12 May 2015

Anneye Not


ergenlik
İmza: Küçük ergen Yağız
 Akşam çocuklar yatınca Ela nın koltuk üzerine bıraktığı küçük not defteri elime geçti tam yerine koyacakkende düştü ve içinde yazılan bu not dikkatimi çekti.

 Yağız tabii ki evin küçük ergeni!

 Acaba dün gecemi yazdı diye düşündüm. Evet odanı topla, dişlerini fırçala dedim oda her zaman ki gibi homurdanarak yaptı ve yattı.

 Sabah sordum "yok anne onu daha önce sana kızdığım zaman yazmıştım bazen bende sizin gibi sinirlenebiliyorum" dedi.

 İyi de oğlum biz sinirlenince evden kaçmayı düşünmüyoruz desemde onun cevabı daha iyidi :)
 - Anne merak etme güvenlik beni çikolata almak için markete bile salmıyor"

 He yani güvenlik salsa kaçıçakmı bu çocuk anlamadım gitti. Sarıldık, öpüştük, gülüştük konuyu da çok uzatmadık. Sonra oturdum düşündüm, kendimi sorguladım.

 Valla evde öyle sürekli baskı yapan bir anne değilim ama kabul ediyorum her dediğini de yapmıyorum.

 Ne zor iş arkadaş çocukları memnun etmek. Dün uyku eğitimi kitaplarını rafa kaldırmıştım bugünde çocuk psikolojisi kitaplarını kaldırıyorum. Başka taktikler bulsam iyi olacak :)

Not: Hoşuma giden tarafı bende kendimi bildim bileli sinirlenince birilerini kırmamak ya da etrafa zarar vermemek için kalem kağıda sarılırdım. Yağız da da bunu görmek hoşuma gitti ;)

 Sevgiler,

40 yorum:

  1. Ahhhhh şu erken ergenler :)))
    İğrenç, canavarca, kötü, haksızlık bu vs kelimeleri lugatlarına aldıkları dönem ve evet bizi de yerden yere vurdukları bir dönem galiba :)))
    Bizimkinde hala bitmedi bu durum... Bütün gün her istediğini yapıyorsun sonra bi ara uyu, artık yeter gibi bir kelime kullanıyorsun amanınnnnn bu dünyada senden kötüsü yok... Sanırsın bütün gün işkence yaptım bu çocuğa ben :)))
    Sabır diliyorum hepimize...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminnn bütün hepsi boyle gercekten sadece bize özel değiller :)

      Sil
  2. Allah'ım atarları bile tatlı :D

    YanıtlaSil
  3. daha dün akşam benzerini (ilk defa) yaşadım :)) Çocuk deyip geçerken kendi kendimi vicdan muhasebesi yapmaktan da alı koyamadım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cocuklar insanı attan düşmüşe çevirebiliyorlar :)

      Sil
  4. Bazen kendi deneyimlerinize göre cevap ve davranışlar geliştirmek kitaplar da yazılanlardan çok daha iyi sonuç veriyor:)
    Bazen o kitapları yazanların çocuklarıyla da bir söyleşi yapılsa diye düşünürüm :)))
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa bende hep düşünürüm onu mesela doğan cüceloğlunun cocuklarına sorular sormayı cok isterim :)

      Sil
  5. erkeklerin ergenlikleri daha bir zor olacağa benziyor... Allah biz analara kolaylık versin...

    YanıtlaSil
  6. Ben bu nota bayıldım. Benzer şeyleri büyük oğlumda yaşadım, şimdi ara ara konuşuyoruz kendi de gülüyor:)
    Önemli olan sizin de yaptığınız gibi konuyu fazla uzatmadan, yaptığına yazdığına pişman etmeden konuşabilmek, krizi o şekilde yönetmek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh inşallah bizimde oturup birlikte güldüğümüz zamanlar gelir :) evet cok uzatmamaya calısıyorum baska türlü krize dönüyor

      Sil
  7. iyiymis, bana hiç yabanci geldi simdi 12 yasinda olan oglum Arda'nin boyle Yagiz yaslarindayken yaptigi biseyi hatirlatti. simdi bizimki kizdiginda istedigi olmadiginda homurdana homurdana " iste ben sizin cocugunuz olmak istemiyorumda , filabncinin annesi babasi soyle de boyle de, ben sizi birakip gitmek istiyorum da artik yurtlarda yasicam da falan " neyse ilkinde babasi da ben de sok olduk, sonra gelsin kitaplar gitsin pedagojik yaklasimlar falan derklen 2. kez bu laflari cikardiginda, babasi ciddi ciddi aldi Arda'nin valizini butun esyalarini taopladi koydu kapiya hem valizini hem ardayi, hadi bakalim serbestsin gidebilirsin diye. tabii bizimk beklemedigi bisi olunca sok oldu , bi 5-10 dakka bekledi kapinin onunde israrla aglayarak girmek istedigini soyleyince actik, aik karsimiza ciddi ciddi konustuk, her kizdigimizda evde gidemeyecegimizi, sinirimizi kontrol etmenin baska yollarini aramamiz gerektigini.....konustuk. ve bir daha hiç duymadik bole bisi. biraz radikal bi cozum oldu ama sanirim cocuklara limitlerinio nerde durmalari gerektigini anlatmak yetmiyo, bazen yasamalari gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok iyi taktikmiş gercekten :) yagız sadece yazıyor dilinde yok hiç daha sonra söylemeye baslarsa koyayım bakim kapının önüne ne yapacak :)

      Sil
    2. Bu taktiğin benzerini bizde yaptık ama ben çok üzüldüm bu hale gelmemize ve pedogoğa gittik. Pedogog bu davranışa ne diyeceğini bilemedi desem yeridir çok derin yaralar açarsınız çocuk dünyasında lütfen bir daha tekrarlamayın dedi. Bilginize evde denemeyin uyarı olur yaa benimkisi de onun gibi oldu. Bizim kulağımıza küpe oldu açıkçası.

      Sil
    3. Bütün doğru bildiklerimizi yok sayıyor bu çocuklar bazen hangi pencereden bakacağıma şaşırıyorum bazen zor iş çocuk eğitim zor

      Sil
  8. Ayy bunları kızdırmaya gelmiyor :)) Güvenlik olmasa kaçmayı düşünmüş demek ki içinden :))
    Gülşahcım Allah sabır versin.. Bende 2 erkek çocuk var, çok zor bu zamanda çocuk büyütmek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım allah sanada sabır versin zor gercekten hele ki 2 erkek cocukla daha da zor :)

      Sil
  9. :D güvenlik olmasa tüyecek kerata :D Aman Ya Rabbim Gülşah bunları paylaştıkça gözüm korkuyor inanır mısın :D Bundan sonraki nesiller nasıl olacak acaba :) Bence sinirinden yazmış senin gibi tatlı anneyi hiçbir yere bırakamaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım bırakmaz dimi ya :))) valla yeni nesilin sağısolu pek belli olmaz bence :))

      Sil
  10. neler yaşıyorlar yaa :) bizler de böyle değil miydik?
    allah bağışlasın onları bize

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok valla değildik ben tırsardım evden kaçmaya falan :))

      Sil
  11. Hay allahım çok güldüm :D Kardeşim de öyleydi ben de yapardım zaman zaman ama kaçmadık evden Yağız da kaçmaz güvenlik izin verse de gitmez bence ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemek lazım aslında git deyince ne yapacak :))

      Sil
  12. Kızım da yazmıştı. Ama sonra itiraf edip çok pişman oluğunu söylemişti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy kıyamam kızlar daha kıyamıyor annesine babasına sanki :)

      Sil
  13. Gerçekten çocukları memnun etmek çok zordur ellerinize sağlık ne güzel anlatmışsınız...

    YanıtlaSil
  14. Geçici birşeymiş neyseki.. Ama insan kaygılanmadan duramaz ki..:(

    YanıtlaSil
  15. bizde bu aralar aynı durumdayız büyük oğlum 13 yaşında bir kezde çok kızdırdığında gitcem diye tutturunca hadi git dedim
    apartmanda beklediğini bildiğimden 10 dakika kapının önünde beklettim
    birkaç saat sonra barıştığımızda dürüst oğlum ne dese beğenirsiniz-zaten sıkılmayayım diye giderken senin telefonunu da almıştım unblock car oynadım :P güleyimmi üzüleyimmi bilemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güldüm ya resmen çakallar başka bisey değil :))

      Sil
  16. sanırım bu yeni neslin herbiri erken ergen aynen bu 10 yastan sonra sanırım işler dahada zorlasıyor Allah kolaylık versin.

    YanıtlaSil
  17. Oooof of... Benimki de 2 yaş sendromunda, o kadar bağımsız o kadar inatçı oldu ki ne yapacağımı şaşırıyorum bazen.
    Zor işler, zor kişiler bu çocuklar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bide ufaklık var 2 yasında oda ayrı sendromda :))

      Sil
  18. haha oğlum da böyleydi bir ara ..sonra geçiyor..

    YanıtlaSil
  19. Çocuğun mu var derdin var işte :))) Yaşasın bekarlık dedim bir kez daha :))))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herşeyin iyi yanı da var kötü yanıda var boşver sen anı yaşa vakti zamanı gelince hepsi olur ;) bukadar ağlanıyorum ama bakma sen yinede ağzımdan yaşasın bekarlık falan cıkmıyor :)))

      Sil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe