler gibi pismanim ;(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sende yok desene benim gibi cesaret kavramı :)

      Sil
  2. Gülşah hanım merhabalar yazınız çok güzel, biraz bencil olmak gerekiyor sanırım. Öncelikleri olmalı insanın, herkese uyum sağlayamaya çalıştığımız an kişiliğimizi kaybederiz. Mutlu olmak için sığınacağımız bir yer, bir hobi olmalı. Ya da hobi olmasın kendinizi dinleyeceğiniz zaman yaratın yeter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) çok doğru biraz bencil olmakta gercekten fayda var sadece baskaları için biryere kadar yaşanabiliyor

      Sil
  3. Çok güzel ifade etmişsin sanki aklımdakileri kağıda dökmüşsün ve beni düşündüklerimi yazmışsın. Allah'ım şükürler olsun ki yalnız değilmişim diye sevinmek geldi şimdi içimden. Çocuksuz ve bekar olan arkadaşlara öğütlerin çok yerinde olmuş bende hep çevremdekilere aynı şeyleri söylüyorum. Bahar sendromuyla alakası yok ama zaman zaman bu duygular bana da gelip gelip gidiyor.
    Ne yapalım hayallerde buluşalım artık bizde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende yanlız olmadıgıma sevindim valla :) ben insallah bahardandır diyorum :))

      Sil
  4. cok samimi bir paylasim olmuş cesaret biraz sartlarla alakali maalesef ama cocuk sahibi olunca zaman daha kiymetli oluyor herşeyi yapmış olsaniz bile yine böyle düşünülüyor 😄cocuklar büyüyünce yine ozgürüz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorumluluk azken cesaret çokda şartlara bağlı değil evet şuan 2 çocukla cesaret hem şartlara hem paraya bağlı :) büyüdüklerinde de torun bırakırlar bize bakmak için artık :)

      Sil
  5. Doğru söylüyorsunuz.. Artık hayal kurmaya bile vakit yok...:(

    YanıtlaSil
  6. Evlilik öncesi benim de yapmak istediklerim vardı. Açıkcası çoğunu da yaptım. Şu an aklıma gelen şey bırakıp yurtdışında şöyle birkaçyıl yaşamak ki buna cesaret edemedim.....Ama doğrusun. Elilik ve çocuklar pek çok şey geri plana itiliyor. Zorla değil istekle ilgileniyor insan çocuklarıyla. Geri kalan hayeller onlar bizi bırakıp gittiğinde artık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdiki zamana pişman olmuyor insan zaten cocuklar yanımızda sağlıklı diyorsun bunalınca geçmişi düşünüyor keşke onu bunuda yapsam diyorsun ne güzelki sen çoğunu yapmışsın o bile büyük teselli ;)

      Sil
  7. Bekarım çoluğum çocuğum yok ama önce ben demeyi beceremediğim için çok tükenmiş hissediyorum sanırım bu yaz bir şeyler değişmeli artık :) Senin tek başına tatil hayalini ben gerçekleştireceğim söz ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikleeee demelisin herşey senin elinde şuan ciddimi nolur ya benim için şezlonga uzan ve saatlerce kalkma :))))

      Sil
    2. Kızsal Şeyler, e hadi bakalım göreceğiz... :D

      Sil
  8. E farkında olmak ilk adım ;) Gerisi gelir bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu kadar çok sorumluluk altında 1 ileri 2 geri :)

      Sil
  9. Düşünülmesi gereken harika bir konuya değinmişsin canım..Hayallerimi şimdi şimdi gerçekleştirmeye başladım. Keman kursuna gitmek gibi. Çok şükür bu hayalimi gerçekleştirdim. Darısı diğerlerinin başına :)
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet seni ozamanda cok takdir etmiştim geç demeyip keman kursuna yazılman çok güzel birşey sağlam adımlarla gercekleştiriyorsun hayallerini sırasıyla yaşamak boyle oluyor işte ;) dilerim her isteğinde boyle devam eder.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim canım benimm..Cümlemizin istedikleri bir bir gerçekleşir inşallah

      Sil
  10. Çocuklar,iş ve günlük yalan koşuşturmasında ilk darbeyi alan hayallerimiz oluyor sanırım.Hayallerimizi yaşayabileceğimiz günlerin yakın olması dileğiyle....

    YanıtlaSil
  11. geleneksel şeyler vardır gençken ayy hiç gelemem hayatta kendimi kısıtlayamam dediğimiz ama bir şekilde evlilik ve sonrasın da çocuklar olunca yapmam dediklerinizi yapar kısıtlanamam dediklerinizi kendiniz uygulatmaya başlarsınız.Olağan kısır bir döngü haline gelmiş artık farkında olarak ya da olmadan bir bakıyoruz bizler de içindeyiz.Özellikle de büyük şehirlerde yaşayanlar koşuşturmaktan sadece gece yatağa girince dinlenecek zaman buluyor.
    İş zamanı iş tatil zamanı tatilin hakkını verebileceğiniz anlar kavuşulması dileğiyle, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminnnnnnnnn insallahhhh büyük şehir koşturmasımı hayat telaşımı ne denir bilmem :)

      Sil
  12. İşte bu sebeplerden dolayı bekarken hepsini halletmem Lazım benim. Sonralara bırakırsam işim iş :)

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık bu kadar güzel anlattığınız için. Hayallerin peşinden koşmanın yaşı yok. Ben emekli olduktan sonra yemek blog yazarlığı denemeleri, çalışmaları yapıyorum. Her şey gönlünüzce olsun, kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet en büyük umudum emeklilik :) çok şanslısınız gercekten insallah sizin gibi blog yazmayada hayallerimin peşinden tekrar koşmayada başlarımmmm çok teşekkür ederim ;)

      Sil
  14. Cok samimi cumleler Gulsah, severek ve hak vererek okudum. Ama klise de olsa bil ki tek basina degilsin. Hatta daha cocuk olmadan bile benzer hisler yuzunden silkelenme geregi gorebiliyor insan bazen. Senin 2 guzellikle hele ki bunu dile getirebilmen harika. Sorumluluk arttikca cesaret azalir derler korkuyorum ama caktirmiyorum bende:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çaktırmıyordum aslında da resmen yazarak ilan etmiş oldum :) içim rahatladı en azından tek değilmişim onu öğrendim ;)

      Sil
  15. İnanılmaz keyifle okudum canım. Ne yazık ki çoğumuz hiçbir zaman bencil olamıyoruz ve önce ben diyemiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim cnm desek iyi olur aslında :)

      Sil
  16. Tam zamanında gelen öneriler, görüşler :))

    YanıtlaSil
  17. Hayallerin peşinden koşmak bazen hayal kırıklığı yaşatıyor. Gençken kendime bir reklam şirketi açma hayalim vardı ve bunun uğruna çok büyük iş tekliflerini geri çevirdim. Hayalimi 21 yaşında gerçekleştirdim ve daha birinci yıl dolandırıldım kefil olma yoluyla. Ve bunun sıkıntısını yıllarca yaşadım.
    En büyük pişmanlığımdır iş yeri açmak uğruna gelen güzel teklifi geri çevirmek.
    Hayallerim iş anlamında hayal kırıklığım oldu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kötü bir tecrübe olmuş ama denemeseydinde hep aklında kalırdı emin ol :) en azından adım atmışsın o yaşta sağlam bi cesaret göstermişssin ama kefil olma işi bozmus sağlık olsun

      Sil
    2. Belki de öyle.
      Bir yıl sürdü yeniden toparlanmam ama iş hayatımın başında sağlam bir tecrübe oldu. O gün bugün bir daha ticari aldanmalarım hiç olmadı:)

      Sil
  18. :)) çoluklu çocuklu ve depresif... bende balık burcuyum, en büyük eksikliğim hayır demeği çok geç öğrendim gerçi tam olarak oturtamadım ve maalesef hayatımda en son gelen kavram benim için hep önce ben olayı oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı aynı hala öğrenme aşamasındayım bende :) hergün tekrarlıyorum kendime önce bennn diceksin diye ödev gibi :)

      Sil
  19. N kadar anlamlı bir post olmuş :) tebrik ederim...

    YanıtlaSil
  20. Bunu ben de çok düşünüyorum bu aralar. Evlendim, olağanüstü anlayışlı ve paylaşımcı bir eşim, çok tatlı iki çocuğum var. Şükürler olsun. Ama ben boş bir pazar günü istiyorum, o boş günde koca bir çaydanlık çay alıp, bir tabak da kurabiye, 10 bölüm dizi izlemek istiyorum (Hatta adı da Breaking Bad) ..Sürekli dağılan bir evde, bir türlü oturtamadığım bir düzende yaşamaktan yoruldum. Ev hanımlığı hiç bana göre değil ve bunu itiraf etmek bile çok zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh ahh diyorum kader arkadaşlığı böyle bisey anneler arasında :)

      Sil
  21. Bir balık burcu kişi de ben olarak aynı şeyleri yaşadığımı ve aynı pişmanlıklarda olduğumu bilmeni isterim. Keşke geçmişe dönebilsek ve bütün bu istediklerimizi yapabilseydik ama maalesef ki böyle bir şansımız olmadığı için ben hem kendi çevremdeki daha genç olan arkadaşlara öğütlüyorum hem de kendi hayatımda bundan sonra ne değiştirebilirim de daha çok mutlu hissederim diye planlar yapıyorum. Tecrübe denilen şey bu işte, keşke hayatı bu kadar ciddiye almasaydık ve birazcık dalga geçseydik, eminim o zaman her şey çok daha güzel olurdu ;)) Yılmak yok, yola devam ;))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen aynen yola devam geçmiş geçti önümüze bakacagız artık :)

      Sil
  22. Bu resmin hayatımda çok özel bir yeri var.. Yüreğinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fotoğrafa bayıldım zaten bazı şeyleri çok güzel anlatıyor ;)

      Sil
  23. pek de hayalim olmayan bir işte çalışıyorum artık bunu kanıksadım değiştiremem ama iş dışı bazı hayallerimi gerçekleştirmeye çalışıyorum ben de ne yapalım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde senden farkım yok :) ve başkada şansım yok şimdilik

      Sil
  24. Hayallerin peşinde lim ne kadar koşmuş ki acaba Hayat çok acımasız ve merhametsiz ve bir o kadrda ömür kısa ..Bu kadar zamanımız ve imkanımız yokki.Var olanla yaşıyoruz..Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. koşabilenler şanslı kişiler zaten şu kısacık hayatta kendimiz için ne yaparsak kar ;) sevgiler

      Sil
  25. Bilgilendirici Bir yazı olmuş teşekkürler.


    http://microsoftteknolojileri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  26. Hayallere asılmaya devam. :D

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe