4 May 2015

Pazartesi Sendromu

kahve keyfi- çalışan anne


 Sandalye de bile olsa oturup yazı yazmayı şuan itibariyle en büyük keyif ilan ediyorum.

 Perşembe akşamı işten 3 gün tatil ohh ne güzel diyerek çıktım. 3 gün boyunca koltuk yüzü göremeyince bugün bel ağrılarıma rağmen işyerinde ki sandalyemi öpecek kadar özlediğimi farkettim.

 Ev hanımları diyecek şimdi biz ne yapalım kaçacak yerimiz yok haklısınız da işiniz zor ama sizde tüm hafta boyunca kurulu olan düzen bizde sadece tatillere sıkıştırılmaya çalışınca az biraz anamız ağlıyor. Bu kadar çalışmaya bir temizlikçi bir yardımcı tutacak para olsa hiç sıkıntı yok ee o da olmayınca malum herşey yine kadına bakıyor.

 Sadece kadına bakmasın diye de evde kuruyan çamaşırları veriyorum Yağız  a ( kendi kıyafetlerini) o katlayıp dolabına yerleştiriyor. Baba balkon temizliğinden sorumlu. Ela ise maalesef sadece dağıtma kısmı ile ilgileniyor ama baktım pembe bez tutkusu var verdim eline pembe bezi toz aldı.

  Benmi? Ben yattım keyif yaptım demek isterdim ama mümkün değil :)

 Çamaşır makinasıyla tatillerde daha bir sarmaş dolaş oluyoruz. Gün boyunca yıka as ütüle kısır döngüsüyle artık oda arıza vermeye başladı.

 Neyse detaya girmeyeceğim klasik ev işleri, çocuk bağrışmaları, yapma etme evladımlar, mutfaktan çıkamamalar ile koskoca 3 günü devirdik.

 Sabah sessizce herkesi paketlenip yerlerine gönderdikten sonra koşarak kaçtım evden biliyorum birazdan vicdan azabı yaşayacağım ama şimdilik sendromsuz bir Pazartesi sabahı yaşıyorum ve anın tadını çıkarıyorum ;)

 Güzel haberlerle dolu bir hafta olur inşallah…

Not: Pazartesi sendromu diye birşey yoktur. Okul var, kreş var, sessizlik var, sakinlik,  dinginlik var ;)

Sevgiler,

28 yorum:

  1. Bence insan evde olunca daha çok yoruluyor. 10 yıllık çalışma hayatımdan sonra ev bana daha yorucu gelmiştir hep. İşte insanın kafası dağılıyor biraz. Ev ise rutine biniyor bir yerde....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çalışmaya alışık olanada ev zor geliyor sanırım yinede su sıra ev hanımı olmak favori hedefim oldu desem yalan olmaz :)

      Sil
  2. zaten tatiller kadınlar için yorucu, erkekler için dinlendirici oluyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuk olunca erkeklerde evde dinlenemiyor malesef azıcık gözlerini kapasa Ela tepesine cıkıyor :)))

      Sil
  3. Ayyy çok tanıdık bana bunlar :)) Tatillerde daha çok yorulduğum kesin net nedense bir dinlenmek nasip olmuyor. Vücut alışmış artık bu tempoya,tempo düşün garip geliyor ondan heralde sürekli bir koşuşturma halindeyim.Böylesi daha iyi,zinde tutuyor hem ruhumu hem vücudumu :)) Bu arada bizim baba da balkonlardan sorumlu dış işleri bakanı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla bu sene çöktüm sanki ya yaşlanıyorum heralde diyroum :) yoksa koşturmaktan hiç şikayetim yoktu emeklilik hayalleri kurar oldum :))))

      Sil
  4. Yaşasın pazartesi o zaman..:) En çok da ütü kısmını sevmedim ben.. Hadi gün boyu dön dolaş bitmeyen işlerle uğraş da.... Ütü kalsın ya... ben almayayım...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ütü yi bende sevmem ya :) allah tan eşim gömleklerini kendi ütüler asla baskasına elletmez nasıl dua ediyorum bu huyu icin anlatamam :))))

      Sil
  5. Bazen evde beni de arızaya bağladıklarında yarın gideyim işe kurtulayım sizden tatil yapmış olurum dediğim doğrudur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) akşam tilki dükkanına dönülecek olsada bir nevi kaçış gibi

      Sil
  6. benimki henüz okula gitmiyor ama babanın evde olması bile evdeki yaramazlıkları ve işleri 5e katlamaya yetiyor. Bende 3 gün kendini ev işlerine veren biri olarak bugün oğlum uyanınca O'nu çimlere kendimi de güzel havanın kollarına bırakacağım,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heh işte buna üzülüyorum bak her istediğimde cocuklarımla kendimi güzel havanın kollarına atamıyorum :)

      Sil
  7. çalışan kadının işi zor, evde ise daha çok yoruluyor insan
    ama bir gerçek var ki hem evde olup hem temizlikçisi hem bakıcısı olanlar var, dünyaya böyle gelmek lazım :D

    YanıtlaSil
  8. Annemin eskilerden bahsederken söylediği şeyler aklıma geldi birden, onları okur gibi oldum :)

    Sizin işiniz de zor ama yapacak bir şey yok, dünya hali işte.

    YanıtlaSil
  9. Kolay gelsin Gülşah'cığım hayat çok pahalı ne kadar çalışsa insan yetmiyor...
    fincan ve deniz fenerleri çok tatlı bu arada...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim ablacım doğru söylüyorsun yetmiyor gercekten

      Sil
  10. 3 gün tatilden sonra işe gitmek ölüm gibiydiiii :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bense parka giden çocuklar gibi şendimm :))))

      Sil
  11. çalışanlar da ev hanımları da eşit derecede haklılar yapacak kaçacak bir durumda da değiliz:)) sanırım her şartta iyi planlama gerekiyor. Erkekleri de paylaşıma çekmek şart. Ben her iki oğluma da birlikte yapacaksınız ikinz de çalışıyorsunuz eve gelip yayılmak yok diyorum:) yapıyorlar sağ olsunlar Gelin kızlarımla bu konu da kadın dayanışmamız var :)))) yayılmak yok dinlenme saatleri eşit olacak:)))
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla benimde amacım o gercekten 9 yasında falan ama oğluma herseyini kendin yap dmekten vazgecmiyorum babada mecbur yapıyor birlikten kuvvet doğar oyle erkek yatar kadın yapar dönemleri bitti :)

      Sil
  12. Ütü sorununu ortadan kaldıran kumaşlar ya da sessizce ütü yapan kimseyi yormayan makineler icat edilsin istiyorum. Tüm hafta çalışıp ev işinin tatillere kalması gerçekten yorucu oluyor. İnsan işten daha da yoruluyor o yoğunluktan. Kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde talebi aynı ütü yapan makinalar cıksın artık :)) cıkana kadar sürünmeye devam

      Sil
  13. Duygularıma tercüman olmuşsunuz.Bende sürekli bu eve bir yardımcı şart deyip tüm işleri kendim yapmaya çalışıyorum.Çocuklarda küçük olunca çalışan annelerin işi hiç kolay olmuyor :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle herşey üst üstede geldimi işin içinden cıkılmıyor :(

      Sil
  14. çalışan insanın işi daha zor gerçekten zaman yetmiyor dinlenmeye fırsatın bile kalmıyor ki paylaşım güzeldir :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalmıyor valla herkese görev sorumluluk paylaşımı şart :)

      Sil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe