28 May 2015

Tembellik Bitsin

tembel çocuk

 Kabul edelim ki Yağız ın pankartında ki mesaj çok anlamlı. Fakat uygulama da bir sorun var bende onun farkındayım fakat pankartını baş köşelerde taşıyan, kardeşine tembel olmamak adına eğitim veren Yağız ın mesaj ve uygulama arasında ki ince çizgiyi işine gelmediği için pek fark etmediğini düşünüyorum.

 Tembelliğin detaylarını oturduk birlikte internetten okuduk. Ve dedi ki  " bak oda toplamaktan hiç bahsedilmiyor"
"çocuğumm dedim bu senin sorumluluğun burası senin yaşam alanın sana git benim yatak odamı topla demiyorum ki"
"ama toplamayınca tembel olmuyorum ben" dedi. Evet bende tembel kelimesini pek sevmem kolay kolay da kimse için kullanmam. Sanırım küçük bey de o kısma takıldı.
" tabii ki tembel değilsin sadece toplamazsan odan dağınık olur ve ne aradığını bulamaz, eşyalarında yerlerde mahvolur" dedim 
"ben yine de bu konuyu öğretmenime soracağım" dedi.
Bende öyle işte boşa konuşmuş oldum :))

Şu fotoğrafta ki sahneyi 3 - 6 yaş arası Yağız ın odasına görmek imkansızdı. Odanı topla dediğimi bilmem o derece tertip ve düzenliydi şaşırdık hatta. Millet ileri gider biz tersine şimdi yapamadıklarının acısını çıkarıyor diye düşünüyorum. 

Çocuk haklı aslında valla benim de hele bu sıra hiçbir şey yapasım yok ama çaktırmıyorum :)

Dipnot: Her seferinde söylüyorum bu odanın dağınıklığından çok rahatsız olsam da aslaaa ben elimi sürmüyorum dönüp dolaşıp kendi topluyor ;) Çünkü anne bir kere toplarsa bir daha o çocuk asla oda falan toplamayı öğrenmez. Nasılsa annem toplar mantığı anında kafaya yerleşir. 

Evde ki küçük hanımında abisinden bulaşan tembel sözcüğü dilinde ve aşağıda ki şarkı favorisi her sabah gidip abisinin başında söylüyor :) Anlayacağınız bizim evde körler sağırlar birbirini ağırlar durumu pek hakim.



instagram hesabım Ela nın günlüğü gibi olmuş olsa da bizi  @gulsahonen olarak takip edebilirsiniz ;)
Bitsin bu tembellik diyerek sevgilerimi yolluyorum ;)

13 yorum:

  1. en güzeli kendi toplasın ve düzenini bulsun.ben oyuncakları toplamiyor oyle duruyor annem gelip dayanamayıp topluyor hemen fark ettip oglum eski haline getiriyor

    YanıtlaSil
  2. en güzeli kendi toplasın ve düzenini bulsun.ben oyuncakları toplamiyor oyle duruyor annem gelip dayanamayıp topluyor hemen fark ettip oglum eski haline getiriyor

    YanıtlaSil
  3. Ben de bizimkinden hiç ümitli değilim. :))))))

    YanıtlaSil
  4. Çocuklara muhakkak odasını toplamayı öğretmeli. Bizim istediğimiz gibi toplamasa bile toplamayı öğrenmeli. Evde ki iş bölümü çok önemli. Yoksa anne çok yıpranıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen oyle yapmasada hatırlatılmalı elbet öğrenecek :)

      Sil
  5. Ben bizimkiler den pek de ümitli değilim : )))

    YanıtlaSil
  6. Bizde düzen tertip konusunda çok sıkıntılıyız.4,5 yaşında ve her şeyin farkında olan minik kızım odasını ve evin diğer kısımlarını hatta ana sınıfını bile ,bile isteye dağıtıyor.Ne yazık ki hoş sözle de toplamıyor.Bazen dağıtmamış olsada ablası ona yardım etmek zorunda kalabiliyor.Vesselam kendi çocuğuna öğretmek başkasının çocuğuna öğretmek gibi hiç değilmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızlarda daha bir inat var sanki oğlum küçücükken yapıyordu ama kız asla yapmıyor :) büyüdüklerinde nasıl olur hiç bilmiyorum :)

      Sil
  7. süper yaa, evinizdeki hallere bayılıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karşıdan izle komedi filmi gibi ama bana dram gibi geliyor :))))

      Sil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe