11 May 2015

Uyku Eğitimi Verememek



uyku eğitimi - tracy hogg

Geriye dönüp yazılarıma bakıyorum da en favori konum uyku eğitimi olmuş.

 Maşallah okuyup okuyup uygulamaya çalışmışım ama işe yaramamış.

 Hatta tercih yapmışım kendime iştahsız çocukmu uykusuz çocukmu diye sorup iştahsız çocuğu seçmişim :)

 Yine de umudumu kaybetmemişim elbette düzene girecek demişim.

 Ama tık yok hala uykusuz bir evladım var. Karşı olsam da bitkisel uyku şurupları da denedim. Yoook oda etki etmedi.

 Burdan uyku eğitimi kitapları yazan;

 Richard Ferber e sesleniyorum; olmuyor canım ya kontrollü ağlatma tekniğin bizde sökmedi. Tüm rutinlerini uyguladım. Öptüm iyi geceler dedim kapının önünde görünmeden bekledim birkaç dakika sonra sakinler susar demişsin ama dakikalarca ağlama rekoru var bizim kızın ağlatamadım daha fazla korktum konu komşu çocuğumu kesiyorum sanacak kapıma dayanacak diye korktum. 3. gece de 5 dk içinde uyku dalar diyorsun bir hafta denedim uykuya dalma süresi 45dk dan 1 dk aşağıya inmedi.

 Sevgili Tracy Hogg - Yatır kaldır tekniğin pek meşhur onu da denedim. Bir gece de 40 kere yatır kaldır yaptım ama kene gibi üzerime yapışıyor kaldırdım mı bidaha yatıramıyorum. Yatağın parmaklıklarına saldırıyor, tırmanıyor sinirinden parmaklıkları ısırıyor. Olmadı yani oda bize sökmedi.

 Ve son olarak bu süreçte Kim West in kontrollü uzaklaşma tekniğini denedik. Sandalye tepesinde 45dk oturduk Allah sizi inandırsın sandalye yi bir adım öte götürüp uzaklaşmak kısmet olmadı. Gece 3 de bile uykuya dalsın diye sandalye tepesinde oturduğumu bilirim. Yok yani olmadı buda sökmedi.

 Sonuç 1 seneyi aşkın süredir uyku eğitimi ile mücadele eden ben uykusuzluğa çok güzel alıştım sadece ben değil sağ olsun kızım hak geçirmez beni uyutmuyorsa babasını da uyutmuyor. 3 müz gece boyu gözümüz kapalı kimi zaman yatır kaldır yapıyoruz, kimi zaman kontrollü uzaklaşma deniyoruz, kimi zaman da kontrollü ağlatma yapıyoruz çoğu zaman da hiçbir şeyi de kontrol edemiyor oluruna bırakıyoruz. Sabah da Ela cin gibi biz ana baba olarak pert durumda güne başlıyoruz.

 Yağız da yöntem falan uygulamadık. Doğdu annem dedi ki inşallah dayısı gibi uykucu olur dayısının üzerinden ip alıp üstüne koyayım dedi ve koydu sonuç çocuk 9 yıldır fosur fosur uyuyor hiç uykusuzluğunu görmedim. He evet direnirdi ama 10 dk bile sürmezdi uykuya dalması gözlerimi dinlendiriyorum der sabaha kadar da dinlendirirdi.

 Demek ki işin sırrı kitaplar da değil uykuyu seven birinin üzerinden ip alıp çocuğun üzerine koymadaymış diye düşünmeden edemiyorum :)

 Gördüğünüz gibi bende teller artık yandı. Oluruna bıraktım. Uykusuzluğuma da isyan etmemeyi öğrendim.
Bir çocuk uykuyu sevmiyorsa sevmiyordur. Az uyku bana yetmiyor ama demek ki kızçeme yetiyor.

 Hala umutluyum? Kısmet diyorum artık :) Ve karar bende uyku eğitimi verememek adlı bir kitap yazacağım.

Not: Yazıya uygun olsun diye koyabileceğim uyan Ela fotoğrafı bile bulamadım :)))

Sevgiler,


40 yorum:

  1. uyku eğitimi verememek adlı bir kitap fikri güzelmiş :))
    Ela'ya demek yattığı kadar uyku yetiyor ama olan sana oluyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen olan bize oluyor valla her hamileye duam rabbim sağlıklı uykuyu seven bir evlat nasip etsin :)

      Sil
  2. Kendimi ve oğlumu okudum sanki yazınızda. Şahsına münhasır çocuklara sahibiz demek ki Oğlum 4 yaşında ve ben zombiye döndüm. Denemediğimiz yöntem götürmediğimiz uzman kalmadı. Bitkisellerden geçtim tıbbi ilaçlar denendi oğlumda, fayda etmedi. Uyursa eğer deliksiz de uyumaz saat başı uyanır ve benim yanımda yatıyor asla başka yerde başkasıyla yatmıyor.
    İnsanlara dışarıda öğüt vermek kolay geliyor. Doktorun biri bana anlattığımda "biraz abartıyor musunuz" demişti. Süreci takip edince "benim artık yapacağım bişey kalmadı" dedi.
    Bizim bir de bez sorunumuz sürüyor, inatla bezi bırakmıyor. Bu yüzden yuya da veremiyorum ne olacak hiç bir fikrim yok.
    En son 10 gün önce götürdüğüm psikiyatrdan sonra akışına bıraktım teslim oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demek 4 yaşında falan da ben hala uyku eğitiminden bahsediyor olacagım :) aynen herkes yüz verdiğimi dusunuyor da oğlumuda ben buyuttum onda uyku sorunu yok ama anlatılmıyor insanlara. valla tuvalet egitiminden de ayrı bir korkuyorum. hakkaten bazı cocuklar fazla zorr

      Sil
  3. ;) bencede oluruna birak canim uykusu gelirse uyur daha fazla ne kendini nede kucuk hanimi uzme.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) sorun orda işte onun uykusu gelmiyor ama benim geliyor :)

      Sil
  4. çok güldüm yazının sonunda. Bunları bilmem iyi oldu. Zamanı gelince o kitaplara boşuna para vermeyeyim :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insallah kitap gibi bir evladın olurda seni kitap okumana gerek kalmaz :))

      Sil
  5. bende veremedim uyku eğitimi. bazı geceler kalkıp 4 saat oturunca sinirlerim zıplıyor. deliksiz uyku bilmiyorum uykuya hemen yanına gittiğimde geri dönebilirse şanlıyım diyorum. bebeklikten saatlerce deliksiz uyuyan çocuklar varmış. mış diyorum işte. eğitimi almayan çocuk almıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. var var öyle çocuklar oğlum öyle işte abartmıyorum 6 aylık itibariyle deliksiz uyumaya basladı hala da oyle :) 2.de arıza cıktı işte :)

      Sil
  6. Ada'ya hamileyken ve ilk bir yıl kitapları okyordum. Sonra hepsini bir kenara attım. Deniz'de elime kitap bile almadım. Çünkü kitaplarda yazılanlarla çocuklarımızın huyu suyu bazen o kadar farklı oluyor ki. Eziyet ediyormuşuz gibi geliyor bana bazen...
    Gün içinde öyle uykulu falan değilse uyuduğu ona yetiyordur belki. Bazen doğal akışına bırakmak daha iyi oluyor sanki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok hakkaten her çocuk kitaba uygun büyütülmüyor. Gün içinde uykulu değil ama ben uykuluyum :))

      Sil
  7. karamsarlığa itmek istemem ama......
    nasıl başlarsa öyle gidiyor... Uykuyu sevmiyorsa sevmiyor işte...:(

    YanıtlaSil
  8. Uykusuzluğun ne demek olduğunu iyi bilolmuyor.Ç oğlum da hiçbir soruntatlısı.ken, kızım da Çok sorun yaşadım. ve üstelik çalışıyordum gözlerimin içinde yara çıkacak kadar uykusuz kalırdım. Her çocuk aynı olmuyor. Çok şükür geçirdim o günleri. Kızım da dünyanın en tatlısı. Her zorluk yerini mutlaka güzelliğe bırakıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet elbet bu günler geçecek büyüyecekler bugünleri hatırlayıp gülümseyeceğiz insallah :)

      Sil
  9. Yeni anneler çok şanslı yol gösterici bir çok kaynak var.

    YanıtlaSil
  10. Süper Dadı'yı izliyordum bir ara :) Çocuk tüm gün anne ve babaya doyarsa gece uykuya rahat geçer diyordu ama ben çocuktan anlamam bekarım hala :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buna bende inanmaya basladım artık gercekten bizler calısıyoruz ve ela bize hasret belkide o yetmiyordur cadıya :(

      Sil
  11. Her çocuk birbirinden farklı demek ki, ikisini de siz büyütmüşsünüz oysa ki. Umarım tatlı kızınız bir zaman sonra abisine özenir de geç de olsa anne babasını daha yormaz geceleri. Siz de güzel güzel uykunuzu alırsınız. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminnnn insallahhhhh anneye edilecek en guzel dua :)

      Sil
  12. Allah sana kolaylıklar versin canım. Biz Ela'yı fotoğraflarına bakınca, maşallah ne sevimli diyoruz ama içinde bir cadı varmış demek ki. Şaka bir yana 2 tane harika çocuk yetiştiriyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh canım benim cok tesekkur ederimmm harika olabilse keske :)

      Sil
  13. Yazdıklarınızdan çok zor geçirdiğimiz dönemleri hatırladım.Kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
  14. Kitap adına noter tasdikini şimdiden al:))) Yaa maşallah tüm yazdıklarını okumuş da bu pozu öyle vermiş gibi yaramaz:)))) siz deneyip yol bulamayınca biz ne desek boş sadece sabır diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) dimi tasdik işini halledeyim ben tesekkur ederim ;)

      Sil
  15. Elacığım anneyi üzme ve güzel güzel uyu :) Sonra ben gibi büyüyüce anneme ne çok çektirmişim diye üzülürsün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben çektim o çekmesin diyeyim bari :))

      Sil
    2. Anne yüreği işte hala kızını düşünür :) maşallah sana :)

      Sil
  16. ben çok zorluk çekmemiştim sadece bir ara korkuyordu o zaman başında bekledim kendi uyusun diye..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. korku evet o bir dönem Yağız dada oldu ama hemencik geçti :)

      Sil
  17. cok zor ve her cocuk farklı kesınlıkle kıtaplar sadace yol gosterıcı ama uygulama hepsıne gore farklı canım haklsın :) opuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen oyle canım bende opuyorum seni sağolasın ;)

      Sil
  18. Ben de yazacağım, birlikte yazalım bence :))

    YanıtlaSil
  19. Öğleden sonra uyuyor mu peki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haftasonları oglen uykusu hiç yok haftaiçi anneanne de 45dk öğle uykusu var

      Sil
  20. Ahhh... bu iki konuda oğlum bana uzmanlık yaptırdı.Tuvalet eğitimi ve uyku düzeni geliştirme konusunda... Şu an 8 yaşında ve bu konularda yazdığım kitaplara büyük bir keyifle karikatür çizdi. Çocuk gelişimi öğretmeni olmama rağmen piyasadaki hiç bir kitap ihtiyacımı gidermeme yetmedi. İçimdeki öğretmen, deneyimsiz anneyi yönlendiremedi, daha çok araştırıp, her şeyi sil baştan yorumlayarak hem tuvalet eğitiminde hem de uyku düzeninde çıkış yolunu bulduk. Benim gibi sorun yaşayan annelerle paylaşmaktan, onların da çıkış yolunu bulmalarından mutluluk duyuyorum. Her çocuk eşsizdir, tıpkı onun parmak izi gibi ona özgü bir yaklaşım geliştirdiğimizde başarı kaçınılmazdır. Uyku eğitimi değil, sağlıklı uyku yaklaşımları geliştirmek önemlidir.

    Sevgilerimle..
    Hülya GÜREL
    Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmeni

    Anne Çişim Var!
    http://www.dr.com.tr/kitap/anne-cisim-var!/hulya-gurel/egitim-basvuru/aile-cocuk/aile-cocuk-/urunno=0000000598823

    Anne Uykum Var!
    http://www.dr.com.tr/Kitap/Anne-Uykum-Var/Hulya-Gurel/Egitim-Basvuru/Aile-Cocuk/Aile-Cocuk-/urunno=0000000648652


    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe