15 Eki 2015

Niyet


Allah niyetine göre verir

Allah bütün hazinelerinin anahtarını eline verdi. Dilediğin zaman kapılarını dua anahtarı ile açarsın. Dilediğin zaman semanın kapılarını açar, ölü toprağa hayat veren yağmurları indirirsin. Fakat istediğin şeyin hemen yerine gelmemesinden endişe edip umutsuzluğa düşme. Allah sorundan önce çözümü hazırlar.

Bazen hayat hayallerini alır elinden… Demek ki Allah sesini duymak istedi. Kalbini ve elini açarsın hemen ve sığınırsın seni yoktan var eden Hâlik'e. İşte bu buluşma ne güzel bir buluşmadır… Kalbin gerçek aşkına kavuştuğu andır.
O'nun vermesi senin niyetine göredir.

Biten bir şey için üzülme, kader sana daha iyisini hazırlamıştır; sadece zihnin geçmişe takılı bırakmak ister seni. Artık her şeyin farkındasın. Şükret ve yoluna aşk ile devam et…
(tanıtım bülteninden)


 Kitap okumak başlı başına bana huzur veriyorken bu kitap beni daha başka bir huzurla buluşturdu.
İlk kitabını da tesadüf almıştım. Yazarı kimdir, necidir araştırmadan okumaya başladım. Her sayfa ayrı bir huzur verdi. Hatta okuduktan sonra başka bir arkadaşıma verdim onun da annesi habersiz başka birine vermiş ve kitap ceza evinde ki bir mahkuma kadar ulaşmış. İyi dilekleri, güzel duaları ulaştı bana şaşırdım.
İkinci kitabı geçtiğimiz hafta içim sıkılırken yemek paydosun da gittim aldım. Kitabı bitirdiğim de içimde ki sıkıntının yerinde ayrı bir huzur vardı. Bunun tarifi yok sanırım. Biri karşımda bunları okusa anlatsa bu kadar etkilenir miyim bilmiyorum.


Tek bildiğim bana apayrı bir huzur verdiği. Kitabın öyle konusu falan yok. Sıkıntında, bir şeyi çok istediğin de, üzüldüğün de, haksızlığa uğradığın da "Allah de Ötesini Bırak" diyor. Dua etmenin nasıl iç rahatlattığını hatırlatıyor. Ve insanın kalbinde ki "niyet" her şey den önemli diyor.

Güzel dualara, dileklere ihtiyacımız olan bu zor günlerde bu kitabı okumak hepinize iyi gelebilir.

Sevgiler,

25 yorum:

  1. Kitabı ne kadar güzel anlatmışsınız, en kıza zamanda okumayı düşünüyorum. Aynen darda ,sıkıntıda olduğumuzda çaresizliğimiz de ALLAH deyip ötesini bırak diyoruz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ben de ilk kitabı severek okumuştum..ikinciyi de hemen alacağım

    YanıtlaSil
  3. Dunya dua ile dönermiş, derler

    YanıtlaSil
  4. İlkini kumuştum ama bunu henüz almadım mutlaka okunacaklar listemdeydi zaten iyi oldu hatırlattığınız...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. okumadım ama manevi açıdan güzel bir kitapmış..

    YanıtlaSil
  6. hımmmm okunur diyorsun. bu yazar şu anda ülkemizde satışlarda birinci yaa.

    YanıtlaSil
  7. Severek okuduğum kitaplardan biriydi ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. İnsana moral ve huzur veren bir kitap olduğu belli, ben de almak istedim. Teşekkürler Gülşah'cığım.

    YanıtlaSil
  9. Sana yorum yazdıktan sonra Google'da yazarın ismine tıkladım. Baktım facebook ve twitter sayfası da var. Hatta kendi sitesi de. İşi ticarete dökmüş, psikolog filan mı acaba dedim yok, bildiğin şeyh filan soyundanım diyor özgeçmişinde, nur terapisi diye terapi duymamıştım ama adam açıkgöz galiba neyse kitabı güzel olabilir yine de alıp okuyacağım merak ettim :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende 2.kitabı aldıktan sonra araştırmıştım abla adam bildiğin seyh bu işten seans yaparak para kazanıyor pek tutmadım kendisini ama kitabı iyi :))) okuyunca seninde yorumunu bekliyorum mutlaka bakalım sen nasıl değerlendireceksin ;)

      Sil
  10. ilk kitapta bende çok etkilendim, tanıtımından belli bu kitapta beni çok etkileyecek, bu cümle bile yeter bana; ''Allah sorundan önce çözümü hazırlar''.

    YanıtlaSil
  11. İlkini okumuştum . Gülşahcım bu yazından sonra ikincisini de okumak için sabırsızlanıyorum. Çok çok güzel yazmışsın .

    YanıtlaSil
  12. İlk kitabını da bunu da okumadım. Sözleri gerçekten etkileyici... Ben de ilk fırsatta okumalıyım. Bazen böyle huzurlu şeyler okumak gerekir.:)
    Teşekkürler.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. İlk kitabını okumuştum bana çok bişey katmamıştı. Belki de o günlerde benzer kitaplardan arka arkaya okumamın etkisi de olabilir. Okuduğum diğer kitaplarla çok benzerlikler gördüm genel hatlarıyla almış bazı konuları, diğer tasavvuf kitaplarının tekrarı gibi geldi bana. Hatta çok satanlar listesinde 1. ve 2. kitabının olmasına da şaşırıyorum. Bir kitabı beğenip beğenmemek kişinin içinde bulunduğu ruh haliyle de alakalı tabi .Göreceli birşey bu benim fikrim.
    Bol kitaplı günler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. cok guzel anlatmisin Gulsah'cim, yazin alinacak kitaplar listesine eklensin o zaman, 1.si ve 2.si de tabiiki

    YanıtlaSil
  15. Ben de 1 ve 2 sını aldım ama henüz okuyamadım :(

    YanıtlaSil
  16. Benimde okumak istediğim kitaplardan bir tanesi. Zaten bu tür konulardan hemen etkilenirim, okuduğumda nasıl bir his verecek merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  17. okumadım ama yazınızdan sonra okumayı dusunmeye başladım :)M

    YanıtlaSil
  18. Paylaştığın bölümler çok güzel canım.

    YanıtlaSil
  19. Gülşah öyle bir anlatım olmuş ki hemen gidip kitabı almak paketine koymadan okumaya başlamak istiyorum resmen^^ Ben niyetin hayatımıza çok şey kattığına inanıyorum, ruhumuzun ihtiyacı var güzel niyetlerle güzel hayaller kurmaya, hele şu zamanlarda..

    YanıtlaSil
  20. Kitabın adı herşeyi özetliyor. Gerçekten de huzur vereceğine inandığım bir kitap.. Ben de okumak isterim ilk fırsatta. Sevgiler..

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe